Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

10 důvodů MF DNES, proč mít rád techno. I po Loveparade

Většinou se o něm nepíše v dobrém. Přestože neštěstí na Loveparade znovu vyvolalo negativní emoce, existují důvody, proč dát technu ještě jednu šanci. Třeba proto, že se na něj skvěle tancuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Caretaker

Důvod č. 11

Honza má rád paroháče...

0/0
2.8.2010 10:09

Socialismus popírá přírodu

Pro všechny, co chtějí pochopit elektronickou hudbu

Odkaz na stránky, kde si můžete prohlédnout a poslevhnout jednotlivé druhy elektronické hudby.

-

Specielně primitivové, co si myslí, že elektronická hudbq je jen tuc tuc, řípadně že je to něco jako DJ Bobo. To se mýlíte, ale dávám vám šanci se dovzdělat.

Nejkomplexnější průvodce elektronickou hudbou na internetu co znám, včetně ukázek:  http://techno.org/electronic-music-guide/

0/0
2.8.2010 9:13

Socialismus popírá přírodu

POro všechny

0/0
2.8.2010 9:11

pekelný dědek

vedral

Po přečtení tohoto článku už chápu,proč Vedral hodnotí rockové koncerty tak slabými počty procent....Jednoduše rockovou resp. metalovou hudbou opovrhuje...naopak u popových koncertů chrochtá blahem......

0/0
2.8.2010 0:52

Socialismus popírá přírodu

Re: vedral

technaři a techno scéna nesnáší pop. to co hrají na evropě 2 a spol není techno

0/0
2.8.2010 9:20

cornutodirepublicaceca

Nejsem pravoslavný technař

něco se mi líbí něco né ,ale snad vo tom to snad jé nikomu nic nevnucovat;-)

0/0
1.8.2010 15:17

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Techno neposlouchám ale respektuju

R^

0/0
2.8.2010 0:21

iski

Je to věc názoru

Pokud se mě týká, snesu hodně,ale ne techno, které je většinou prezentováno technaři samotnými a pokud jsem měl možnost, byla to směsice zvuků na bázi poškrábané desky s max 10ti vteřinovým opakováním. To lepší techno, které již nemá být pro dusající primitivy jsem neměl možnost poznat. Osobně si rád dopřeji vážnou hudbu, gotickou a renesanční i z lidových pramenů. Co se lidí týče, znám pár technařů a ne rozdíl od těch vskutku  "elitních" nefetujou adá se s nimi i bavit. Tu pravou "elitu" dusálistů vidím většinou sjetou či opilou v podchodech a okolí hlavního nádraží v Brně. Článek jsem si přečetl proto, že mě zajímalo, zda se dá na techno pohledět i jinak, než na směsici zvuků v doprovodu dusáku. Pokud ano, ještě jsem tu možnost neměl. Snad jednou. Zdravím všechny technaře, kteří po sundání sluchátek jsou schopni platně fungovat ve společnosti.R^

0/0
1.8.2010 14:33

dhc

zbytečný popudivý článek...

mnoho škatulkářů ho asi nerozdejchá...co je nejhůř neumí ani rozeznat free a komerční diskotékovou scénu a taneční techno a DnB scénu...

0/0
1.8.2010 12:45

zastavtekajky

Re: zbytečný popudivý článek...

mas spatne prvni pismenko v nicku...

0/0
1.8.2010 12:46

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

nemám, tzn Digital Hardcore

0/0
1.8.2010 12:48

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

http://www.youtube.com/watch?v=ucGaSJmUZi0

0/0
1.8.2010 12:48

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

Slayer & Atari Teenage Riot - No Remorse (I Wanna Die)

http://www.youtube.com/watch?v=9AqnP6cb0vQ&feature=related

jen aby si pochopil, že tam doopravdy není chyba...

0/0
1.8.2010 12:52

zastavtekajky

Re: zbytečný popudivý článek...

myslim, ze nejlepe hodnocene komentare pod videem, presne vyjadruji mentalni a moralni kvality posluchacu.

0/0
1.8.2010 12:55

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

no to je to, že tomu prd rozumíš. Podle mě budeš mnohem zaostalejší než ti posluchači. Další věc je, že tohle se hrálo asi před 15-10 lety. Já už to dávno neposlouchám, ale nick si kvůli tomu po těch 18 letech měnit nebudu...

0/0
1.8.2010 12:58

zastavtekajky

Re: zbytečný popudivý článek...

velmi dobre rozumim tomu, ze je to pro nekoho stejna slast, jako hodit molotov mezi policisty. Slusnej clovek takovou potrebu nema.

0/0
1.8.2010 13:00

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

no to je ta free scéna, tohle jsou totiž pravý punkeři, kteři dělají bordel a našel bych spoustu i v normálním punku...

To ohledně těch zápalnejch láhví jsi asi taky nepochopil, jde o historii, kdy několikrát účastníky párty napadli policisti a sám musíš vidět, že ta "hudba" je agresivní.

Jen dodám, já už za ty svoje roky mám plno vyposloucháno a poslouchám všechno, njsem škatulkář, nic vyloženě neodsuzuju, jen mě kolikrát překvapují názory některých lidí, kteří slyšeli tuctuc akorát na piškotéce...

0/0
1.8.2010 13:04

zastavtekajky

Re: zbytečný popudivý článek...

mezi ty rozhodne nepatrim, sam posloucham hudbu, ktera je podle eurolevicackejch meritek  politicky nekorektni a iDnes by na ni odu nikdy nenapsala. A ta muzika jako takova mi nevadi, vadi mi skupiny obyvatel, mezi kterymi je oblibena.

0/0
1.8.2010 13:08

Socialismus popírá přírodu

Re: zbytečný popudivý článek...

to jako kde? jo táááák, ty nevíš, kde je rozdíl mezi technem, tekknem, trancem, housem, DNB - takže ty je všechyn zaškatlkuješ do jedné zjednodušující krabičky a odeíšeš je.

To je velmi moudré a inteligentní.

-

Jinak techno party začali v 90. letech upadat, protože byly postupně zakazovány vládami, kterým vadila ta svoboda, která na těchto akcích panovala (free akce, bez sponzorů). Neumírali při tom lidi a nikoho to extra neprudilo. Teda mimo "spořádaných" občanů a vlády. :-/

0/0
2.8.2010 15:27

bambusoid

Re: zbytečný popudivý článek...

jak je psáno níže - netolerantní lůza - ...slušnej člověče, checht.

0/0
1.8.2010 15:45

dhc

Re: zbytečný popudivý článek...

zvláštní, že tebe hned napadlo THC, beztak teď doma vykuřuješ za oknem...

0/0
1.8.2010 12:59

certik_bertik

Re: zbytečný popudivý článek...

a jaký je v té produkci rozdíl?

0/0
1.8.2010 15:23

Socialismus popírá přírodu

Re: zbytečný popudivý článek...

to ti těžko vysvtlim, když to neznáš. jak vysvětlíš rozdíl mezi hardrockem a metalem, kdybych ani jedno nikdy neslyšel?

0/0
2.8.2010 9:28

certik_bertik

Re: zbytečný popudivý článek...

řekl bych že mezi tím není úplně ostrá hranice, záleží na pohledu na věc

0/0
2.8.2010 14:48

Socialismus popírá přírodu

Re: zbytečný popudivý článek...

;-D

ale to mi vůbec nepomohlo, voboje je mlácení do bubnů a kytar jako když jsou na speedu, což asi jsou normálně to není možný a jejich fanoušci musej bejt úplný magoři, protože nepřirozeně hází hlavou a často zvrací :-P

-

 toto je hloupá argumentace, co se běžně používá proti technařům, dá se to napsat o lecčems

0/0
2.8.2010 15:23

zastavtekajky

Krasne vyznani redakce

po zadrzeni Eichlera s fetujicimi squatery prichazi oda na techno. Jen prosim v same euforii nezapominejte dal bojovat proti skautskym znakum, z tepla redakce poradat hon na vojaky v Afganistanu a pripomenout nam Natalku!

0/0
1.8.2010 12:24

Fanthom007

konecne rozumny nazor

Vzdy kdyz vidim tendencni reportaze na jakekoliv ceske tv, neverim svym ocim a nechapu, kde se bere ta hluboka nenavist k podobny muzice.

Zaroven nepochybuji, ze se tady sejde dost jelit ala Jyrka Pupekpouzeposlanec, ktere o pravdivosti hovnackych reportazi nepresvedci nikdo a nic...

0/0
1.8.2010 12:10

zastavtekajky

Re: konecne rozumny nazor

jiste. A kde se bere nenavist vuci narkomanum, squaterum, romum....

0/0
1.8.2010 12:16

dhc

Re: konecne rozumny nazor

je to možná v zaostalosti lidí

0/0
1.8.2010 12:40

zastavtekajky

RAC

against drugs

0/0
1.8.2010 11:27

zastavtekajky

Nejde o hudbu

ale individua, ktery pritahuje. Romskej folklor muze bejt taky hudebne peknej....

0/0
1.8.2010 11:19

El Carlos

LOL .. Autor je mimo

čistě z hudebního hlediska, se techno může jevit jako zajímavý styl plný rytmů, krátkých melodii, hudby co vás uvádí do transu a tak dále, ovšem je velmi omezený.

Ale kdo byl letos ve Vizovicích, tak potvrdí, že Mike Terrana letos strčil všechny technaře a celou Loveparade do kapsy, páč ukázal že to o co hodiny skládají světoví DJ's na komplech on zahraje během pulhodky a ještě živě, rytmy dělal neskutečný, melodie měl různorodý a do transu vás uvedl hned prvním beatem (úderem do bicích). A proto poslouchám rock, protože má velmi širokej záběr a neustále se vyvíjí...

0/0
1.8.2010 11:04

toono

Re: LOL .. Autor je mimo

;-D

0/0
1.8.2010 12:03

kvak.nořič

Re: LOL .. Autor je mimo

ty si pripad... proc vy rokeri a metlosi musite do krve prosazovat, ze ten vas styl je nejlepsi a nejsmyslnejsi na svete a elektronicka hudba je odpad? bez si zvatlat na rokove fora jak se na idnesu pise o nejakem technu

0/0
1.8.2010 12:28

dhc

Re: LOL .. Autor je mimo

nemluvě o tom, že většina lidí co jde na koncert je s chlastu skoro stejně mimo jak smažky na technu, ne li hůř...

0/0
1.8.2010 12:47

dhc

Re: LOL .. Autor je mimo

omezenej seš ty

0/0
1.8.2010 12:41

dhc

Re: LOL .. Autor je mimo

je moc dobře vidět, jak tomu nerozumíš, ani nevíš kolik je kapel, které hrají techno a DnB naživo. Kolik jich skládalo i pro orchestr a s tím i hrálo. Tvůj názor mě akorát rozesmál a neboj já poslouchám všechno. To ty pravděpodobně budeš v nějaké škatulce, přes kterou se nedostaneš, nikdy nedostaneš.

0/0
1.8.2010 12:43

certik_bertik

tohle

je takový vypečený název, jako byl Dr. Divnoláska aneb jak se naučit milovat bombu;-D

0/0
1.8.2010 10:53

jirec

síto

Koukám, že techno funguje jako síto na netolerantní lůzu. IMHO to vysvětluje, proč se povětšinou techno party pyšní pohodovou atmosférou.

0/0
1.8.2010 10:29

Sub7

Re: síto

Těžko být tolerantní k tomu, kdo je sám netolerantní už tím, že všem ostatním vnucuje to, co zrovna v tu chvíli chce poslouchat on sám. Zkuste si pustit jinou muziku 3 kilometry od technopárty - technopárty ji přebije. A pak přijde nějaký mudrlant a bude mlít o toleranci?

0/0
1.8.2010 10:36

reactt

Re: síto

Mladým se to líbí a tím to hasne.. I když techno a podobné duc duc nemusím tak podobně na tom byla téměř každá hudba ve své době počínaje Jazzem, Rock and Rollem (omlouvám se za komolení jmen.. :D) atd. Stěžovat si na to před deseti lety? To by bylo pochopitelné, ale stěžovat si na to teď, kdy techno a podobné žánry upadají? :D Vše je to o toleranci, protože punkovej koncert dokáže také udělat pořádnej bordel (a to nejen díky hudbě), dechovka třeba může být posluchači, kterej jí nesnáší ještě protivnější. A poslední věc, to jakou hudbu člověk poslouchá neznamená, že je mudrlant.. Mudrlant je ten, co to kritizuje.. :D

0/0
1.8.2010 10:48

reactt

Re: síto

A to už vůbec nemluvím o stylech, které se na nás ženou.. :D http://www.youtube.com/watch?v=bXMXXu9JKQQ&feature=related Ještě jednou si vzpomeneš na pohodový hudební styl techno.. ;-D;-D

0/0
1.8.2010 10:52

El Carlos

Re: síto

Nám mladým se to nelíbí a ti co mezi námi poslouchaj techno, jsou brání jako primitivní jedinci...

0/0
1.8.2010 11:07

reactt

Re: síto

Ale prosím tě, takovejhle názor může říct pouze trouba.

0/0
1.8.2010 12:55

dhc

Re: síto

víš co mi prozraď kdy bylo 1.500.000 lidí někde na nějakém rockovém koncertu? Ty upadající.

0/0
1.8.2010 12:55

reactt

Re: síto

Ale já neříkám, že to není populární.. Jen ten styl mé ten největší boom za sebou. Možná jsem to blbě formuloval R^

0/0
1.8.2010 12:56

dhc

Re: síto

no to má už rock dávno, bohužel... Nezůstane nic jiného, než tyto styly kombinovat dohromady. Nebo jseš schopnej mi najít nějakou aktuální novinku, která nekopíruje? Podle mě vůbec.

Techno jako takové v úpadku možná je, ale z něho vzniklo spousta stylů - minimal, schranz, progressive, tech house...

Rock byl inovátorský už hodně dávno, teď už se jen podle mě kopírují staré postupy.

0/0
1.8.2010 13:01

reactt

Re: síto

Naprosto souhlasím R^

0/0
1.8.2010 13:04

dhc

Re: síto

samozřejmě pod novým názvem stylu tím, že se jim podařiklo zkombinovat něco originálního. V současné době všichni do nebes vytahují Muse, přitom tohle už tady taky několikrát bylo... Podle mě každá hudba může být pěkná, ale každý má prostě rád něco jiného...

0/0
1.8.2010 13:07

reactt

Re: síto

To si myslím také a já jsem docela rád, že se mě líbí prakticky všechno.. Každá věc je svím způsobem umění. Rozumím, že někdo může napsat, že se jedná jen o tuc tuc (přitom tuc tuc je jen rytmus a to dál je hudba jako každá jiná). Stejně jako valčík jede v raz dva tři raz dva tři (což je prakticky stejnej monotón jako tuc tuc). Stejně jako roková skladba jede většinou ve třech grifech a nějaké ta sólíčka.. O tom všem to prostě není, styl je styl, bez něj se hudba nemůže orientovat. Daleko důležitější je forma a způsob vyjádření umění v jednotlivém stylu. Jakmile se člověk naučí akceptovat styl, zjistí, že ta barevnost a rozdílnost jednotlivích děl je to nejkrásnější na hudbě samotné a je daleko důležitější než styl samotný..

0/0
1.8.2010 13:13







Najdete na iDNES.cz