Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Film Smrt čeká všude: soupeř Avataru, který sbírá ceny právem

Všichni o něm mluví, málokdo ho viděl. Pro oscarového favorita jménem Smrt čeká všude je příznačná jeho nenápadná cesta vzhůru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muffy

sbírá ceny právem

velmi me zaujal napjate sem sledovala az do konce...R^

0/0
25.2.2010 21:51

blekotasek

Cha!

Že film získá oscary ještě neznamená že je ke koukání.. viz. Titanic.

Filmem roku jsou pro mne Hanebný pancharti a ten rakouskej herec co hraje toho nacistického lovce je borec! Stejně jako kamery a dialogy v prvních dvaceti minutách filmu..

Osobně neznám jediného člověka přes 30 který se živí hlavou, který po shlédnutí  Avataru  řekl, že je to film ke koukání. Nedejbože film k zamyšlení.

0/0
25.2.2010 21:17

phoebe79

Re: Cha!

Taktéž to neznamená, že je film špatný :o)další poznámky to samé........ "nick" "blekotásek k vám opravdu sedí;-D;-D;-D

0/0
26.2.2010 12:18

TarasBulba

Válečnej film ?

Na to ještě někdo chodí ?

0/0
25.2.2010 13:37

brco

Kvalita verzus peníze?

Třeba Ion Tichy píše, že film se dělá pro diváka. Človeče, probuď se. Žiješ v 50-60-tých letech. Dnes se dělá film jenom a pouze pro PENÍZE !!!!! I ten vysloveně komerčák Avatar i tohle špatně přeloženo dílo o Smrti. Ale jestli něco získá oněch vzpomínaných 60 cen na různých festivalech a k tomu 8 nominací na Oscara, o něčem to svědčí. A že se vám nelíbí kritika Spáčilové vůči Avataru? Ten film tvrdě útočí na výdělečnosti stejně jako kdysi Titanic. Taky jenom slátanina dobra a zla a romantika jak stehno. Ale nikomu taky nevnucuji názor, že Smrt čeká všude je perfektní.

0/0
25.2.2010 12:55

Kai-ten

Re: Kvalita verzus peníze?

Kde se pod to můžu podepsat?

0/0
25.2.2010 13:09

Ion Tichy

Re: Kvalita verzus peníze?

Ano, film se dělá pro peníze. Peníze přinesou diváci. A diváky nikdo nenutí na film jít. Takže to musíš natočit tak, aby se to líbilo. V době internetu ti nepomůže marketink a reklama, pokud produkt, který nabízíš není dobrý. Protože negativní ohlas se rychle šíří. Ovšem pozitivní také.

Jinak ceny z různých festivalů a "festivalů" jako kritérium kvality bych bral jen velmi omezeně. Viz. Cimrman (rozdělíme si ceny a vzájemě pochválíme díla).

Jinak táma Spáčilová: kritiku Avatara bereme, u ní to ovšem není kritika, ale jakási posedlost. Poslední měsíc srovnává naprosto všechno a tímhle filmem a to i věci naprosto nesrovnatelné ;-D

0/0
25.2.2010 13:16

brco

Re: Kvalita verzus peníze?

No máš i nemáš pravdu. Jí se film nelíbí, tebe jo. Ale na Oscarech taky jsou v nominaci filmy, které se naprosto nedají srovnat a jsou diametrálně odlišné. Oscar je cena akademiků, těch je několik desítek a tak není div, že se sejdou filmy z různých prostředí a různých scénářů. Ano, pro úspěch filmu je nejdůležitější divák. Ale když dám do výroby filmu 150-200 mil dolarů, tak do reklamy taky investuji. A tady už to je o oblbování diváka. Jestli chci mít názor na něco, tak to shlédnu a potom se rozhodnu o kvalitě. Ale né tak, že budu diváka masírovat dopředu, jak že je ten můj film perfektní

0/0
25.2.2010 13:50

Ion Tichy

Re: Kvalita verzus peníze?

Ano, ceny Oscar jsou výslednice velkého množství názorů akademiků. Bohužel i tam už dospěla "rakovina politické korektnosti". Je to vidět v posledních ročnících, kde se jako vítězové objevují i filmy, které si to podle mě (subjektivně) nezaslouží. 

K výrobní ceně a reklamě. Ano, filmy jsou čim dál dražší a náklady na reklamu taky nejsou malé. Ale věř mi, že reklama se dost přeceňuje. Hype a dobrý marketing může hodně pomoci při nástupu, tak maximálne dva týdny. Pak přichází období, kdy je důležité doporučení známých a přátel a samozřejmě i interner a soc. sítě. A pokud ten film opravdu není dobrý, následuje velmi příkrý pokles návštěvnosti. U dobráho filmu je to cca 35 procent každý vikend, u průměrného 45 a u propadáku víc než 55 procent. Když vezmu právě Avatar, tak jeho nástup nebyl nic moc (35. místo při premiéře a 9 nejlepší otvirací víkend). jenže jeho průměrný pokles byl jen 12 procent za víkend. To je naprosto atipický průběh a to znamená, že se v obrovské míře uplatnil

0/0
25.2.2010 14:40

Ion Tichy

Re: Kvalita verzus peníze?

jednak internet a jednak osobní doporučení. Tohle je opravdu srovnatelné pouze s Titanikem. Dál je pak ze statistiky zřejmé, že na něj chodí fandové opakovaně (13 procent). To je taky rarita.

Jinak na světě je tak odhadem deset tisíc režisérů a každý sní o tom,že natočí co nejůspěšnější film. Že se to nikomu víc jak deset let nepodařilo svědčí o tom, že to žádná sranda není ;-D A filmů s rozpočtem 200+ bylo víc než dost.

No, končím s touhle debatou, nebo nic neudělám R^

0/0
25.2.2010 14:47

randomofamber

Nechápu, že tento film sbírá ceny...

Nechápu čím se tento film tak výrazně liší od ostatních. Ano, vykreslení sobeckého sebestředného, nezodpovědného blba co se honí za adrenalinem a neváží si jak svého života, tak životů ostatních je zahráno docela slušně, ale to je asi tak vše. Ostatní části filmu napodobují syrovou realitu tamního světa, ale ukázka "reality" je obehraná písnička a ve skrze nic nového (Už tu např. byl nějaký ten film o OSN (modré přilby) v Kosovu, kdy nic nemohli dělat a jen koukali na masakr okolo...) .

0/0
25.2.2010 12:50

BDF

Re: Nechápu, že tento film sbírá ceny...

Skočil jsem v půlce a taky jsem moc nepobral do nebe vynášení.

BTW - Předpokládám, že myslíte film Warriors (http://www.csfd.cz/film/46826-warriors/).

0/0
25.2.2010 13:24

randomofamber

Re: Nechápu, že tento film sbírá ceny...

Ano, myslel jsem film Warriors , jen jsem si nemohl vzpomenout...

0/0
25.2.2010 14:34

xxmz

:(

No taky jsem se docela těšil, ale musel jsem se přemáhat ,abych vydržel do konce. Naprosto promrhaný potenciál tématu. Hromada USA patosu, hlavní hrdina s přístupem k věci vypůjčeným z kovbojek a ten závěr.. ;-( .

Asi mám vysoké nároky po naprosto geniální Platoon 1986, ale co je moc to je moc.

Vůbec se mi zdá, že se poslední dobou nezdravě často vynoří neodůvodněný filmový HYPE a pak to vypadá jak to vypadá. Toto je jeden z příkladů.

0/0
25.2.2010 12:47

Kai-ten

Off topic pro Ijona Tichého

Abych "nesoudil podle jednoho příspěvku", prošel jsem si několik diskusí, kterých ses účastnil. Nemyslíš, že je nejvyšší čas na trochu sebereflexe?

0/0
25.2.2010 10:46

Ion Tichy

Re: Off topic pro Ijona Tichého

Díky za tvůj investovaný čas.  :-) Pokud jsi si všiml, tak moje názory jsou poměrně konzistentní. A co se sebereflexe týká, pokud mě někdo dokáže přesvědčit argumenty, tak jsem ochoten svůj názor poopravit. Ale musí to být pádné argumenty. Opravdu už mám něco za sebou a tak si za svými názory docela stojím.

0/0
25.2.2010 11:10

sarumánek

Re: Off topic pro Ijona Tichého

Nejde zdaleka jen o Oscary a jiné (možná i umělecky důležitější) ceny - i ty evropské. Jde především o diváckou oblibu, která je výjimečná - jak píšu i níže. A ten můj názor níže platí i na tebe: "sebereflexe" není o umlácení někoho nějakými racionálními argumenty, ono to u hodnocení filmů dost dobře ani nejde, protože každý máme jiný subjektivní vkus a emoce.  Sebereflexe je o tom, že se pyšně nevnímám a neprezentuju jako nějaký expert, který tomu všemu rozumí ještě mnohem lépe než velká většina ostatních filmových expertů i běžných filmových fandů. Prostě trochu respektu, úcty a pokory nikomu nezaškodí. :-)

0/0
25.2.2010 12:13

Ion Tichy

Re: Off topic pro Ijona Tichého

Ano, pravdu máš jednoznačně v tom, že vnímání jakéhokoli umění je značne subjektivní a u každého neopakovatelné. Já tady nikomu svůj názor nevnucuji a pouze ho tu publikuji. R^

K tomu expertovi, který tomu rozumí lépe než ostatní.  Já to to nechtěl nikde uvádět, ale když jsi to nakousl. Dost let se věnuji diskuzím na Box Office Mojo, což je asi nejprestižnější server co se týká tržeb a zisků filmů. Trochu se vrtám v predikcích tržeb. Takže malinko vidím i do zákulisí. Možná v tom je ta moje deformace za vším vidět peníze. Ale je to jedno z kritérií úspěchu filmu a nelze ho pominout. A pokud na film diváci nechodí, pak je někde chyba. A protože si nemyslím, že diváci jsou až tak bezduché stádo, jak tu někde někdo píše, tak vidím spíš chybu v tvůrcích.

Jinak pokorně a s respektem říkám, že nemusím mít pravdu. Pravda je totiž taky subjektivní a žádná absolutní neexistuje, 

0/0
25.2.2010 13:00

Kai-ten

Re: Off topic pro Ijona Tichého

Ano, za vším vidět peníze - to mi k tvým názorům sedí. Problém je v tom, že klást rovnítko mezi kvalitu díla a tržby je přinejmenším zcestné. A k tomu komerčně nejúspěšnějšímu filmu všech dob - je to navoněná zdechlina. Skvěle navoněná, ale pořád zdechlina.

0/0
25.2.2010 13:13

Ion Tichy

Re: Off topic pro Ijona Tichého

To je tvůj názor. Ale klást rovnítko mezi kvalitu a minimální počet diváku je zcela stejně zcestné. Podle něho je nejkvalitnější film ten, na který nikdo nechodí. Coz je taky hloupost. ;-D

0/0
25.2.2010 13:20

Beawish

Re: Off topic pro Ijona Tichého

Jsi demagog. Nikdo tady netvrdil, že minimální počet diváků rovná se maximální kvalita, jen překrucuješ fakt, že největší návštěvnost nemusí znamenat kvalitu nejvyšší. Mělo by to stejnou logiku jako říct, že hamburger je nejlepší jídlo, protože si ho kupuje nejvíc lidí.

.

Škoda, že mou reakci si už asi nepřečteš, ale co nadělám...

0/0
26.2.2010 10:07

Karboxyl

Další útok na Avatara

Další ze série útoků Spáčilové na Avatara.

0/0
25.2.2010 10:37

Clar

Re: Další útok na Avatara

Mirka prostě z nějakého, mně neznámého důvodu, Avatara nevydejchává... Z 99% s jejími názory souhlasím, ale v Avatarovi a Snowboarďácích se úplně míjíme...

0/0
25.2.2010 11:01

generál Augusto Pinochet

Sbira ceny pravem?

Ale no tak, Mirko, neztrapnujte se! To, ze je ten film ted mezi "intelektualy" v kurzu z nej jeste nedela dobry film. Ja osobne jsem se na nej tesil velice a po shlednuti jsem byl jeste vice zklaman! A duvody? V tom filmu se nic nedeje! Sceny na sebe nenavazuji! Hlavni hrdinove se chovaji nelogicky a nijak se nevyvijeji! Po 30 minutach jsem premyslel, ze to vypnu! Jedine, co me udrzelo, je atmosfera valecneho Iraku( ktera byla vykreslena syrove a opravdu dobre, coz jedine slouzi reziserce ke cti ) a vsudypritomne nebezpeci. Take Arabove nebyli vykresleni jako nevinne obeti valky, ale jako ti, kteri se na ni aktivne podileji a nehledi na nevinne civilni obeti. Pevne verim, ze pokud nekdo natoci opravdu dobry film z tohoto prostredi, tak to bude stejna pecka jako Black Hawk Down.

0/0
25.2.2010 10:30

sarumánek

Sám se ztrapňuješ

Je to prosté: pokud má nějaký film sedm nominací na Oscara, získal už řadu jiných významných cen, na imdb má hodnocení "laických" diváků 8.0 a mezi českými filmovými fandy úplně stejné (80%), tak to prostě JE pro velkou většinu diváků VYNIKAJÍCÍ film. To, že zrovna tebe zklamal nikoho asi moc nezajímá, jiní mohou usínat nudou u Shakespeara nebo zhnuseně odhodit Hermingwaye, nicméně tvoje zuřivá obhajoba vlastního vkusu je až směšná. 

0/0
25.2.2010 11:52

Doktor.bota

Re: Sám se ztrapňuješ

respektuj jeho názor, neboť jak pravil klasik "Prostě trochu respektu, úcty a pokory nikomu nezaškodí"

0/0
25.2.2010 12:30

generál Augusto Pinochet

Re: Sám se ztrapňuješ

Ale prosim te, aby jsi se nam z toho nepo... . Jedinej, kdo tu zurive obhajuje svuj vkus jsi ty. Ja jsem jen rekl svuj nazor na film, ktery si podle me takovy hodnoceni nezaslouzi. A ze to ma na CSFD 80%? Ano, CSFD i ja beru jako meritko, ale dost casto ovlivneny mnoha faktorama. Nektery hodnoceni filmu( vcetne komentaru ), kdyz clovek vidi po letech, tak se musi pousmat. A toho Shakespeara a Hemingwaye jsi vzal kde? ja The Hurt Locker srovnavam s Black Hawk Down a ve srovnani s nim nedosahne ani 20%. ;-)

0/0
25.2.2010 14:47

phoebe79

Re: Sám se ztrapňuješ

nechápu................vlastní vkus zuřivě hájíte vy a ještě to ve finále obracíte.... krapet schíza ne;-D:-P

0/0
26.2.2010 12:25

tuomas123456789

hurt locker

nic moc.. je to zajímavé napínavé a drží pozornost, ale chybí tomu nějaká invence, příběh nebo tak něco... prostě při sledování víte, že je to dobrý film, ale zároveň vám po pěti minutách vyšumí z hlavy, protože tam nic tak silného není. u mně je jasný oskar pro tarantina, ikdyž je jasné, že jej nedostane

0/0
25.2.2010 10:04

Ahmad Žalud

...jó Avatar...

....po technické stránce paráda :-)....děj a zápletka to je ovšem příšerně patetické "B" neli "C",plně se přiznávám že jsem fandil padouchům :-)

0/0
25.2.2010 9:41

Clar

Re: ...jó Avatar...

Padouši byli naprosto super, zejména Giovanni Ribisi. Takhle dobře udělaného záporňáka, který nakonec vyjde bez úhony (akorát sbalí fidlátka) jsem ve filmu dlouho neviděl. Což bohužel v laciných výkřicích proti hloupému ději dost zapadá...

0/0
25.2.2010 10:59

mike_corp

ACH jo

to je zase preklad, jak hledam tak hledam tak to nemuzu na netu najit. Mely byste psat i originalni nazev filmu, protoze ty volne preklady stoji za H.

a Katerinu Bigelovou taky nemuzu najit, Stupidni clanek.

0/0
25.2.2010 8:42

Wohma

Re: ACH jo

Jestli muzu radit, tak nejlepsim zpusobem je do googlu zadat cesky nazev a pridat "csfd", odkud se dozvite nejen puvodni nazev, ale je tam primo i odkaz na IMDB (coz je predpokladam to, co hledate).

0/0
25.2.2010 8:57

Ion Tichy

No, viděl jsem

a nic. Ani téma, ani zpracování mě nijak nezaujalo. A jak tak koukám na tržby, tak asi nejsem sám, 17 mil. dolarů celosvětově za osm měsíců?? To je spíš propadák. To, že dostane nejspíš Oscara za nejlepší film a režii není ani tak proto, že by byl dobrý, ale je to ukázka "politické korektnost". Prostě cenu za režii ještě nikdy nedostala žena, tak to musíme napravit. Je je to bývalka Camerona, tím líp. Bohužel většina filmových cen v poslední době upadá takovým způsobem, že už skoro nikoho nezajímají. A Oscar mezi ně asi bude brzo patřit.

0/0
25.2.2010 8:26

cantare

Re: No, viděl jsem

poměřovat kvalitu filmu monžstvím vydělanejch chechtáků, hm, že ty budeš hňup? :-P

0/0
25.2.2010 9:52

Zelenej Raul

Re: No, viděl jsem

Posuzovat člověka podle jednoho příspěvku? Ty na to nebudeš o moc líp ;-)

0/0
25.2.2010 10:21

Ion Tichy

Re: No, viděl jsem

Ne, nemyslím si, že jsem hňup. A jenom podle peněz to neposuzuji. Ale jsem přesvědčen, že film se natáčí pro diváky. A pokud na něj nechodí, tak jaký má smysl. Uspokojení svého tvůrce nebo nějakých porot?? Průměrná návštěvnost tohodle spektáklu byla 35 diváků na jedno promítání. A já se tomu opravdu moc nedivím.

0/0
25.2.2010 10:26

phoebe79

Re: No, viděl jsem

takže v tom případě je nejlepší KAMEŇÁK CHA CHA;-D

0/0
26.2.2010 12:27

Karboxyl

Re: No, viděl jsem

Aha, takže  nejlepší film bude, když na něj kromě intelektuálů, kteří budou chrochtat blahem, jak jim to jejich intelektuálnost pozdvihlo, nikdo jiný nepřijde?

Jistě záleží na tom, jak si kdo pojem "kvalitní" vyloží. Ale pro mě kvalitní film neznamená automaticky, že na to chodí masy lidí. Ale kvalitní film je taky o tom, že i přes svojí např. kontroverznost, nebo zachycení neobvyklého tématu, přesto lidi dokáže přitáhnout a tím se jeho kvalita projeví. 

0/0
25.2.2010 10:48

Glock Mark II

tfuj

drogový návyk na bojový adrenalin ....

.

Spáčilová je hloupá a zakomplexovaná. Rv

0/0
25.2.2010 8:20

Live_in_the_death

Toto je rozhodně lepší

film než avatar. Nemyslím po vizuální stránce, ale spíše po dějové stránce.

0/0
25.2.2010 7:50

ivabublan

Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

ten Avatar ji proste neda spat a musi ho kritizovat v kazde sve recenzi ....

takovou zamindrakovanost, u verejne zname osoby, jsem jeste nikdy nevidel. Horsi nez vystupovani zhrzene pani Topolankove.... Rv

0/0
25.2.2010 7:01

peja

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

;-DR^ je už opravdu trapná

0/0
25.2.2010 7:16

rik_killer

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

Jestli to nebude tim, ze to je na ni prilis "narocny" film a ona jej nepochopila.

0/0
25.2.2010 7:38

WMT

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

To by mě opravdu zajímalo, co je na něm k chápání XD

0/0
25.2.2010 8:19

Karboxyl

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

Když se tak ptáš, tak evidentně se řadíš po bok Spáčilové. Otevři oči, uvidíš. NIkdo Tě nenaučí zřít ;-)

0/0
25.2.2010 10:52

koizumigadaisuki

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

A to jste jeste nevidel Pocahontas...ta vam neda mesic spat!

0/0
25.2.2010 9:41

Muf007

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

Heleďte, dejte šanci také nám co se při sledování Avateru asi po půl hoďce zvedli a šli radši na dvojk dobrého vína. Avatara sice obdivuje velmi početný zástup diváků, ale ani druhou stranu také netvoří jen jednotlivci. Prostě každému co jeho jest.  Dnešní recenzi považuji za nezvykle vyváženou (film jsem viděl) a Mirce dávám velice solidní 1-

0/0
25.2.2010 8:46

Wohma

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

Tady asi ale nejde tolik o Avatar, jako spis o neustale narazky Spacilovych (minule to byla ta mladsi, ne?) a porovnavani s Avatarem - nutno dodat, ze porovnavani neporovnatelneho. Srovnavat totiz Avatar s realistickym valecnym filmem nebo nedejboze dokumentem o fetacce je opravdu trochu mimo misu. Jedina paralela v techto pripadech je v hlave Spacilovych a to typu "Avatar na me nezapusobil tak jako tenhle film", coz je trochu malo a rozhodne to neni nic, co by se melo objevit v profi recenzi.

Jedine vysvetleni, ktere me napada, je to, ze si toho jsou Spacilove vedomy, ale schvalne provokuji Avatarem, aby zvysily ctenost clanku, ktere si podle nich zasluhuji pozornost. Anebo to dela za ne nekdo jiny v redakci...

P.S.: Avatar jsem zatim nevidel, takze se zdrzim hodnoceni.

0/0
25.2.2010 8:52

mikimaus007

Re: Pani Spacilova ma nejaky mindrak,

BINGO! Samozrejme, ze kazdy clanek co ma v nazvu Smoulu ma mnohem vetsi ctenost. Celkem dobra finta jak to prodat vice lidem.

0/0
25.2.2010 10:07







Najdete na iDNES.cz