Diskuse k článku

Star Wars rozpoutaly boj proti pirátům

Poslední díl Hvězdných válek Epizoda III: Pomsta Sithů rozpoutal boj amerických úřadů proti internetovým pirátům. Úřady dokonce uzavřely server elitetorrents.org. Snímek nabízel jako první šest hodin před oficiální premiérou. V den premiéry si ho "stáhlo" asi 10 tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chrtil

hmmm
aneb rytíři Jedi na internetu, jsem zvědavej, kdy dostanu laserem do rozkroku
0/0
26.5.2005 13:40

gagaryn.

Re: hmmm
Světelný meč se skvěle hodí k jedijskému způsobu zneškodnění poraženého soupeře, který není zabit, ale je mu useknuta kulka.
0/0
26.5.2005 14:52

mahdi

Jeste neco
Pouceni z historie:
Jediny zpusob jak muze stat zlikvidovat paseraky a podobne lidi spociva v tom, ze zmeni zpusobi ztratu zajmu o "nabizenou sluzbu". Vyrobni cena jednoho hudebniho CD je asi 20 Kc (spis min). Proc se neprodavaji za 30-50 Kc podle zajmu nakupujicich? Potom nebude mit nikdo potrebu krast kdyz je to skoro zadarmo.
0/0
26.5.2005 13:20

el pietro

Re: Jeste neco
Tak tohle je opravdu uzasna predstava... Opet nechci poucovat, ale cd za 30-50 Kc je nesmysl. Vem to takhle: barvy stoji tak 300 Kc dobry platno tak 300, ram tak 1000. Tak proc se sakra neprodavaj rembrantovy obrazy za 2000? :-P
0/0
26.5.2005 13:37

gagaryn.

Re: Re: Jeste neco
protože jsou jenom v jednom kusu, taky proto se falšujou.
0/0
26.5.2005 13:38

Sagittarius28

Re: Re: Jeste neco
hm..tak píšeš ptákoviny.... Plakáty s Noční Hlídkou se taky prodávají za pade, ačkoliv samotný obraz stojí o něco málo více.
0/0
26.5.2005 13:49

GhorX

Re: Re: Jeste neco
Za originál SW3 by se asi taky platilo podstatně víc, pane Chadimo. Tady ale hovoříme o kopiích.
0/0
26.5.2005 13:55

el pietro

Re: Re: Re: Jeste neco
Ok, to je pravda... Ja jsem tim ale chtel naznacit neco jineho... Priste si dam pozor co melu :-) Ted k tomu, co jsem tim myslel. Za tricet korun se asi tezko uzivi: a) autor b) vyrobce c) distributor d) prodejce Kazdy ma zamestnance a spoustu dalsich vydaju. Vubec netvrdim, ze souhlasim se soucasnymi cenami CD a DVD, ale musime byt trochu realisticti... Pointa je, ze za kvalitu se proste musi neco zaplatit. A pokud si jdu koupit CD, tak kupuju takove o kterem jsem presvedcen, ze je kvalitni. That's all :) Jo uz jenom to, ze asi smazu ten muj mail :)
0/0
26.5.2005 14:09

GhorX

Re: Re: Re: Re: Jeste neco
Klidně si email nechte, pokud není pracovní (kvůli spamu), bavit se zde neanonymě je osvěžující (já tu odvahu nemám). Jinak k věci : Je to vždy otázka nastavení priorit. Je logické, že pokud tituly pro mládež stojí 300 a více peněz, nebude je mládež kupovat, ale krást. Pokud bude stát 60 - 70, budou mít Vámi uvádění členové řetězu procentuelně menší, ale v absolutních číslech větší zisk Logicky. Dále je nutné zmínit, že je situace výrobců dlouhodobě stejně neudržitelná - proč bych si proboha měl kupovat CD s 10ti písničami, ze kterých se mi líbí 2? Na webu si za 20 - 30 Kč stáhnu ony dvě písničky a přidám do kompilace (50 - 100 písniček na médiu). Je jenom otázka času, kdy kamenné obchody zaniknou, nebo se transformují v něco jiného.
0/0
26.5.2005 14:19

el pietro

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste neco
Presne tak to je. Na internetu jsou tak levne, protoze odpada spousta ostatnich nakladu. A proto se asi obrovske spolecnosti bouri, protoze prichazi jejich pomaly a smutny konec :)
0/0
26.5.2005 14:29

SocPredator

Re: Re: Jeste neco
Srovnávat originál uměleckého díla, které je 100 let staré, s čerstvě natočeným filmem není fakt nejlepší příklad
 
0/0
26.5.2005 14:04

eso

Re: Re: Jeste neco
Kopies se prodavaj.
0/0
26.5.2005 14:25

Lofin

Re: Jeste neco
Starsi film na DVD 50 Kc Zanovni film na DVD 100 Kc Aktualni novinka na DVD 200 Kc i s CD OST to jsou ceny ktere je obycenjny clovek ochoten dat za DVD. Pokud budou ceny vetsi, tak se vzdycky budou filmy ve velke mire distribuovat na internetu zadarmo.
0/0
26.5.2005 13:59

mahdi

Dalsi odkaz
na torrentovy server
Jsou tady vyhruzne emaily a odpovedi na ne. Fakt jsem se bavil
0/0
26.5.2005 13:12

dooosa

Re: Dalsi odkaz
:-) ty vole tak ti se s tim fakt ne**rou :-) Stoji za precteni!!! Jedna z hlasek (odpoved na pozadavek o zruseni urcite stranky): Hello and thank you for contacting us. We have shut down the website in question. Oh wait, just kidding. We haven't, since the site in question is fully legal. Unlike certain other countries, such as the one you're in, we have sane copyright laws here. But we also have polar bears roaming the streets and attacking people :-(.
0/0
26.5.2005 13:37

wopi

Re: Re: Dalsi odkaz
:)))
0/0
26.5.2005 14:12

eso

Re: Re: Re: Dalsi odkaz
Nebo tahle odpoved ;-) - You also have the right to institute sodomizing of yourself. Preferably with barbed wire, but retractable batons might also work if you push them far enough.
0/0
26.5.2005 14:24

Deleter

Jenom aby se
nepos.ali. Určitě dělám hroznou škodu stažením hudby, kterou bych si určitě nikdy nekoupil. Větší škodu mi dělají filmaři, když natočí totální s.ačku a reklamace, jak známo, v kině neexistuje!!!
0/0
26.5.2005 13:02

pepe999

Uz se
nemuzu dockat, az to nekdo sezene na CD. Star Wars ja muzu.......
0/0
26.5.2005 13:02

binRo

BitTorrent 4.3.2
Neuznávám kopírování a stahování, ovšem stejně jako omezování distribuce, členění světa na zóny, jejich zamykání v přístrojích, za které musí lidé zaplatit, ochranářství na DVD, které zabere málem stejnou kapacitu, jako dílo samo. Dále povolení kopírování pro vlastní potřebu v zákonu a současně znemožnění kopírování sw i hw prostředky. Je toho víc, je to nedemokratické a nedivím se, že proti tomu stojí většina lidí na této planetě. No a proti všem se není možné bránit, jen změnit přístup k distribuci a cenám.
.
Teď už jen čekáme, kdy to distributorům a tvůrcům dojde...
.
P.S. Pěkné pokoukání, doporučuji všem, je se na co dívat.
0/0
26.5.2005 12:57

el pietro

Re: BitTorrent 4.3.2
Nechci nejak poucovat, ale ze zakona nemas pravo si udelat kopii pro vlastni potrebu. To je jenom takova spatna vymluva vetsiny piratu :P
0/0
26.5.2005 13:32

GhorX

Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Mýlíte se.
0/0
26.5.2005 13:53

el pietro

Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Jsem presvedcen, ze se nemylim.
0/0
26.5.2005 14:18

pppttt

Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
V Ceske republice si mohu udelat kopii pro vlasni potrebu. Tohle je pravda.
0/0
26.5.2005 19:07

Bertiik

Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Ale to jsou mi novinky - a odkdy nemám právo si udělat kopii pro vlastní potřebu? Myslím, že ještě před týdnem to bylo zcela legální.
0/0
26.5.2005 14:00

el pietro

Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Ale to si nerozumime, ja prece netvrdim, ze to neni legalni! To je prave ten spatny vyklad... Ja si muzu udelat kopii (se vsemi omezenimi, ktera z toho plynou :) ) na druhou stranu to ale neni moje pravo dane zakonem a tutiz to neni soudne vymahatelne... Neboli jinak: nemuzu zazalovat prodejce, ze mi neumoznil udelat si kopii. Howg
0/0
26.5.2005 14:12

Bertiik

Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Zákon mi výslovně povoluje udělat kopie pro vlastní potřebu - neznám přesný text, ale vím, že tam není jasné, jestli to je jedna "KOPIE" nebo jestli tím zákom myslí "KOPIE" v množném čísle. Zažalovat výrobce můžu a asi to prohraju, protože nemám tolik peněz na kvalitní právníky. A teprve teď Howg!
0/0
26.5.2005 14:21

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Tady nesouhlasím, Vy si smíte udělat kopii, pokud na to máte technické a odborné vybavení. Zákon nenařizuje výrobci Vám ho zajistit, ani nespecifikuje, že kopii musí být možné vytvořit zrovna Vašimi prostředky. Stručně: pokud to dokážete, udělejte si kopii.
0/0
26.5.2005 14:33

el pietro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Tenhle vyklad se mi libi :)
0/0
26.5.2005 14:42

eso

Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Kopie se da udelat vzdycky, takze zadny problem :)
0/0
26.5.2005 14:22

GhorX

Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
Nikdo nemůže žalovat výrobce, že se tomu snaží zabránit, to je pravda. Řeč je ale obvykle o tvorbě kopie vlastními prostředky. A v současné době neexistuje neprůstřelná ochrana (zákon mi nenařizuje ji zachovat).
0/0
26.5.2005 14:22

el pietro

Re: Re: Re: Re: Re: BitTorrent 4.3.2
No jasne, ale autor puvodniho komentare napsal ze neuznava povoleni kopirovani a zaroven jeho braneni ruznymi blokacemi CD. Vyrobce proste ma pravo pouzit nejakou ochranu (ochranu CD, ne kondom :) ) a zabranit tak kupujicimu aby si kopii udelal... To, ze jsou ty ochrany temer k nicemu je vec jina a nepodstatna :)
0/0
26.5.2005 14:34

Lofin

To je jedině dobře
Je dobře že se film objeví ještě před premiérou na internetu, každý se tak na něj může podívat a potom se rozhodnout zda li na něj půjde do kina. Každý si přece chce nejdřív prohlédnout a vyzkoušet věc kterou si kupuje.
0/0
26.5.2005 12:56

eso

zdroj
Co je ale nejdůležitější je, že se ten film objevil na internetu ještě před premiérou. Vypustit ho musel tedy někdo ze zaměstnanců nebo partnerů filmové společnosti. Ať si tedy nejdřív zametou před vlastním prahem a soustředí se na slabá místa u sebe.
0/0
26.5.2005 12:48

wopi

skutečnost
Jak je to ve skutečnosti, se dozvíte zde: http://www.novinky.cz/05/71/22.html 
0/0
26.5.2005 12:07

GhorX

.
Osobně bych raději uvítal kvalitní analýzu toho, kolik lidí si titul stáhne PROTO, aby ušetřili za vstupenky do kina (čímž působí producentům ztráty), protože analýzy, kterými se ohání ochránci autorských práv počítají do ztrát všechny pirátské nahrávky. Mám několik filmů (z DC++ atp.), které jsem si doma pustil, ale do kina bych na ně nikdy nešel. A pak mám několik jiných filmů, na kterých jsem byl v kině a poté jsem si je stáhl. Čím poškozuji filmaře? PS: Kdybych neměl k dispozici pirátské nahrávky, ani omylem bych neměl zájem utrácet peníze za půjčovnu.
0/0
26.5.2005 11:18

velkorypal

Re: .
veskrze s tebou souhlasím! jen pro lidi bez netu k ničemu! ale já mám kamarády a ti mají kamarády atd, atd! přesto jsem půjčovny nezavrhnul, když už kolem ní jdu, tak si něco půjčím! abych se přesvědčil, že těch dobrých filmů je opravdu velmi, ale velmi málo!  
0/0
26.5.2005 11:29

eso

torrents
Elitetorrent a ani jine obdobne servery zadne nelegalni veci samozrejme nenabizeji. Nabizeji pouze torrenty - tedy kratke alfanumericke kody, pomoci kterych je pak mozne najit ty veci jinde.
0/0
26.5.2005 11:10

wopi

Re: torrents
No právě. Tohle je článek, kde autor vůbec neví, o co jde.
0/0
26.5.2005 12:08

Audi S4

Re: torrents
Tak to přesně je! Takže tahám a pálím jak za dob inkvizice!
0/0
26.5.2005 12:18

vver440

Star Wars-válka shitu
0/0
26.5.2005 10:57



Najdete na iDNES.cz