Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ani deset Avatarů nemá v sobě sílu jako Třeštíkové Katka

S posledním záběrem snímku, v němž svůj dojem z filmu o vlastním drogovém pádu sděluje sama jeho hrdinka, kino zmrtvěle mlčí v šoku, bezmocně, bez dechu, beze slov. Účinkuje tak přesto, že svou četností už narkomanské příběhy zevšedněly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karyakarya

Můj názor

První film mám natočený, abych jej jednou pustila dětem, protože je lepší to vidět, než 100x říkat, že drogy jsou ničivé. Ten dokument mluví za vše a všechny. Na pokračování jsem šla do kina, a tak jak se tu již zmiňovalo, i v našem kině bylo ticho. Já teda nepatřím k těm, kteří by Katku litovali. A můžete mě linčovat. Ale můj názor je, že za některé situace ve svém životě si můžeme a za jiné ne, něco si můžeme vybrat a něco ne. A existují lidé, kteří jsou nemocní a nemohou za to (diabetes, postižení, lupenka atd.), jsou lidé, kteří jsou bez práce (krize) a nemohou za to, jsou lidé, kteří přišli o domov a nemohou za to (přírodní katastrofa, vyhoření, povodně atd) a ti lidé bojují, nenaříkají, snaží se o lepší život a potřebují naši pomoc víc, než ti lidé, kteří si za svůj stav a nouzi mohou sami. Katka drogy zkusila, tu cestu si vybrala sama. Do toho ji nikdo nenutil. Takže děkuji paní Třeštíkové za to, že jsme mohli vidět v realitě, jak to dopadá.

0/0
14.3.2010 18:30

hodina

katka-dokument

Na filmu jsem byla se svou 23-ti letou dcerou a 13-ti letým synem. Je mi 50 a upřímně musím napsat, že jsem ještě nikdy neviděla diváky v kině po zhlédnutí filmu sedět v tichosti ještě cca 10 minut po skončení filmu. Ještě dnes, týden po zhlédnutí, bych při vzpomínce na Katku a její život plakala. Z promítání jsem chtěla odejít-ne pro to, že by se mi film nelíbil, ale bylo to pro mě tak neskutečné...! Mého syna jsem na film vzala povinně-sama si pamatuji, jak na mě zapůsobila kniha Memento a My, děti ze stanice ZOO. Paní Třeštíkové skládám velký obdiv a hlavně poděkování.R^

0/0
14.3.2010 15:41

pomine

smrt

Dobry den,

na me ten dokument dost silne zapusobil. Myslim, ze by mohl hrat vyznamnou roli v prevenci znicujici drogove zavislosti.

Dilo by bylo zavrseno, kdyby katka svolila k tomu aby kamera sledovala jeji osud az do sameho konce, tj. aby byla stejnou formou jako doposud zaznamenana jeji smrt. Vim, ze by bylo dosti nesnadne podchytit pravou chvili uz jen k vuli tomu, ze je zde vetsi sance, ze katka zemre tise, nekde ve squatu.. Nicmene urcite by bylo mozne podniknout nektere kroky k tomu aby se to zrealizovalo.

0/0
5.3.2010 12:00

xMartinxxx

Strestikova

Opravdu bych na tento film nesel, trosek vidim denne hafo. Od pani Trestikove se mi libil cyklus manzelskych etid. Toto uz je moc a navic jako celovecerni film do kin?

Clovek , ktery jde na tento zanr do kina musi byt dusevni masochysta a mozna sama

pani Trestikova by mela navstivit psychouse co ji k tomu vede tocit filmy o zoufalcich.

Mozna se dockame diky honorarum pro Katku, ktere prodluzuji jeji agonii i Katka II a Katka III aneb fetuje cela rodina po 20 letech.Hnus.

0/0
25.2.2010 18:42

Morgiana

Re: Strestikova

Je mi líto Vás. Taková zabedněnost se jen tak nevidí . jasně budeme se koukat jen na pěkné věci. Cílem umění je burcovat, zavrtat se do paměti, vzbudit diskuzi , Vy jste zabedněnec co hodnotí něco co ani neviděl

0/0
11.3.2010 16:57

udiveny divak

Zvracene umeni a chudak holka

V prve rade bych se rad pripojil k tem, co odsuzuji toto umeni. Pani reziserka s tim mozna ziska haldu oceneni a asi se tim i zivi, ale co chudak ta holka? Myslim si, ze bude mozna prijemne prekvapena zajmem pri a po premiere, ale co az ten zajem upadne?? A co na to jini, co trpi? Vite kolik je nejen v CR lidi, co trpi a ani za to treba ani nemuzou? (Zemetreseni - Tsunami, Tornada, atdatd.)

Co se tyka Katky...dokud nenajde odhodlani sama v sobe, tak ji nikdo a nic nepomuze. Musi napred sama chtit!!! A ja bych byl strasne moc rad, kdyz by chtela...uz kvuli tomu diteti! Mozna se ted najdou nejaci lide, kteri budou chtit pomoci, tak at toho vyuzije...

Kdyz by nejaky clovek vedel jak temto lidem pomoci, tak bych mu dal Nobelovku a to myslim vazne!

0/0
25.2.2010 14:12

honýsek

Re: Zvracene umeni a chudak holka

ok...pricemz pointa vaseho komentare je..??? odsuzujete filmare, ktery drzi kameru nad fetakem, aby ZDOKUMENTOVAL, fetaka je vam lito, jsou i jini, kteri trpi, najit lek na vsechno utrpeni a udelit nobelovku...ja stale nechapu, co jste nam chtel sdelit..sorry

0/0
11.3.2010 23:56

login1234

zvrácená režisérka

Aby se člověk stal hrdinou v očích paní Třeštíkové, musí krást, loupit, fetovat nebo zabíjet .... :-)) Pokud splníte tyto požadavky, stoupnete u ní v ceně a dočkáte se zasloužené odměny. Pokud přinášíte společnosti hodnoty, Třeštíková po vás ani ne(tře)štěkne ...

0/0
25.2.2010 7:32

xmar

Re: zvrácená režisérka

tak takhle tupej prispevek, uz jsem dlouho necetl.. Kdyz uz se snizim k Vasemu chapani sveta, tak hodnoty prinasi s kazdym clovekem, ktery si po shlednuti filmu da sakra pozor, aby se nedostal do stejne situace. Prepocitejte si to na penize. HDP na osobu + nevydane naklady na leceni * minimalne 10 let. Kdyby nekdo tocil film o Vas, tak na nej mozna prijdete vy a vase manzelka.

0/0
11.3.2010 14:03

Morgiana

Re: zvrácená režisérka

Evidentně toužíte po mediální slávě, ale krom svého naprosto obyčejného a nezáživného života který Vám okořenuje závist nemáte jaksi co nabídnout)

0/0
11.3.2010 17:00

Elija69

výdělek

 Předpokládám, že jí paní Třeštíková dávala alespoň nějakou zálohu na příští výdělek. Za to účinkování ve filmu. To by jí v těžké situaci mohlo pomoci.

0/0
23.2.2010 15:46

iuos - cenzorův mazánek

hmm

pomoci by to mohlo těm, který by nemusela okrást ;-D

0/0
23.2.2010 16:20

_lu

...

já nevim, mně se ty filmy o krachujících ženskejch moc nelíbí... spíš bych chtěl vidět film o tom, jak někdo někomu pomohl, né jak na konci natočí prostitutku na smeťáku... ale pro lidi do kin je to asi zajímavý, řikají si pak: je to hrozný, co se na tom světě děje, že s tim nikdo nic neudělá na to by měli chodit lidi povinně, aby tak hrozně nedopadli taky!!! ale co ta ženská, která tak dopadla?:-(

0/0
23.2.2010 9:18

iuos - cenzorův mazánek

hmm

souhlasím s tebou - lidi jako by žili mimo realitu a aby si všimli, co se kolem děje, tak jdou na takový film a jsou z něj celí vyplašení... A pak o tom diskutují jako o úžasném díle, které si na nic nehraje. (čímž nechci shazovat práci paní Třeštíkové, to rozhodně ne)

0/0
23.2.2010 10:56

icelandearth

Re: ...

ale právě třeba Marcela, Třeštíkové první celovečerák, o té pomoci je. Po odpromítání dokumentu se rozjela sbírka, která Marcele umožnila pořídit si byt v Praze, dostat se z problémů. I její syn, který se učí kuchařem, díky této sbírce v životě zatím obstál...

0/0
25.2.2010 11:47

xkillerll

Opět se potvrzuje,

že Idnes se skládá z dvou táborů. Lidí a hovad. Tady je vidět, jak hovada začínají převládat. Pijete si kávičku v práci, čtete si články na idnesu, lidi si řeknou "to je síla" a hovada řeknou "dobře jí tak, ať chcípne". Zkuste zvednout prdele a prsty od stolu a podívat se kolem sebe. Zamyslete se, co máte, a ostatní to měli kdysi taky a přišli o to třeba kvůli rozvrácené rodině. Pak si sedněte zpátky, a vyťukejte web nějakého filmového portálu, třeba CSFD. A tam zjistíte, že Vaše příspěvky jsou příspěvky LAM, které musí všechno komentovat, ale nic o tom neví. Je mi Vás líto. Tenhle film bych dal povinně od sedmých tříd, a kdo by to nepochopil by se na ten humus musel dívat znova.

0/0
22.2.2010 22:05

zorro007

Re: Opět se potvrzuje,

R^

0/0
23.2.2010 8:29

iuos - cenzorův mazánek

hmm

pleteš se - až na tu poslední větu

0/0
23.2.2010 10:54

tinwe666

Re: Opět se potvrzuje,

já teda nemůžu souhlasit, taky to dělám strašně ráda, že všechno, co dělám špatně svádim na rozvrácenou rodinu a nezaviněné neštěstí blabla..ale je to chyba..samozřejmě se nedá generalizovat ani jeden pohled na věc, ale stojím víc za názorem, že člověk rozhoduje o svym životě sám a nese zodpovědnost za svoje rozhodnutí a činy..

0/0
23.2.2010 14:16

MissKim

Re: Opět se potvrzuje,

Ale jasně, že nese odpovědnost za svoje činy, rodina mu neřekla - fetuj !! Nejde o to říct, může za to rodina... Ale právě rodina a vztahy v ní, výchova, to všechno může zasít to semínko... často bývá příčinou problémů. Když se problém "rozjede" měla by tu být právě ona rodina, láska. To může pomoci. Někdy trvá vyléčení deset let. Člověk může tisíckrát upadnou, ale vždycky může zkusit znovu vstát. A jednou se to podaří. Chce to víru, nejen "postiženého" , ale i těch, kteří ho milují.

0/0
23.2.2010 15:41

Elija69

Re: Opět se potvrzuje,

 Myslel jsem, že kolektivní vina u nás není přípustná. Proč by se ten film měl někde povinně promítat ?

0/0
23.2.2010 15:47

xkillerll

Re: Opět se potvrzuje,

dobře, ne povinně, ale bylo by to doporučení. Navíc, k nám na základku v 90. letech chodila policie a bývalí narkomani vyprávět o tom, co a jak. Vlastně to povinné bylo taky, pokud člověk neonemocněl. Ale co já vím, třeba to už dávno zakázala EU, přednášky ze života. Každopádně jsem byl v 15ti letech na filmu mandragora a to mi stačilo.

0/0
23.2.2010 16:09

xMartinxxx

Re: Opět se potvrzuje,

OK, zitra se na vsechno vykaslu, decka necham hlady a pujdu si slehnout - budu chudak, ktery za to nemuze, protoze v decaku mne sikanovali a necham se povine ukazovat ve skolach jako odstrasujici priklad, casem o mne bude film a tak porad dokola. Co takhle natocit neco o nekom kdo vynalezl lek nebo zniceho udelal neco? To by byla nuda co? Nebo rozesmat delny lid aby se jim lepe vstavalo do prace? Ono natocit druhou Vesnicku strediskovou je totiz umeni.

0/0
25.2.2010 18:52

Morgiana

Re: Opět se potvrzuje,

Ježíš marjá pane sosněte si někde televariete a ein kessel buntes a dejte nám normálním pokoj , Mám por vás Tip Eva a Vašek, to bude tak Vaše parketa hudební a Troška po revoluci filmová

0/0
11.3.2010 17:03

xkillerll

Opět se potvrzuje,

0/0
22.2.2010 22:01

Polárníliška

To je zase exhibice fanoušků slaboduchého Avatara...

Přitom tu o něj naprosto nejde a byl zmíněn vyloženě okrajově jako kontrast ke skutečné realitě a nikdo se ani nesnažil vyslovit skutečnost, že je to zhruba stejně hodnotné dílo jako Ulice...

0/0
22.2.2010 12:31

mutantmutant

Re: To je zase exhibice fanoušků slaboduchého Avatara...

fanoušek Avataru rozhodně nejsu, ale kecy podobné těm v článku mě rozčilujou :-)

0/0
22.2.2010 12:57

iuos - cenzorův mazánek

hmm

v čem je tenhle dokument lepší než Avatar? Kdo má oči, vidí tyhle příběhy kolem sebe i bez filmu... stejně tak si na takové existence udělá svůj názor

0/0
22.2.2010 14:58

HLNOCD4

Re: hmm

cokoli je lepsi nez avatar. Avatar je vysmechem veskeremu SF. U SF slo vzdy predevsim o dej, o myslenku, o snahu prinest neco noveho. Avatar je hromada efektu splacana dohromady.

0/0
22.2.2010 15:30

Polárníliška

Re: hmm

Minimálně je to menší ztráta času. Jinak nevím kde přesně se pohybuješ, ale osobně jsem krom občasného zahlédnutí podobné trosky, do života feťáků zatím možnost nahlédnout neměl a stejně jako každý příběh ze života je to poučné alespoň jako odstrašující příklad, i kdybych byl případně toho názoru, že si za to může sama a není proč jí litovat...

0/0
22.2.2010 16:24

Kirken

Záslužná práce Třeštíkové.

Ten film by se měl promítat na všech školách.

0/0
22.2.2010 8:51

nonick

Re: Záslužná práce Třeštíkové.

Myslím, že stejný účel by splnil i Aronofského film Requiem za sen, který ve školách mohli pouštět už přes deset let...

0/0
22.2.2010 9:19

cafe2

Re: Záslužná práce Třeštíkové.

Tohle je trošku tvrdší! Bohužel si myslim ze RzS by moc základkářů nepochopilo.. Pro me je to jeden z nejlepších filmů, ale Katka asi splní svůj účel lépe..:-)

0/0
22.2.2010 10:31

chudacek.blbecek

Re: Záslužná práce Třeštíkové.

Requiem za sen mi nepřišel zas tak drsný. Jsem pravděpodobně jediná na světě, ale je to tak. Jasně, že jsem to prožívala a maminky mi bylo neskutečně líto. Ale myslím, že Katka bude o něco silnější, už jen proto, že jde o dokument.

0/0
22.2.2010 15:34

kill77

manažerský záměr byl splněn

je tu přes dvěstě příspěvků

0/0
22.2.2010 7:07

old_kolacos

Každej sám za sebe

Nikdy vám nikdo nepomůže protože nikomu na životě nezáleží. Má holt smůlu buď si pomůže sama nebo dobrou noc:-P

0/0
22.2.2010 6:41

tinwe666

Re: Každej sám za sebe

máte nějakej konkrétní nápad, jak to takovému člověku vysvětlit, aby přestal smažit? jak mu pomoci? dokud nechce sama, je v pytli, nedá se jí pomoci..

0/0
23.2.2010 14:18

ulukaj

avatar neni zadna slava, ale...

tolik v zaludku mi nelezi...vecer pred spanim nezabodavam jehlice namocene v babim jedu do voodoo panenky jamese camerona, nezakazuji clenum domacnosti oblekat si obleceni modre barvy, nespalil jsem ritualne vsechny sve indianky a mayovky ani jsem nevymazal vsechny sve avatary v online hrach...pani spacilova evidentne ano a mela by tudiz navstivit nejblizsi psychiatrickou lecebnu (nebojte se, modra barva se tam temer nevyskytuje;))

0/0
22.2.2010 2:02

chobotnicka_

Rodina Spáčilovic kontra Avatar

Rodina Spáčilovic trpí zřejmě nějakým intelektuálním komplexem z Avatara. Asi jim vadí, že Avatar nepochází z kavarenského prostředí, nepije se tam dostatečně kávičky a nekouří cigaretky. Je mainstreamem, což mu u Spáčilů taky nepřidá a navíc ten ekologický apel no hrůza hrůz.   .. Přesto,  že příběh mohl být zajímavější a nemusí se líbit každému,  Avatar je podle mě nejlepším filmem minulého roku  a Cameron velkým filmovým mágem.  Je to právě díky  průkopnickému vtažení diváka do"Pandorské" filmové reality a taky díky aktuálnímu apelu našeho lidské konání, které je ničící a neuvědomuje si, že je rovněž sebezničující.  Což  zřejmě současní a bývalí "kavárenští povaleči" nezkousnou a dělá se jim z toho nevolno.

0/0
21.2.2010 23:23

peja

Re: Rodina Spáčilovic kontra Avatar

prostě a jednoduše p. Spáčilová má nějaký, naprosto nepochopitelný komplex

0/0
21.2.2010 23:25

Karboxyl

Re: Rodina Spáčilovic kontra Avatar

Paní Spáčilové Avatar jen odzrcadluje nějaký její vnitřní boj. Tento problém není schopná sama v sobě vyřešit, tak útočí na zrcadlo. To je klasický  model chování.

0/0
21.2.2010 23:33

Beawish

Re: Rodina Spáčilovic kontra Avatar

Mě se zase dělá nevolno z výrazů jako "aktuální apel našeho lidského

konání" a obecně ze všeho a ze všech, kteří povýšili klišé, plytkost a přízemnost

na vrchol hodnotového žebříčku. Btw možná by sis měla nejdřív přečíst, o čem ten článek vůbec je.

0/0
22.2.2010 0:03

Beawish

Re: Rodina Spáčilovic kontra Avatar

Btw tím "intelektuálním komplexem" z filmu, kde se "nepije dostatečně kávičky" asi trpí víc lidí, když na udílení cen Britské akademie filmového a televizního umění získal jen cenu za výpravu a vizuální efekty - což je v pořádku, to by mu upřel jen slepý.

.

A mimochodem jen slepý může tvrdit, že se v Avataru "nekouří cigaretky"

0/0
22.2.2010 1:43

mutantmutant

radši 10x Avatar...

... než 5 minut z tohoto "filmu" :-)

0/0
21.2.2010 23:21

mutantmutant

Re: radši 10x Avatar...

... jinak tenhle film je celkem dobrej argument proti sociálnímu státu :-)

0/0
21.2.2010 23:22

ten kyselej voe

Re: radši 10x Avatar...

Co tím myslíš konkrétně? 

...pokud myslíš, že jako žije ze sociálních dávek, tak radši vážně mlč.

0/0
22.2.2010 16:08

mutantmutant

Re: radši 10x Avatar...

ne ne, myslím že z daní který tahle paní platí se zaplatí péče o ni, její dítě a ještě dva důchodci ;-DR^

0/0
23.2.2010 14:00

Karboxyl

Re: radši 10x Avatar...

Vidím to stejně. Avatar když už nic jiného, tak  aspoň inspiruje k fantazii a obrazutvornosti. Tenhle snímek ukazuje jen životní ztroskotankyni. Já u ženu nijak nekritizuji. Vybrala si tento život, tak ho má. Ale inspirativní to není ani v nejmenším. A že ukazuje realitu? Každý má takovou realitu, jakou si ji vytvoří. Takže to není argument pro to jakkoliv tento film povyšovat nad jkýkoliv jiný. Mě osobně vůbec neoslovuje.

0/0
21.2.2010 23:30

Karboxyl

Re: radši 10x Avatar...

Ale zároveň ho nezavrhuji. Každý si vybírá, co je mu bližší. Nicméně oba ty snímky jsou z tak odlišných soudků, že jediné, co je spojuje do hromady je obrazně řečeno celuloid.. To je všechno

0/0
21.2.2010 23:40

ten kyselej voe

Re: radši 10x Avatar...

;-D Právě naopak - filmy ničí obrazutvornost, k té inspirují knihy...

0/0
22.2.2010 16:09







Najdete na iDNES.cz