Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čerstvě oceněný Herz se filmem o odsunu Němců vyrovnává s minulostí

Režisér Juraj Herz převzal v pátek v podvečer Křišťálový glóbus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii. Stalo se tak v karlovarském Městském divadle před projekcí jeho snímku Petrolejové lampy z roku 1971. Jeho filmografie se už na podzim rozroste o další titul: do kin míří Habermannův mlýn z období odsunu Němců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

naši

filmaři se už 20 let vyrovnávají s minulostí, ale se současností jsou brutálně na štíru:-(

0/0
11.7.2010 10:01

marnostsediva

Prezto ze proti Slovakum jako takovym nic nemam

Tak me to pripada jako nebetycna a sobeprospecharska politicka filmova DRZOST, kdyz se takto Slovak zijici v Nemecku, vyrovnava s "Ceskou" - (spis  se da rici Ceskoslovenskou" minulosti),  za  marky a silinky ! Spis se mel radeji drzet teh svych hororu, nezli vyrabet na neci obednavku politicke filmy , ktere i v USA odhaluji udajnou "ceskou krvelacnost" at uz  se ten film zaklada na pravde nebo ne ! Od Slovaku  kteri pomohli Cechum vrazit kudlu do zad  v celkem "nedavne" historii trikrat , to opravdu "sedi". Prvni kudla do zad bylo to osamoceni a kolaborace s nacisty, druha byla ta vydatna pomoc od Slovaku typu Slanskeho a spol. na tom Stalinovskem chomoutu pro CSR , prez to "Slovenske povstani" , cimz zaradili Slovaky  na stranu vitezu. A treti byl ten Bil'ak s Husakem a ty jejich odporne kecy v dobe te normalizace , potom co  vrazili  vsem poctivym Cechoslovakum kudlu do zad  ! Ale dobre tak Cechum , kdyz  si nechaji kakat od Slovaku ktere "udelali" na hlavy a jeste to oslavuji  !!

0/0
11.7.2010 4:06

biggles

Herz se vyrovnává s minulostí?

Tak proč ten film není o Hlinkových gardách? Pročpak se nevyrovnává napřed s tou svojí?

 ;-D ;-D

0/0
10.7.2010 21:18

..palič..

Re: Herz se vyrovnává s minulostí?

Protože by mu na Slovensku rozbili hubu. To jenom tady se najde plno troubů, co mu ještě budou podkuřovat.

0/0
10.7.2010 22:05

biggles

Re: Herz se vyrovnává s minulostí?

Nějaký český režisér by měl vyrovnat s minulostí slováky - určitě by mu dali taky nějakou cenu....  ;-D  ;-D

   nebo alespoň cenovku...

         když už by si jen tak visel hlavou dolů na řeznickým háku...

0/0
10.7.2010 22:45

alikedu

historie

Málokdo si dal ve svém životě práci a řádně si nastudoval fakta. Československo vzniklo na základě lživé kampaně Masaryka a spol. v USA, kde se jim podařilo velmoci přesvědčit, že v teritoriu, na kterém by rádi viděli vznik nového státu převládá jednoznačně slovanský resp. český živel. Jedině tak mohla vzniknout První republika. Důsledek byl katastrofální a fyzicky byl nejvíce pocítěn v době tzv. mnichovské dohody, kdy se sudetští Němci rozhodli pro možnost sebeurčení a chtěli připojení k Říši. Mimo jiné se to stalo i z toho důvodu, že i když sudetští Němci měli nejlepší volební výsledek, tak je Beneš nenechal sestavit vládu. Je toho mnohem více, co způsobilo ještě před 2. svět. válkou atmosféru naprosté nesnášenlivosti, ale vinit z toho dnes Němce je trapné a ubohé. Bylo by vhodné konečně nalít si čistého vína a připomenout si kořeny problému. Těmi byl český šovinismus, národovectví a obrovské pokrytectví završené právě poválečným odsunem. Máme důvod se bát odkazu Benešových dekretů.

0/0
10.7.2010 19:06

..palič..

Re: historie

Z lidí jako jste vy, je mi k blití.

0/0
10.7.2010 19:32

biggles

Re: historie

český živel? Zajímavé - tohle sousloví jsem naposledy četl v Mein Kampf...

Slovanský živel, český živel - Adolfek měl tato slovní spojení ve velké oblibě - jeho milovníci je papouškují dodnes... ;-D ;-D

0/0
10.7.2010 20:42

..palič..

ANo

teď se bude udržovat ten mýtous, že dějepis začíná 8. květnem 1945, kdy krvelačné české bestie vyhnaly bezdůvodně mírumilovné Němce.  Na vyhánění Čechů z pohraničí, jejich zabíjení, okrádání a bití před válkou je zapovězeno vzpomínat. Na to, že všichni sudeťáci chtěli zpět do říše a pro Henleina byli ochotní udělat cokoli a všichni ho volili také. Nikomu už nic neříká slovo Freikorps. To je dnes tabu. Za všechno můžeme MY. Měla by "české filmaře a dokumentaristy" fackovat hanba.

0/0
10.7.2010 11:28

Jen jeden?

opravdu?

"Nemá se oplácet zlé zlým. I proto vyhnání Němců hned po válce nebylo důstojné českého národa. Byly tam msty, obava z toho, že Němci věděli, kdo je udavač, a byl tam i majetek. Tato příkoří nebyla nikdy odčiněna - nechybí v tom výčtu něco, opravdu to v prvních měsících po válce nemohlo být o ničem jiné, když vezmu že za války bylo zabito 360 000 občanů této země , vypáleny Lidice, Ležáky, popraveni studenti opravdu tam nebylo nic jiného? A mimochodem díky za odsun, jinak to tu teď bylo jako na Slovensku s Maďary - protože pane režisére o co myslíte že jde třetí generaci Němců o nic jiného než Vámi zmiňované majetky

0/0
10.7.2010 10:28

..palič..

Re: opravdu?

Režisér je především Slovák a ti jak známo byli Hitlerovi spojenci. Slovenský stát platil nacistům za odvoz židů do lágrů. Když se to ke konci války začalo otáčet, tak Slováci změnili zadek, do kterého strčili hlavu. Převrhli tam autobus a říkali tomu Slovenské národne povstanie.

0/0
10.7.2010 11:33

Jirka1938

Zasadni problem

pri vyhrabavani minulosti s odsunem Nemcu je snaha prirovnat prestupky a zlociny pri odsunu se zverstvami a zlociny nacistickeho Nemecka. Nejdulezitejsim kriteriem je, kdo zacal nejzhoubnejsi valku v lidske historii a kdo tudiz musel za ni nest nasledky.

0/0
10.7.2010 4:12

Morrison

Re: Zasadni problem

Moje slova. Poražený agresor nemá právo se proti čemukoliv ohrazovat. Mohli je taky odsunout za řeku Styx a bylo by to z mého pohledu celkem OK. Už jenom za tu urputnost, s jakou protahovali nevyhnutelný pád jejich říše zla a za zvěrstva, která páchali ještě i na ústupu.

Oni si totiž fašounci mysleli, že konec války pro ně bude něco jako v roce 1919, totiž, že Německo bude sice poníženo a armáda rozpuštěna. A že za pár let to můžou zkusit znovu, lépe. Proto taky mělo vyhlazování lidí přednost před zásobováním fronty a vlaky s vojáky a proviantem byly odkláněny, aby mohly projet transporty do KL.

S jednou věcí ovšem evidentně moc nepočítali. A to s nenávistí biblických rozměrů, kterou k této "vyvolené rase" cítili všechny jimi porobené národy...

Jedno pěkné přísloví tuto situaci vystihuje zcela přesně: Kdo seje vítr, sklízí bouři.

0/0
10.7.2010 7:59

Obludni_K

Re: Zasadni problem

Tohle progermánské sypání si popela na hlavu už mi leze krkem. My jsme válku nerozpoutali, my jsme byli první vyhnaní z pohraničí, co tady pořád tyhle pseudohumanisti řeší?!

0/0
10.7.2010 9:10

aerkain

Re: Zasadni problem

Souhlas!

0/0
10.7.2010 10:25

Sam Bell

!

Metály si nuly předaly!

135 000 000 se projedlo a propilo!

Poslední až zhasne!!!

RvRvRv

0/0
9.7.2010 23:17

pekelný dědek

Bartoška

Ten Bartoška je celkem sympatická figurka.Zapálí si v TV cigárko,hodí nohu přes nohu a tváří se jako umělec.Rv

0/0
9.7.2010 21:50

kirduk 4

Re: Bartoška

ale jak se on vyrovnává s odsunem Němců ?;-D

0/0
9.7.2010 22:42

pekelný dědek

Re: Bartoška

třeba močením do kašny?

0/0
9.7.2010 22:50

lina cerna hadice 12

@@

me pripada ze za posledni rok se v cesku kde-kdo strasne vyrovnava se svoji minulosti ohledne nemcu...zacalo to Fiserem...vznikla nam tu pekna manie...:-/

0/0
9.7.2010 21:08

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: @@

Tady v Sudetech je tato snaha známa už přinejmenším 15 let. Je to logický proces, mladá - první porevoluční - generace se snaží najít si identitu, vztah k rozvrácené zemi bývalých Sudet, kde žijí, ale cítí, že jim něco bylo dlouho zamlčováno. Před revolucí se o tom mluvit nesmělo...

0/0
9.7.2010 21:14

Kilián_Nedory_Bengas_friend

Re: @@

souhlas R^

0/0
10.7.2010 2:31

Jen jeden?

Re: @@

;-D

tady promluvil někdo kdo v Sudetech opravdu nežije, jediní kdo tohle podporují a docela dobře se v rámci různých projektů živí jsou rádoby humanisté z PrahyR^!

0/0
10.7.2010 10:30

ddratm

Bludov

"Odehrává se v malé vesnici v Sudetech...." Teda Bludováci vám dají, oni jsou totiž na označení vesnice hrozně hákliví, kór když se řekne malá;-D

0/0
9.7.2010 21:04

děteněkam

Mnichov

A natočí pan Herz také film o vyhánění Čechů po Mnichově?

A také ho zaplatí Rakušané a Němci?

0/0
9.7.2010 18:56

hilsner_urquell

Re: Mnichov

R^R^R^ Naprosto správnej postřeh! Správně by takovej film měl zahrnout obojí a nemoralizovat...Jenže na to by nedali prachy ani Němci ani Češi ;-D

0/0
9.7.2010 19:22

MoreCzech

Re: Mnichov

Zjevne netusite jaky byl mezi tim rozdil.....

0/0
9.7.2010 20:42

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Mnichov

Tak snad jde o to, že v případě německých zločinů už dávno německý národ "stojí na hanbě", všichni víme, jaké zrůdnosti páchali Němci a nikdo o tom nepochybuje. O německých zločinech už toho bylo řečeno opravdu hodně. O tom, že i Češi páchali zrůdnosti, se ale přes půl století mlčelo. Bohužel o tom stále hodně lidí nechce slyšet, ale tady v Sudetech se toto tabu prolamuje mnohem rychleji než ve vnitrozemí. Je potřeba napravit už školou vštěpované černobílé vidění historie. Je nutné si připustit, že ne všichni Němci byli nacisti, že např. stoupenci německé sociální demokracie vždy stáli proti ideologii nacismu a taky, že Češi nebyli všichni čistí jako křišťál. To, co se odehrávalo tady v pohraničí, to byla regulérní genocida. Jen v Ústí n.L. si divoký poválečný odsun vyžádal několik stovek (mnohdy zcela nevinných) obětí, víc než Lidice a Ležáky dohromady! V kraji jsou stále neodkryté masové hroby...

0/0
9.7.2010 21:10

kirduk 4

Re: Mnichov

Prostá fyzika - Každá akce vyvolává reakci. Nic takového by se nedělo,pokud by Němci nepřišli s válkou.

0/0
9.7.2010 22:46

wIadin

Re: Mnichov

zákon akce a reakce aplikovali spojenci na Německo po první světové válce. Jaké byly následky ví každý. Poučili se z toho. Český národ ne tak úplně. Totiž k té reakci patří i více méně dobrovolná instalace komunistického režimu. Beneš strašil následnou válkou, která měla být podle něho úplně zničující. Takže příklon k SSSR byl v rámci tohoto vidění světa jediné východisko. Že to byl naprostý omyl je dnes jasné a co to způsobilo této zemi již nikdo neodčiní.

0/0
10.7.2010 0:37

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Mnichov

Ono je to hlavně o neschopnosti zbavit se kolektivního zjednodušování. Všichni Němci přišli s válkou? I kdyby jediný Němec hrdinně bojoval proti nacistickému režimu, zasloužil si v lepším případě vyhnání z domova, v horším případě kulku do týla někde v pohraničním lese? A takových byly stovky - buď zcela nevinných, kteří nikdy nekolaborovali anebo dokonce bojujících proti nacismu - i takoví byli bez soudu popravováni Čechy v rámci kolektivní pomsty...

0/0
10.7.2010 0:55

děteněkam

Re: Mnichov

A také není dobré generalizovat jednotlivosti.

0/0
10.7.2010 7:24

Morrison

Re: Mnichov

Podle vás by se měli Češi cítit provinile za to, že jejich zlost odneslo několik set Němců? Německá rozpínavost stála jenom Československo přes tři sta tisíc (!) životů, celosvětově miliony. Srovnejte si to.

0/0
10.7.2010 8:12







Najdete na iDNES.cz