RECENZE: Haně Hegerové sluší hluboké city i černý humor

Re: Hmm,

a Vy jste to slyšel?

0/0
22.10.2010 6:29

kaaapik

Re: Hmm,

Je to bohužel pravda... :-( A je to velmi slyšitelné. Paní Hegerové není místy rozumět a velmi často i šišlá... Každému, kdo ji má rád proto doporučuji, aby si to CD nekupoval, protože bude velmi zklamán. Je ale otázka, čí je to vina? Myslím, že taková nahrávka se vůbec neměla dostat ven ze studia... Asi chyběla nahrávacímu týmu soudnost a uškodil tak velmi vynikající pověsti paní Hegerové.:-(

0/0
30.10.2010 22:56

tomas_s

Re: Hmm,

Tak. Ale jak jsem psal, písničky jsou supr. Asi nejšem šnob....

0/0
31.10.2010 17:48

Tigi666

Bohužel i Hegerová vykrádá zahraničí

Je smutné, že i takováto osobnost musí na svých CD pouze "vykrádat" repertoár zahraničních umělců. Na tom je založena celá česká pop music, ale u Hany Hegerové mě to překvapilo. (Asi pouze díky neznalosti jejího dalšího repertoáru). Vždy raději budu fandit umělcům, kteří jdou na trh se svojí kůží a ne s čímsi ukradeným. Naštěstí i na naší sceně můžeme najít originály (Radůza, Iva Bittová, Dying Passion, SSOGE, Liveevil, ...)

0/0
18.10.2010 15:03

savanah555

Re: Bohužel i Hegerová vykrádá zahraničí

Jaképak vykrádání? Všude ve světě je běžné, že interpreti zpívají písničky, které jim někdo jiný složil a napsal - a někteří to dělají úžasně, spousta krásných songů je v mnoha různých verzích, stačí kouknout na YouTube. Někdo prostě umí psát texty, skládat melodie i zpívat, jiný jen něco z toho. A zrovna paní Hegerová je mezi našimi pěnicemi paní Zpěvačka VR^ I když mám ráda Radůzu a obdivuju Ivu Bittovou, radši poslouchám právě ji.

Vezměte si herce - taky snad nevyčítáte herečce, která dostala roli Julie, že si ji nenapsala na tělo ;-)

0/0
18.10.2010 17:25

xaeris

Porovnávat herce s interprety pop music je poněkud nemístné.Proč nepoužijete nějaký rozumnější argument, třeba zrovna včera byl v TV jeden z dílů majora Zemana, kde Hegerová coby barová zpěvandule předváděla zaručeně originální a původní českou komunistickou tvorbu.A pěkně od  srdíčka;-D

0/0
19.10.2010 12:24

savanah555

Porovnávat herce a zpěváky mi přijde velmi místné! Existuje přece i autorské divadlo (Cimrmani, sklepáci, bří Formanové), takže to srovnání nekulhá ani na jednu nohu. Ale když chcete, tak tedy: Paní Hegerová je šansonierka (podle mého názoru) typu Piafky, pro kterou třeba skládal Charles Aznavour a mnoho dalších, ona napsala pár textů. Jak jsem uvedla, ne každý zpěvák dostal do vínku všechny tři schopnosti, skládat, psát texty a ještě kloudně zpívat. Paní Hegerová ráda odpustím, že ona šansony jiných autorů "jen" zpívá.R^

Mimochodem, co je rozumného na majoru Zemanovi?8-o

0/0
19.10.2010 13:51

xaeris

Tak nejdřív  toho Zemana, na to byste se měla zeptat spíše Vaší oblíbené zpěvandule, proč považovala za vhodné a rozumné se v  něčem takovém producírovat.A k tomu vašemu srovnávání hrušek s jablky.Existuje něco jako je operní zpěv, pokud jste si nevšimla a nikoho ani nenapadne chtít třeba od Chosé Carerase, aby si psal árie sám.A pak je tu pop music.A  jako v každém druhu lidské činnosti i tady rozlišujeme na originály a plagiáty.Ti skutečně dobří, původní a orignální tvoří sami a nebo si najdou autory, kteří píší přímo pro ně.A většinový zbytek  jsou už jen čórkaři, kteří jen přebírají úspěšná a ověřená díla a hlásí se tím i o svůj rádoby "umělecký grošíkˇ.Už za bolševika se převzetí úspěšného západního hitu na domácí trh  říkalo "zlatý kočár" a právem.Víme?

0/0
19.10.2010 15:05

conower

Nechápu, co tady někteří chytráci řeší s vykrádáním. Tady se nikde nehodnotí, jestli to napsala ona nebo někdo jiný, jde o hudbu. Hegerová se nikde nechvástá, že by to byla její tvorba, právě naopak. O proti originálu se mi podání Hegerové líbí víc, protože nejsem ochuzen o text písní (francouzsky neumím). Pokud se skloubí výborná hudba s excelentním textem a někdo to parádně podá, tak nemám problém s nějakým "vykrádáním". A vám omezeným co se tak nelíbí "vykrádání", tak si to zkuste, nikdo vám nebrání, už vás vidím jak pro vás budou psát texty, dělat hudbu atd... No a když budete výborní, tak si možná koupím vaše CD.

0/0
19.10.2010 20:18

xaeris

Vy jste asi případ někoho, kdo kritizoval jídlo v restauraci a personál Vás zazdil tím, že si to tedy můžete zkusit místo kuchaře v kuchyni sám.Tedy idiotská argumentace hodná té nejhorší cenové skupiny.A k textům, jestliže francouzky neumíte, pak Vás chápu, ovšem otázka je, do jaké míry česká podoba textů naplňuje vizi francouzkých originálů.Takže závěrem asi tolik, ani já nemám výhrady proti čórování cizích hitů, je to přece každého věc, ovšem na rozdíl od Vás si uvědomuji, že to je ta nejlevnější a nejsnazší cesta k úspěchu, především obchodnímu..A  o tom snad ten opravdový kumšt není.

0/0
19.10.2010 22:16

_m-

Nechtěla jsem, ale musím se zapojit. Taky francouzsky neumím, ale Edith Piaf mám moc ráda, takže jsem si pořídila překlady jejích písniček. A například Millord se mi mnohem víc líbí s textem Pavla Kopty a v podání Hany Hegerové než v originále - Edith  promine.

Text na převzatou hudbu přece nemusí být otrocký překlad. Koneckonců i sami textaři někdy přetextují vlastní písničky. Podstatné je, jestli vyjádří náladu melodie.  Například  Vyčítal (myslím) výborně otextoval melodii písně Erika Claptona ve které vyjadřoval smutek nad strátou svého syna - písnička " Je právě teď 0,5" je poctou Michalu Tučnému, a je výborná.

Mimochodem - když je mi hodně těžko, pouštím si Jiřího Císlera a jeho "Hrej mi" přičemž Nekudův text nemá s původní verzí Luise Armstronga taky nic společného, a Císler opravdu nebyl zpěvák. Nevím, jestli to je kumšt nebo ne ( a je mi to celkem jedno), ale je to nádherný.

:-)

0/0
20.10.2010 9:20