Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Z tradice zbyla jen dýmka, moderní Holmes postrádá styl i osobitost

Podle Guinnessovy knihy filmových rekordů je Sherlock Holmes nejčastěji natáčeným hrdinou všech dob – dočkal se už více než dvou set zpracování. Zatím poslední verze, která nyní vstupuje do českých kin, však splní svou historickou roli právě a pouze statisticky. Filmařsky spíše zmizí v bermudském trojúhelníku mezi slibováním, očekáváním a zklamáním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

!e!

to je

!!!!to ja ale <|>ovina

0/0
8.2.2010 11:34

wyatt

mně

se to líbilo... Tak kdo jde na film od Ritchieho s tím, že Watsona hraje  miláššek  Jud, a Sherlocka, tak nemůže čekat nějakou klasiku, ne ? Až na tu hudbu OK!

0/0
17.1.2010 23:14

forhend

Takže milí "filmaři" zničili nejen Bonda, ale už

sáhli i na Sherlocka?...............:-/

0/0
12.1.2010 17:18

Pankratevna Praskovna

Re: Takže milí "filmaři" zničili nejen Bonda, ale už

Znicili? To vazne myslite, ze se filmy vyrabi za ucelem neco nicit? Pokud se vysledne dilo neslucuje s vasi predstavou o knizce, tak se na nej nekoukejte, je to velmi jednoduche (nechodte na film do kina a prepinejte, nebo vubec nezapinejte televizi, pokud vite, ze je film na programu). To, jakou ma Bond nebo Sherlock podobu ve vasi fantazii, to vam nemuze nikdo znicit / ukrast. Maloktery film se drzi knizni predlohy tak urputne, aby uspokojil vsechny zasvecene divaky.

0/0
13.1.2010 8:47

Pankratevna Praskovna

Sherlock filmovy a televizni vs Sherlock knizni

Docela mne prekvapuje, kolik recenzentu se ohani slovy jako 'tradicni' a 'puvodni', co se tyka jejich predstav o Sherlocku Holmesovi. Tradice a puvod se da hledat jen a jen v knihach, kde je vse, co na Ritchieho filmu recenzenti hani, zmineno: Sherlockovo mladi, Irene Adler coby jeho osudova zena, Watsonova pritelkyne, Sherlockuv box, sermovani i asijska bojova umeni. A jsou naopak veci, ktere v ZADNE z knich o SH nenajdete, napriklad jeho tak slavna capka 'deer stalker' - tu si, stejne jako dalsi 'tradicni a puvodni aspekty', vymysleli filmovi a televizni tvurci verzi predchozich. Nerikam, ze Ritchieho zpracovani je tou 'spravnou' verzi, ale rozhodne se neodklani od puvodnich pribehu vic, nez ty ostatni.

0/0
12.1.2010 13:24

Jidor

Re: Sherlock filmovy a televizni vs Sherlock knizni

Naprosty souhlas .... zvlast u "americky vypadajiciho  filmu"  je zapotrebi opovrhovat pojetim jiz predem, aby byl clovek "in" :-/ .. Paradoxni ovsem je, ze ve skutecnosti se moderni tvurci vic a vic zabyvaji otazkou realnosti, zjistuji, jak se dani lide v dane dobe oblekali, chovali, atd ... diky nasi filmove preplnenosti ocekavame stale vice a chybi nam trochu odstup, chybi nam podivat se na nase oblibene "stare" filmy nasim dnesnim kritickym pohledem .. to bychom se nestacili divit, jake perly stavime nad ty (jak kazdy druhy rekne) dnesni sra.ky :-P

0/0
15.1.2010 20:28

chudacek.blbecek

Věrný knihám

Nevím, co tady všichni tak vyvádí. Představu dvou postarších gentlemanů vytvořily až filmy a seriály. V knihách Holmes ani pořádně nestihl zestárnout, Doyle ho radši zabil a pak z donucení čtenářů zase oživil. Když se s Watsonem poznali, Watson se právě vrátil z války v Afgánistánu, takže mu taky nebylo zrovna padesát. Holmes boxoval, Watson voják - no fyzičku asi měli oba dobrou. A Holmes určitě gentleman nebyl, jeho paní domácí z něho byla většinou dost nešťastná.

0/0
12.1.2010 13:18

Pankratevna Praskovna

Re: Věrný knihám

R^

0/0
12.1.2010 13:31

Mr. Datel

Re: Věrný knihám

Minimálně jeden díl se odehrává těsně před I. světovou válkou (jak tam chytá toho německého špióna). Tam už možná trochu starší byl a místo boxu choval včely. Watson měl horší fyzičku, pač mu bylo občas blbě následkem buď zranění nebo nemoci. Jinak s Vámi souhlasím, pane blbeček.

0/0
12.1.2010 15:29

iuos - cenzorův mazánek

hmm

"pane blbeček" ;-D;-D;-D tohle je určitě jeden z důvodů proč se v diskuzích tyká ;-)

0/0
12.1.2010 15:41

Mr. Datel

Re: hmm

Já ale vykám, nějak mi to tykání nejde z prstů.

0/0
12.1.2010 16:18

chudacek.blbecek

Re: hmm

Já taky spíš vykám, rozhodně tady. Jestli se někde potkáme, tak pro Vás "slečna blbeček" ;-)

0/0
13.1.2010 9:16

Mr. Datel

Re: hmm

Beru na vědomí, slečno. Nezlobte se, ale Vaše přezdívka nahrávala na toto "vtipné" oslovení.

0/0
13.1.2010 9:49

Mr. Datel

Re: hmm

A jak se poznáme? Budeme mít cedulky "chudacek.blbecek" a "Mr. Datel" na prsou?

0/0
13.1.2010 9:51

chudacek.blbecek

Re: hmm

Já tu svou budu mít pod příspěvkem :-) A oslovení mi nevadí, sama jsem si ten nick vybrala, i když většina lidí neví, že je podle jedné z povídek Stephena Leacocka.

0/0
13.1.2010 11:42

Uphillman

vyváženost názorů

Měly by tu být recenze dvě, od ženské a do chlapa. Člověk by si tak udělal ucelenější představu o filmu.

0/0
12.1.2010 11:50

daviduss

Re: vyváženost názorů

Jasně a taky od bělocha a od černocha.

0/0
12.1.2010 12:07

paroubkovy.koule4

Re: vyváženost názorů

Staci od Spacilove a od cloveka.

0/0
12.1.2010 12:40

mikimaus007

detektivka

škoda docela jsem se těšil na chytrou temnou detektívku a oni to omalovánky :(

0/0
12.1.2010 11:44

tygr.karlos

Místní recenze...

...nelze jinak než brát s nadhledem. Většina recenzentů film poměrně chválí a ani tržby nejsou zrovna špatné. Navíc tohle vykreslení Sherlocka je údajně mnohem přesnější knihám, než stará zpracování. Já se na film docela těším, i když mi "holmesovky" tolik neříkají:-)

0/0
12.1.2010 11:25

ley1

Re: Místní recenze...

No nevím,jestli ten film většina recenzentů chválí,podle nich spíš průměr:

http://www.csfd.cz/film/242855-sherlock-holmes/

0/0
12.1.2010 11:45

mysh.82

Re: Místní recenze...

Dobrý, hodnocení 74 procent je průměr, to jsem se nasmál ;-D

0/0
12.1.2010 11:50

ley1

Re: Místní recenze...

Možná by nebylo od věci,přečíst si názory recenzentů,než koukat na procenta.

0/0
12.1.2010 12:44

piErcE

Re: Místní recenze...

tak ona i ta procenta hraji svou dulezitou roli. a kdyz ctu komentare na csfd (recenze bych se tomu neodvazil rikat), tak taky jsou veskrze neutralni az pozitivni. takze - asi to takova traga nebude, a aspon uz ma program , kam vzit mladou :)

0/0
16.1.2010 2:23

Niky79

Re: Místní recenze...

76% Prej prumer ;-D;-D;-D;-D

Fakt dobry vtip.

0/0
19.1.2010 12:55

jeremiasz

je treba davka nadhledu

reakce tohohle typu se daji predpokladat, vzit vzitou predstavu fetaka v duchodu a postavit ho do role akcniho frajirka je myslenka kacirska a scenarist i reziser si dozajista zaslouzi pranyr a davku shnilych rajcat.

Ja na to nehodlam jit s predsudkem toho, jak ma film s Holmesem vypadat, jdu se pobavit, jsem prosty a duchaprazdny konzumni clovek, ktereho bavil trailer a nic jinyho, nez co tam bylo neceka.

K recenzentce - vzdy si vzpomenu na bajecny komentar na moviezone (k jinemu filmu)  adresovany M. S. -  "nesouhlasim s recenzi M. Spacilove zvlaste kdyz uvazim, ze odesla v polovine filmu a pak napise, ze ten konec nestal zanic"

0/0
12.1.2010 11:10

martasex

Re: je treba davka nadhledu

Už dávno sem si vytvořil pravidlo. "Čím víc se to Spáčilové nelíbí, tím větší podívaná to je." A tím se řídím, je fakt, že sem/tam se trefí, ale většinou to platí. Ona je schopná roztrhat i Lynche. Howk

0/0
12.1.2010 12:25

Mirco1

A mluví Holmes a Watson taky...

.... stylem "So I was doing like things and stuff, and she was totaly like whatever..."? Jak už je pomalu zvykem v těch trapných prefabrikovaných "modernizačkách", které momentálně v Hollywoodu tak letí?

A vypadá to podle té jedné fotky, že ti dva se budou při chůzi klátit s rukama v kapsách, jak dnešní třicetiletí  yuppies cestou z kanclu.

Panebože k téhle látce snad určitá míra patosu a historičnosti patří, ne? A nový Souboj Titánů bude podle traileru podobná idiocie.

0/0
12.1.2010 10:37

jfb

S.H.

No jo, ale Sherlock opravdu nebyl klasický "gentlemann". Byl to mimojiné dost drsný feťák a někdy nesnesitelný magor. Ostatně jako většina géniů. Ale prát se uměl a fyzičku měl také slušnou.

0/0
12.1.2010 10:15

janys

Re: S.H.

Souhlas, pokud se dobře pamatuji, tak v několika příbězích je zmíněno, že se Holmes věnoval boxu. Rozhodně byl výstřední, trochu magor, hodně feťák a bydlení s ním bylo často dost nebezpečné (třeba hlavně díky různým chemickým pokusům). Mám dojem, že tady diskutuje dost lidí, kteří viděli nějakého zfilmovaného Holmese, kde už byl ve středním věku a tudíž již poněkud "umírněný". Každopádně Holmes a Watson se poprvé setkali jako mladí muži, nikoliv jako postarší vážení gentlemani.

0/0
12.1.2010 11:39

grw

Re: S.H.

souhlas R^R^R^

0/0
12.1.2010 12:25

MMister.com

Asi dobrej film

Zkušenost mi říká, že to asi bude moc dobrej film, když se pí. Spáčilové tolik nelíbí.

0/0
12.1.2010 10:11

Cofola

Re: Asi dobrej film

Můžeš nám uvést nějaké konkrétní příklady "moc dobrejch filmů", které se Spáčilové nelíbily?

0/0
12.1.2010 11:36

HodnejSpartan

souhlas

Tentokrát s paní Spáčilovou souhlasím (narozdíl od recenze na Avatar). Možná jsem příliš konzervativní, ale opravdu si Sherlocka Holmese nepředstavuji jako frajírka ve středních letech s vypracovanou vánočkou na břiše... Chápu, že bylo třeba oslovit mladou generaci, ale nic se nemá lámat přes koleno. Takhle zničit klasiku jen kvůli nějaké potřebě modernizace za každou cenu... Rv Asi si pustím Psa baskervilského z roku 83, abych si po téhle hrůze spravil náladu.

0/0
12.1.2010 10:09

aji

Re: souhlas

Přesně. Zřejmě to má se Sherlockem Holmesem společné jen jméno. Upoutávky na film mě dost vyděsily. Když Holmese, tak klasiku, Psa Baskevilského, Angliei její dobové pozadí, patří tam i ten děs, ale tohle Bondovské dílo s tím zřejmě nemá nic společného. Holmes byl hlavně chytrý, ale určitě ne akční hrdina. Někdo sebral myšlenku Holmese a Watsona a přenesl to do úplně jiných rozměrů.

0/0
12.1.2010 11:24

Milan_Seliga

Re: souhlas

Avatar recenzovala mladá Spáčilová.

0/0
12.1.2010 11:38

Jidor

Re: souhlas

Zajimalo by me, jestli jste tu "klasiku" nekdy cetl nebo je pro vas klasikou jen ten jeden vami zminovany film .... nemusi se vam to libit, ale po pravde je tento Holmes velice blizky kniznimu originalu.

0/0
15.1.2010 21:14

PetrP7

Robert Downey Jr.

Když jsem po Praze viděl poprvé ty plakáty s vytlemeným frikulínem namísto Sherlocka, tak jsem si nejdřív myslel, že půjde o nějakou parodii....;-D Z knížek A.C.D. mám o Holmesovi zcela jinou představu. Ale holt je potřeba "dát šanci mladým", nebo si aspoň tvůrci myslí, že na nějakýho distinguovanýho gentlemana z 19 století by nikdo nešel...;-€

0/0
12.1.2010 10:07

Hmmhator

No, jsem zvedavy...

jsem velky fanousek SH... a je mi jasne ze me tohle zklame... ale jsem zvedavy.

0/0
12.1.2010 10:06

sonnjja

Paní Spáčilová mě udivuje

Tentokrát opravdu mohu s klidným srdcem říct, že to dopadlo stejně jako s recenzí Avataru. Fantastickej film a recenze od paní Spáčilové průšvih. Nechápu co jí k tomu vede, možná si myslí něco jiného než píše, záleží na tom komu se to jak hodí, ale potřebovala by se malinko probrat. Stejně tak jako Holmes. Ten film je výborný, napínavý a líbil se nám. Takže do budoucna ...jak už tady zaznělo.. pokud paní Spáčilová nějaký film pohaní jupííí na něj a určitě budeme nadšeni a spokojeni.

0/0
12.1.2010 9:39

kontrola_nemocnych

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

kdyz ti nevadi ze avatar je totez co Pocahontas jen vymenili jmena postav a mist.

0/0
12.1.2010 9:42

casyy

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

Hehe, tohle neni argument, s timhle totiz muzete odstrelit pulku soudobe kinematografie. Mate opravdu nejake kriticke pripominky k Avataru?

0/0
12.1.2010 13:54

Doktor.bota

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

ten film je nudnej a povrchní. jupíííRv

0/0
12.1.2010 9:48

georgetown1

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

No já ti nevim, mně Avatar přišel skoro stejnej, jako to pí. S. popisovala, jednoduchá příliš dlouhá pohádka s lineárním příběhem a úžasnou vizuální stránkou, která bez 3D nevynikne. Akorát mně ty enviromentální bláboly tolik nevadily...

Takže nemam důvod jí nevěřit ani teď.

0/0
12.1.2010 9:56

sonnjja

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

my jsme byli z Avataru opravdu nadšení a pak to byla od Spáčilky pěkná sprcha. Dřív jsem dělala to, že jsem si od ní přečetla recenzi a pak šla nebo nešla na film. Nic proti ní, ale docílila toho, že se nejdřív půjdu podívat na film a pak si přečtu recenze.:-)

0/0
12.1.2010 10:09

bazmeg

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

Dufam, ze vo filme nechybala bomba s casovym odpoctom a dalsie hollywoodske vychytavkyRv

0/0
12.1.2010 10:31

Dobry vojak Svejk

Re: Paní Spáčilová mě udivuje

Avatar je průjem a tohle asi taky bude stát za starou belu Rv

0/0
12.1.2010 10:57

postul-cv

Asi na to půjdu

Původně jsem si chtěl počkat na DVD, ale když to Mirka takhle zkritizovala, tak se mi to asi bude líbit

0/0
12.1.2010 9:21

katchenuska

Když Mirunka napíše...

tak je jasný, že když paní Spáčilová něco pomluví, tak to bude dobrý. Mirunka už by se měla začít dívat na filmy jako normální spotřebitel a ne jako fanatická intelektuálka. Protože co ona tady haní, to má na CSFD 75% - a všichni víme, že červená čísla na tomhle portále znamenají jistotku dobrýho filmu. Že by to bylo objektivitou hodnocení velkého počtu lidí..? :-)

0/0
12.1.2010 9:14

shebe

Re: Když Mirunka napíše...

...to teda nevime

0/0
12.1.2010 9:40







Najdete na iDNES.cz