Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Kabátu sázka na jistotu vyšla, nad standard se ovšem nedostal

Koncertu Kabátu na Benátské noci přihlíželo třicet tisíc fanoušků. Kapela se stala festivalovou hvězdou víkendu. Rozhodně vynikli oproti kapele Walda Gang, která lákala na zpívajícího pornoherce Rosenberga.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mf3dmax-komeťák

Dobrá normální kapela

Skvělá kapela,nechápu co proti nim máte,na koncert se chodím bavit,zazpívat a to s Kabátama je prostě nejlepší.Jen je furt nemusí medializovat.R^R^R^R^R^Hodně štěstí do nový desky.;-)

0/0
27.10.2010 21:42

__anart__

Proč tam na Malou Skálu Jan Vedral vůbec jezdí?

Pane Vedrale, proč si každý rok kazíte letní víkend návštěvou festivalu, který se Vám nelíbí? Proč každé léto jezdíte tam, kde přijíždějí diváci, kterými pohrdáte, protože neocení kvalitu dle Vašich měřítek?

Hloupá, zlá recenze Benátské noci od Jana Vedrala se stala (bohužel) každoročním koloritem MFDnes na přelomu července a srpna.

BN má čtyři pódia, proč se pane Vedrale zrovna otravujete tam, kde se Vám nelíbí? Když hrál Kabát, mohl jste zajít mimo areál na večeři, určitě by bylo ve statku u Jizery volno.

Takový festival jako je BN si každý namixuje dle svého vkusu a chuti. Jan Vedral si ho masochisticky namixuje tak, aby mohl každý rok vypotit svou dávku zášti.

Ne nejsem fanoušek Walda Gangu, zpívajícího pornoherce, ba ani Kabátu. Na rozdíl od Jana Vedrala však SVOJE řemeslo dělají dobře. Za takové recenze by Vám, pane Vedrale, nikdo neměl platit. Rv

0/0
2.8.2010 23:11

ian69

Re: Proč tam na Malou Skálu Jan Vedral vůbec jezdí?

Ještě tam chybí podpis: "kolektiv pracovníků JZD Horní Planá" nebo tak nějak

0/0
3.8.2010 8:44

__Radin__

Honzik nezklamal

:)) bohužel na bene se to nehemžilo dnes moderníma teplouškama, nagelovanejma kopírákama a vlastně takovejma těma skupinama na který prej letěj baby ;-D;-D;-D

0/0
2.8.2010 16:41

...palič

Re: Honzik nezklamal

ani Beyoncé tam nebyla

0/0
2.8.2010 16:43

jointick

:)

http://www.youtube.com/watch?v=gD5EQs7y2Cc

0/0
2.8.2010 16:20

vajcopk

Kabát versus

Kabáti získali díky vlastním písničkám, které dodneška neztratily nit sahající k takovým veličinám rocku, jako jsou Motörhead - v momentě výjezdu kapely Kabát mimo ČR jsou bezcenou kapelou/a to mi Kabát nevadí,nic proti nim/ ale pane redaktore srovnávat s Motörhead ???????????????????

0/0
2.8.2010 16:18

ErikS78

Re: Kabát versus

 ...je to tak jak píšete a srovnáni s Motörhead to asi není třeba ani komentovat.

0/0
2.8.2010 16:35

ian69

Kabát je ještě nevinná legrace

V porovnání s tím, co "dramaturgie" této hudební hrůzy plácá rok, co rok... Tfuj!

0/0
2.8.2010 15:43

...palič

Nevím

proč furt tolik lidí Kabátům vyčítá samotnou existenci a pořád nadává. Nejsou to žádný rychlokvašky vyhoněný v nějaké superstar. Začali na tancovačkách, našli si své publikum sami, nikdo je v jejich začátku netočil 50x denně v rádiu, aby se stádu vryli do hlav. Normální bigbít se kterým jsou schopni vyprodat stadión. Nechápu to. Kdejaká čúza s autotune je tady glorifikovaná a zrovna Kabát se stal předmětem, jehož dehonestací si pseudointelektuálové dokazujou, kdo největší intelektuál.

0/0
2.8.2010 15:09

ian69

Re: Nevím

Hmm, a pseudorockeři si zase jeho oslavování dokazují, kdo je větší agro rocker?

0/0
2.8.2010 15:48

Lotus I.

Re: Nevím

glorifikovaná čůza s autotune? teda pane, vy jste labužník

0/0
2.8.2010 16:29

anothai

V Malé skále?

To si dělají srandu, turisty do Českého ráje přestávají pouštět, protože ruší a ničí přírodu a pustí tam tyto vuvuzely??????????????

0/0
2.8.2010 14:10

Lotka Ká

benátská... ha ha ha... spíš bengálská

Je to dost zvláštní, dívat se na davy (možná přeháním) lidí proudících na vrchol Benátsé noci - a to na Kabáty.

Po celou dobu, co snad po celé republice visely plakáty a v rádiích vrčely upoutávky na BN, jsem si říkala, na co jako? Na co jako bude na Skale festival - FESTIVAL - když většina platících přijede jen na Kabáty??? Proč lidi, kteří mají dramaturgii festivalu v rukou, proč se nepodívají na dramaturgii jiných? Celé léto u nás hrají špičky hudebního světa a my se vrhneme do davu čekajícího jen na Kabáty? Za 1400,- kaček??? To fakt můžou udělat jen "jeden mega super" koncert za rok a budou tam mít i 50tis lidí...

BN bych přála, aby se na přes rok dostavilo nějaké to zvučnější jméno, pak možná i já přidám 1400 kačen do rozpočtu festivalu, rozpočtu obce Malá Skála, která možná paradoxně láká lidi víc, než program festivalu...

A V NEPOSLEDNÍ ŘADĚ - Být novinářem, kritikem, nebo recenzentem a psát reportáž jen o koncertu Kabátů a u toho možná neopodstatněně zdrbnout Garyho Moora?!

0/0
2.8.2010 12:52

Crouton

Pro pivní nadšence

jsou Kabáti IN. Pro hudební fajnšmekry jsou to křupani. Na zahraniční žánr zdaleka nemají. Dobří jsou pouze v českém neandrtálově.

0/0
2.8.2010 12:50

Lahvan

Re: Pro pivní nadšence

Ááááá, pán se ráčí považovat za fajnšmekra.... Jak jsi na to přišel???

0/0
2.8.2010 14:53

Crouton

Re: Pro pivní nadšence

Křupan ke křupanu a máme tu Kabáty. Ani na Balkáně je neberou.

0/0
2.8.2010 15:29

nonick

každopádně je to nejhlasitější country kapela na světě...

;-D :

http://www.youtube.com/watch?v=qM6O0v3u28M

0/0
2.8.2010 12:10

bezpáteřák

Bunďáci

Jedině ZNC !!! Nejlepší kapela v ČR !!! Takový kabátníci jim nesahají ani po kotníky, To je hnus velebnosti !![>-]

0/0
2.8.2010 11:19

fuksík

Gary Moore nic?

To je smutný...Je to tady jen samej Kabát, jako kdyby na Benátský nehrálo nic jinýho!

 A že v pátek tam hrál úplně poprvé v Česku Gary Moore, muzikant světového formátu, ani zmínka, natož fotka.

0/0
2.8.2010 10:32

ErikS78

Re: Gary Moore nic?

hmmm je to smutné a jen to poukazuje kulturní i hudební barbarství českých medií, bohužel jde všude a to především a v první řadě vždy jen o "prachy" takže kdo vybočuje byť jen malinko mimo komerční zájmy je odsouzen k mediálnímu nezájmu a zapomění a je to bohužel pro všechny velká škoda.

0/0
2.8.2010 14:19

sinclair

Nechápu,

jak si může p. Vedral jako hudební kritik dovolit kritizovat zvuk na koncertu konkrétně Kabátu. Kabát je kapela velmi náročná na zvuk, a na mizerný aparát by rozhodně hrát nešli.  Zasvěcení vědí, že existují tzv. technické ridery, ve kterých je dopodrobna specifikováno, na jaký aparát se bude hrát, co má aparát obsahovat a hlavně kdo bude stát za pultem. Pokud vím, dvorním zvukařem Kabátu je známý Milan Cimfe, studiový zvukař, který točil většinu desek Kabátu a dokonale je zná. No a pokud si pan Vedral stoupl někam, kam už zvuk line-array aparátu tolik nezasahuje, je to jen jeho problém. Já na tom koncertu byl a zvuk byl naprosto perfektní.

0/0
2.8.2010 10:26

V.I.T.A.

Re: Nechápu,

Souhlasím, muzikanti jsou to hodně dobří a ví jak má zvuk vypadat, možná proto mi je z jejich současné hudební produkce tak smutno (slyšel jsem nějaké dost dobré demo z osmdesátých let a snesu i první dvě alba). No ale co by to člověk za ty prachy nehrál ... ;-)

0/0
2.8.2010 12:24

trasa G brněnského metra

30000 obyčejných lidí ...

Tady měla ČSSD rozbalit svůj stánek ... :-P

0/0
2.8.2010 9:55

glockwien

glockwien

zde přítomní kritici a i pan Vedral se sice snaží argumentovat jak hrozný Kabát je ,ale Kabát je  a pravděpodobně  bude fenomén ať se to někomu líbí nebo ne.

Oni udělají desku a koupí si ji mraky lidí, oni udělají koncert a mraky lidí si ten lístek koupí. No a novou desky Tata boys ( a podobných kapel u kterých se kritici rozplývají) si koupí možná tisícovka a na koncert příjde 250 platících.

Navíc Kabát nehraje v estrádách, kašle na firemní večírky jako plno tzv. skvělých muzikantů. Nepotřebujou to , nepodbízí se. No a úspěch ten se v Čechách neodpouští.

0/0
2.8.2010 9:50

Curtis (cyco) Hlencross

Re: glockwien

chtělo by to brát trochu střízlivějším pohledem. Kabáti měli velký štěstí, že byli ve správnou dobu na správném místě, kdy se jako bezvýznamná regionální kapela ocitli na začátku devadesátých let v centru zájmu díky jednoduchým textům plných samoúčelných vulgarit. tenkrát byla po tomhle obrovská poptávka, protože za bolševika bylo nejsprostším veřejným projevem vulgárnosti zvolání "krindapána." navíc bylo v každém kraji spousta podobných kapel a posluchač byl tudíž na tenhle sound zvyklý.

v našem showbizu je velká setrvačnost, kdo si jednou udělá jméno, může jet pak setrvačností klidně několik dalších desetiletí (viz. Bílá, Gott etc.) a to se týká přesně Kabátu. dnes by s touhle produkcí žádná kapela do mainstreamu neprorazila.

myslím, že to není ani o závisti, jako spíš o lítosti nad tím, jakou úroveň ma česká pop music (omlouvám se všem vidlmetalistům, kteří je za pop nepovažují;-))

0/0
2.8.2010 10:15

iuos

hmm

vždycky je to o tom "být na správném místě" a ourčitě není na místě ten tvůj opovržlivý tón

0/0
2.8.2010 10:18

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

nevím jestli tu dobu pamatuješ, ale bylo naprosto šílený, co se tenkrát všechno dostalo nahoru (vč. kapel propagující otevřeně rasovou nesnášenlivost). a to si pamatuju, že normálně hráli v rádiu nějakou příšernou skupinu, jejíž texty popisovaly průběh sexuálních aktivit. tenkrát vyplavala spousta strašnejch sr..ek, takže musím uznat, že Kabáti patřili ještě k tomu lepšímu. ale nikdo nemůže zpochybnit, že oni jsou produktem té doby, dneska by to asi nikoho nezaujalo.

0/0
2.8.2010 10:26

iuos

hmm

pamatuju

ale třeba takoví U2 by dneska taky nikoho neoslovili

0/0
2.8.2010 13:06

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

srovnávat U2 a Kabát je přece jen dost odvážný, ale vzhledem k tomu, že nejsem fanda ani jednoho z nich, mě tento příměr neuráží.:-)

0/0
2.8.2010 16:24

...palič

Re: hmm

Ano, to se už dnes nemůže stát. Už je opět všechno hezky normalizováno.

0/0
2.8.2010 15:15

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

jistě se ti velmi stýská po době, kdy rasisti chodili na pokec zpravodajských pořadů, aby "obyčejným" občanům přiblížili, jak se věci mají, v rádiech se omílaly songy o bílých jezdcích (v tom horším případě), či motorových vagínách (v tom lepším) a na diskotékách mládež zpívala svorně megahit:"......denně vožralej, denně vožralej....";-D ta doba byla svým způsobem zajímavá, všude vládnul chaos a jistě to mělo i svoje kouzlo, ale v souvislosti s tím by se hodil příměr o psu puštěném ze řetězu.

0/0
2.8.2010 16:00

...palič

Re: hmm

Jak už jsem psal. Dnes je všechno hezky normalizováno. A tak afrorasisti už jenom spořádaně rapují o kšeftování s drogami,střílení bílých lidí a podřezávání policajtů. To je pochopitelně v pořádku. Je to totiž jejich kultura. Hlavně že už není ten chaos a vše je zalito eurosluncem.

0/0
2.8.2010 16:32

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

mně je naprosto jasný, kam tím míříš, proto jsem reagoval narážkou na holoblby. o žádném euroslunci mi není nic známo. nepopírám, že to tehdy byla docela sranda, člověk se mohl vysmívat fízlům a hulit v hospodě, jenže to celý byl pouze přechodnej, dlouhodobě neudržitelnej stav.

0/0
2.8.2010 16:40

...palič

Re: hmm

Jo, mně to bylo jasný. Když už nějaký samozvaný arbitr vkusu neví jak dál, vyleze s Orlíkem. BTW: konkrétně texty songů jako Bílej jezdec se zpětně ukazují jako silně nadčasové, podle současných událostí v Evropě. Dneska už je to ale úplně jedno, neni to podstatný.

0/0
2.8.2010 16:48

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

já ti tvojí víru neberu, někdo je katolík, jinej protestant, někdo zase rasista. pravdou ovšem zůstává, že rasismus je náboženství přece jen pro ty jednodušší jedince.

0/0
2.8.2010 16:51

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

jako symbol toho jaká "kvalita" se dostávala do médií bych zmínil

zábavovou kapelu Argema a jejich reklamní song na lokální patok, s

kterým se drželi týdny na špičkách hitparád. to bylo podhoubí, z kterého

vyrostli dnešní megahvězdy Kabáti a jsou spolu s interpretem, který asi

dvacet let nevydal jedinou desku...

0/0
2.8.2010 16:03

...palič

Re: hmm

Možná by nebylo špatné zjistit si kdy začal Kabát hrát a kdy vyšla ta pivní písnička od Argemy. Podhoubí ;-D;-D

0/0
2.8.2010 16:38

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

na tohle mě nenachytáš. Argemu jserm zvolil jako symbol tehdejšího úpadku a nic jsem tím neriskoval, protože ji určitě nebude nikdo obhajovat, narozdíl od Kabátu. o časový posloupnosti já nic nepsal, pokud se nepletu......

0/0
2.8.2010 16:43

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

nejpopulárnějšími postavami českého hudebního průmyslu. k pláči....;-(;-)

sakra, proč na třikrát????;-D

0/0
2.8.2010 16:05

ErikS78

Re: hmm

Inu počátek 90. let byl vskutku "brutální" a hodně surový co se týká hudebních nováčku vyrojivších se ze všech děr tak jako vše po 89. roce tak i každá hodně podprůměrná kapela měla pocit a nebývalou touhu že hvězdné nebe je pro všechny, díky bohu došlo velice záhy k vystřízlivění a odělilo se "zrno od plev" nechci odsuzovat všechny tenkrát hrající a kapely co využívali doby a otevřenosti medií k zakosení šancí, ale přece jen jsou prostě kapely co do TV nepatří a do radií snd jen okrajově a tyto kapely mají svou základnu v klubech či tancovačkách a taky v hudebních stanicích možná. Ale zpět ke Kabátu, tahle kapela byla na počátku 90. let něčím vyjímečná a měla své kouzlo byla i přesto že se vyloupla z tuctové zabavové skupiny (tuším že hrající někdy od r. 1984) byla prostě originální a neměla sobě rovné konkurenty samozřejmě se toho chytili lidé z branže a kapelu postupem mírně kultivovali do dnešní podoby. Mě osobně oslovila jen první tři alba, ale i přesto uspěch jim přeji.

0/0
2.8.2010 15:18

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

s první částí příspěvku souhlas, ale Kabát bohužel za zrno nepovažuji :-)

0/0
2.8.2010 16:09

ErikS78

Re: hmm

...možná jsem to špatně pojal to zrno od plev jsem myslel přímo v těch 90. letech osobně Kabát za moc kvlaitní muziku nepovažuji a pro mě stratila jiskru a to své kouzlo jdoucí ruku v ruce s tou dobou tak nějak třetím albem, už to třetí album považuji za dost takové tendenční a kalkulující s komercí. Beru to že mají uspěch a že se určitému a dost velkému množství lidí líbí a to je tak vše, osobně v nynější tvorbě Kabátu nevidím nic jedinečného a to že mají velkolepou show rozhodně bych za ně nedal 1400 Kč  a přece jen pokud už jít na Kabát tak na vesnickou tancovačku  tam se musí asi cítit nejlíp bych řekl.

0/0
2.8.2010 16:22

Curtis (cyco) Hlencross

Re: hmm

problém devadesátek byl, že pod dojmem veškerý tý hrůzy, se pak vydavatelský firmy vrhly na stará v té době opomíjená jména z doby reálného socialismu, čímž do značné míry zakonzervovaly českou pop music dodnes. kvalita (pokud se tu a tam nějaká objevila) zmizela spolu s oním plevelem. jen občas se někde v teleshopingu mihnou Maxim turbulenc, či Těžkej pokondr, aby nám připomněli pomíjivou atmosféru pokleslého vkusu tehdejší doby.:-)

0/0
2.8.2010 16:35

ErikS78

Re: hmm

...souhlas je to tak  jak píšete jinak to je výběr opravdu skvostný: Kabát a podobné hudebně zábavové kapely typu Argema, Premiér a jiné, pak železobetonově stálé stálice z dob kovaných které jsou snad všemu imniní no a co tu máme dál?...jednorázovou rychlokvašky typu Lunetic a v neposlední řadě  největší brak a hnus typu Maxim turbulenc a další  z party TV shop osobně když vidím upoutávky na Max. Trub.  tak je mi šoufl a přemýšlím jestli to myslí vážně nebo te jeden velkej joke....hmmm ale asi to někdo kupuje, nooo raděj nebudu polemizovat, jinak přehlídka čekého výkvětu je Český slavík který je též nepřekousnutelný. Mám pocit že tady někdo mluvil o hudbě U2 a ne zrovna moc kladně, tak tohle já osobně považuji ze hodně dobrou a hodnotnou musicR^

0/0
2.8.2010 17:02

glockwien

Re: glockwien

já nejsem žádný fanatický fanoušek Kabátů ale

1) Kabát si svůj úspěch museli tvrdě vybojovat , na rozdíl od kapel kteří chtějí být za rok slavní.

2) to co hráli začátkem 90-tých let , kdy měli okolo 20 ti let neodsuzuj , prostě tak žili.

Pusť si jejich poslední desky.

Hlavně já nesoudím kvalitu jejich muziky (  odborníků a kritiků je v Česku plno ;-D), já říkám že to co dělají dělají dobře a hlavně mají úspěch, a ten se v Česku neodpouštím. Proto si dovedu představit jak mají Kabáty "rádi" kapely kteří musí hrát každý víkend dvojáky za 20.000 korun a jejichž desku si koupí pětset lidí;-D.

0/0
2.8.2010 10:46

Curtis (cyco) Hlencross

Re: glockwien

nemyslím, že museli tak tvrdě bojovat. i když tu bylo v rámci jejich žánru dost lepších kapel (kde je jim dneska konec), než byli oni, jejich výhoda spočívala právě v těch "avantgardních" :-) textech, které masivně oslovovaly jejich tehdejší publikum. po nich to zkoušeli stejnou cestou další, ale když dva (nebo více) dělají totéž..........

a závisti muzikantů, co musí obrážet všeliké podřadné štace a přitom hrají to samý co Kabát, se vlastně ani moc nedivím.;-) na druhou stranu je fakt, že je mnoho povolaných a málo vyvolených.

0/0
2.8.2010 11:05

inkognito23

Re: glockwien

Naprostý souhlas.

0/0
2.8.2010 11:14

Lotus I.

Agrometal

;-D

0/0
2.8.2010 9:48

glockwien

Re: Agrometal

co umíš ty?;-D

0/0
2.8.2010 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.