Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Kniha o Heydrichovi, nejnebezpečnějším muži Třetí říše, vzbudila rozruch

Česky právě vyšel román o Heydrichovi, který románem o Heydrichovi být nechce. Ale možná právě v tom tkví největší kouzlo francouzského bestselleru s podivným názvem HHhH od Laurenta Bineta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

looney

nazor

slysel jsem nazor, ze protektorat byl do znacne miry pro CR horsi /pro slovensky stat bude platit podobna logika/ nez primy konflikt s nemeckem. oduvodneni: proti nemcum aktivne bojovala pouze moralni elita naroda, kterou nemci i diky udavani, velmi efektivne nicili. zbytek lidi mlcel a drzel krok, ci v horsim pripade kolaboroval. to narod rozlozilo, kdezto valka by naopak narod stmelila. navic tim, ze nemci zabili ty nejlepsi, zbyla trocha, ktera mela silu postavit se komancum. ti co si overili, ze dobre je mlcet mlceli dal, ti co kolaborovali kolaborovali dal. Aspon podle logiky na tom neco bude.

0/0
25.10.2010 9:28

nibor

Re: nazor

V odboji byla všude jen menšina, zbytek chtě nechtě pracoval ve prospěch Reichu.

0/0
25.10.2010 9:33

dampfer

A tak asi

jsem vyzpovídal známé a starší lidi z celé rodiny a celkový dojem se dá přeložit do jedné známé věty, že kdo držel hubu a krok, tak neměl naprosto žádné potíže a kdo říká něco jiného, tak sprostě lže

0/0
24.10.2010 23:00

nibor

Re: A tak asi

Jistě, žádné přídělové hospodaření, žádné totální nasazení v Německu, žádné drakonické tresty jenom za pouhý  poslech zahraničního rozhlasu... A to nás ještě po dobu války prozatím potřebovali.

0/0
25.10.2010 9:33

otacon

heydrich

Mám radost když cizinec vidí hrdinství tam kde češi pochybují. :-) Myslím že Gabčík s Kubišem ukázali že češi nejsou jen národ zbabělců a kolaborantů.

0/0
24.10.2010 17:58

pepcad

Pravda

To o Heydrichovi neni az tak uplne pravda....spekuluje se proc ho chteli anglicane odstranit.....rika se ze nebyl az tak uplne brutalni jak se o nem povida, alepson ne vuci cechum a morave, preci jen nase industrializace byla na podobne urovni jako melo nemecko. Po zabrani CSR se zvedla ind. kapacita nemecka o nejakych 30% coz je ohromne cislo, kdyz se podivate jak male bylo tehdejsi CSR bez slovenska. Pravda je takova (alespon se to povida) ze anglicane meli z H.H strach, nebot byl naopak k ceskemu narodu docela hodnej na nemce a UK melo strach aby nahodou cesi nezacali s nemeckem spolupracovat.....proto ho nechali zabit.

0/0
24.10.2010 13:37

Politicky korektní lež

Re: Pravda

R^

0/0
24.10.2010 14:01

Tobinka

Re: Pravda

z projevu, který Heydrich přednesl 2. října 1941 ve svém sídle v Černínském paláci v Praze

„…K rozhodnutí, kdo se hodí k poněmčení, potřebuji rasovou inventuru… Máme zde různé lidi. Někteří vykazují dobrou rasovou kvalitu a dobré smýšlení. S těmi to bude jednoduché, můžeme je poněmčit.  Mezi těmi póly se nachází střední vrstva, kterou musím dokonale prozkoumat. Jde o lidi rasově podřadné, ale s dobrým smýšlením, pak o lidi rasově přijatelné, ale se špatným smýšlením. S těmi prvními budeme asi muset naložit tak, že je nasadíme někde v Říši, nebo vůbec někde, ale přitom se postaráme o to, aby už neměli děti, neboť v tomto prostoru už je nemíníme dále vyvíjet… Pak zbývá ona skupina, jež je rasově přijatelná, ale myšlenkově nám nepřátelská.

    Ti jsou nejnebezpečnější, neboť jde o rasově zdravou vrstvu vůdců. Můžeme se pokusit některé z nich přesídlit do Říše, do čistě německého prostředí, tam je poněmčit a převychovat. Když to nepůjde, musíme je postavit ke zdi.“

0/0
24.10.2010 14:26

Politicky korektní lež

Re: Pravda

viz. níže.

Je zajímavé jak všichni věří těm údajům z "neveřejných projevů.

Sami němci v sobě mají spoustu slovanské krve. Slované či germáné jsou jazyková a kulturní skupina, ne rasová.

0/0
24.10.2010 17:17

Tobinka

Re: Pravda

jenom chtěl ty z nás, co měli blbý tvar hlavy po válce zabít...

"Hodnej" byl Neurath, proto ho vyměnili

0/0
24.10.2010 14:22

vrgf

Re: Pravda

jo. a proto tu po jeho smrti jeho kolegove vystrileli stovky lidi.

ty neskutecnej cloveku

0/0
24.10.2010 14:32

pepcad

Re: Pravda

no mozna by to chtelo trochu zapojit mozek. Tohle pesne byl zamer anglicanu. Nebot vedeli jaka bude reakce nemecka, takze se nakonec zadna spoluprace nekona....Proc nenechali zabit jine mistorzici v jinych zemi????

0/0
24.10.2010 17:15

nibor

Re: Pravda

Bohajeho, tyhle konspirační teorie ti nakukali soukmenovci v hospodě nebo kde se to povídá? O atentátu na H. se rozhodlo už pár dní po jeho příchodu do Prahy, kdy rozpoutal vlnu teroru.  

0/0
25.10.2010 9:30

-joe--

Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Článek pro dokreslení toho, co měli nacisté v plánu provést s českým národem:

http://www.czechspitfireclub.cz/?sekce1=clanky&sekce2=projevy-reinharda-heydricha

Joe, Czech Spitfire Club, www.czechspitfireclub.cz

0/0
24.10.2010 11:25

Medvědice se vrací

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Hm, jo. Heydrich měl takovéto projevy? A to jako proč? Aby mu Češi oddaněji sloužili? Ne- takovéto věci se veřejně neříkají, bylo by to netaktické.

Chce to používat mozek a né věřit všemu co zapadá do toho, co se mi hodí.

Bohužel, propaganda dějiny značně zkresluje a to způsobem, že lidi jsou schopni věřit úplným pitomostem.

0/0
24.10.2010 11:54

Lutych

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Ten projev nebyl verejny,ale jen pro vybrane nacky a ss.

0/0
24.10.2010 12:28

-joe--

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Je zjevné, že nemohl být úplně veřejný projev... stačí používat právě ten mozek, který zmiňujete.

Proč uvažovat nad okolnostmi, když je dá něco rovnou zavrhnout, že?

0/0
24.10.2010 13:08

Politicky korektní lež

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

No a jak, tedy víme co na tom projevu říkal, když nebyl veřejný? Nemohl si to někdo náhodou vymyslet, protože se mu to hodilo?

0/0
24.10.2010 13:17

Tobinka

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Jasně, protože ve skutečnosti Heydrich říkal něco jako "v rozporu s oficiální ideologií si já myslím, že Češi jsou fajn Slovani, geneticky rovní nám Germánům a až válka skončí, necháme je všechny tady, ať si tu spokojeně žijou" ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2010 16:00

-joe--

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Projev zapsala stenografistka a byl samozřejmě tajný.

Zdroje:

Václav Král: Chtěli nás vyhubit, Praha 1961, str. 125 až 137

Zdeněk Veselý: Dějiny českého státu v dokumentech, Victoria Publishing a.s., 1994, ISBN 80-85605-95-3, str. 367 až 373

0/0
24.10.2010 21:15

akvilopd

Re: Projevy Reinharda Heydricha po jeho příchodu do Protektorátu

Dvě knihy potvrzují historii , kterou, jak známo píší vítězové ?

0/0
25.10.2010 6:27

polytereftalat

další blábol o českém terorismu

;-D

0/0
24.10.2010 8:35

on2.

Re: další blábol o českém terorismu

a pak ze je terorismus vzdy skodlivy.

0/0
24.10.2010 8:53

matysek-k

Re: další blábol o českém terorismu

není to moc vtipné:-P

0/0
24.10.2010 10:48

-joe--

Re: další blábol o českém terorismu

Jak jste přišel na "terorismus"?

Máte opravdu značně zjednodušenou představu o tak významné události našich dějin...

0/0
24.10.2010 11:19

oprudil12

Horáčková , recenzujte kuchařky , uděláte lépe !

0/0
24.10.2010 8:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.