Diskuse k článku

Landa se vyléčil a zve na sugestivní Bouři

Listopadová dvojice koncertů Bouře mohla být posledními živými vystoupení Daniela Landy. Situace se změnila, přiznává v rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sashino

hlasivky jsou ok,
teď ještě něco udělat s tím nálezem na mozku...
0/0
17.10.2005 16:54

chinin

pokracovani...
je s[pousta romu v cesku kteri nedorzuji zakon. rumunsky pristehovalec ukradne penezenku na vaclavaku. cesky belossky vystehovalec na seychelach (ci bahamach a pdo) ukradne miliardy nam vsem.
nenechme se ohlusit stupidnimi vykriky frustrovanych ubozaku a venujme se opravdovym problemum...
0/0
13.10.2005 17:54

pilotes

Re: pokracovani...
Jo, mas pravdu, idioty najdes v kazdym narode... ale nekde jich je proste vic. Kdyz totiz vyrustas ve ctvrti jako ja, v tesnym souziti s nasi nejvetsi mensinou a kazdodene vidis ty particky pred hernama, drobny i vetsi kradeze, bordel a hnus... kdyz najdes rano v aute dlazebni kostku misto radia, tak se proste nastves. Ja vim, ze hazet je do jednoho pytle je hloupy a obdivuju tu jednu JEDINOU rodinu, ktera tam u nas zije normalne, pracuje... ta to ma totiz tezky z obou stran. Ale nemuzu si pomoct ty bandy pred hernama jsou prizivnicka pakaz. Nevim kdo to z nich udelal, jestli bolsevik, mentalita nebo socialni system... ale vim ze mi vadej a klidne to priznam. Ver mi, ze bydlet tady s nima mluvis taky jinak. A podle informaci co mam, podobny je to jinde, treba ve Francii s arabama... ctvrte kde nepotkas Francouze...
0/0
13.10.2005 18:21

chinin

Re: Re: pokracovani...
Mozna jsem mel spise napsat lumpy nez idioty (coz je vlastne nemoc).
Vidim, ze se pozastavujes nad rozbitym oknem a ukradenym radiem a poznamka o ukradenych miliardach ti nevadi - proc jsme natolik zamereni na sebe a prospech ci kradez ze vsech kapes nam nevadi - Sledujes li pripad voktora kozeneho - jeho vytunelovani (za podpory tehdejsiho establishmentu) nas vsechny i kojence stalo 1000 korun na hlavu v 90 letech plus skody ze zmarenych investic!!! na wal streetu si z toho delali legraci - vask jim sklaplo, kdyz jim viktor proved neco podobnyho:) a u nas nic - bilej zlodej se ztrati v davu, tmavsi plet je na ocich...
na druhou stranu  mas pravdu v tom, ze spolecnost a jeji instituce (vladni ci soukrome, ziskove ci neziskove) se musi snazit AKTIVNE resit tyto "integracni" problemy. Proc davat pocetnym rodinam statni prispevky na deti, kdyz ty pak konci ve zvlastnich skolach a pote  u vyhernich automatu. rodice vlasnte pobiraji plat (mzdu) za vychovu deti -
0/0
13.10.2005 19:52

chinin

Re: Re: Re: pokracovani...
 pobiraji plat (mzdu) za vychovu deti - pokud tedy neodvedou svou "praci" mereno napriklad vysledky ditete ve skole (dochazka, znamky, ukoly) nemaji narok na zaplaceni. tak jako ja v praci nedostanu mzdu, kdyz nemakam:) pote by se dalsi generace mensiny a mluvime oprevazne o romech stala vzdelanou a zacala se venovat karieram, pravdepodobne umeni, hudbe a obchodu, v tom maji bezesporu talent...
0/0
13.10.2005 19:52

chinin

verejne obrana rasismu
landa mi nevadi - co je to landa vlastne? neni to nahoudou hlas naseho maleho totalitniho rezimu, kterej v nas tak krasne pestoval xenofobni obavy z vnejsich nepratel - tech "druhych a odlisnych"?
ja si napriklad odnesl z naseho "totace" vlastnost byt kriticky k jakekoliv propagande - politicke, ekonomicke i nabozenske... presto muzu byt aktivni v politice, marketingu i verit v boha.
ovsem kdyz nekdo demagogicky spojuje hrusky a jabka? "nekdo" me napadne tak se musim branit? - to zni jako rozumny cin... co vsak stoji za tim nekdo? tipuji: cech, beloch 175 cm, kratky sestrich - militantni, letecka vojenska bunda, tezke vojenske boty. ci snad nekdo jineho popisu?
u rasismu a xenofobie je ten problem, ze se na jednotlivce, kteri se dopousteji techto cinu divame jako na prislusniky rasy ci naroda, misto abychom se na podivali jako na - idioty. a ti jsou vsude a maji ruzne jmena, ruzne barvy vlasu a oci a mluvi ruznymi jazyky a pod.
je spousta romu v
0/0
13.10.2005 17:50

pilotes

rasismus...?
Zasadni otazka - dodrzujes tam kde jsi zakony te zeme? Nebo bys vyzadoval, aby tvoje deti mohli chodit do ceskych skol? Chtel bys premenit tu zemi na "zemi Koruny ceske"? A zabijel bys mistni civilisty? Zni to hodne absurdne vid... Ja nejsem rasista ve smyslu, ze mi vadi neci barva kuze a rozmanitost lidstvu prospiva... Ale kdyz me nekdo u me doma napadne, branim se. A to ocekavam i od naseho statu... nasi civilizace...
0/0
13.10.2005 17:04

pilotes

Re: rasismus...?
mela to byt reakce na ten chininovej prispevek, nejak jsem se uclick... 
0/0
13.10.2005 17:06

UmbE

good work chinin
Fakt dobry příspěvek. CHININ
0/0
13.10.2005 11:37

Webster_68

Landa a politika
muzu ujistit ty, co jim Landa vadi jak osina v _rdeli, ze si nepreju, aby sel do politiky a snad nejsem sam. A myslim si, ze on sam do toho nepujde. Jeho texty a pisne toho vyjadri daleko vice... BTW - jinak se tesim na poradnou BOURI, ktera se prezena nad Prahou 7.11 :)
0/0
13.10.2005 1:15

chinin

verejna obhajoba rasisty
s rasismem se setkate vsude ve svete - v tomto ohledu landaova "mladicka neorzvaznost" ziskava globalnich rozmeru a on sam se stava svetovym:). ja osobne jsem hrdym cechem - ziju v zahranici a svou praci, chovanim i aktivitami v ruznych organizacich prispivam k dobremu jmenu ceska - jsem vlastne takovym privandrovalcem v ocich obyvatel zeme ve ktere ziju? anebo jsem uchvacen kulturnimi rozdily a barvitosti jinych narodu a ras a  s chuti pouziju drevene hulky pri pojidani "pad-thai"?:)
pouze omezeny a uprimne receno nesofistikovany a nescestovany ignorant se muze stat rasistou.  muze se schovavat za pseudonacionalismus a romantismus bez invence (napr. typicky pro fasistickou propagandu) a vykrikovat ze je hrdy na svou prislusnost, ovsem je zatim jen jedine: male sebevedomi a strach se prosadit v konkurenci jinych kultur tvrdou praci a moralnimi principy zalozenymi na lasce k bliznimu...
 
0/0
12.10.2005 16:52

Phetronius

Re: verejna obhajoba rasisty
jeden z mala kvalitnich nazoru...
0/0
13.10.2005 9:30

Clar

A další perla z Landova webu:
Hned po prvním oficiálním albu v roce 1990 a koncertě - se ocitl Orlík pod kritikou novinářů. A tak začala v mnoha případech zcela nesmyslná a nepodložená kritika z nejrůznějších stran. Mnoho fanoušků Orlíku nepochopilo obsah písní a tak nastartovali neodvratný konec kapely. Jednak nevím, jak může fanoušek nepochopit obsah písní...? A druhak se mi teda nezdá, že by se Landa Orlíku zříkal. To akorát my, hlupáci, jsme ho špatně pochopili...
0/0
12.10.2005 13:37

Webster_68

banda dutych hlav idi-tu
nekteri me fakt dokazete pobavit... clovek se nestaci divit, jak se to tady hemzi znalci a odborniky. Muze mi nekdo rict, kdo slysel hrat nahravky orliku na nejakem fasistickem srazu, kde cely narod sleduje, jak ty paka "zdravi sve idoly zdvizenou pravici" a sef policejniho zasahu to okomentuje vetou. "Tady neni duvod k zasahu, zakon nebyl porusen...". Ja ne. Tudiz urcite rasisticke texty Orliku a potazmo Landy ani nejsou v zajmu techto vypatlancu. Newim co tady omilate Landovo mladi. Ano, je to skraloup, ale delat z nej nacka je fakt hnus. Taky by jste si uz mohli vyhledat, jaky je rozdil mezi nacismem, fasismem a nacionalismem ;] - Kdo na jiho spinu hazi, sam se zaprasi. Howg!
0/0
12.10.2005 0:47

Webster_68

Re: banda dutych hlav idi-tu
Kdo na jineho...
0/0
12.10.2005 0:49

Phetronius

Re: banda dutych hlav idi-tu
přesně tak. jeden radoby odbornik co uměl jen hazet špínu se mnou "diskutoval" na diskuzi o hrozných textech dnešní doby... a takové pomatené názory se objeví vždy tam kde se vyskytne jméno Landa- jsou ti lidi vypatlaní?
0/0
12.10.2005 9:15

Clar

Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
Podle mě jsou zase vypatlaní ti, komu nevadí veřejně propagovaná agrese a násilí. Když Hitler začínal kázat po hospodách, nikoho ve snu nenapadlo, jak strašně to může skončit. Nikoho! Texty Orlíku jsou samozřejmě naprosto nepřijatelný a dělat z Landy vizionáře, protože zjistil, že muslimové jsou teroristi je docela zcestný. A pokud někdo nevidí velmi dovedně skryté násilí a nacionalismus (i fašismus začínal pouhým nacionalismem) v Landových textech, je HLUPÁK! A to říkám naprosto zodpovědně. A znepokojuje mě, že takovej člověk kamarádí s politikama, protože se bojím okamžiku, až do politiky vstoupí sám - ten jeho (ne)řád je prvním krokem. Pak už to nebude vlastenec milující všechno české a opovrhující slabými jedinci (ufff!), ale nebezpečí pro každého z nás. Ale těm, co ho mají rádi to nikdy nemůžu vysvětlit. Stejně jako Landovi nikdo nevysvětlí, že opovrhování slabými jedinci nebo lidmi jiné barvy pleti je primitivní a smutné.
0/0
12.10.2005 11:11

teplakomil

Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
   už to nehul!
0/0
12.10.2005 11:31

pilotes

Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
Nacionalismus myšlený jako zdravá hrdost na svůj národ, zem, předky, tradice je něco špatnýho? Všichni kdo jdou po MS v hokeji skákat na náměstí jsou tak trochu nacionalisti, je to špatně? Já jsem hrdej na to, že jsem Čech, a respektuju Němce hrdýho na Německo a Francouze hrdýho na Francii. A zajímalo by mě, kde v jeho textech nebo vyjádření vidíš nějakou skrytou výzvu k násilí proti někomu?? A netahej sem prosimtě zase Orlík... A jestli někým opovrhuju, tak jsou to přivandrovalci, který přijdou jako žebráci, ty jim pomůžeš, za nima přijdou další, začnou vykřikovat o menšinách nebo rovnou dávat bomby do metra. Pokud respektujou zákony a zvyky země kam přišli, nic proti nim.... A jen na okraj - ty asi taky budeš z těch, co když sem přijdou Čínani bude první jíst hůlkama co...
0/0
12.10.2005 12:23

Clar

Re: Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
Tak tohle na mě vykouklo, když jsem otevřel Landův web.... Daniel Landa vyzývá své příznivce, aby se naučili celý text písně "Kdož jste boží bojovníci", neboť by byl šťasten, kdyby ho mohl slyšet jako chorál tisíců hrdel, tak, jako tomu bylo kdysi. Tuto výzvu šiřte, říkejte o ní svým přátelům o kterých víte, že také na Bouře 2005 přijdou. Možná nazrává vhodná doba k tomu znovu oprášiti tento starý bojový chorál.
0/0
12.10.2005 13:06

Phetronius

Re: Re: Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
Proč ti příjde zpívání Kdož sú... špatné? 1. tato píseň se učí jak na základních školách, tak i na středních. 2.je to kultůrní odkaz, jeden z mála, na který můžou čecháčci být hrdí. Taktéž: souhlasím s názorem, že nacionalismus může (a často je) být národu prospěšný. Podívej se například na nacionalismus Polska. Naše zem je známá tím, že se ohne před čímkoliv a kýmkoliv... (už vidím tu spoustu kritiky...)
0/0
12.10.2005 16:39

Clar

Re: Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
To seš do háje slepej? Tohle ti připadá OK?
0/0
12.10.2005 13:07

Phetronius

Re: Re: Re: banda dutych hlav idi-tu
Pokud pominu texty Orlíku (oblíbenou to zbraň odpůrců Landy) tak v následujících textech jsem už nikdy neviděl rasisický podtext (jestli se pletu a o nějakém víte, tak mne prosím opravte). Veřejně propagovaná agrese? Pusťte si televizi, pane Clar a uvidíte sám, co znamená "veřejně propagovaná agrese" Landa vizionář- nevím jestli to bylo přímo na mne, ale tohle jsem neřekl. pouze jsem reagoval na to, že tohle kdysi (i s tím výšezmiňovaným přijetím kritiků) zaznělo...
0/0
12.10.2005 16:33

figurapce

Vadi mi to, ze Landa priserne frazuje
jeho "mimo" dikce me taha za usi.. "val-ci-ku-" m ca ca to mi nesedi, to i honza "lolitak" nedved ma vetsi cit pro melodii, pro porovnani je mozno slyset Kurtizany z 25 avenue, kde Varteckej taky hraje, a je to kvalitativne o 5 delek napred, ale vysvetlujte to unavenemu strednimu managementu...... checht modri uz vedi
0/0
11.10.2005 23:33

ian69

Proč?
Ten rozhovor dělal sám se sebou, že se ho nikdo nezeptal na jeho rasistické postoje, na ten jeho zvláštní klerofašistický řád? Že se pod článek podepsal "kot" - Martina Kotrbová?
0/0
11.10.2005 23:33

Phetronius

Re: Proč?
pokud by tě tohle -opravdu- zajimalo tak si najdi jine rozhovory- treba o jeho životu obecně, který byl v magazínu MF dnes (cca 2 měsíce zpět? nevím jistě) sám tam říká, že ho už unavuje jak se ho každý ( v touze po taky si kopnout?) pořád ptá na minulost - sám připouští, že plnou chyb- ale na přítomnost se ho neptá nikdo... dokonce i otázky ohledne řádu tam byly... klerofašistický? je hezké to takhle označit, ale můžeš nám zdělit, na jakých důkazech tohle tvrzení zakládáš?
0/0
12.10.2005 9:20

Clar

Re: Re: Proč?
Hele, vím, že JX je vyhulenec, ale proč Landa neodpoví jemu? Jestli je to takovej správňák, má se povznést nad to, že mluví s vyhulencem, vést dialog a vysvětlit přinejmenším podivný pozadí tajemného "řádu". A ne napsat, že se na Jiřího nezlobí, protože je zfetovaný...
0/0
12.10.2005 13:15

Phetronius

Re: Re: Re: Proč?
Proč mu neodpověděl? tak to bohužel také nevím... takovéto chování je pro p. Landu docela špatné (z hlediska propagace Řádu)
0/0
12.10.2005 16:42

GliderMan

Landa a nácek?
Landa a nácek? Už v Orlíku zpíval: "Můžete tu klidně chlastat pívo na korbele, ale s křížem hákovým jděte do prdele. Fášos, fášos, fášos tu nechceme..."
0/0
11.10.2005 23:05

pilotes

Plivete špínu a víte prd...
To by bylo aby někdo nevytáhnul Orlík... vážení kritici, vám nikdy nebylo 17? Nikdy jste nedělali z dnešního pohledu hovadiny? Já teda jo, a dneska se nad tím jenom usměju a zavrtím hlavou... Landa nebyl nácek tenkrát, (spíš horká hlava) a není nácek ani teď. Nebo může snad někdo dát příklad z nějaký písničky od dob Orlíku, kterej by dokazoval opak? Kterej by byl rasistickej? Dovedete si třeba představit (ti kdo Landu znají), že by někde hajloval???! 
0/0
11.10.2005 18:49

adamsmith

Re: Plivete špínu a víte prd...
Tak jestli ti napr. "Bila liga" (viz napr. http://www.spanhel.cz/songs/detail_skladba.php3?id=440) prijde v poradku, tak patris za katr... Omlouva tohle 17, to jsi slusnej zoufalec...
0/0
11.10.2005 19:08

pilotes

Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
Já se ptal na text libovolný písně od dob Orlíku.... Ale dobře, Bíla liga je to nejrasističtější co kdy Landa zpíval a i tak nejhorší co tam najdeš je "co to bylo za ránu, kdo nám to sem z dálky spad černý oči, černý tělo to není můj kamarád" to podle tebe stačí aby šel někdo za katr? Ten song se dá klidně brát jako předzvěst "války s terorismem"...
0/0
11.10.2005 19:19

adamsmith

Re: Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
To vis, ze jo. A Adolf Hitler se da brat jako bojovnik proti komunismu... To aby od nas dostal medaili in memoriam, ne?
0/0
11.10.2005 20:13

pilotes

Re: Re: Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
To s tím terorismem byla nadsázka... A přirovnávat tady něco k Hitlerovi, to je fakt dost velkej úlet... Já sem napsal hlavně proto, že ti co tady vzkřikujou, že je Landa nácek a rasista neznaj jeho písničky a už vůbec ne jeho osobnost...
0/0
11.10.2005 21:14

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
nech je bejt, jsou to chudáci. Landovy písničky jsou nadčasový, když zpíval "až k nám vlítne do Evropy vlna arabů, to nám možná zkazí nadobro náladu"  - byl za rasistu. Dnes, po útocích ve Španělsku a v Londýně už to kupa lidí vidí jinak. Ale nepřiznají to a z anonymity budou pořád křičet, že Landa je rasista.
 
 
 
0/0
11.10.2005 21:20

Phetronius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
ty, jo. na tenhle text jsem si nevzpomel, ale máš recht!:)
0/0
12.10.2005 9:23

Clar

Re: Re: Re: Re: Re: Plivete špínu a víte prd...
A ty znáš jeho osobnost? Z čeho? Z médií? Vskutku objektivní.
0/0
12.10.2005 10:58

jannovak

A za ten Orlík...
za ten vám dík...
0/0
11.10.2005 17:35

mudrlant

Nacek
Nechapu jak muzou takovemu rasistovi a nackovi jako je Landa delat na iDnes reklamu. Je to smesne kolik lidi nedokaze prokouknout tu jeho masku.
0/0
11.10.2005 16:58

Clar

Re: Nacek
Taky nechápu. Hlavně že sprostý slova mažou, mažou okatě rasistický příspěvky, ale nácek, kterej stál za největší propagací fašismu u nás od dob revoluce běhá na svobodě a navíc dostává spoustu prostoru v médiích. Navíc se kamarádí s politikama a dalšíma vlivnejma lidma.
0/0
11.10.2005 17:11

Kirkland

Re: Nacek
Sdílím Tvůj názor do puntíku. Když vidím Landu, estébáka Komorouse, Vidíma a další z řádu, dělá se mi na blití. Chadák pak Karel Kryl, ten kdyby slyšel jak to tenhle cvok podává, myslím že by neměl radost.
0/0
11.10.2005 17:36

Phetronius

Re: Re: Nacek
blabol stíhá blábol. zjistěte si co znamenají některé pojmy, pánové...
0/0
12.10.2005 9:24

harry_s

kašpar
viz jeho světonázory a ten jeho pseudotemplářskej spolek.... ...
0/0
11.10.2005 14:26

Pixar

Re: kašpar
no ty budes asi dobrej kaspar, pust si helenku vondracku a pak si to okoren jeste sarkou vankovou
0/0
11.10.2005 15:10

harry_s

Re: Re: kašpar
hm,vskutku skvělá reakce:-)).....akorát nevim co tim chtěl básník říct??:-).......
 
0/0
11.10.2005 15:19

adamsmith

Re: Re: kašpar
Jak psal J.X.Dolezal: "Ordo Lumen Lempli"
0/0
11.10.2005 15:37

black-juice

Re: Re: kašpar
0/0
11.10.2005 16:13

Clar

Re: Re: kašpar
Takže kdo odsuzuje fašismus, tak poslouchá Vondráčkovou? No to je dedukce...
0/0
11.10.2005 17:15

Phetronius

Re: Re: Re: kašpar
ne kdo odsuzuje fašismus poslouchá (možná) Orlík. ideologicky mu v tom nic nebrání... nebo se ti zdá že ano?
0/0
12.10.2005 9:25

Clar

Re: Re: Re: Re: kašpar
Sorry, moc jsem to nepochopil...?
0/0
12.10.2005 13:16



Najdete na iDNES.cz