Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dan Brown: Myslím, že přijde konec světa. Strach ale nemám

Románu Šifra mistra Leonarda se prodalo víc než osmdesát milionů výtisků, rekordní tržby má i jeho pokračování, na které se čekalo šest let. Pod názvem Ztracený symbol vyjde další příběh symbologa Roberta Langdona v českém překladu 10. února. Nejen o něm rozmlouvala redaktorka MF DNES s Danem Brownem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GU.HU

to si dokážu představit, to jeho studium podkladů

když v knížce "Šifře mistra Leonarda" ani neodpovídají ulice pařížským reáliím. To musí být fakt důkladné studium, když je pro něj problém najít si mapu Paříže.  Takže pro francouzské vydání to museli předělat, aby to diletantswtví nebylo do očí bijící...

0/0
11.1.2010 0:38

mino1983

2012

veď nepovedal, že bude konec sveta, iba niečo prevratné čo zmeny podstatu nášho sveta to ako ho chápame

0/0
10.1.2010 17:10

Eremite

Kristus se nezenil ale zemřel za bezbožné a ne jak DB mysli

Kristus se nezenil, ale zemřel za bezbožné, a ne jak ziskuchtivy Dan Brown mysli.

Římanům 5: 6  Když jsme ještě byli bezmocní, v čas, který Bůh určil, zemřel Kristus za bezbožné. 7  Sotva kdo je hotov podstoupit smrt za spravedlivého člověka, i když za takového by se snad někdo odvážil nasadit život. 8  Bůh však prokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní. 9  Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu. 10  Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život.

0/0
10.1.2010 15:22

Jarmila 1

Re: Kristus se nezenil ale zemřel za bezbožné a ne jak DB mysli

nikdo nevi,jak to bylo doopravdy s Jezisem Kristem a jak to bude dal, ale musim souhlasit s p. Brownem, ze neni dulezite chodit do kostela, nosit tam fararum penize, aby se mohli vyvazet v drahych autach, chodit po luxusnich dovolenych, stavet si palace a pod. Dulezite je zit tak, abychom se za svuj zivot a konani nemuseli stydet. Jak se rika, laska k bliznimu a odpusteni, je dulezite v zivote. Ne jak nam "hlasa Vatikan" a uz nevi, co delat s penezma. Proc neprijede papez na vlastni naklady kdyz je tak bohaty a jak si rika  - zastupuje Krista na zemi. Ten chodil bosy a v konopnem obleceni, papez je od hlavy po paty ve zlate a jeste kolik to stoji kazdy stat milionu, kdyz se tam nasackuje! Kdyby radej ty penize dali na nemocne deti a pod. myslim, ze by byly mnohem lepe vyuzite.

Jak se rika "knezi vodu kazi a vino piji" a jeste budou hloupe kecat "ke sve slave", fuj.

Jsem taky verici, ale do kostela nechodim, snazim se zit tak, aby mel ze mne "buch" radost a to preji vsem lidem.

0/0
11.1.2010 0:17

Hans Wurst

Film byl neco jako krizenec mezi Harrym Potterem a...

...Spidermanem. Naprosto nelogicka slatanina fantasmagorii a domnenek Rv

Ale pro solviny makajici od 7 do 17 zcela vhodna a inteligentni zabava... :-P

0/0
9.1.2010 21:44

Eremite

2. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

Galatskym 1: 6  Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. 7  Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak. 8  Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! 9  Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!

0/0
9.1.2010 17:54

Fandano

Re: 2. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

Ale jdi ty ....

0/0
10.1.2010 5:27

Jannynov

Re: 2. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

a proč říkáte na citáty z Bible že mají někam jít.......;-)

0/0
10.1.2010 21:41

raymondchandler

Re: 2. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

protoze maji jit nekam.

0/0
11.1.2010 0:19

wercza

Re: 2. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

Hu... ty jsi skutečný nebo se nám jen zdáš?

0/0
10.1.2010 11:42

Eremite

1. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen na veky, protoze svedl miliony lidi na spatnou cestu (i kdyz snad nekteri nasli cestu do kostela, versina ale asi ne). Plati na nej slova NZ z Dopisu Galatskym 1: Pavel, apoštol povolaný a pověřený nikoliv lidmi, ale Ježíšem Kristem a Bohem Otcem, který Ježíše vzkřísil z mrtvých, 2  i všichni bratří, kteří jsou zde se mnou, církvím v Galacii: 3  Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho i Pána Ježíše Krista, 4  který sám sebe vydal za naše hříchy, aby nás vysvobodil z nynějšího zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce. 5  Jemu buď sláva na věky věků. Amen.

0/0
9.1.2010 17:53

Jeffrey

Re: 1. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

K tomuhle příspěvku se dá říci jen v krátkosti - FANATISMUS JAKO FÍK!!!! "Vymydlená" hlava z Bible zahovořila - kdo se ale doopravdy zajímá, tak ví, že ne vše co je v Bibli psáno je dílem Božím, fanatičtí přepisovači se do ní hezky v tichu podepsali a fanatici, jako ten "EREMITE", ti to zbodli i s chlupama!!! ;-(

Hezký den, všem lidem dobré vůle....:-)

0/0
10.1.2010 11:24

Eremite

Nehledat slávu u lidí, ani u vás&Bůh tak miloval svět

1. Tesalonickým 2:  4  Bůh nás uznal za hodné svěřit nám evangelium, a proto mluvíme tak, abychom se líbili ne lidem, ale Bohu, který zkoumá naše srdce. 5  Nikdy, jak víte, jsme nesáhli k lichocení, ani jsme pod nějakou záminkou nebyli chtiví majetku – Bůh je svědek! 6  Také jsme nehledali slávu u lidí, ani u vás, ani u jiných.. Jan 3:  16  Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. 17 

0/0
10.1.2010 15:04

Jannynov

Re: 1. Dan Brown je mizerny svudce a je zatracen

jde o pouhopouhý citát z Bible. Klidně jej komentujte / ten citát/ rozebírejte.....proč však hned útočíte ad hominem. Vono je už zakázáno dát na net citát z Bible ?

aha.......:-)

0/0
10.1.2010 21:42

tuomas123456789

sebestredny a egoisticky brown

na jednu stranu je napytel, ze ctou lidi takove braky... na druhou stranu je to dobre, protoze je to asi opravdu donuti si neco o te historii precist... pak je ale znovu napytel, ze veri tem jeho blabolum vic, jak neotresitelnymi fakty..

0/0
9.1.2010 17:40

Milenius

Re: sebestredny a egoisticky brown

Ano, je lepší věřit tomu, jak se rozestupuje moře, jak se mění kámen v ptáčka atd. Není tohle brak?

Nevadí mi, když v to někdo věří, ale zůstává životním realistou. Víra má člověku dát řád, řídit jeho konání a vztahy k ostatním. Pokud se ale stává nástrojem moci, je to pak jen politika, nic víc. A všichni, kdo odsuzují Browna za to, co napsal, pro ty je to jen politika. Napsal to proto, aby se nad konáním církve a nad historií zamyslel. Bohužel většina lidí není schopna myslet a jen říká svá fakta, kterým věří jen proto, že to někdy někdo napsal jinak.

Stejné je to se vším ostatním - s krizí, s globálním oteplováním atd. Opakují se pořád dokola nesmysly, ale k podstatě problému se málokdo přiblíží.

0/0
9.1.2010 18:14

Eremite

Re: sebestredny a egoisticky brown

DB presne vedel, ze kdyz zvoli psat na protikrestanske tema, a nejedna se jen o kritiku cirkve, nybrz o utok na jadro krestanstvi, docili kyzeneho uspechu, t.zn. milionovych vytisku svych knih a stejnych vydelku. Nejde mu vubec o reseni nejakych komplexnich krizovych situaci lidstva, ktere nebudou odstraneny ani monotonnim opakovanim chyb, kterych se dopustila cirkev. Proc tedy nikdo nevezme cistou doktrinu Krista a neaplikuje ji na reseni problemu teto planety? Protoze nikdo (s vyjimkou tech ridkych fenomenu, jako Ghandi, matka Tereza...)  nejsou schopni radikalniho obratu mysleni a chovani, kterezto charakteristikum bude ale normalni pro obyvatele prichazejiciho Milenia (po totalnim kolapsu stavajici lidske civilizace a druhem prichodu Krista, v roli Mesiase).

0/0
9.1.2010 21:38

Gaspaccho

Re: sebestredny a egoisticky brown

Vas bych nechtel potkat.

0/0
10.1.2010 16:08

Qvark

Nechápu

Takoví dementi dostávají prostor v tisku, ale seriózní vědec nemá šanci.

0/0
9.1.2010 17:25

Lev_666

Re: Nechápu

V médiích mají šanci pouze záhadologové a jiní psychopati.

0/0
9.1.2010 17:55

Jeffrey

Re: Nechápu

Hmm...., ten seriózní vědec, to seš jako ty? A čím tak neobvyklým vynikáš ??? Dáme ti rádi šanci....;-D;-);-D

0/0
10.1.2010 11:26

enpassant

Dobrý rozhovor

Je to užitečný rozhovor, protože pokud je napsáno co opravdu řekl, tak mi článek ušetřil spoustu času: nemusím se zajímat o jeho dílo. A paní redaktorce doporučuji, aby své vzdělání nadále doplňovala nezávisle na tom, co pan Brown vytrousí za moudra.

0/0
9.1.2010 17:21

Rudý bolševický nok

Vytesat do kamene

Žijeme ve světě, kdy se lidé zabíjejí jen kvůli tomu, která verze Boha je správnější

0/0
9.1.2010 16:55

monarchista

Re: Vytesat do kamene

ty to bylo vždy, ty světě :-P

0/0
9.1.2010 17:04

Qvark

Re: Vytesat do kamene

Nebudeš tomu věřit, ale dělali to už opolidi ... a dělají to i dnešní opice.

0/0
9.1.2010 17:32

sirc

Brown a Rowlingová

Je naprosto neuvěřitelné, že nejprodávanější knihy na světě jsou Harry Potter a Brownovy fantazie. Přitom oboje je z literárního hlediska brak. No, HP větší, Brown si s tím aspoň dává práci. Ale aspoň, že se čte. Pořád lepší než VéKáVéčka.

(pro šťouraly, Bibli apod. nepočítám)

0/0
9.1.2010 15:59

PEPE86CZ

Re: Brown a Rowlingová

R^R^

0/0
9.1.2010 16:11

Niky79

Re: Brown a Rowlingová

A lepsi je Babicka od Nemcove, co?

Vetsi brak jsem necetl.

0/0
9.1.2010 16:20

sirc

Re: Brown a Rowlingová

Babička se mi nikdy nelíbila. Němcová má lepší a nedoceněné věci.

0/0
9.1.2010 16:24

mirda66

Re: Brown a Rowlingová

Boženka byla na svou dobu ale přeci jen snaživá. Dnes bych to knížku vrazil do šuplíku Acta Prohibity, ale na druhou stranu proč ne, když je horších knížek vůkol.

0/0
9.1.2010 16:24

mirda66

Re: Brown a Rowlingová

Prý paní/slečna rowlingová byla povoláním nezaměstnaná učitelka... (což je scifi jako víno). Jednou jsem se totiž dostal k diskusi o rozdílech mezi díly Hery Fotrem a Pánem prstenů ve smyslu schopností a celkově vzdělání jejich autorů...

0/0
9.1.2010 16:21

sirc

Re: Brown a Rowlingová

Rowlingová se dostala na vrchol díky geniálnímu marketingu nakladatelství, to byl od Bloomsbury majstrštyk.

0/0
9.1.2010 16:27

mirda66

Re: Brown a Rowlingová

:-) Tomu věřím. Z hudební branže znám historii kapely Spice Girls. Úkol manažera bylo nakástovat 4 holky různé barvy pleti, různé míry (pas, boky, prsa)... A nakonec prý dokonce jedna neměla nejen hlas na zpěv, ale ani hudební sluch!? (tedy živáky pak pouze playback) ;-D. Ach, kde to žijeme? V mekdonaldizované marketingové umělohmotné virtuální době.

0/0
9.1.2010 16:32

pacifista1

Re: Brown a Rowlingová

je dobrý jak jsou lidi literární vědci. Osobně beru Browna za zábavu, lehké čtení, zato Harry Potter je pro mně skvost (mluvím o knize ne o filmu) plný pokladů, možná ne až tolik literárně jako propracovaností a smyslem, každopádně moc hezké zrcadlo dnešnímu světu. Možná by bylo dobrý nedělat ze svých pocitů obecné pravdy... :-/

0/0
9.1.2010 21:23

captain cook

rešeršování?????

Proc obsahuje preklad takovou jazykovou zparchantelinu, kdyz existuji skvela ceska slova jako "vyzkum" nebo "patrani"?

0/0
9.1.2010 15:49

Niky79

Re: rešeršování?????

Vyzkum je neco jineho nez reserse.

Reserse je "vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku". To neni vyzkum.

Ale chapu, pro vas je rohlik a chleb totez = pecivo

0/0
9.1.2010 16:20

mirda66

Re: rešeršování?????

a lahváč je lahváč.

0/0
9.1.2010 16:25

captain cook

Re: rešeršování?????

no vidis, ze cestina ma spravny vyraz a ty sam ho znas: vyhledávání informací .

Tak nac nejake zparchantele rešeršování!

0/0
9.1.2010 17:44

PEPE86CZ

.

Ja miluju ty kecy typu, clovek by se mel vratit do sveho duchovna nebyt tak materialisticky.Jako kdyby driv ty lide byly lepsi a pritom to neni pravda.Lide jsou porad stejny.Rv

0/0
9.1.2010 15:25

CZenek

Re: .

Zásadně nesouhlasím - kromě mého souseda Vodičky už nevypadáme jako neandrtálci. Doufám... ;-D;-D

0/0
9.1.2010 15:28

mirda66

Re: .

To já jsem Váš soused Vodicka! A s tímto tvrzením zásadně nesouhlasím. Mám sice jiný nick, ale jen a jen kvůli tomu, že v neandrtálštině jsme se písmeno c s háckem neucili

0/0
9.1.2010 16:37

kejchal

nebojte

opět pouhá reklama.........

0/0
9.1.2010 15:19

mirda66

Re: nebojte

kůrňa každý musí mít nějaké PíÁr oddělení, ne?

0/0
9.1.2010 16:38

Ales_Keberle

DAN BROWN

Líbí se mi, že existuje někdo, kdo píše tyto velmi zajímavé knihy. Myslím si, že je správný čas, aby se lidé začali více zajímat o vztah vědy a náboženství, o jiné dějiny, než nám servíruje striktně materialistická společnost dneška, či o sílu duchovna.

.

Navíc, osobně by tento žánr sedí asi nejvíce. Celý svůj život se zajímám o alternativní dějiny, různé druhy filozofií, tajné spolky, vědu i náboženství zároveň. O podobných tématech píšu i svůj blog. Jsem rád, že se ke mě dostala jedna z jeho knížek (Andělé a Démoni), která nastartovala "fanouškovství" k tomuto spisovateli.

.

Všem zájemcům o kvalitní romány z ne až tak fiktivního prostředí, doporučuji jeho "Langdonovy" knihy :-)

0/0
9.1.2010 15:19

mirda66

Re: DAN BROWN

zkuste Paula Coelho. Myslímže má na trhu novinku . Ale jeho Alchymista také stojí za řeč. A neutrhne Vám rukověť od kabelky a zabere jen týden.

0/0
9.1.2010 16:27

CZenek

Re: DAN BROWN

Je to v komiksu?

0/0
9.1.2010 16:30

mirda66

Re: DAN BROWN

To by byly jen čtyři slajdy: 1/přijde o všechno, 2/znovu přijde o všechno, 3/pak jde kamsi za zlatým neexistujícím grálem k pyramidám 4/pak zjistí, že ta jeho pravá kočka je v oáze, a tak šup zpátky. :-)

0/0
9.1.2010 16:35

Ales_Keberle

Re: DAN BROWN

Děkuji za doporučení. Mrknu po tom :-)

0/0
9.1.2010 16:48

PEPE86CZ

Blbost

A jeste k tem kecum o konci sveta 2012 ,ktery vymyslel Histori Chanel.

1.Dneska je nejmensi riziko pouziti atomovych zbrani od roku 1962.Atomovka je naopak nejlepsi zbran na svete, ktera zachranila stovky milionu obeti konvencnich zbrani.Mocnosti co maji atomovku na sebe NIKDY nezautoci.

2.Globalni oteplovani neexistuje, je to blabol pseudovedcu.

3.Je videt ,ze se mame na svete dobre a mame cas vymyslet nesmyslu typu 2012.

Konec sveta mel bejt 3x v roce 1999 , 3x v roce 2000, 1 x 2001 a ja porad tady sedim a pisu svoje nesmysli do diskusi;-D

0/0
9.1.2010 15:16

CZenek

Re: Blbost

Já ti to pžipomenu, až to začne lítat z Íránu...;-)

0/0
9.1.2010 15:30







Najdete na iDNES.cz