Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Twilight 3 není filmařina. Vrcholem je věta Miluji ho, ale tebe víc!

Z dívčí posedlosti Twilight ságou se dá jedině vyrůst, nic jiného na ni nezabírá. I třetí část – Zatmění, jež má dnes českou premiéru, lze totiž strávit jen očima romantické puberty. Film jí pouze posluhuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lea26

opak je pravdou

Nejsem puberťačka a musím říct, že film je fajn. Je to hezká podívaná, což se o dnešních českých filmech většinou říct nedá.

0/0
13.8.2010 11:50

duckie12

...

Po důsledném výzkumu musím přehodnotit sůj postoj. Nejzbytečnějším povoláním na světě není liftboy, ale filmový kritik. Proč si paní Spáčilová vybírá k hodnocení filmy, u kterých předem musí vědět, že na nich není co hodnotit? Twilight saga jsou filmy o holce zamilované do upíra. Co na tom může být asi tak za umění? Jako nadšená čtenářka se opravdu těším na to, až si MS vydá svoji vysněnou detektivku. Kritiku na tuto knihu bych nechala napsat někoho z Brava nebo Cosmopolitanu - to jen aby to bylo fér. A snad bude kniha obsahovat spousty podobných obratů jako "černý vtip", "romantická puberta", "zapomenutý minivous",...

Kdepak,  kam se hrabe Bosák, to se nedá srovnat!

Za vše mluví snad to, že MS dala stejně - po 70% (WTF?) filmům  "Zatím spolu, zatím živi" a "Prokletý ostrov". Top Gun asi zanechal nostalgické vzpomínky z mládí, že?

Paní Spáčilová, v zájmu svého duševního zdraví se s Vámi tímto loučím, a směle prohlašuji, že už nikdy nechci číst žádný článek, jehož autorkou budete.

0/0
26.7.2010 22:43

agelos

...

Když někdo není seznámen s knihou tak se mu to může zdát jako blbost ale v tomto případě mi připadá, že autorka spíš Twilight nesnáší. No a pokud jsem pochopila správně co paní autorka myslela větou "Zatmění, jež má dnes českou premiéru, lze totiž strávit jen očima romantické puberty" tak moje teta a mamka jsou asi taky v pubertě.

0/0
17.7.2010 9:22

tinwe666

..

"Když se holobrádek oholí dvakrát za sebou a napotřetí mu zůstane na břitvě zapomenutý minivous, je to právě ten chlup, o který je "trojka" Twilight ságy lepší než zcela tragický druhý díl." coze? to sem nejak nepobrala..no jinak verim, ze je to s*agora, ale ne proto, ze to rika pani spacilova, ktera zjevne nesnasi film a tudiz nevim, proc pise recenze ;-D

0/0
2.7.2010 11:24

chudacek.blbecek

Re: ..

Prostě pokud je trojka o chlup lepší než dvojka, je to velmi velmi malý chlup.

0/0
2.7.2010 13:17

Mrficka1

Ani za nic

Ja jsem knizky cetla nekolikrat, ac se tim nechlubim, ale ty filmy proste nemuzu. Ksicht a umuceny vyraz Kristin Stewart by me pronasledoval i ve snu. Na Eclipse rozhodne nepujdu, protoze ty predchozi dve casti byly takovym utrpenim, ze tentokrat bych to uz asi ve zdravi neunesla.

0/0
2.7.2010 3:25

Veskovo horší dvojče

40%? To si nezaslouži nic jiného než: ODPAD

0/0
1.7.2010 22:46

abdullah

Spáčilová???

„Ne každý televizní seriál se může prokázat kvalitním námětem i zpracováním. Připomeňme jen díla s kriminální tematikou, která tvoří značnou část západní produkce. Třicet případů majora Zemana právě v této oblasti dokázal, že lze spojit nezbytnou dávku detektivní zápletky a napětí s vysoce společenskou a politickou motivací v nedílný a přesvědčivý celek“ (Spáčilová, 1980)  Paní Spáčilová - ode mne máte 10% Rv

0/0
1.7.2010 15:46

vasosak

Re: Spáčilová???

trvanlivá kritička:)

0/0
2.7.2010 18:31

Klara L

Re: Spáčilová???

;-DR^

0/0
8.7.2010 17:23

Lusesita7

..

Nepopírám, že film neni zrovna nějak geniální. Ale v první řadě by se tu měla napadnout knížka jako taková. Film vychází z ní a nic jinýho se s tim dělat nedá. Bella musí ve filmu říkat to samý co v knížce, stanová scéna musela bejt taky stejná.... a podobně. Kdyby ne, tak by se zase nadávalo, že se film vůbec nedrží předlohy. Nejsem fanynka Patizona, opravdu ne, ale on nemůže dělat nic jinýho, než 'zavírat víčka' a vypadat jakože umírá při každý scéně kde je Bella, protože takhle je Edward napsanej. A že měla Kristen ve dvojce znuděnej výraz? Jo. Ale opět. To vycházelo z předlohy. A pro mě Kristen to Bellino stupidní trpitelství vystihla dost dobře. V knížce sem Bellu nemohla vystát jak je pitomá, ale díky Kristen je to ve filmu snesitelnější...

0/0
1.7.2010 13:28

chudacek.blbecek

Re: ..

Nelze než souhlasit R^ herci prostě nemají co hrát a musí to být stupidní a nudný film, protože se musí držet stupidní a nudné předlohy.

0/0
2.7.2010 10:06

N3tw0rk

Re: ..hehe

Tak nemají vubec ten film točit. Copak je podle každé knížky z červené knihovny natočen film??? Není!Rv

0/0
2.7.2010 12:48

chudacek.blbecek

Re: ..

Nelze než souhlasit R^ herci prostě nemají co hrát a musí to být stupidní a nudný film, protože se musí držet stupidní a nudné předlohy.

0/0
2.7.2010 13:14

Klara L

Re: ..

Jenomže podle některých knížek se prostě asi filmy nemají točit. V knížkách Stmívání je podle mne hodně obsahu postaveno na tom, co si postavy myslí a co cítí, to je tam popisováno. To se do filmu prostě nenacpe a když jo, bude to děs.

0/0
8.7.2010 17:25

chudacek.blbecek

Kapesný

Normálně bych jim zatrhla kapesný, dokud nedostanou rozum.

0/0
1.7.2010 11:24

mtf_twister

20%

To je snad poprvé, kdy (dle mého názoru) paní Spáčilová filmu v recenzi přilepšila. Dávám 20%. 10% za bojové scény, které vás alespoň na pár vteřin vytrhnou z té ukrutné dvouhodinové letargie. 10% za Emmeta s Jasperem :) Jinak skutečně děs běs jehož hlavním znakem je nuda od začátku do konce.

0/0
1.7.2010 8:31

Lucka12

Mate to zapotrebi?

Hezke odpoledne vsem, obecne nejsem zastancem techto diskusi, ale kdyz vidim vzdycky ty komentare pod kazdym novym filmem, nedalo mi to. Rada bych se nekdy osobne setkala s clovekem, ktery podobne recence pise. Zajimalo by me, jak moc dokaze byt nestrany. Dle meho nazoru, to zadny kritik neumi!

Chapu, ze Twilight Saga se rozhodne nemuze libit vsem, je to lehky film, s naivnim romantickym pribehem a obcasnou zapletkou,....ale sakra proc ne? Opravdu se mame porad divat na vrazdy, filmy tipu partnerske problemy lidi stredniho veku, atd. Myslim, ze male odlehceni a trochu naivni romantiky jeste nikomu neuskodilo. Proc se proste nesmirite s tim, ze ne vsichni lide jsou nadprumerne inteligentni a maximalni intelektualove? Kazdy ma rad neco jineho a o to zajimavejsi preci svet je. Je na case si uvedomit, ze i naivni pubertacky, zeny na materske a zhrzene zeny, maji pravo taky na svou davku virtualni pohody.

0/0
30.6.2010 15:32

Haluzorium

Re: Mate to zapotrebi?

Dovolim si vam odpovedet: Znakem dobre (a treba i negativni) filmove recenze je, ze recenze rika, jaky film je. Nic nerika o jeho divacich. Ergo, pokud se vam romanticke bezduchosti libi, vubec to neni problem. A neznaci to, ze byste byla menecenny filmovy divak. Taky to ale neznamena, ze nemuze verejne zaznit, ze recenzovane dilo je ubohost. A opet to nerika nic o vas jako divakovi. Nemate duvod citit se spatne, protoze se nachazite v kritikem odsouzenem paskvilu. Ale muzete se zamyslet.

Na druhe strane: V ceske spolecnosti se od nastupu Tv Nova deje cosi, cemu ja rikam "umele pestovany kult obycejneho cloveka". Radovy divak je presvedcovan, ze povrchni a libiva dila bez podtextu jsou OK, kdyz se mu libi. Ale to je spatne. Clovek je povinen rust. Vzdelavat se, po vsech strankach. Nekoukat na skvar. Divat se na tezka neprvoplanova dila i za cenu, ze je hned nepobere.

0/0
30.6.2010 15:48

chudacek.blbecek

Re: Mate to zapotrebi?

Ehm, tohle není jen v České republice. To je konzum. A ten je v celé západní společnosti.

0/0
1.7.2010 11:23

andrea_t

Re: Mate to zapotrebi?

Znakem dobré recenze je to, že říká, jaký film je, a právě proto je tato recenze špatná, protože kritizuje diváky filmu.

Nejsem dávno puberťačka, ale Twilight se mi stejně líbí, a to navzdory tomu, že vidím všechny jeho chyby a některé z nich mi vůbec nevadí. Neprvoplánových děl mám za celý den až nad hlavu, tak je zkrátka fajn si pak doma pustit něco jednoduššího. Myslím, že na tohle hodně lidí zapomíná - že mají úspěch filmy bez "hlubšího myšlenkového poselství", ještě neznamená, že jsou všichni jejich diváci naprosto prázdní, či neschopní objektivního hodnocení. Prostě někdy nemáte náladu na Bergmana apod., ale na hrdinu dokonalého ve všech ohledech a jeho nepřítele, který chodí svlečený do půl těla:-)...

0/0
30.7.2010 13:09

Haluzorium

Re: Mate to zapotrebi?

Vulgo: 5 lidi z tisice ma pravo rict, zda je dilo dobre/spatne. Zbytek ma pravo rict ze se jim dilo libi/nelibi. A nejaka cast z onech 995 premysli, proc ma stejny/jiny nazor nez kritici.

0/0
30.6.2010 15:49

Sharkan

Re: Mate to zapotrebi?

Výborné shrnutí... Jen to asi bude házení perel samičkám od prasátek. :)

0/0
30.6.2010 17:14

mtf_twister

Re: Mate to zapotrebi?

Tady nejde o to, jaký je to styl filmu či příběhu a komu se ten daný styl líbí. Tady jde o to, že film je z "filmařského" hlediska špatný (od scénáře, přes režii až po kameru) a hlavně, že došlo k té nejhorší možné adaptaci knižní předlohy.

0/0
1.7.2010 8:35

chudacek.blbecek

Re: Mate to zapotrebi?

Lucko, když pomineme všechno umění, všechnu kvalitu, která by do filmu měla být vložená, tak musí film aspoň bavit. Tyhle tři filmy jsou ale neskutečně nudné pro úplně všechny mimo kult. Dovolím si srovnání se startreckem - ten byl z tohoto hlediska dobře natočený, protože bavil i ty, kteří nemají se startreckem nic společného. Plus bych dodala, že mě sejří, že se může chytit něco tak neskutečně stupidního, under my umbrella, ella ella ej ej ej. Co si pak člověk o dospívajících má myslet?

0/0
1.7.2010 11:22

Deaneira

Re: Mate to zapotrebi?

Je pravda že jsem velký fanoušek ságy, ale také musím přiznat že takto špatné zpracování knižní předlohy jsem už dlouho neviděla. Snad se to dá srovnat s tím jak se převádí na filmové plátno Harry Potter to je stejné ničení knižní předlohy. Po pravdě řečeno jako velký fanoušek ságy bych také nedala více než 50%. Rozhodně to mohlo být mnohem lepší. Moralizování o tom pro koho je sága určena je na nic, já sama jsem knihy přečetla  od začátku do konce v rekordním čase, pokud se někomu sága Stmívání nelíbí tak to nemusí ani číst ani se na to koukat.

0/0
1.7.2010 17:38

gig.gy

Re: Mate to zapotrebi?

Je jedno co se komu líbí, film se hodnotí podle různých kritérií. Faktem ale je, že kritik by v recenzi neměl popisovat své osobní dojmy z filmu, to je poněkud ubohé  a vůči čtenářům jistým způsobem nespravedlivé. Jestliže je ale z určitého hlediska film bezcenný, pak by se tento fakt měl v recenzi oběvit. Diskutabilní ovšem je, jaké by mělo být ono "hledisko". :-) Zastávám ale názor, že každému se líbí něco jiného a urážky na účet osob, které nesdílí vaše zájmy,nejsou na místě. Od autorky článku bylo velmi netaktní kritizovat"malé zblázněné puberťačky",pravdou ale je,že tyto filmy většinou za moc nestojí.Já,jako člověk,kterému se Sága docela líbí(dříve se mi líbila hodně, než jsem se vzpamatovala :-)),bych tyto filmy beztak zavrhla, takže si fanoušci ve své podstatě nemají na co stěžovat. :) ;)

0/0
10.7.2010 17:13

miisicka

Kdyz si vzpomenu,...

...jak me pritelkyne donutila ke shlednuti prvniho dilu a ja se musel v pulce takticky vytratit se slovy "Hmm, to je divne, ze ten nas cokl chce zrovna ted vyvencit", musim litovat vsechny ty pritele, partnery a manzely, ktere jejich lepsi polovicky donutily ke shlednuti dalsich (dle ohlasu jeste horsich) dilu ;-)

0/0
30.6.2010 14:53

Liška13

Re: Kdyz si vzpomenu,...

Tak to je divné, u nás jsem utíkala já a polovice byl přesvědčen, že film je v pořádku.....akorátže nemáme pes, jen kočka :o((((( čili jsem měla smůlu :o(

0/0
30.6.2010 16:41

chudacek.blbecek

Re: Kdyz si vzpomenu,...

Co kdybys mě politoval taky? Donutila mě kamarádka na dámské jízda, akorát byla strašně zklamaná, když jsem u toho propukala v smích.

0/0
1.7.2010 11:25

Venus_7

Není kritik ten, co zavděčil by se všem.

:-)

0/0
30.6.2010 14:46

metafrik

ještěže

nemám televvizi

0/0
30.6.2010 13:43

Venus_7

Re: ještěže

A co to má společného s televizí?

0/0
30.6.2010 14:46

Zdeněk76

Paní Spěčilová,

0/0
30.6.2010 12:45

Kaťulín

Kniha je nej!

Je škoda, jak dokážou filmaři pokazit něco tak skvělýho, jako je Twilight sága. Četla jsem všechny 4 díly a knížka je opravdu neuvěřitelně čtivá Když sem viděla film, tak sem nechápala. Proto všem vřele doporučuju, vykašlejte se na film a uchopte do ruk knížku ;-)!

0/0
30.6.2010 12:22

arrosage

Re: Kniha je nej!

Knížka je stejně mizerná jako film.. zkusil jsem první díl a bylo to absolutní utrpení, neobsahující ani stopové prvky inteligence nebo třeba i jen řemesla .. takže souhlasím, chopte se knihy, ale nějaké jiné, dobře napsané..

0/0
30.6.2010 13:28

crazy.witch

Re: Kniha je nej!

Já říkám, že to jsou knihy na jedno přečtení, i když u posledních dvou dílů jsem trochu trpěla. 1. a 2. díl byly ještě docela dobré, ale Zatmění je opravdu jen vycpávka ke 4, která je totální katastrofa, paskvil. Každopádně člověk to přečte za pár dní, protože má potřebu se dočíst k tomu happyendu a pak si říká, proč proboha takovou pitomost vůbec četl :D¨

btw. Někdo by měl spočítat kolikrát za celou ságu Edward řekne Belle, že jí miluje :D

0/0
1.7.2010 8:25

chudacek.blbecek

Re: Kniha je nej!

U mě seš hrdina, protože já jsem to vždycky po pár stránkách odložila, že to prostě nedám.

0/0
1.7.2010 11:29

Klara L

Re: Kniha je nej!

Tak já je mám přečtené už třikrát ;-D Pardon ;-D;-D;-D

0/0
8.7.2010 17:30

chudacek.blbecek

Re: Kniha je nej!

Knížky jsou mnohem horší než filmy, především to platí pro první díl, kde se aspoň trochu snažili v tom filmu něco dělat. Knížky jsou neuvěřitelně nudný a kape z nich sirup, samá fráze, bože zvedá se mi krevní tlak, musím toho nechat....

0/0
1.7.2010 11:27

Klara L

Re: Kniha je nej!

Souhlasím !! ... zčásti intuitivně. Četla jsem jen knížky (3x ;-D) a nešla na žádný film, jelikož jsem tušila, že by mne hluboce zklamal. Tak nějak mě o tom přesvědčily i plakáty.

0/0
8.7.2010 17:29

garumna

Zatmeni

Pro srovnani: hodnoceni divaku na CSFD: 58%....

http://www.csfd.cz/film/252134-twilight-saga-zatmeni/

0/0
30.6.2010 12:21

Haluzorium

Re: Zatmeni

115 divaku zatim neni relevantni vzorek. Pristi tyden to bude kolem 40% imho

0/0
30.6.2010 13:27

mysh.82

Re: Zatmeni

Přesně tak. Navíc musíte brát v potaz, že ti první, kdo film hodnotili, jsou lidé, kteří na něj šli do kina nebo si stáhli kinorip, takže jde především o ty, kteří jej chtěli vidět a těšili se na něj. A fanoušci mu přece nedají příliš nízké hodnocení.

0/0
30.6.2010 14:40

LucyZ

tak něco pro odlehčení...

http://2.bp.blogspot.com/_pHscaCqnwQE/TCsGUCxIT0I/AAAAAAAAAoc/gUySzkK0QnQ/s1600/blades-twilight.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=1bXeQ7baYEE

:-)

0/0
30.6.2010 12:06

daadyy

Re: tak něco pro odlehčení...

R^;-D

0/0
30.6.2010 12:08

Drussbarb

Re: tak něco pro odlehčení...

;-D

0/0
30.6.2010 13:23

strasakvzeeeli

Re: tak něco pro odlehčení...

Fotku jsem znal,ale video je luxus ;-D;-D

0/0
30.6.2010 22:46

daadyy

film

Je to sice kravina, ale mě to baví a spoustu dalších lidí a votomtoje. Prostě takovej odpočinkovej film. Navíc na to nechodí jen holky v pubertě jak by se mohlo podle recenze zdát ;)

0/0
30.6.2010 11:57

Kane v1.2

Re: film

to ne...chodí tam na to jejich "přítelové" (jak se to dnes řiká nevim) a to jen proto,že si potom s tou holkou užijou ;-D

0/0
30.6.2010 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.