RECENZE: Co přináší Království nebeské

Hollywood má dva úhlavní nepřátele: tematické vlny a politickou korektnost. Oba zaútočili na film o křižáckých válkách Království nebeské. Že jej neporazili na hlavu, nýbrž přijali slušnou remízu, zařídil jen mistr efektních řemesel režisér Ridley Scott.

český fasz

nesouhlas
Troja byla o nicem, ale s hodnocenim Alexandra a Kralovstvi nebeskeho nesouhlasim. Ono totiz by pani Spacilova musela neco vedet o vnitrnim prerodu cloveka a pochopeni jeho hodnot v dusledku nejake udalosti, aby chapala poselstvi techto filmu.

A slecno dole, ono toto nebyl film, aby prisel a koukal se, nejaka ta bitva, abych mel prijemnych 90 minut. Jestli chodite do kina takhle, tak doporucuju priste radeji Kamenak.
0/0
9.5.2005 17:04

wyatt

Re: nesouhlas
pane "kritiku" nahoře.. Jestli umíte číst, tak jsem psala, že Gladiátor byl film, kterej byl z historických poslední dobou nejlepší. Právě v něm totiž byl vidět ten přerod, to chápání a hlavně tam byl ten náboj, který diváka do filmu vtáhnul.Maximus rozhodně nebyl černobílý.. A KN? ve srovnání s Gladiátorem vypadá přesně tak , jak jste popsal dole - aby člověk přišel, koukal se, sem tam nějaká bitva,  zpracovaná ovšem velmi profesionálně. A Alexandr? Ukázka zmaru..jestli chcete vidět přerod člověka a historický film, tak vám doporučuju nejbližší videopůjčovnu a filmy Lawrence z Arábie, Spartakus a EL Cid.  Alexandr to ani omylem není. A ještě dodám, do kina chodím a když chci komedii tak jdu na komedii, která komedií je a nevydává se za něco, co není - jako např. Alexandr..
0/0
9.5.2005 21:59

wyatt

Re: nesouhlas
Ještě dodám - KN je film, který si stejně jako ALexander, bere za ústřední postavu skutečně žijícího člověka. Zatím co u Alexandra byla zachována alespoň historická data, z Baliana byl vytvořen levoboček - kovář, který po vraždě kněze!! uprchne vojákům arcibiskupa!!!!!, zvláštní, že po bitvě v lese se najednou celá skupina ocitně klidně až v Messině nikým nepronásledována. No já nevím, co víte vy o inkvizici, ale v dobách Svatých válek byli lidé upalováni pro daleko menší prohřešky. Jmenování Baliena rytířem úplně vynechám, stejně jako on pak jmenoval rytíře v Jeruzalému - to bylo směšné.  Stejně tak, jako když negramotný kovář, který ve dne kope studny se svými poddanými, v noci studuje listiny.. A pak náhle se stane geniálním taktikem a obráncem Jeruzaléma. Prostě to měl všechno v krvi a naučil se to u kování koní... ˇČím víc o tom přemýšlím, tím víc docházím k názoru, že natočit to kdokoliv jiný než Scott, tak by to nebl ani
0/0
9.5.2005 22:18

wyatt

Re: Re: nesouhlas
tak by to nebyl ani film kategorie B. Scénář je prostě naprosto neodpovídající rozpočtu..Věc, která se Scottovi povedla je nadčasovost příběhu v souvislosti s tím, co se děje i dnes - války rozpoutané na základě rozdílné víry, jejichž živným motorem je ovšem touha po moci. Ale takových filmů už bylo víc - tačí stařičtí polští Křižáci...
0/0
9.5.2005 22:27

wyatt

přesně
KN je dobrý film, ale nic víc. Kam se na něj hrabe Trója, Alexandr i ten chudák Král Artuš. Bitvy a bitky Scott zvádl výborně, výprava a Jerusalém sám se taky povedly . Mně ale přišlo, že je film příliš dlouhý, dialogy chvílemi moc kostrbaté a postavy černobílé.Chyběl mi tam nějaký náboj, to něco, co vás vtáhne do děje a vy se smějete, brečíte a držíte pěsti, prostě jste  v příběhu . Prostě podle mě to je profesionálně natočené, ale nic víc. Bohužel .A navíc Orlando Bloom. Lidi, mě se  líbil jako Legolas v PP, zamilovanej kovaříček v Pirátech z Karibiku, no budiž, ale jako rytíř? S jeho hezoučkým jemným ksichtíkem, pesánkovskejma kukadlama a štíhlou postavou se na takovouhle roli chrabrýho rytíře, s obrovským mečem prostě nehodí. Jeho bych ráda viděla v nějaké romantické komedii, ale ne v těhle eposech - v Tróje nezářil a do KN se moc nehodil. Co dodat, kromě Pána Prstenů a Gladiátora od RS mě poslední
0/0
8.5.2005 22:22

wyatt

Re: přesně
dobou žádný historický film z US produkce nenadchl. Možná by to chtělo trošku zkrátit rozpočty a namísto honosnejch trikovejch efektů spíš posílit příběh a prokreslení postav.. Je to dobrej film, lepší než ty co jsem jmenovala na začátku, ale něco mu prostě chybí..
0/0
8.5.2005 22:24

wyatt

Re: Re: přesně
ještě zareaguju na sebe a pí Spáčilovou. Při pohledu na Blooma hladícího poupata, jsem téměř zamáčkla slzu v oku při vzpomínce na Crowa přejíždějící dlaní konečky trávy při přibližování se k bráně do Elysejských polí. Ach jo
0/0
9.5.2005 0:58