Diskuse k článku

Pozor, přichází „člověk Adolf Hitler“

Adolf Hitler přichází do českých kin. Film Pád třetí říše, který vzbudil pozornost v celém světě, ukazuje nacistického diktátora nikoli jen jako obávaného zločince, ale také v soukromí – jako lidskou bytost. Může to Hitlerovi přinést nové obdivovatele?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hranostajek

Film pěkný
Ten film jsem viděl v Německu někdy v říjnu s kámošem a i když mě filmy moc nezasáhnou, tak tenhle filmek byl hodně drsnej....ještě dva dny jsem byl mimo :-)
Hodně temné ale působivéééé
0/0
5.4.2005 10:22

menetekel

Ecce homo
všichni jsme jenom člověci
0/0
4.4.2005 21:11

AlienDUDE

Pohov!
.
0/0
4.4.2005 3:07

fr-mottl

je treba neustale pripominat, ze Hitler byl
Rakusan a Beethoven Nemec a ne naopak...
0/0
3.4.2005 23:18

MilanMilanMilan2

Re: je treba neustale pripominat, ze Hitler byl
Tak nevím. Kdysi nám říkal učitel hudební výchovy, že Němci si přivlastnili L. van Beethovena, což prý v překladu znamená Ludvík od řepného pole. Kdo ví, jak to je, ale nějakým typickým Němcem Beethoven rozhodně nebyl.
0/0
4.4.2005 20:39

bankerb

Re: je treba neustale pripominat, ze Hitler byl
to si pleteš s Mozartem! Salzburg tehdy náležel k Bavorsku!
0/0
5.4.2005 13:27

Vaclav Hanus

Pozor, přichází „člověk Adolf Hitler“..
Ano! Rozpadem Grossovy vlady se vytvari prostor pro prichod Hitlera
0/0
3.4.2005 22:54

osvetitel

<><><>
Hitler a Stalin meli hodne spolecneho v tom ze to byli oba "paranoidni" "cvoci"! Navic pan "Hitler" byl tak posedly " nenavisti" ze byl ochoten vyhubyt celou "rasu" bud proto ze mu "nekteri" udelali" neco" nespravedliveho" nebo proto ze si chtel svet "upravit" k "obrazu" svemu!!A ani jeden z nich se nestitili dat zavrazdit i "sve" lidi kdyz se jim to hodilo!!
0/0
2.4.2005 9:48

Blackshield

Re: <><><>
Zcestné používání uvozovek bych ještě překousl,a le vyhubyt??? Styď se!
0/0
3.4.2005 22:51

osvetitel

Re: Re: <><><>
Nojo no co nadelas kdyz ta "Cestina" je tak komplikovana stima vobojetnyma "blah blah"!Ale byt tebou bych se netristil na takoveto nicotnosti a radsi vnimal "obsah" dokud mas jeste tu moznost psat Cesky ty bambulo!
0/0
4.4.2005 5:49

osvetitel

Re: Re: <><><>
Hehe "Blackshielde" nepise se nahodou v tve rodne Cestine "a  le" dohromady jako ale?Vid ze jo ty bambulo?STYD SE
0/0
4.4.2005 23:09

Pu239

Film sem si dávno stáhnul
a není to nejhorší. Spíš se těším na majora Zemana, to bude prdel...
0/0
2.4.2005 9:41

krippell

Re: Film sem si dávno stáhnul
tak to seš zloděj, okradl jsi jeho tvůrce, tak se tím aspoň nechlub, blbečku
0/0
3.4.2005 22:34

Student-gymnázium

Hitler, Hitler, Hitler a zase Hitler
Hitler je podle mne jedna z nejvýzamnějších postav 20. století. Je důležité o něm a jeho hnutí hodně vědět, aby se předešlo opakování historie. Jedna věc mi ale vadí. Veškeré filmi a dokumenty v televizi jsou prakticky spojeny jen s Hilerem nebo s 2. světovou válkou a na vše ostatní se téměř zapomíná. Sem tam se v televizi objví sice dokument o Stalinovi, Gottwaldovi či Maovi, jenže to je pouze nějaké obecné shrnutí jejich života do 1 hodiny. O Hitlerovi běželycelé cykly dokumentů, které cykly se vyskytly o Masarykovi, Francovi či Rooseveltovi? Myslím si, že tato "přesycenost" Hitlerem není správná, člověk by měl mít širší rozhled a né každý má čas na čtení odborné literatury, takže by měl být informován alespoň za pomoci věcných a úvahových filmů nebo dokumentů
0/0
1.4.2005 15:23

ferdapytlik

Re: Hitler, Hitler, Hitler a zase Hitler
Jestli to nebude tím, že nacismus je u nás prakticky mrtvý a maximálně potlačovaný (viz. 50 skinů = 100 policistů - potlačovatelů). Komunismus podporuje 1/5 občanů a policie vůbec nezasahuje (společnosti je to fuk ???). . . Nějak to nemohu pochopit. . . . .
0/0
4.4.2005 23:22

babacek

Hitler
Ať je film jaký koliv má zato,že zde bude mnoho opůrců.Pro mnohé je to pořád ještě ožehavé téma.A film není ani nijak zvlášť kladně hodnocen z řad filmových kritiků.
0/0
31.3.2005 6:50

Filip_II

Hitler - fakta
Kdyby si vážně někdo kladl otázku, jak se to stalo a kde se vlastně vzal Hitler pak doporučuji opravdu dobrou (byť poněkud drahou)  dvoudílnou knihu Hitler od Brita Iana Kersawa, která nedávno vyšla i u nás. Toto téma, které tak láká k senzacím a povrchnosti, je zde zpracováno nejen objektivně a zodpovědně, ale zároveň inteligentně a zajímavě.
0/0
30.3.2005 17:18

belli

Re: Hitler - fakta
..což pro tuto knihu v současném světě senzacechtivého rychlokvašení znamená, že o ni širší veřejnost bude mít zájem asi jako  o soutěžní pořady na ČT
0/0
30.3.2005 17:26

belli

Suchá německá preciznost
Taky jsem to viděl. Přesně jak to tady někdo napsal: ..po technicke strance vse bez chyby, ale je to suse popisne.. zkratka jako Nemecko :-) Hitler je tam licen jako cholerický strejc, kteremu by jednomu (nevědet co udělal) az přišlo líto.
0/0
30.3.2005 17:10

luckypower

der untergasng
film je vlastne dokumentarnim filmem,tak proto ta suchost v pribehu,nic negraduje,vse je popisne,ale konecne ukazal to,jak to bylo zdle vypovedi blizkych lidi kolem Hitlera
0/0
30.3.2005 16:59

Brundi

Film
Film jsem videla a nenadchnul me. Tak silne tema se dalo zpracovat jiste lepe. Ano, herci, kamera, po technicke strance vse bez chyby, ale je to suse popisne. Film ve me nevyvolal jedinou emoci. Skutecne popisuje cloveka, jako kazdeho jineho, na nemz je ve filmu desive jenom to, ze vime, ze i takto "normalni" clovek, podobny mnoha lidem, jez zname, byl schopen takovych hruznych veci. To ceho vseho byl schopen je vsak ve filmu zmineno jen velmi okrajove, kdo by to neznal od jinud, ve filmu se nedozvi. V tom si myslim, ze tkvi i casto kritizovane nebezpeci filmu - hodne poukazuje na lidske stranky Hitlera, jeho slabosti, bezmoc, starost o jeho blizke (nabada je, aby se sami zachranili...), na ukor zobrazeni take jeho ostatnich cinu - napr. zide zmineni jen parkrat a vzdy jen jednou kratkou vetou v nejakem rozhovoru. Film a priori pocita s tim, ze divak o danem tematu hodne vi, a je schopen si dat film do souvislosti s informacemi ziskanymi jinde. Nemam rada podcenovani divaka, ale v tom
0/0
30.3.2005 16:37

Brundi

Re: Film
v tomhle pripade, byt reziserem, snazila bych se mozna byt ponekud vice polopaticka...
0/0
30.3.2005 16:38

Blamik

Vzestup říše zla......
Myslím že nejlépe vystiženým filmem o osobě Adolfa byl film Vzetup Říše Zla. Nejak jsem nepotřehl v čechách jeho premiéru ale z historického hlediska byl plný validních faktů. I když byl film podstatně zkrácen o některé zásadní události jeho života. Například si nevzpomínám že by ve filmu bylo vysvětleno že jeho matkou byla neteř jeho otce která v jeho domě dělala panskou. A její vztah k němu. Pak otázka a peripetie jeho pádu ve Vídni kde se coby bezdomovec propadl na samou mez lidské společnosti a jeho pád který by normálního člověka zlomil jeho posílil. Myslím že jej v jedné psychologické práci používají jako typický příklad destruktivního nekrofila. Nicméně na film se půjdu podívat. Už jenom proto že v každém prostředí dokáží vyrůstat lidé jako byl on. Takže snad to bude stát za to....
0/0
30.3.2005 14:01

Ventre_Saint_Gris

Re: Vzestup říše zla......
Myslím,že Hitler : The Rise Of Evil je nic moc. Poslepovaný,povrchní a nerealistický film.Ve srovnání s Der Untergang vysloveně slabota.
Jinak s ním mám zajímavý zážitek.Nejdříve jsem se dostal k nějaké francouzské,okleštěné a celkem drsně cenzurované verzi,které chyběla dobrá půlhodina filmu.Plná verze,co se ke mě dostala byla kupodivu izraelská z televize i s hebrejskými titulky.
Takže zatímco francouzi cenzurovali jak diví,tak izraelci měli plnou verzi :-) Mimochodem frantíci cenzurovali velmi zajímavě-nikoliv antisemitismus či vulgarity atd., ale především kdykoliv Hitler či někdo jiný mluvil o Francii čí Británii....
0/0
30.3.2005 14:32

Tubajfor

Re: Re: Vzestup říše zla......
Myslim, ze to je pochopitelne.  V Izraeli urcite nehrozi, ze by se nekdo stal obdivovatelem Hitlera i kdyby byl vykreslen v tom nejlepsim svetle.  Navic je-li film udelan objektine (zalozen na faktech) pak neni zadny duvod k cenzure.  Sam jsem nemel moznost film videt, tak film jako takovy nemohu posoudit.
0/0
30.3.2005 16:24

xenofob_rasista_fasista_zumpa

nazor
No mozna mne za tehle nazor tady ukrizujou. ALe myslim si , ze Hitler , Stalin,Hirohito,  Churchil , Mao, Tito ,Duce a treba i Jezis ,Gandhi  nebo Sadam jsou proste produktem dane doby. Samotnej vudce cehokoli , nema zadnej power pokud za nim nestoji dost oddanejch lidi. A nema cenu si namlouvat , to za vse muze jen Hitler. Muze za to celej svet , a hlavne nemeckej narod , ze nechal toho cloveka ze sebe udelat takove monstrum. Takze  holt nekdy se to zvrtne k horsimu nekdy k lepsimu. Nemyslim si ze by mezi nima v podstate byl nejakej velkej rozdil. Dneska nam to prijde ujety jak clovek muze mit takovej power. A jeho jednani nam muze pripadat silene. Ale predstavte si seme sama v pozici absolutniho vladce bez zadne vyhlidky na to ze by jste se mohl kdy zodpovidat z toho co udelate(na posledni soud se*e pes).  Ja si teda sebou jistej nejsem.
0/0
30.3.2005 13:08

Ventre_Saint_Gris

Re: nazor
Ale jistě,že se vina neomezuje jen na jednotlivce jako byl Hitler či Stalin.Ostatně celý tento film právě tím,že nevykresluje Hitlera jako nějaké monstrum, ukazuje na vinu všech(většiny?) Němců.
Nesouhlasím však s tvým názorem na poddružnou roli jednotlivců v lidských dějinách.Osobně zastávám názor,že hybným prvkem vývoje (ať už k lepšímu či načas k horšímu) jsou právě jednotlivci.
0/0
30.3.2005 13:15

xenofob_rasista_fasista_zumpa

Re: Re: nazor
Jednotlivec , podobnejch vlastnosti,  jako kluci nahore. V historii dal akorat impuls , ale relizaci udelal vzdy nekdo jinej. Dneska v dobe medii , uz to asi neplati. Dneska kazdej muze hlasat co chce a muze bejt slyset po celym svete. A tahle sorta lidi  , taky ten svet ovlada i dnes. Driv by znich byl nejakej , general, kral , cisar nebo vysokej nabozenskej hodnostar, ale dneska jsou to ti uspesni businesmani a politici. Ale vsichni potrebujou oddane ovce ktery jim daji tu vaznost. to se nezmenilo. Lidi sou furt stejny a asi i stejny zustanou, proto tady furt bude treba hockeyista co vydela 50 Mega $ za rok a kousek dal bude zrat milion lidi hlinu.  Svoboda je dnes jen takova medialni kachna .  Vice mene to neznamena nic jinyho , ze svobodny lidi si mohou vybrat cim a jak je kdo bude drzet pod krkem. Ty utiskovany nechtej nasi svobodu ale nas zvanec. No a pokud by si nam ten zvanec sebral , i ta nase radoby demokracie pude do kopru i stim zvancem. Realita je kruta
0/0
30.3.2005 13:30

Ventre_Saint_Gris

Re: Re: Re: nazor
Jenže ten "impuls" je nejdůležitější.Právě proto,že masy se často chovají jak nesvéprávné ovce.
0/0
30.3.2005 13:40

AnalProbe

Re: Re: Re: nazor
v kazdem pripade diky za Tve nazory
0/0
30.3.2005 23:52

jacih

Re: nazor
Proc by dneska nemohl byt nekdo takovej? Kadafi, Usama, Castro, donedavna Saddam...
0/0
30.3.2005 14:16

boubinsky prales

Re: Re: nazor
... takovych Hitleru a Stalinu mezi nami je ... je pouze otazkou podminek daneho prostredi a schopnosti takoveho jedince dostat se na uroven diktatora ...
0/0
30.3.2005 22:51

RumFighter

no doufam ue je poradne zvladla propagace
Snad si vzali priklad treba z Pana prstenu nebo Batmana a vyjdou tricka, mluvici figurky, mozna i cokoladovi panacci
0/0
30.3.2005 13:07

Ventre_Saint_Gris

hmm
Ten film jsem viděl už před půl rokem a můžu říct,že je výborný. Vynikající Ganz a věrohodné podaní historických událostí. Celkově výborně vykreslená atmosféra porážky a úpadku ,jak nacistického německa ,tak samotných nacistů.
Co mě však zaráží jsou zdejší reakce.Nikdy bych nevěřil,že budu přemýšlet o tom ,zda mají být podobné filmy cenzurovány. Když však vidím tu nevšední sbírku hovad,dementů,nácků a jinak postižených ubožáků,co zde exhibují, tak se nad tím zákonitě musím znovu zamyslet...
0/0
30.3.2005 12:45

chrtil

Re: hmm
jo, tak on to nakonec byl vcelku slušný člověk, že
0/0
30.3.2005 12:55

Ventre_Saint_Gris

Re: Re: hmm
Co to mumláš? Četl jsi vůbec,co jsem napsal?
0/0
30.3.2005 12:59

chrtil

Re: Re: Re: hmm
promiň, to nepatřilo Tobě, ale některým pod námi
0/0
30.3.2005 13:03

utanův stín

Re: Re: Re: Re: hmm
Ale houby. Prostě jsi vychrlil esenci svého názoru na Adolfa Hitlera.
0/0
30.3.2005 13:06

Terezzka

Hele vy okolo
vy kteri, mate akorat nablito v hlave se na tenhle film zrovna podivejte......at taky vite co bylo....pokud nevite o co jde, tak radsi mlcte a nedelejte ze sebe nejakyho privrzence nacismu ci ceho jinyho.Radeji bezne volit, at vite, jaky to je zit v evropskym state, kterej neni pod skorovladou komousu
0/0
30.3.2005 12:26

ScipioAfricanus

Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
ten film je o tom, ze clovek nemusi byt nutne monstrum nadane nadprirozenymi vlastnostmi aby "s dobrymi umysly" spustil katastrofu, pri ktere s sebou strhne do zahuby miliony ostatnich
0/0
30.3.2005 12:06

rui

Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
 Člověče nešťastná...ty jsi se snad zbláznil. Četli jsi po sobě co jsi napsal? Chceš snad prorazit s názorem, že Hitler spustil druhou světovou válku, genocidu jiných národů atd. v dobrých úmyslech??? Např. že tím těm postiženým vlastně pomáhal?  Přemejšlím jestli jsi k smíchu, pláči, nebo na pořádnou pěstí mezi tykadla    
0/0
30.3.2005 12:36

utanův stín

Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
A vida, vida. Další slepý spravedlivý.
0/0
30.3.2005 12:44

rui

Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
A proč myslíš slepý spravedlivý??? Co myslíš, že nechci vidět?
0/0
30.3.2005 12:52

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Uvozovky.
0/0
30.3.2005 12:54

Eskel2

Re: Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Pekne, do zivyho.
0/0
30.3.2005 13:05

Ventre_Saint_Gris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Můžete mi vysvětlit, co uvozovky mění na totálně chybném(slušně řečeno) postulátu o dobrých úmyslech Hitlera??! Mimochodem asi nechápete,co slohově znamenají uvozovky....
0/0
30.3.2005 13:17

ScipioAfricanus

No rad se necham poucit
co znamenaji uvozovky slohove. Naoplatku ti prozradim, ze vyznamove posouvaji obsah uvozeneho terminu, nekdy az k (ironickemu) opaku, ovsem samozrejme to zavisi na duvtipnosti ctenare
0/0
30.3.2005 13:59

rui

Re: Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Ale já je nepřehlíd. Ale v tom textu co Africanus psal nehrají zas takovou roli. Jen to, že to že Hitler konal v dobrých úmyslech pro něj, pro Německo. Ale v tom názoru, co Africanus psal jsou nepodstatný. Ten názor tak jak je napsán tvrdí, že film je o tom, že člověk nemusí být monstrum, aby taková zvěrstva rozpoutal. A že to není o holocaustu.  A to je kravina. Musí to být mimo jiné i o holocaustu. Musí to být o všem, co se na jeho pokyn odehrávalo. Takováto zvěrstva může rozpoutat jen monstrum. A to nejde oddělovat. To je pak demagogie !!! Pokud to je odděleno, pak je to film  s velmi zúženým pohledem na fakta. Zavádějící. Pokud s tím Africanus souhlasí, což neuvádí, pak je buď k smíchu, pláči, či zralej na pěstí !!! Howgh !!!
0/0
30.3.2005 13:16

Ventre_Saint_Gris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Je to i přímo o holokaustu.O Židech je tam každá druhá věta Hitlera a i základ osobní zpovědi a pocitu viny té Hitlerovi sekretářky.
0/0
30.3.2005 13:20

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prestante do toho furt motat holocaust o tom ten film neni
Nejsem vykladač Scipionova názoru. Dole to rozvedl sám. Ten film jsem zatím neviděl, takže nemůžu diskutovat k filmu. Jeho příspěvek jsem prostě četl jinak než ty.
0/0
30.3.2005 13:34



Najdete na iDNES.cz