Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Agora je slušná historická podívaná s jedním výbušným motivem

Snímek s Rachel Weiszovou v hlavní roli Agora je docela v rozporu s představami z dějepisu. Historickému dílu nelze upřít statečnost, předchozí oscarový titul Hlas moře však režisér Amenábar natočil osobitěji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chudacek.blbecek

Nadavani na krestanstvi

Jak tak ctu diskusi, spousta lidi si tu plete motivy stare cirkve. Jasne, ze delala hrozne veci. Vzdycky to ale byl boj o penize a moc. Jakmile jde o moc, je jedno, jestli je clovek krestan, muslim, zid, jestli veri ve flying spahgetti monster nebo je ateista. Bude delat prasarny tak jako tak.

0/0
23.7.2010 12:32

Fai Rodis

Re: Nadavani na krestanstvi

Taktak. A cim je puvodni idea cistsi a moralnejsi, tim lepe se v jejim jmenu ty prasarny pachaji. Bohuzel.

0/0
24.7.2010 20:09

kostej_

Re: Nadavani na krestanstvi

V tom případě nacisti toho zas tak moc nenapáchali ;-D

0/0
25.7.2010 15:21

kostej_

Re: Nadavani na krestanstvi

resp. jejich idea musela být "křišťálově" čistá ;-)

0/0
25.7.2010 23:21

Drussbarb

Mne

tento film pripadal strasne .... nudny. Pokusit se ukazat krestany v jinem svetle bylo OK, ale ty trapne hratky s elipsou ... 50%

0/0
23.7.2010 6:26

Fai Rodis

Re: Mne

Jak tak koukam na wiki, tak ta knihovna byla zplundrovana nejspis ctyrikrat. Rimani (2x), krestane (1x), muslimove (1x). Pricemz u toho krestanskeho niceni neni zcela jasne, kolik toho bylo zniceno a zdali - melo jit hlavne o zruseni pohanskych chramu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Library_of_Alexandria

Jo, knihovny to mely vzdycky tezke - treba klasterni knihovny za cisare Josefa II....

0/0
24.7.2010 20:21

e.a.g.l.e

a pak že já jsem hlupák

odkaz na článek o raném křesťanství

http://spqr.cz/content/libanios-o-k%C5%99es%C5%A5anech

0/0
22.7.2010 14:18

Dukátový Tibor

Doporučuji

Moc se mi ten film líbil a má i nějaké "poselství". Na tržnici chybí prodavač hamburgerů a nikdo neumí karate nebo kung fu, žádné patetické kecy o vlasti a svobodě.

0/0
22.7.2010 13:57

wiliz vuvuzela

.

To je poprvé co souhlasím s hodnocením 8-o

0/0
22.7.2010 10:56

nerzhul

60%?

Asi sme kazdej videli jinej film... ja bych dal nejmin 85... ten film byl proste uzasnej...

0/0
22.7.2010 10:44

Kajle78

Re: 60%?

Souhlasím!! Ale tady se v poslední době dává všemu 60 %...

0/0
22.7.2010 12:55

Mr.Rejpal

Co je na tom statečného?

Nevím, proč by režisérův antikřesťanský postoj měl být statečností - dnes je plivání na kříž součástí společenského bontonu.

0/0
22.7.2010 9:29

e.a.g.l.e

Re: Co je na tom statečného?

A proč neplivat. Křesťanská  církev je jen zlo. V minulosti rožšiřovali jen nenávist.

0/0
22.7.2010 9:34

Haluzorium

Re: Co je na tom statečného?

Polemizovat s hlupakem nema moc vyznam, tudiz bych se omezil jenom na: Zkuste se dovzdelat.

0/0
22.7.2010 10:12

TreKronor

Re: Co je na tom statečného?

A co takhle nejaky konkretni argument namisto emotivniho prazdneho vykriku, nebyl by? Nebo snad povazujete upalovani lidi s odlisnym nazorem, ci krizove vypravy do Ceskych zemi podtrhnute vyroky papezu o tom, ze se vojaci maji vykoupat v krvi tech, ktere pro jejich odlisnou viru povrazdi za stredobod krestanskeho humanismu?

0/0
22.7.2010 10:24

Haluzorium

Re: Co je na tom statečného?

Puvodni vyrok znel "Krestanska cirkev je jen zlo". Coz je nesmysl a lez (nebo projev neznalosti).

Vami uvadena 'fakta' jsou take zjednodusujici, ale to je uz charakterem doby. Muzeme se shodnout na formulaci "Dejiny lidstva jsou plny omylu a krve nevinnych na cemz meli predstavitele vsech cirkvi nezanedbatelny podil"?

0/0
22.7.2010 11:03

e.a.g.l.e

Re: Co je na tom statečného?

Jsi jen zaslepenec do vlastní víry. Zkus někdy prozřít.

0/0
22.7.2010 19:27

palič..

Re: Co je na tom statečného?

Sláva Křížovým výpravám. Zajistily osvobození území dobytých mohamedány a zároveň uchránily Evropy před přílivem těch cvoků s ručníkem na hlavě. Byli to hrdinové a budiž jim věčná čest a sláva.

0/0
22.7.2010 11:12

e.a.g.l.e

Re: Co je na tom statečného?

Reakce jak stehno. Co se také dalo čekat. Jen urážky, jak jinak...

0/0
22.7.2010 11:04

palič..

Re: Co je na tom statečného?

Ano soudruhu, je vidět,, že jste ve VUMLU dával pozor.

0/0
22.7.2010 11:16

Stone_Pilot

Re: Co je na tom statečného?

Přesně tak. Natočit něco kontorverzního o křestanství a křestanech nevyžaduje žádnou odvahu. Jo, to napsat nějakou básničku o islámu, namalovat karikaturu Proroka - to už vyžaduje koule. Takový člověk volí mezi smrtí a doživotním domácím vězením. Vůbec si nedovedu představit, že by byl natočen nějaký film o Mohamedovi, který by  i  jen náznakem zobrazoval něco kontroverzního. Hořely by ambasády, režisér by měl na krku fatvu a všichni pseudokorektní politici by si sypali hlavu popelem a film by byl v celé EU zakázaný.

0/0
22.7.2010 10:52

Fai Rodis

Re: Co je na tom statečného?

Krestanstvi se  muze ostouzet, to je dokonce povazovano za velice in. Namacet kriz do vlastnich curanek a vystevit to v muzeu je povazovano za umelecky pocin sezony.

Jo, ale zkuste si namalovat par karikatur Mohameda...a budete mit problemy i s vlastnimi evropskymi institucemi, nejen s urazenymi muslimy, u kterych bych to celkem chapala.

0/0
24.7.2010 20:12

politicky nekorektní asociál

Re: Co je na tom statečného?

Nepletl bych dohromady tak diametrálně odlišné věci jako je křesťanství a církev. :-P

0/0
22.7.2010 12:09

kingbean

Re: Co je na tom statečného?

"křesťané, v té době již chráněnci Říma, se jako zpupní krvelační

fanatici jedné pravdy neštítí násilí a novou éru zahajují ničením

starých kultur." krome te ochrany ze strany Rima, to je preci uplne vystizne, aspon to logicky vyplyva z ucebnic dejepisu....cirkve by meli vubec patrit uz jen do ucebnic.......

0/0
22.7.2010 12:37

palič..

Re: Co je na tom statečného?

Nebýt církve, tak dnes nikdo nemá o nějakých antických památkách ani potuchy.

0/0
22.7.2010 13:02

e.a.g.l.e

Re: Co je na tom statečného?

nj, spletl jsem si názvosloví, měl jsem na mysli Římskokatolickou církev. Ale ono křesťanství a římskokatolická církev nemá od sebe daleko.

0/0
22.7.2010 14:28

elcual

Re: Co je na tom statečného?

Přesně tak! A nechápu, odkud sebrala jí popisovanou vžitou představu školního dějepisu. Že by za komunstů školní dějepis velebil křesťany?

0/0
22.7.2010 14:19

cantabra

VELKA CHYBA

Pani Spacilova, Vase recenze ctu rada, ale jak muzete napsat, ze FILM NATOCIL JIHOAMERICAN S EVROPSKOU PODPOROU ???? Amenabar je prece SPANEL!!!, tedy Evropan... To by Vam Spanele dali....

Chapu, ze chyba se muze vloudit, ale tohle je zakladni udaj !!!

0/0
22.7.2010 7:50

hu_go

Re: VELKA CHYBA

,,Alejandro Amenábar se narodil 31.března v Santiagu

de Chile. Jeho matka je španělka, jeho otec chilan. Když mu byl jeden

rok, celá jeho rodina se přestěhovala zpátky do Španělska, do Madridu,

kde vyrůstal a později také studoval.,,

Snad zas tak velká chyba to není.:-)

0/0
22.7.2010 7:58

Stone_Pilot

Re: VELKA CHYBA

Pokud je Chilan jen způlky a celej život žije ve Španělsku, tak bych ho osobně taky považoval spíš za Španěla.

0/0
22.7.2010 10:43

Kane v1.2

Re: VELKA CHYBA

ale žije celej život ve Španělsku prakticky? žije...má španělsý občanství? MÁ! tak když už tak mohla napsat španělský režisér původem z CHILE R^

0/0
22.7.2010 10:43







Najdete na iDNES.cz