Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Svým nejnovějším snímkem zabil Jiří Krejčík Čapka i sám sebe

Jednou ranou zabil dva klasiky, Karla Čapka a sebe. To je smutný konec režiséra Jiřího Krejčíka, jejž pod názvem Osudové peníze v nedělní premiéře předvedla ČT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ReneZach

Někomu se nelíbil ale mně se ten film líbil.

Zahuštěně podaná životní zkušenost starého filmového režiséra  a to až tak zahuštěně že někteří nepochopili vůbec nic.

V tom filmu bylo snad vše s čím se člověk může setkat a to nejen v minulém století. Ten film je zkrátka nadčasový. Není to jen o nevěře, sexuálním špásování a potratech. Je to taky o lidské falši, formálním fungování anebo spíš nefungování rodin ale taky přátelství a kamarádství, které bývá často jenom povrchním.

Jak jinak označit obětavou pomoc přítelkyně z práce, která se tak nezištně vzdala svých klenotů aby dobré přítelkyni pomohla uspět u andělíčkářky. Vždyť to byla příležitost o tu svoji přítelkyni přijít. Mně napadá jediné přirovnání této pomoci k jiné.

Pomoc stylu "příteli, Ty jsi na tom tak blbě že já Ti fakt musím vypomoci sehnat finanční prostředky ať máš za co si ten provaz koupit." Však to taky bylo docela zřetelně vyjádřeno taky těm kteří chápají pomaleji. Nezastavit se v kostele při té cestě na potrat, byla by tou nesenou ona, naše sympatická hrdinka

0/0
29.9.2010 12:37

Standa.Trn

Re: Někomu se nelíbil ale mně se ten film líbil.

Souhlasím a vtipně vyjádřeno. "Příteli, já Ti na ten provaz půjčím." R^

0/0
29.9.2010 13:26

66my

Re: Někomu se nelíbil ale mně se ten film líbil.

Díky pane Zachu, že jste vzal zrcadlo, nastavil jej a nám hloupým vysvětlil, o co šlo

0/0
29.9.2010 18:51

Clar

na CSFD 51%

Což bych tomu dal tak taky... 20 je málo.

0/0
28.9.2010 9:29

Orgasmus, ten já předstírám!

92!!!!!

0/0
27.9.2010 23:15

orinka3

paní Spáčilová má na 100% pravdu

Včera jsem se na to začala dívat a neodešla jsem jen kvůli tomu, že jsem nevěřila tomu, že to takhle bude až do konce. Bohužel, bylo! Chvílemi jsem se musela smát, protože mi to připomnělo Camiho Minikomedie a nedokázala jsem pochopit, co to pan Krejčík spáchal. Tolik tragiky od začátku do konce - tomu neuvěří vůbec nikdo, ani snad milovník červené knihovny. Čirá hrůza, od půlky už jsem se jen pustě chechtala a radila hrdince, co dál. Většinou to po mně zopakovala.RvRvRv

0/0
27.9.2010 11:56

ReneZach

Re: paní Spáčilová má na 100% pravdu

Radit naší hrdince nebylo nijak těžké protože šlo o film ze života. Podobné scény se odehrávají dnes a denně, kdy očekáváme vyřešení všech problému sňatkem. Do manželství bychom měli vstupovat z lásky, možná taky v horším případě z rozumu ale nikoli z nouze.

Tak se stalo že sourozenci a rodiče aby měli holku z krku přeradostně požehnali manželství s obchodníkem střižním zbožím aniž o něm cokoli věděli.

Láska jenom z jedné strany, z druhé strany to byl útěk ale láska byla jenom okouzlením slabocha. Ten hokynář ji měl rád. Šťastný výraz ve tváři při nabídce manželství. Jak mnoho se chlapů kroutí při podobném návrhu ženy? Jenže nebyl zralý pro rodinu, ten mazánek žárlivé maminky.

Nedokázal se své ženy zastat ani před svojí maminkou, Jak se mohl potom zastat před prostopášným důstojníkem, který žádal o sohlas k tanci? Stačilo říct, promiňte ale se svojí ženou chci tancovat sám a důstojník šel by jinam, jenže nedokázal ani tuto maličkost. Jak to mohlo dopadnout? Snadné bylo hrdince radit.

0/0
29.9.2010 13:01

Giusti

No..... Co k tomu říct.

Dívala jsem se. Nic moc. Hlavně mě rozesmála scéna, kdy jde Růža za poručíkem do hotelu a u nádražní budovy byla vidět rozvodná skříň elektřiny a vedle nádraží moderní zasklené nástěnky s plakáty.... Chápu, že rozpočet byl asi omezený, ale ne:-(šlo to třeba alespoň zabrat z jiného úhlu?

0/0
27.9.2010 11:14

bezmoc

Re: No..... Co k tomu říct.

Zasklených plakátů jsem si taky hned všimla, i jinak s Vámi naprosto souhlasím - dlouhé a blbé.!!

0/0
27.9.2010 13:06

Tuček_Šlajs

Re: No..... Co k tomu říct.

Naprosto souhlasím jak s paní Spáčilovou, tak s vámi. Připadalo mi to jako hodně špatné představení ochotnického spolku. Herečka v hlavní roli byla naprosto nemožná a plakáty to jenom korunovaly :-)

0/0
27.9.2010 20:04

ReneZach

Re: No..... Co k tomu říct.

Co k tomu říct? Asi tolik že mentální a kulturní úroveň českého diváka je velice nízká, když si vezme z celého zahuštěného filmu jenom přehlédnutou rozvodnou skříň elektřiny. Já se přiznám že jsem si jí nepovšimnul ale teď si vzpomínám že tam byla. Máte velmi dobrý postřeh. R^;-)

0/0
29.9.2010 13:18

marionetta

já to naopak chápu!

Bylo utrpení sledovat to, co z brilatní Čapkovy povídky pan Krejčík udělal. Měla jsem osobní důvody, proč to sledovat až do konce (hrál v tom někdo blízký), ale byla to fakt hrůza. Nevím, proč pan režisér obsadil do hl. ženské role naprosto neschopnou, nevýraznou, herecky nijakou slovenskou neznámou tvář, navíc i mužská role obsazena Labudou jr. - nemáme vlastní herecký dorost? Nebo je to tím, že páni režiséři jsou dnes líní zajet se inkognito podívat na oblast? Tam by určitě našli vhodnější a hlavně výraznější typy. Na herečce představující hl. roli byl výrazný jedině ten knír, za ten by se nemusel stybět ani ten oficír;-D. Ale vážně, byla jsem moc zklamaná, totální propadák, z hlediska televize vyhozené "osudové"  peníze.

0/0
27.9.2010 10:40

orinka3

Re: já to naopak chápu!

ano, a to jsem zapomněla napsat, že ten slovenský přízvuk vysloveně tahal za uši.

0/0
27.9.2010 11:57

malexx

Re: já to naopak chápu!

A kdyby jen v tomto filmu... Nemam nic proti slovenskym hercum, ale pokud jsou obsazovani v ceskych filmech, tak at se bud nauci cesky nebo at jsou dabovani. Opravdu to strasne taha za usi.

0/0
29.9.2010 11:06

ajgor

Re: já to naopak chápu!

Hele kolikrat sem jeste napises, ze se ti to nelibilo? Nechtela by ses radeji jit probehnout ven, na vzduch? To ti udela dobre na plice.

0/0
27.9.2010 12:45

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: já to naopak chápu!

R^:-)

0/0
27.9.2010 14:15

marionetta

Re: já to naopak chápu!

je to diskuze, takže třeba ještě 100x;-D

0/0
27.9.2010 16:23

ydrhsamot

Re: já to naopak chápu!

Třeba do toho deště venku??? ;-)

0/0
27.9.2010 21:38

Vasco 75

Nechápu tokové odsouzení.

Líbilo se mi to mnohem víc než tolik propagovaný,  nedávno uvedený Hlídač č.47, natočený, stejně jako jiné současné filmy spíše na efekt. Film Osudové peníze sice spíše připomínal Tv inscenaci, ale v jednoduchosti je někdy síla.

0/0
27.9.2010 10:31

Maara

Re: Nechápu tokové odsouzení.

Opravdu je tento názor tak kvalitní, že nám ho musíte servírovat dvakrát?

0/0
27.9.2010 10:34

Vasco 75

Re: Nechápu tokové odsouzení.

Nemám potřebu to sem psát dvakrát. Zkrátka jsem jen zaktualizoval stránku a nějakým způsobem se to tady objevilo podruhé...:-/

0/0
27.9.2010 13:06

orinka3

Re: Nechápu tokové odsouzení.

ale bylo to celé falešné, za vlasy přitažené a hrdinka s odpuštěním tak pitomá, že si to vlastně zasloužila.

0/0
27.9.2010 12:04

ReneZach

Re: Nechápu tokové odsouzení.

Máme asi nedostatek pitomých hrdinek v reálném životě? Je to asi odtrženo od reality, dle názorů některých? Proč máme tolik potratů, tolik nevyhovujících manželství, tak vysokou rozvodovost když jsou běžné hrdinky chytré a nikoli pitomé?

Vlastně celé to začalo pohozením relativně velké sumy peněz mezi hadry k přešití. Kolik z vás si dává pozor na svoji peněženku při vaší jízdě veřejnou dopravou anebo při nákupech v nákupních centrech? Proč je potom kapsářství tak výnosnou živností?

Pan továrník nebyl zloděj od přírody. Zloděje z něj udělala příležitost. Příležitost dělá zloděje a když se na to podíváme z kriminalistického hlediska, mnozí okradení jsou tak pitomí že si to vlastně zasluhují.

Kdepak, to nebylo falešné a za vlasy přitažené, to bylo až příliš tvrdě z reality.

0/0
29.9.2010 13:13

Lena z Bigbrotheru

bylo to v pořádku

narozdíl od odfláklé takyrecenze...spáčil už dávno nestíhá Rv

0/0
27.9.2010 9:41

Maara

Re: bylo to v pořádku

Ne, nebylo to v pořádku. Příšerně toporně zahrané, slovenští herci šišlající česky, naivní příběh, kamera z televizní inscenace, hudba nula. Nebylo to v pořádku a opravdu mě vadí, že podobné hrůzy financuji svým koncesionářským poplatkem.

0/0
27.9.2010 10:33

marionetta

Re: bylo to v pořádku

R^R^

0/0
27.9.2010 10:40

Lena z Bigbrotheru

Re: bylo to v pořádku

z režisérskýho hlediska to bylo

naprosto v pořádku. herci - pochopitelně, nedostatek kvalitních

herců se musí projevit, neni na výběr, respektive nejsou žádní.

neni rok 1959, kdy si Krejčík mohl herce sehnat klidně na ulici u popelnic a ten

mu v Probuzení vystříhl kreace jako bůh

0/0
27.9.2010 10:52

marionetta

Re: bylo to v pořádku

herců jsou mraky, a kvalitních, chce se dívat trochu dál než v rámci Prahy;-D, na oblastech jsou fakt výrazné individuality, ať je to třeba Plzeň, Pardubice, Ostrava nebo Český Těšín...

0/0
27.9.2010 10:57

Lena z Bigbrotheru

Re: bylo to v pořádku

jasně, krečík ti bude ve sto letech jezdit sledovat herce do czesina...;-D...v čt mu prostě dali na výběr z pár těchhle rychlokvašenejch ňoumů...na lepší nebyly prachy a na talenty z oblastí zas odvaha... tak se to přece u filmu normálně dělá, že herce si v podstatě diktuje produkce

0/0
27.9.2010 11:06

Lena z Bigbrotheru

Re: bylo to v pořádku

ale stejně tomu moc nevěřil...za posledních dejme tomu patnáct let sem nenarazil na českýho herce, kterej by mě smetl ze stolu

0/0
27.9.2010 11:11

Lena z Bigbrotheru

Re: bylo to v pořádku

nevěřiM

0/0
27.9.2010 11:12

Lena z Bigbrotheru

Re: bylo to v pořádku

hudba to samý, kde máš dneska Lišky

a Fišery? nejsou...a kamera z televizní inscenace? to je spíš věc

toho, kdo to platil

0/0
27.9.2010 10:53

experience

Film jsem neviděl.

Ale trochu úcty a slušnosti by neškodilo. Anebo se podívat spíš na to, kdo a z jakých zdrojů to financoval, bylo-li to tak hrozné. Jenže to je pro paní Spáčilovou zřejmě pod její intelektuálskou úroveň.

0/0
27.9.2010 9:41

marionetta

Re: Film jsem neviděl.

když jste neviděl, nehodnoťte. recenze p. Spáčilové je až moc slušná na to, co ná ČT v neděli večer předložila. A úcta- myslíte k panu režisérovi? nevšimla jsem si, že by ho jakkoliv urazila, pouze vyjádřila svůj názor (za což je placena), že to nestálo ani za psí štěk, natož za ty prachy. Je mi líto, ale musím s ní 100% souhlasit (viz výše)

0/0
27.9.2010 10:52

Orgasmus, ten já předstírám!

92 let!!!

až vám bude devadesát dva a budete točit filmy, taky si o nich popovídáme

0/0
27.9.2010 9:28

stella.artois

Re: 92 let!!!

Věk to sice vysvětluje, ale neomlouvá.

Blbost je prostě blbost. A vyrábět to jenom z úcty ke stáří k režisérovi, tak si snad p. Krejčík nezaslouží.

0/0
27.9.2010 9:41

experience

Re: 92 let!!!

Jistě. Ale nechápu proč je pí. Spáčilová tak osobní právě v tomto případě. Byl to produkt ČT, ta má nějakou dramaturgii atd. - proč si hojí komplexy jen na Krejčíkovi? Připadá si originální? Troufla by si takhle na Havla?

0/0
27.9.2010 9:49

marionetta

Re: 92 let!!!

protože p. Krejčík napsal scénář a režíroval to. Takže bylo plně v jeho moci, jak se to ztvární a co z toho vyleze. Takže za ten výsledek je opravdu zodpovědný jen pan Krejčík: on vybíral herceRv, on si určoval, jak budou vypadat interiéry, on mohl nebo nemusel souhlasit s hudbou atd. Že je mu 92 let, to ho neomlouvá. Buď na to ještě mám, a pak věk nehraje roli, nebo ne, a měla bych sebekriticky uznat, že už mám čas na odpočinek.

0/0
27.9.2010 10:55

66my

Re: 92 let!!!

Proč na nás vytahujete leta? Nehledě na to, že je to nenormální - točit by měli mladší, ti ovšem příležitost nedostanou, protože p. režisér si ji vyřval, jak známo.

0/0
29.9.2010 18:57

Bobin

Nebylo to až tak špatné,

až na ten trochu "klišózní" vztah s důstojníkem. Ani hlavní hrdinka nebyla čistě charakterní, prostě nic co by se nemohlo opravdu přihodit.

Ve srovnání co běží běžně v TV, bych řekl nadprůměr.

0/0
27.9.2010 9:21

Vasco 75

Nechápu tokové odsouzení.

Líbilo se mi to mnohem víc než tolik propagovaný,  nedávno uvedený Hlídač č.47, natočený, stejně jako jiné současné filmy spíše na efekt. Film Osudové peníze sice spíše připomínal Tv inscenaci, ale v jednoduchosti je někdy síla.

0/0
27.9.2010 9:15

milinek

U mě na 60%

Né že by to bylo 100%, ale se srovnáním s jinými pořady v TV , to zas nebylo na zabití  Čapka ani Krejčíka.  

0/0
27.9.2010 9:09

OrionA

nesouhlasím

Příběh se mi líbil určitě více než obě talentmanie na konkurenčních TV,  byl dojímavý a člověk musel litovat jak hlavní hrdinku, tak jejího  neatraktivního muže.

A promlouval k dnešku - nelze než velebit dobrodiní antikoncepce jako jedné z největších vymožeností lidstva. Kupodivu je tento příběh i velice aktuální - divka, která nemá vzdělání, aby získala lépe placenou práci, která nemá zázemí v původní rodině, tak jí zbývá jediné - hledá muže, který by ji zajistil. Před 100 lety to byl  sňatek, dnes jsou to podivné poloprostituční svazky, které společnost toleruje snad ve všech podobách (ženatý přítel nové miss atd.) A dotaz Růženky na důstojníka, zda ji někdy miloval,  byl výrazem zoufalé touhy po lásce. Jsou chvíle v životě, kdy potřeba lásky je silnější než potřeba pravdy.A k lepšímu se za 100 let změnilo jediné - máme antikoncepci a legální možnost potratu.  Jinak ženy bez vzdělání a zvláštního talentu jsou nadále odsouzeny  hledat movité partnery bez ohledu na své city. 

0/0
27.9.2010 8:56

lillekatten

Re: nesouhlasím

Každopádně měl příběh dva velmi silné momenty: nazval bych je "hrůza peněz" (aneb jaká všemožná příkoří si pro ně lidé dokážou působit) a "hrůza lásky" (za několik krátkých a pomíjivých okamžiků štěstí člověk platí celým svým životem). Velmi oceňuji, že má někdo odvahu se k těmto tématům umělecky vyjádřit - zejména v dnešní době, kdy nás média učí, že peníze jsou svaté, a recept na šťastnou lásku zná skoro každý. Jen mi celkové ztvárnění přišlo hodně nedotažené :-(

0/0
27.9.2010 9:19

marionetta

Re: nesouhlasím

jo, jenomže to, co hodnotíte, to je Čapkovo dílo, a pan režisér tomu fakt nijak nepomohl, ba naopak. Čekala bych, že hlavní hrdinka po zjištění, že je v tom, bude opravdu zoufalá, protože v té době to byla rychlá společenská  smrt, a ona zatím v poklidu klábosí s kolegyní v tiskárně a skládá noviny. A navíc ten happy end na konci - no fuj, pokud vím, tak měla skočit, tak se to i natáčelo (a bylo to i v tom dokumentu ve čtvrtek tuším), tak proč ten optimistický obrat?

0/0
27.9.2010 10:45

twin

S hodnocením nesouhlasím

Jiří Krejčík Čapkovu Trapnou povídku pojal po svém, možná trochu staromilsky, hlavní hrdinku  poněkud idealizoval (či alespoň nalezl pochopení pro její pohnutky). 

Jinak však příběh vypráví čistě, skvěle si vybral herce (včetně neokoukaných). Zkrátka Jiří Krejčík je starý pán, jehož vitalita je pozoruhodná, a předvádí se jako režisér - klasik. Nic jiného jsem nečekal a poprava filmu mi přijde upřílišněná.

0/0
27.9.2010 8:53

thriatlet

Re: S hodnocením nesouhlasím

R^No jo, jenže Spáčilové nikdo nepodstrčil "osudové peníze", aby přihodila procenta. Navíc asi přepínala na talent show, se svou rychlokvašnou recenzí by tam zdárně konkurovala. A získala by podporu za procenta, která dává Dokonalým světům, Okresním přeborům a Cestám domů... Když si vzpomenu, že Kvasce dala 70%, tak těch 20% pro Krejčíkovu adaptaci Čapka nechápu.

0/0
27.9.2010 19:56

lillekatten

Konec Krejčíka?

Ne že by se mi ta inscenace líbila - ale mluvit o "konci režiséra Krejčíka" mi přijde trochu přehnané.

0/0
27.9.2010 8:52

host60

Nezabil dva, ale tři

Já bych k těm zabitým přidal i Českou Televizi. V době, kdy Nova a Prima mezi sebou  zápasí jedním typem pořadu a ČT má šanci k sobě přilákat diváky ostatní diváky, tak tam pustí takouvou hrůzu úplně ve všem ...

0/0
27.9.2010 8:52

Fw 190 D

No jo byla to blbost

jediný co to mohlo zachránit, kdyby na začátku tomu továrníkovi dala.... :-PR^

0/0
27.9.2010 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.