Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Londýně se prodala iluminace z Čech. Češi o ni ale zájem neměli

Za 61 tisíc liber (asi 1,9 milionu korun) se včera v londýnské aukční síni Christie’s prodala iluminace, jež pochází ze středověkých Čech. Výsledná cena se tak trefila do odhadů dražební síně, které dílu přisoudily částku 50 až 80 tisíc liber. Nejedná se sice o rekord, i tak je však dražba významná. Podle odborníků jde totiž o exemplář, jaký se na trh dostává poměrně zřídka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Období stávajícího ministra kultury konečně brzy skončí,

postupy za jeho vlády na tomto ministerstvu byla velmi diskutabilní. Toto je jedno z nich, proč MK nekonalo samo, jaké čekání na zájem jiných institucí, co to jsou za výmluvy? Zklamání, nic než zklamání.

0/0
12.7.2010 11:54

Dangerous_Dave

zato drath je eggzpert co?

protoze vyhlasit pred drazbou, ze nabizeny predmet strasne ale strasne moc chceme je opravdu profesionalni pristup..... mimochodem clovek nemusi byt ani expert na umeni, aby pochopil co je to za kapitalni hovadinu

0/0
8.7.2010 12:23

Dangerous_Dave

Re: zato drath je eggzpert co?

tohle je reakce na prispevek mnohem nize....bohuzel jsem si nejak nevsiml ze nenavazuje

0/0
8.7.2010 12:24

martin_simek

My nemeli zajem ?

to bude asi tou dirou do tunelu Blanka i Ministerstva kultury 8-o

0/0
8.7.2010 12:17

Hus pečená

Ostuda ...

Nijak jinak to nelze nazvat. A jestli miňysterstvo kváká, že nikdo nevyslal signál ... sami to měli udělat, od čeho tam za naše peníze jsou? Hlavně že bude dost peněz na Pandury, flintičky, pistolky, betonové cesty a fuknce a korýtka pro kamarády a kamarády kamarádů a pro ty, "co spolu mluví" ... Je to škoda, již nelze napravit ... unikátní iluminace, která zmizí v propadlišti nedostupnosti. Ale bude na kousek Pandura ... Barbaři jsou to ...

0/0
8.7.2010 11:42

Chytry.Kocour

kdyby se tehdy nemlovalo tolik obrazů u nás

tak jsme mohli ušetřit. at ty prachy dají na obnovu chátrajících památek! co je za hranicema už není tak podstatné,

0/0
8.7.2010 11:41

Chytry.Kocour

to snad není pravda

kdo byl dal 2 miliony v našem ateistickém národě navíc v době krize za toto??nechcete ještě koupit v dražbě sochbu svobody, at máme v česku úplně všechno? pak se nelze divit,že náš stát se pořád zadlužuje.viz těch 17 milionů za tu poslední vydraženou věc.

0/0
8.7.2010 11:39

Karl von Trautemberg

Re: to snad není pravda

Chytry Kocourku, rozdil je v tom, ze Americani nikdy sve kulturni bohatstvi nenechaji v aukcich rozkrast, vim?

0/0
8.7.2010 12:07

Dangerous_Dave

Re: to snad není pravda

jakepak rozkrast? ten kus papiru nam uz pres pet stoleti nepatri, tak opravdu nevim o cem to mluvite

co se americanu tyce, srovnavate jabka a hrusky..... brat to jako oni, tak je nase kulturni dedictvi pomalu kazda patrona z prvni svetove valky

0/0
8.7.2010 12:26

Karl von Trautemberg

co je nam po tom?

Presne tak, to je spravny pristup. Vzdyt co je nam do kulturniho dedictvi vlastni zeme, ze?Rv

0/0
8.7.2010 11:29

Honx

To je dobře

Jsem rád že se to za současného stavu ekonomiky nekoupilo ze státních peněz. Jsou daleko důležitější věci do čeho je potřeba "investovat" než do nákupu starého umění. A pokud to někoho trápí, tak vám nikdo netrápí se k tomu v rámci nějaké sbírky mezi mecenáši složit a podobné umění vykupovat a pak ho darovat nějakému muzeu. Co, najednou se nikdo nehlásí? ;-)

0/0
8.7.2010 11:23

Radek-333

Re: To je dobře

Já jsem naopak velmi rozčarován, že se stát dražby nezůčastni. Stát financuje budování sportovních megahal  soukromých sportovních klubu s nulovou návratností a do skutečných hodnot moc neinvestuje...

0/0
8.7.2010 11:30

František Potřebný

Je celá řada potřebných lidí

Je celá řada potřebných lidí, kteří si tyto peníze zaslouží víc než nějaký spekulant s iluminacemi.

0/0
8.7.2010 11:31

Hus pečená

Re: To je dobře

ééééééé? Ještě jednou, prosím, a česky ... :-P

0/0
8.7.2010 11:45

náhodný kolemjdoucí

sakryš

kde byl Davídek?? nebo už zdroje vyschly??

0/0
8.7.2010 11:23

Asenad

Re: sakryš

jsi ubohej

0/0
8.7.2010 11:28

kockaipes

Také....

důsledky opěvované Husitské doby a jeji následků. Rozkradení celého českého

pokladu. Tak to oslavíme s holou z..........   . A jsme slavní. Máme Husa. A co z toho?Rv

0/0
8.7.2010 11:05

hafun+

Re: Také....

Nevím o tom, že by Hus něco ukradl.....?

0/0
8.7.2010 11:13

Karl von Trautemberg

Re: Také....

Zrejme chce spolu-diskutujici naznacit, ze Hus byl levicak a nastrceny exponent socialisticke internacionaly ;-D

0/0
8.7.2010 11:31

Tuřínek

Re: Také....

vědomí, že jsme byli první národ, který se postavil proti "všemocné" církvi?

0/0
8.7.2010 11:16

Radek-333

Re: Také....

V civilizované cizině je doba husitsví považována za dobu temna. Husité zničili obrovské množství kulturních památek...

0/0
8.7.2010 11:32

hafun+

Re: Také....

v tzv. "civilizované" cizině je tato dob brána jako doba temna hlavně z ideologických (katolických) důvodů. Ostatně, ukažte mi nějaký evropský národ, který v pozdějších staletích nekradl, nebo neničil někde jinde.....

0/0
8.7.2010 11:41

Dangerous_Dave

Re: Také....

doba temna to bezesporu byla, zeme se pres deset let zmitala v bratrovrazednem boji (vetsina bitev probehla mezi ceskymi katoliky a husity), nespocet klasteru, kostelu a chramu lehlo popelem (a s nimi i knihovny a umelecke predmety) a takzvane spanile jizdy nebyly nic jineho nez loupezive vypravy za hranice ve snaze prekonat nouzi zpusobenou totalnim embargem (cerny obchod ovsem prosperoval velmi dobre, to jen obycejni lide v zemi kde se nekolik let prakticky nic nepestovalo, chcipali hlady)

0/0
8.7.2010 12:31

hafun+

Re: Také....

ano, stejně jako za třicetileté války o 200 let později, nebo globálních válek ve dvacátém století............ale vše má nějakou příčinu a nemůže za to Hus, řek'bych.....

0/0
8.7.2010 12:43

Dangerous_Dave

Re: Také....

znovu jsem si precetl prispevek, ktery tohle zacal a nemuzu si pomoct, ale husovi v nem nikdo psi hlavu nenasazuje... husitstvi ano, ale to nema s husem mnoho spolecneho

0/0
8.7.2010 12:56

hafun+

Re: Také....

Máte pravdu, vysloveně ne,až ten závěr.....máme Husa, a co z toho.. mi navozuje, že nebýt jeho, ...

0/0
8.7.2010 13:08

Dangerous_Dave

Re: Také....

nebyl bych si az tak jistej temi terminy...."narod co se postavil".... to zni fakt hrozne, mluvime tu o dobe kdy o nejakem narode nemohla byt opravdu ani rec

no a dal se velmi snadno a rado zapomina na to, ze to nebylo hnuti za socialni spravedlnost, ale za nabozenske ocisteni.... dnesni taliban ma svymi postoji k husitum rozhodne blize nez cokoliv jineho

no a do tretice vseho dobreho i zleho.... husitstvi nebylo uspesne tzv "odzdola", jen diky faktu ze se naslo dost slechticu, kteri zavetrili prilezitost a vyhranili se s hromadou zfanatizovaneho obyvatelstva za zady, tak by husitstvi vzalo mnohem drivejsiho konce. Nakonec jim samozrejme fanatici zacaly vadit (protoze nikdo z vyssich samozrejme opravdu nechtel prerozdeleni majetku mezi vsechny) a byli pronasledovanejsi nez papezenci

0/0
8.7.2010 12:40

all_the_way

Jakýkoliv prošvihnutí

podobné kulturní památky je tragédií. Ale chápu, že třicetikorunářům je nějaká kultura, historie a umění šumák, že z jejich pohledu by se ty peníze utracený za předpotopní čmáranice radši měly investovat do všemožných podpor a rozšiřování státního aparátu.

0/0
8.7.2010 10:57

jerry15

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

Protože nejsem žádnej fanoušek umění, tak jsem naopak toho názoru, že vyhazovat miliony za kdejakou starověkou čmáranici je blbost. Ty peníze se dají využít jinde.

0/0
8.7.2010 11:05

Radek-333

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

I kdyby jste umění nerozuměl, tak vám možná něco řekne slovo "investice". Hodnota uměleckých děl tohoto druhu v podstatě nikdy neklesá (většinou kopíruje inflaci)

0/0
8.7.2010 11:33

Dangerous_Dave

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

investice to je ve chvili, kdy to koupi subjekt, ktery uvazuje o tom, ze dany artefakt muze v budoucnu prodat.... stat do tehle definice nespada, protoze o naslednem odprodeji nekomu jinemu pozdeji uz samozrejme nemuze byt rec

tolik jen k tomu ze  by to byla investice.... jinak si myslim ze se to ve vsi tichosti koupit melo (a ne za stejneho humbuku o ktery se postaral Rath, cimz se mu samozrejme podarilo vysroubovat cenu a tak i pripravit stat o penize)

0/0
8.7.2010 12:34

Paul100

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

A co říkáte na toto, "Třicetikorunáči" ?

http://www.lidovky.cz/opozice-kritizuje-ratha-kraj-nema-penize-ale-za-obraz-utraci-pl9-/ln_domov.asp?c=A091208_165421_ln_domov_mev

0/0
8.7.2010 11:09

DDT123

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

Chválím Ratha za nákup iluminace, i když ho jinak nesnáším... Kritika je mj. spojená (i moje) s jeho velkohubostí, kdy avizoval, jak ji koupí, stůj co stůj a cenu tak vyšrouboval na cca dvojnásobek... tedy z odhadovaných 6-8 mio na 17,5 mio. To je ta blbá a oprávněně kritizovaná část problému.

0/0
8.7.2010 11:22

hafun+

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

souhlas, choval se jako velkohubý blbec, ostatně jako vždy.....:-/

0/0
8.7.2010 11:26

Asenad

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

hm to je blábol nesmysl, že jí Rath vyšrouboval nahoru s tím že o tom hovořil.  Ty kupco dopředu moc dobře vědí kdo o to bude mít zájem a kolem tech 17 mil byl to skončilo i kdyby Rath mlčel jak hrob.

0/0
8.7.2010 11:33

hafun+

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

pokud se dopředu vše ví, jak tvrdíte(včetně cen), tedy aukce netřeba, ne?;-) 

0/0
8.7.2010 12:08

Dangerous_Dave

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

R^

0/0
8.7.2010 12:58

Paul100

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

Měl jste mu tenkrát poradit, že se dá koupit za polovinu, aneb po bitvě, zejména té které se ani nezůčastnil, je každý na webové diskuzi, generál. PS. Rátha také nemusím, abyste nenabyl falešného dojmu, že je to můj oblíbenec.

0/0
8.7.2010 11:37

hafun+

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

logicky člověče, pokud jedopředu  zájem, je, na aukcích zejména, cena vždy vyšší, to Vám snad radit nemusím, nebo ano? A teď už snad ani jemu.....

0/0
8.7.2010 12:13

DDT123

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

Nejsem generál. Ale vy byste cenu nenatahoval, kdybyste věděl dopředu, že je někdo za něco ochoten dát mnohem víc než je odhad? já jo. A je to logické. Odborné kruhy hovoří o reálné prodejné ceně 5 mio. Pokud to chci, jedu a dražím, třeba se to vyšplhá výše, ale třeba ne. Pokud ale pojedu s avizem, že to koupím klidně dráž, bude mít dražící v sále několik "kompliců", kteří mu pomůžou cenu vyšroubovat. Není to ani konspirace, ani žádný chytračení. Notabane když jde o to že kupující, je v podstatě stát, který si plýtvání dovoluje častěji než soukromník. Takže asi tak. :-)

0/0
8.7.2010 12:18

Dangerous_Dave

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

no to pardon, ale tohle si snad muze domyslet kazdy, na to opravdu neni potreba poradni sbor..... Rath tohle proste podelal, to je bez diskuze

0/0
8.7.2010 12:59

Tuřínek

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

máte nějaký mindrák či co? .-)

0/0
8.7.2010 11:17

hafun+

Re: Jakýkoliv prošvihnutí

Škoda to je, tragédie ne, tak nepřehánějte, šetřete, kupte to a věnujte třeba nějakému muzeu...;-)

0/0
8.7.2010 11:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.