Diskuse k článku

Největší Čech: Jára Cimrman

Český génius Cimrman, který proslul například vynálezem dvoudílných plavek, plnotučného mléka či prvního spojení na principu internetu, by byl dojat. Jedenadevadesát let poté, co jeho stopa mizí v pojizerské obci Liptákov, ho Češi označili za svého největšího spoluobčana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

auratus

Zase jedna zmanipulovaná anketa
ČT tvrdí, JC neexistoval, v tom případě já musím tvrdit že neexistuje ČT.
0/0
6.2.2005 13:36

Pravy_Juice

petice
http://cimrman.nazory.cz
0/0
4.2.2005 14:39

EvzenG

povolit Cimrmana
Nedíval jsem se, jak se zadávali jednotliví kandidáti. Co se udávalo kromě jména? Že by datum narození, město či snad rodné číslo:-)? To nikdo ze starších neměl. Tak tedy jen jméno? Pak ale NEsmí vyřadit žádné jméno. Vždyť dnes žije několik Járů Cimrmanů v naší republice. A kterýkoli z nich by se mohl s tímto jménem regitrovat.
Prostě jméno Jára Cimrman musí povolit a lidé budou moci hlasovat. To je můj názor.
A jak je to s tím češstvím? Probíráte Karla IV. Co takový Přemyslo oráč nebo praotec Čech. Ten přece nebyl čechem. Alespoň se tam nemohn narodit a nevím, zda potom měnil občanství :-))).
0/0
4.2.2005 13:29

Ccecil

No a mimochodem,
Něco takového jsme tady už zažili na zlatém slavíku, viď Karle? Kovanda taky tehdy zcela regulérně vyhrál a komunisti ho vyřadili. Teď se ukazuje, že tady sedí stále titíž lidé a rozhodují o nás.
0/0
3.2.2005 22:27

_m-

Kovanda byl kdo?
To jméno mi nic neříká? připomeň. madla
0/0
4.2.2005 13:33

Babul

Re: Kovanda byl kdo?
Kovanda byl brněnské borec, trochu slabší na hlavu, ale Franta Kocórek, známé brněnské silák, uhlíř a herec Divadla Na provázku ho začal propagovat jako pěveckou hvězdu a zbuntoval celý Brno, který pak poslalo hlasy do Zlatýho slavíka pro Kovandu. Administrativně byl vyškrtnut ze soutěže, jinak by vyhrál a bylo by po ptákách.
0/0
6.2.2005 13:46

_m-

Re: Re: Kovanda byl kdo?
Dobrý. Typická kocórovina. :-))) madla
0/0
9.2.2005 10:52

Ccecil

Re: Re: Re: Kovanda byl kdo?
Nemusím nic dodávat, už to bylo řečeno. Posílali mu hlasy i pražáci /cajzli:-)/. Bylo to tehdy fajn. Karel by nebyl zlatým slavíkem, jenže někdo si natáhl pravidla opět podle svého. No je to už pár let...
0/0
11.2.2005 9:07

Ccecil

Tohle čt nečekala
a teď neví, jak z toho ven. Přitom není co řešit. Shakespeare, Švejk, Cimrman a ostatní bezesporu ovnlivnili naše dějiny, ikdyž jejich existence jako jedné bytosti je sporná.
0/0
3.2.2005 22:24

barbudo

Je potěšující, že největší Evropan je Čech ...
0/0
3.2.2005 21:09

Pazii

Jára da Cimrman
Nenechte se zvyklat a volte všeuměla,kterému se nikdo nevyrovná.
0/0
3.2.2005 20:57

Antonín Artaban

Je schopna ČTV dokázat, že žil Karel IV.?
Ladislav Smoljak včera v Českém rohlase (ČRo1) připustil, že v případném soudu budou právníci zastupující Divadlo Járy Cimrmana požadovat, aby Česká TV dokázala, že Karel IV. někdy žil. Pokud toto nedokážou, jednalo by se o jasnou diskriminaci tohoto skutečného českého giganta. Nezdálo se, že by Smoljak příliš žertoval. Na právní obranu Cimrmana se divadlu nabídl i bývalý ústavní soudce. více viz http://instantni.blogspot.com/2005/02/cimrman.html
0/0
3.2.2005 16:30

_m-

Re: Je schopna ČTV dokázat, že žil Karel IV.?
No. to asi ČT dokáže, ale zajímalo by mě, jak by Britové dokazovali, že skutečně žil Shakespeare - a přesto byl v soutěži a umístil se na (myslím) 5. místě. Jenže u nás to vidím jasně l. Masaryk, 2.Havel, 3. Karel IV. A běda jestli ne - to potom vyhlásíme nové referendum. madla
0/0
3.2.2005 16:43

ScipioAfricanus

Mozna CT dokaze, ze Karel IV. opravdu zil
ale jsem moc zvedavy, jak bude dokazovat, ze to byl Cech.  Leda by mu byvale Grossovo ministerstvo vydalo zpetne osvedceni o statnim obcanstvi. Coz dost pochybuji, protoze jakozto cisar Svate rise rimske naroda nemeckeho to byl jednoznacne rissky Nemec - i kdyz naprilad Kinskeho by tento precedens jiste potesil. To ze mel Karel IV  za matku Premyslovnu je zanedbatelne vzhledem k faktu, ze Premyslovci se po radu generaci zenili s Nemkami, takze to nebyli Cesi o nic vic nez treba Klestil ci Vranitzky  
0/0
3.2.2005 17:48

_m-

Re: Mozna CT dokaze, ze Karel IV. opravdu zil
Hele, nekamarádils s mým tatínkem náhodou? :-))) Tenhle názor na Přemyslovce jako by mu z pusy vyletěl - kdyby tu ještě byl. Samozřejmě jako hodná dcera s tím souhlasím. madla
0/0
3.2.2005 17:51

ScipioAfricanus

To jsme na tom stejne
mne tuhle pochybnost o smyslu ceskych dejin naockoval jako klukovi pred lety taky muj tata, ovsem ten jeste zije.
0/0
3.2.2005 17:56

ScipioAfricanus

BTW: Masarykuv otec byl Slovak
a matka Moravanka. Takze Janek ti padem taky Cech jak poleno, a to primo z Hodonina:-D
0/0
3.2.2005 18:01

_m-

Re: BTW: Masarykuv otec byl Slovak
Stejně bude v první trojce. madla
0/0
3.2.2005 18:04

ScipioAfricanus

Nic proti tomu
pokud az za Jarou Cimrmanem.
 
0/0
3.2.2005 18:05

_m-

Re: Nic proti tomu
No je tam už přez 8000 podpisů - když vyhodíš ty falešné tak 7500 jistě. Jsem zvědavá, kdo dostal víc hlasů. madla
0/0
3.2.2005 18:08

ScipioAfricanus

Rozhodne to Janeckovi nezavidim
a Ebenovi uz teprve ne, jak budou zehlit pri vyhlaseni ten trapas s Cimrmanovu diskvalifikaci. Takhle si tu podporu narodniho sebevedomi a hrdosti asi nepredstavovali.
 
0/0
3.2.2005 18:16

rui

Vyřadit Cimrmana?
Jak je možné, že nerozhoduje mínění národa?  Jakto, že  nějací panáci provádí selekci kandidátů ne podle pravidel, ale podle sebe? Jára Cimrman žil, žije a žít bude i když oni tu už nebudou. Národ to ví a národ ho ctí!!! Nedovedu si představit, že by někdo ve finálové části, kdy má posledních deset svého obhájce, mohl obstát proti cimrmanologům. Jejich pádné argumetnty o prospěchu J.C. pro český národ smetou každého, kdo se mu postaví do cesty. A oni ho chtějí vyřadit? Že by zasáhli kapříci ? !?!?! Tahle anketa je již anketou jen o druhého největšího Čecha. První je zřejmý !!!  
0/0
3.2.2005 12:34

tinsel

absolutní souhlas a i můj hlas slavému Járovi da Cimrman!
je báječný, že se Češi dovedou ze všech průšvihů "vysmát" - že stále neztrácíme smysl pro humor
i když: http://www.kudlanka.cz/109768_item.html na jistou drobnost by se nemělo zapomenout....
 
0/0
3.2.2005 12:02

zeroyd

Sledovanost pořadu
Tak po teto slavne trapne situaci nevim nevim jak to bude se sledovanosti predem ovlivneneho poradu.
Ja osobne to budu bojkotovat a protestovat takovym zpusobem, ze se na ten porad proste divat nebudu.
A vazne uvazuji, ze odlozim TV do sklepa a prestanu se divat na televizi uplne. Z moralniho hlediska se neda divat na Novu a Primu, ale po tomto incidentu na CT prestavam CT duverovat.
 
0/0
2.2.2005 22:19

Vifon

Re: Sledovanost pořadu
Probůh, ty jsi někdy ČT, potažmo jakékoli naší televizi důvěřoval???????
0/0
2.2.2005 22:24

ScipioAfricanus

CT 2 je docela dobra, na tu mi nesahej!!!!
Jednicka je stejnej ksindl jako Nova s Primou dohromady
0/0
3.2.2005 9:22

Vifon

Re: CT 2 je docela dobra, na tu mi nesahej!!!!
Plně souhlasím, na dvojku se občas dá i koukat ( když tam nejde ten za*ranej sport!!!)
0/0
3.2.2005 18:49

Misli

"Jára Cimrman" existuje..
Vím, že zase budu za hnidopicha, ale domnívám se, že celá tato anketa je postavená tak trochu na hlavu. Podle mého názoru jde sotva o anketu o nejpopulárnější české jméno. Dvěma slovy, byť jedním z nich bude křestní jméno a druhým příjmení, nelze přeci určit konkrétní osobu v českých dějinách. Sám jsem osobně znal dva Václavy Havly, z nichž ani jeden z nich nebyl prezidentem, a sedm let jsem navštěvoval jednu třídu s Michalem Davidem. Myslíte, že uměl zpívat? Nikoli. Kdo se přihlásí o cenu, vyhraje-li "Jan Novák"? Nemístné jsou proto podle mého soudu dohady, zda uznat prevenství Járy Cimrmana či nikoli. Má-li někdo námitky, že jde o fiktivní postavu, vzkazuji mu tímto, že "Jára Cimrman" je jméno, nikoli postava. Toto jméno je zcela reálné, konkrétní, existuje od té doby, kdy je někdo poprvé vyslovil či napsal, a já si z celého srdce přeji, aby právě tohle jméno bylo tím, které v této nešťastné anketě zvítězí. Pokud se nenajde žádný Jára Cimrman, aby popřel zpochybnění své existenc
0/0
2.2.2005 18:44

Tučňáček

Re:
Něco na tom bude :-) Jára Cimrman nalezen v severních Čechách podle seznamu http://phone.quick.cz
 Cimrman Jaroslav  Muchova 2 / 2888, Ústí nad Labem (Ústí nad Labem-Severní terasa)  472 774 355   
0/0
3.2.2005 12:24

Hanour76

Nenominují nám Járu - že by absence smyslu pro humor i demokracii?
Ne náhodou jsme mnozí hlasovali pro Cimrmana i navzdory řadě "velikánů" typu Němcové, Káji (myslím toho IV.), Komenského, Masaryka... prý on je fiktivní... ale kolik žilo, žije a jistě bude žít mezi námi takových podobných Járů Cimrmanů, Jarek Cimrmanek? Kdo nejlépe vystihuje naši českost než Járové, Švejkové a jim podobní? Tvrdím, že to není fiktivní Čech, je typický ve své malo-velikosti. A hle, dostavila se zase jednou typicky "česky malá" reakce, nevzít jeho nominaci vážně, protože výsledek hlasování neodpovídá představám autorů projektu. Měl jsem pocit, že mělo jít mimo jiné o ZÁBAVNÝ pořad ČT. Popravdě, moc se nebavím při zjištění, jak chtějí naložit s výsledkem (předpokládám demokratického) hlasování. Tož závěrem vzkazuji autorům ankety: "nechtěli byste přece jen popřemýšlet a Járu v nominaci nechat, buďte demokraty, buďte nad věcí... je to důležité, i když se to na první pohled nezdá. Díky"...
0/0
2.2.2005 18:14

ScipioAfricanus

Televize uz tu petici vzala na vedomi!!!!
viz "podpis" c. 2486. Teda pane Janecek, a v televizi jste vypadal tak slusne......
0/0
2.2.2005 14:08

Bouše

Re: Televize uz tu petici vzala na vedomi!!!!
0/0
2.2.2005 14:47

gjoise ijsrhgkjjhs

Re: Televize uz tu petici vzala na vedomi!!!!
Záhadně signatář č. 2486 zmizel ze seznamu, ale ale...
0/0
5.2.2005 13:44

VENDULA

mluvčí
pan krafl by se měl vrátit do škamen, jestliže tvrdí, že cimrman neexistuje. jak může takové jelito dělat mluvčího veřejnoprávní televize?
0/0
2.2.2005 14:01

ScipioAfricanus

A co takhle referendum?
Prejmenovat Vaclavske namesti na Cimrmanovo a nahradit Vaclavovu jezdeckou sochu Cimrmanovou ve variante "brod" s napisem "Jara Cimrman, zaslouzil se o stat"
0/0
2.2.2005 13:52

ScipioAfricanus

Teda pokud nebudou protestovat ochranci zvirat
a zvlaste koni, samozrejme, pripadne Unioniste a KDU-CSL.
0/0
2.2.2005 13:55

Elfman

další podpis do petice
tak už jich tam je 2360 a rychle přibívají další :) SUPER !!
0/0
2.2.2005 13:29

ScipioAfricanus

Bohuzel tu petici znevazuji
nejaci hloupi recesisti, kteri se tam podepisuji jako Jara Cimrman. Prosim vas, kdyz uz nic jineho, tak alespon tak zasadni vec berte opravdu vazne.
0/0
2.2.2005 13:39

_m-

Re: Bohuzel tu petici znevazuji
jenom 4 - většina národa zdá se pochopila. madla
0/0
2.2.2005 13:46

Kleki Petra

Koukám,
že necháváte téma vyšumět!
0/0
2.2.2005 12:30

_m-

Re: Koukám,
Petice podepsána, její adresa rozeslána, co víc můžu udělat. Já kolem Lipčehosi nejezdím. madla
0/0
2.2.2005 12:32

Bouše

Re: Re: Koukám,
Já až v létě,ledaže bych tam vyrazil na rotopedu.
0/0
2.2.2005 12:39

idejvit81

Muzeme s tim neco delat
Muzeme proti tomu neco delat staci podepsat petici na http://cimrman.nazory.cz/ uvidime jak se s tim CT popere
0/0
2.2.2005 11:07

eman3

Re: Muzeme s tim neco delat
Jo, dobrý, máš to tam....cheche...a že to přibývá!!!!
0/0
2.2.2005 11:31

ScipioAfricanus

S prvenstvim Jary Cimrmana muze CT nesouhlasit
muze proti tomu i prostestovat, ale to je asi tak vsechno, co proti tomu muze (krome vylouceni ze stupidni souteze) delat
0/0
2.2.2005 10:53

gagaryn

chacha
ČT si myslela, že si vychválí vlastní adepty, ale velikán JdaC je převez.
Něco ze zákulisí jak to zaznamenal korepetitor Tesárek ukrytý pod stolem ve vysílacím studiu.
"Co je to ten zimrman" křičel Komers a vztekle trhal spacák.
"Kdo je tu služebně nejstarší?!" rozčiloval se Bohumil a tloukl do stolu klepetkem tak až se Tesárek obával o své zdraví.
Jiří Janeček stál rezignovaně u okna a jen pomalu a temně opakoval:"Éremi!!!"
0/0
2.2.2005 10:47

eman3

Re: chacha
Jiří Janeček a ČT jsou neduživý, koncesionáři je neuživý!.....a opět...eremü...
0/0
2.2.2005 10:55

ScipioAfricanus

Co to ma Janecek za problemy s tou madarskou elektrarnou?
Chce mu jakozto neplatici stopnout dodavky proudu?
0/0
2.2.2005 10:59

Bouše

Re: Re: chacha
Opět jeden z důkazů Cimrmanovy geniality. S jakým předstihem ve svém díle předpověděl spory Maďarů a Slováků kolem vodního díla Gabčikovo-Nagymaros.
0/0
2.2.2005 13:03

BohusII

Večejnoprávní trapas
Tak nevím. S hlasováním pro J. Cimrmana to byla docela sranda, ale jestliže veřejnoprávní TV, která žije z našich poplatků, utrácí je za takové hovadiny a ješte předem rozhoduje o výsledcích!!!!!  Na to se dá říct jedině snad toto.  " milá Česká televize, strčte si celou anketu do prdele, upřímně!!!", s pozdravem vaši koncesionáři.
Ať žije demokracie, ale v rámci určených mantinelů  a ty mantinely budeme určovat my ( ČT)
0/0
2.2.2005 10:36



Najdete na iDNES.cz