Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bém Jacksona „nemusí“, ale pomník na stalinovské Letné mu posvětil

Letná je fascinující místo. Nejprve se z ní na Prahu díval sovětský diktátor Josif Vissarionovič Stalin, později se stala místem boje za knihovnu Jana Kaplického. V příštích měsících by tam ovšem měla vyrůst socha zpěváka Michaela Jacksona. Památku umělce, který zemřel před rokem - téměř na den přesně, posvětil i primátor města Pavel Bém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lobo se (z)vrací

Ta socha je malá...

Měla by být v nadživotní velikosti, tak jako kdysi Stalin. A jak píše kolega, měla by se držet za rozkrokR^

0/0
27.6.2010 13:03

wrangler

A bude se ta socha

také tahat za rozkrok?;-D;-D;-D

0/0
27.6.2010 12:55

klopklop

zkusíme tomu zabránit

taky jsem tomu nemohl uvěřit a doufal, že se jedná o letní kachnu - ukazuje se, že to je vážné ...na FB vznikla rychle rostoucí skupina:sochu

Michaela Jacksona na Letné NECHCI !!! http://www.facebook.com/group.php?gid=127608060610495#!/group.php?gid=127608060610495

přidejte se - až nás bude víc než fanoušků opačné skupiny - vlínem s tím na Magistrát, MÚ P7 a památkáře - a uvidíme...

(potom snad už jen občanská neposlušnost)

 Dom

0/0
26.6.2010 10:28

unbreakable-debater

Re: zkusíme tomu zabránit

A proč by měli památkáři něco mít proti dvoumetrové soše někde v parku? Proč tolik lidem vadí socha v životní velikosti, postavená za peníze nějakého mecenáše? 8-o

0/0
26.6.2010 11:11

peavey

Re: zkusíme tomu zabránit

protoze je to na letny? poposedni si

0/0
26.6.2010 12:13

kikulin

Kdo je, prosím, ten Jackson?

0/0
26.6.2010 9:10

David500

A já doufal, že tam

bude pomník bratrů Mašínů.

0/0
26.6.2010 3:19

David500

Blíží se

komunální volby, tak Bém kývne na všechno. Každý hlas dobrej. Doufám, že až mu ten pomník odhalí, že pan Bém pohovoří o přínosu Jacksona pro Českou republiku.

0/0
26.6.2010 3:17

unbreakable-debater

Re: Blíží se

Bém ale nekandiduje.

0/0
26.6.2010 11:11

URB-Královna diskusí

Nikdy mě nenapadlo, že já budu přemýšlet o příspěvku

do iDnes, s názvem, "Chvála vandalizmu, jen ten nás té hrůzy může zbavit". ;-O

0/0
25.6.2010 23:20

Apokalypso

...

Jacksona..? To snad ne...:-/

0/0
25.6.2010 18:51

MissKim

Jop

shlížet z Letné na Prahu... pané Béme, odejděte prosím už. Myslela jsem, že máte na víc. Ale... povím vám krutou pravdu - nemáte.

0/0
25.6.2010 17:41

r-man

Sochu opravdu ne!

Jsem jeden z organizatoru toho pietniho aktu na Staromaku. Byla to tehdy napul recese a napul vazne minena akce, hospodskej napad uctit nekoho, kdo pro me osobne neznamenal skoro nic, ale vim, ze pro spousty lidi ano. Povedlo se to (az na jednoho ozralyho co se chtel za kazdou cenu prat a nevedel proc) a timto jeste jednou vsem zucastnenym dekuju.

Nevidim ale zadny rozumny duvod, proc stavet sochu zpevakovi, ktery se o CR nijak nezaslouzil a nevim ani o tom, ze by to udelal neprimo. Chapu fanousky, nekteri jsou opravdu zaryti, na druhou stranu proc by mela byt tato socha na verejnem prostranstvi? Bude pak Letna misto, kde budeme stavet dalsi sochy zpevakum a jinym umelcum, kteri smerovali sve umeni k poukazovani na svetovy mir, adopci deti, boji proti aids, charite a dalsim takovym vecem? Vznikne tam snad nejake takove centrum? Pak by to davalo smysl, ale jinak ho opravdu nevidim. Pak by tam i chodili turisti mozna...

0/0
25.6.2010 16:57

987654321

další sochy

No ještě nebyl na letné soudruh Mao, Brežněv, Lenin, pánové Bush, Regan, britská "Železná Lady", princezna Diana, Nelson Mandela  . . . . . . . . . . .;-D;-D

0/0
25.6.2010 16:23

pablodiablo@seznam.cz

je to dobry napad

Aspon budeme v Guinessově knize rekordu, protoze tipuju, ze socha bude znicena do 1 dne. (a pokud ne, udelam to sam)

0/0
25.6.2010 15:00

blood,sex and booze

Re: je to dobry napad

[>-]R^R^

0/0
25.6.2010 15:30

r-man

Re: je to dobry napad

To je zvlastni, jak vzdycky kdyz se tu objevi prispevek hodny tak zaka 2 tridy zvlastni skoly, tak se bud primo u nej a nebo u jeho pochvalnych reakcu objevyji tyhle ceske vlajecky a palce nahoru. Jako kdyby patriotismus mel mit neco spolecneho s idiocii...nejak mi to nejde do hlavy.

0/0
25.6.2010 16:46

unbreakable-debater

Re: je to dobry napad

Co tě k tomu vede? Primitivismus? 8-o

0/0
25.6.2010 16:38

pablodiablo@seznam.cz

Re: je to dobry napad

no spis mi prijde idiocie nepostavit sochu Milade Horakove, Zavisi Kalandrovi a celkove si myslim, ze mame dost lidi v nasem state, kteri by si to zaslouzili vic, nez Jackson a uz i kdyz se kouknete na to, jak ma ten pomnik vypadat, pride mi to sileny.

Ale asi stejne vsichni vime, ze se to nikdy nepostavi. Dale si myslim (pri vsi ucte k jeho hudbe) ze nemusime stavet sochy lidem, co si tahaj domu chlapecky a hrajou si s nima a jejich vlastni deti jim malem vypadavaj z balkonu, kdyz je ukazujou svetu

0/0
26.6.2010 14:57

proost

Pomník

Tak mě napadá, že by bylo vlastně lepší, kdyby tam zůstal ten původní. To by byla taková absurdita, že by to mohlo výrazně pomoct návštěvnosti Prahy. Těch cizinců, co by si to jezdilo vyfotit, to by byla síla. Ale tohohle šaška poslepovanýho - to už není ani absurdní - te je prostě jenom hloupé. :-(

0/0
25.6.2010 14:56

obecní blb

základ je,

aby ta socha byla...jak jen to nazvat...multimediální - to jest aby postupem času bělela a rozpadala se R^

0/0
25.6.2010 14:51

babočka minerál

Re: základ je,

;-D

0/0
25.6.2010 17:23

boudicca

proč?!

Nevidím jediný důvod, proč by v Praze měl být pomník Jacksonovi. Jestli chtěji fanoušci jeho pomník, ať si ho postaví - na soukromém pozemku. Mohou si třeba zaplatit hřbitovní místo, dát  tam sochu a chodit k ní vzpomínat, ale na Letné něco takového nemá co dělat!

0/0
25.6.2010 13:51

edera

fakt nechápu

Vůbec nechápu, proč by v Praze měla stát socha Jacksona. Myslím, že  v našich dějinách i v současnosti je víc osobností, které by si to zasloužili víc

0/0
25.6.2010 12:06

danny47

Re: fakt nechápu

Osobnosti by si to sice zasloužily ;-) , ale jinak naprostej souhlas. ! R^

0/0
25.6.2010 12:52

komentator-1

no jo, máme málo lidí, kteří by si pomník

zasloužili, tak tam postavíme Jacksona, za 20 let kousek vedle Madonnu, za 40 Robbie Wiliamse? Bože můj!

0/0
25.6.2010 9:28

Desmodrom II

Re: no jo, máme málo lidí, kteří by si pomník

Madona to má už za 20? To to letí, co?

0/0
25.6.2010 14:31

smějící se bestie

***

Jen to postavte. Bude bžunda. Celej svět nám to bude závidět. ;-D

0/0
25.6.2010 9:09

Rudolf z Deywitz

Fuj tajxl!

;-D

0/0
25.6.2010 9:06

lubak

socha

Nechápu taky, proč socha MJ v Praze ... vždyť tu byl jednou, možná dvakrát. Kdybychom měli stavět každému zpěvákovi sochu, když tu byl, máme sochu na každém rohu ..:)

0/0
25.6.2010 7:21

Pulchritudinous Wendolene

PROC? Proc Jackson v Praze? To nedava smysl.

Misto obludne, barevne rozplizlosti tam date americkeho zpevaka, ktery nema s Prahou nic spolecneho, potazmo s CR??? Dejte tam kocoura v botach, to lepe vystihne vas Kocourkov.Rv

0/0
25.6.2010 3:09

smějící se bestie

Re: PROC? Proc Jackson v Praze? To nedava smysl.

Pražané Jacksonovi rozumějí. ;-)

0/0
25.6.2010 9:10

biač

Proč tolik nenávisti???

Proč všichni furt tolik řešíte Béma??? Nenapadlo vás, že chtěl prostě jen vyjít vstříc smutným fanouškům Krále popu? Proč je pro vás tak nepřijatelné pochopit, že ne každý denně hltá bulvár jako vy? Proč je pro vás tak nepřijatelné připustit, že zdaleka ne všechno, co se objeví v tisku, je pravda?

Proč je ve vás tolik nenávisti z neznalosti???  ?

0/0
24.6.2010 23:31

Carpe.Noctem

Re: Proč tolik nenávisti???

Hezky napsané. Někteří lidé si evidentně rádi nechají vymýt mozek bulvárem. A lidská závist a zloba nezná mezí. Je to smutné.

0/0
24.6.2010 23:36

skeptický optimista

Re: Proč tolik nenávisti???

Bém nebém, socha Jacksona na Letné je hovadina na entou. Až umře Jagger, tak mu také postavíme na Letné sochu, protože tam taky kdysi koncertoval?

0/0
24.6.2010 23:40

Carpe.Noctem

Re: Proč tolik nenávisti???

Pokud na to fanoušci Jaggera vyberou dostatek financí... proč ne?

0/0
24.6.2010 23:43

skeptický optimista

Re: Proč tolik nenávisti???

To není o penězích na pomník, ale o veřejném prostoru. Když většina občanů Prahy bude souhlasit, aby na městském pozemku stála socha Jacksona, tak s tím nemám problém. Ale to že se najde skupina frenetických fanoušků, kteří zaplatí sochu fakt nestačí. Pokud si ji nepostaví na svém soukromém pozemku.

0/0
24.6.2010 23:48

biač

Re: Proč tolik nenávisti???

OK, možná Vám rozumím. Ovšem musím upozornit na to, že informace o žádosti k umístění sochy Michaela Jacksona na zmíněném místě byla po dobu stanovenou zákonem řádně umístěna na informační desce (nebo jak se tomu říká) příslušné městské části, kde se k ní mohl kdokoli vyjádřit a případně podat odpor. Nestalo se tak, proto jde o zcela legitimní záležitost, jejíž autor postupoval přesně podle zákona.

Ne byste k tomu chtěl uspořádat referendum? Vzhledem ke zkušenostem se zájmem občanů o "věci veřejné" by stejně nebylo legitimní, protože by k němu nikdo nepřišel. Za takové nepřímé referendum lze zcela jistě považovat právě onu informační desku. Tož tak. :-)

0/0
25.6.2010 0:08

Dr. Fe(1)

Re: Proč tolik nenávisti???

To je ovšem ukázková demagogie. Sám dobře víte, že asi málokdo chodí studovat vývěsky městských částí, jestli se něco náhodou nechystá. Čili formálně je to možná splněno, ale z hlediska normálního soužití v civilizované společnosti je to nepřijatelné. Je základní slušnost, že se podobné záměry nejdřív veřejně projednají, zda mají pdoporu veřejnosti či nikoliv. Ustaví se odobrná architektonicko-umělecká komise, která posoudí vhodnost takového záměru atd.

0/0
25.6.2010 0:40

daBmV

Re: Proč tolik nenávisti???

Douglas Adams, Stoparuv pruvodce po Galaxii:  ..."Když to Vogoni viděli, zapnuli znovu improvizovaný  rozhlas:

 “Pozemšťané! Věnujte pozornost tomuto hlášení,” řekl jakýsi hlas. Bylo to úžasné. Úžasně dokonalý kvadrofonní zvuk s tak mizivou mírou zkreslení, že i nebojácný muž by zaplakal....

...“Hovoří k vám Prostetnik Vogon Jelc z Galaktického úřadu pro plánování hyperprostorové dopravy,” pokračoval hlas. “Jak nepochybně víte, plány pro rozvoj okrajových oblastí Galaxie vyžadují vybudování nové hyperprostorové expresní dálnice, která má vést vaší sluneční soustavou. Vaše planeta je bohužel jedna z těch, které jsou určeny k demolici. Celá akce bude trvat necelé dvě pozemské minuty. Děkuji vám.” "Nemá cenu tvářit se překvapeně. Všechny plány a příkazy k demolici jsou už padesát pozemských let vyvěšeny na vašem místním plánovacím odboru na Alfě Centauri, takže jste měli spoustu času vznášet formální protesty. Teď už je pozdě dělat kvůli tomu rozruch.” 

0/0
25.6.2010 16:16

Dr. Fe(1)

Re: Proč tolik nenávisti???

Proč řešíme Béma ? - protože je to špatný primátor.

Nenapadlo vás, že chtěl prostě jen vyjít vstříc smutným fanouškům Krále popu? - Samozřejmě, že napadlo. Motivy mohl mít různé. Nic to ovšem nemění na tom, že Jacksonova socha nemá ve veřejném prostoru co dělat.  Pokud jim Bém povolí instalaci na svém soukromém pozemku, tak nemám nic proti.

Dalším otázkám nerozumím a nevím z čeho soudíte.

0/0
25.6.2010 0:36

biač

Re: Proč tolik nenávisti???

Dalším otázkám nerozumíte a nevíte z čeho soudím? Co třeba všechny ty nechutné komentáře v této nechutné diskusi?

0/0
25.6.2010 0:39

trasprd

Národní knihovna na Letnou nepatří,

ale socha nějakého tuctového komerčního zpěváka ano. Kdyby tam raději postavili sochu Kryla, to by mělo alespoň nějakou logiku a vztah k Praze...

0/0
24.6.2010 23:26

Carpe.Noctem

Re: Národní knihovna na Letnou nepatří,

Nikdo ti nebrání založit sbírku a takovou sochu tam postavit. Stejně, jako to udělali Michaelovi fanoušci :-)

0/0
24.6.2010 23:27

Carpe.Noctem

Re: Národní knihovna na Letnou nepatří,

"Tucotvý" zpěvák s hlasovým rozshem skoro 4 oktávy? LOL

Kdyby byl tak "tuctový", neprodal by tolik desek. Pochybuji, že jeho rekord někdy někdo překoná :-) A ani se nedivím, že byl tak úspěšný. Stačí si poslechnout třeba Thriller a porovnat ho s tím, co v té době hráli ostatní. Stačí se podívat na jeho videa a porovnat je s videi ostatních.

Ne nadarmo byl nejznámějším člověkem na celé planetě. I v té nejzapadlejší vesničce věděli, kdo to je Michael Jackson ;-D

0/0
24.6.2010 23:34

biač

Re: Národní knihovna na Letnou nepatří,

Tuctový zpěvák? ;-D Pokud je pro vás Michael Jackson tuctový zpěvák, tak já chci taky. Když dokážu vydat nejúspěšnější album všech dob (Thriller), když dokážu prodat přes 750milionů alb, když bez jakékoli mediální kampaně dokážu vyprodat Madison Square Garden dva večery po sobě při ceně nejlevnějšího lístku 5tis dolarů a když moje skladba bude zvolena nejlepší taneční skladbou hudební historie (Billie Jean), taky klidně budu označován za tuctového zpěváka.  ;-D  To se ti vážně povedlo. 

0/0
24.6.2010 23:37

D.H.Lawrence

Re: Národní knihovna na Letnou nepatří,

tuctovej zpěvák to nebyl, ale stejně tak nikdo, kdo by měl mít sochu na letné

0/0
25.6.2010 1:13

Carpe.Noctem

Než začnete kritizovat, zjistěte si fakta

1. Než budete příště psát o MJ jako o pedofilovi, přečtěte si přepis výpovědí při procesu v r. 2005. Možná pak změníte názor.

2. Než budete psát o "přebarvení", zjistěte si údaje o nemoci vitiligo a najděte si Michaelovy fotky, na kterých je vidět, že touto nemocí  trpěl.

3. Než se budete vyjadřovat o jeho otcovství, uvědomte si, že na světě je spousta adoptovaných dětí nebo dětí narozených z darovaného spermatu/vajíčka. Není důležité, zda jsou to skutečné děti svých rodičů, ale to, jak se k nim tito rodiče chovají. Je spousta důkazů, že Michael byl pro své děti skvělým rodičem. Věřím, že lepším než je spousta z vás pro vaše děti.

4. Nevím, proč vám socha vadí. Nebude financována z vašich peněz. Pokud se vám podaří nashromáždit dostatek financí, možná někdo postaví sochu i vám, když mu tak závidíte.

5. Není moc lidí, kteří toho pro svět udělali tolik jako Michael. Kolik z vás věnovalo třeba jen pitomých 100 CZK na charitu? Michael na ni dal miliiony dolarů.

0/0
24.6.2010 22:50

Sam Bell

Re: Než začnete kritizovat, zjistěte si fakta

Ať mu staví sochy v Africe a Americe!

My to tady nechceme!

0/0
24.6.2010 23:01

Carpe.Noctem

Re: Než začnete kritizovat, zjistěte si fakta

Kdo to je "my"? Myslíš, že hovoříš za všechny občany ČR? Tak to se pleteš, když čeští občané chtějí tu sochu financovat ;-D Nebo myslíš, že to zaplatí někdo z Ameriky či Afriky?

0/0
24.6.2010 23:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.