Diskuse k článku

R.E.M. roztleskali vyprodanou arénu

Zimní sezonu velkých koncertů otevřela americká kapela R.E.M., kterou včera v Praze očekávala vyprodaná Sazka Arena. Byla to třetí návštěva zpěváka Michaela Stipea, kytaristy Petera Bucka a baskytaristy Mike Millse v Česku od roku 1995.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blanichka

Playlist Brainstorm ;)
Ahoj, pro případné zájemce-zde je playlist Brainstorm :
1. Tonight we'll dance (z posledního alba A Day Before Tomorrow)
2. Passions (taktéž)
3. Tin drums (nová písnička, pravděpodobně z alba, které se chystá)
4. Kitten who didn't want to give up (Online)
5. Sunrise deep in hell (budoucí album)
6. Colder (A day...)
7. Maybe (Online)
8. A day before tomorrow (stejnojmenné album)
0/0
25.1.2005 20:04

mimomisu

BLBOST
Zaprve nechapu, proc na diskuzi o tak uzasnym koncerte probirate politiku....zase...a jen tak pro zajimavost, procentualne volilo Bushe 50,8% z lidi, kteri sli k volbam. To neni tak zdrcujici vetsinal. A mimochodem Bush vedl jen ve statech jako Texas, Iowa, Arkansas atd. To jsou ty staty, ktere jeste relativne nedavno bojovali za udrzeni otroctvi \napriklad\. obecne jsout to staty s nejnizssim prumernym vzdelanim i vydelky....to mluvi za vse. "Vlada luzy" se tomu rika... Ale koncert byl uyasnej, jsem hrozne rad, ze si R.E.M. uvedomili, jaik dlouho tu nebyli a tak se, dle meho mineni, vazne snazili....Pro me zivotni zazitek...Ted snad jeste Radiohead by se tu mohli zastavit a u budu stastny...
0/0
25.1.2005 16:04

svmats

Animal
The future landed on my roof top...!!!
0/0
25.1.2005 9:40

riman.rr

R.E.M.
R.E.M. byli úplně úžasní a nezapomenutelný. Seděl jsem ve 420 a některý komentáře, že hala byla nahoře špatně ozvučená, nebo že tam byla komorní nálada musím vyvrátit. Slyšeli jsme úplně perfektně, zpívali s REM a kroutili se do rytmu a sedm Slováků před náma dělalo mexickou vlnu, takže
A co se týče Stipeovy omluvy za politiku USA, to prostě (nejen) k REM patří, jsou tím známý, že se distancujou od krvelačných dobyvačných choutek Bushovy vlády, a pokud má někdo opačnej názor, neměl na koncert vůbec chodit, protože bylo jasný, že se tohohle tématu Stipe dotkne. To je jako by někdo kritizoval Bílou, že na svým koncertu podporuje ODS, no to je přece předvídatelný! Komu se její hudba nebo politický preference nelíbí, tak ať prostě na její koncerty nechodí. A to, že Aréna Stipeovi po jeho protibushovských větách tleskala, nebylo z donucení nebo prázdný a falešný loajality,ale protože většina  lidí souhlasila...
0/0
25.1.2005 9:25

svmats

Basnik...
Majkl je proste basnik, ty texty jsou krasne...
0/0
25.1.2005 0:28

mozkovna

Trosky a Velikani!
Je vzdy tragicke, kdyz umelci se zacnou angazovat v politice. Je pravda, ze vyjimky potvrzuji pravidlo [Ronald Reagan], nicmene o to vetsi je krize, kdyz se zvedne umelecka vlna pro ucely politickych vasni. Okomentuji jednu vec: Amerika se nema za co omlouvat, Bush zkratka presvedcil o 4.017.129 volicu vice v souhrnem souctu a v rozhodujicim Ohiu o vice jak 200.000 hlasu. Politika je zkratka soutez a na jedne strane jsou porazeni a na druhe vitezove. Takove to fnukani a ukrivdenost naprosto neuznavam. Slava vitezum, cest porazenym. Ovsem ti porazeni, zda se, nemaji ani tu cest a delaji ze sebe obeti. Je to poza, ktera se dobre ted prodava, zejmena v Evrope. REM opravdu zda se ziji ve snu a ne v realite. Bush je jednim z nejlepsich politiku posledni 50 let, jeho vlastenectvi [patriotismus] nema obdoby a takoveho skveleho prezidenta muzou jine narody Americe jen zavidet.
0/0
24.1.2005 23:25

wladce

Re: Trosky a Velikani!
SE PŘENICKUJ NA VYSTŘELENEJMOZEKZPALICE TY UJETINO, NEWÍŠ ANI CO PÍŠEŠ ZA SRAČKY:-)))
0/0
24.1.2005 23:33

mozkovna

Re: Re: Trosky a Velikani!
Vim naprosto dobre, co pisu a dokazu to napsat i kultivovane. Pokud pojem "sracky" ma implikovat uroven Tvojich vyjadrovacich schopnosti, potom je mi naprosto jasne, proc inteligence levicoveho povlu je vzdy zastitena rudobarevnymi vykriky do prazdna. Rika se tomu "prolet-agitka". Obsah zadny ale forma vice nez nabubrela. Spidla rules, right?
0/0
24.1.2005 23:40

wladce

Re: Re: Re: Trosky a Velikani!
s. Špidla mi může vylízat prdel.-)))
za to na tebe bych se ani nevys*al:-)))
troska co tu honosí, prawopici Buše, by nezapadla, ani mezi jemu rovné.-)))
doufám, že jsem vyjádřil dost jasně, trubče USfilní.-)
0/0
24.1.2005 23:50

mozkovna

Re: Re: Re: Re: Trosky a Velikani!
Zkus posbirat krome nadavek i par argumentu. Jestlize pan Stipe z REM rika, ze se omlouva za Ameriku, potom se omlouva za mensinu. Demograficky jsou 4 miliony jako anonymni cislo, ale geograficky, kdyz je to nakreslene, se to pochopi snaze. Tady davam k dispozici zajimavy link: je to vysledek prezidentskych voleb rozdeleny dle vitezstvi na jednotlive counties. Ta ruda barva je GOP [Bush], a ta cervene jsou vitezne hlasy pro DEMS [Kerry]. Tak si to srovnej... http://www.blogsforbush.com/mt/archives/002807.html
0/0
25.1.2005 1:18

mozkovna

Re: Re: Re: Re: Re: Trosky a Velikani!
Sorry za preklep... pochopitelne ne cervena barva, ale modra je Kerryho...;]
0/0
25.1.2005 1:20

polinko

Re: Trosky a Velikani!
podle meho nazoru to vubec nebylo tragicke, pouze vyjadril svuj nazor, tak jako ho vyjadrujes Ty tady. A debata o tom, jestli Amerika dela dobre zahranicni politiku a jestli by se mela za neco omlouvat by bylo na delsi dobu a nekde jinde. A podle toho jak kdo vyjadri svuj nazor si akorat muzes udelat o tom cloveku obrazek, jako napr. o wladcovi...
0/0
25.1.2005 0:00

IPES

Re: Trosky a Velikani!
amerika se možná jako celek omlouvat nemusí - prezentováno jako její většinový názor. Američan, který s politikou své země nesouhlasí se omlouvat samozřejmě může.... Stejně jako my se můžem omlouvat za české taxikáře, i když s tím odpovídající místa hovnno dělají a omlouvat se taky nebudou   Bush samozřejmě má své přínosné stránky pro svou zemi - jde o to, jestli to bude přínos i do budoucna (viz podpora kmenových vůdců v Afgánistánu výměnou za podporu ve válce - což je velmi podobné podpoře Saddáma Husajna či bin Ládina v jejich začátcích. zdá se mi ). Jinak koncert je citová věc a tady prostě vytryskly city. Mě to oslovilo 
0/0
25.1.2005 8:41

3rojka

Re: Trosky a Velikani!
Am gate má znamenat bránu do ameriky, doufám že ses tam přestěhoval, když je to taková skvělá země. Možná je bush skvělý politik škoda jen, že skvělý politik většinou znamená prohnilý člověk. Nevím co je na tom záviděníhodného mě to spíš připadne k blití.
0/0
25.1.2005 8:42

Maroon

Re: Trosky a Velikani!
Zde naprosty souhlas, ty jednoduche protiamericke postoje, ktere predvedli i REM jsou proste jen dojemny zpusob, jak rozplakat halu. Dneska se to proste nosi a je to cool. Americani by chvilema potrebovali shodit jeste nekolik mrakodrapu, aby toho nechali.
0/0
25.1.2005 15:32

slasha

REM
Koncert  výborný, zvuk na ploše taky, souhlasím. že na ochozech zpočátku vládla velmi komorní nálada. Rejpalům, polemizujícím o tom, co je většina: opravdu, aby se u nás člověk bál vyslovit vlastní názor, vy si tady taky ventilujete vaše názory na inteligenci američanů. Naopak, nevěřila jsem, že se dneska dokáží lidé ještě za něco omluvit. Ostatně k Bushovi se vyjadřoval v létě i Santana. Panu Vlasákovi k  článku o koncertě: věřím, že dokážete napsat lepší nebo to snad psal někdo vaším jménem??
 
0/0
24.1.2005 22:11

Blanichka

BRAINSTORM forever:) !!!!!!!!
Ahoj!
Ačkoliv jsem na koncert šla hlavně kvůli svým oblíbencům č. 1, Brainstorm, musím říct, že mě dostali i R.E.M.  (i když-z první řady se to mluví ).
Jinak více o Brainstorm (nedá mi to a musím zapropagovat ):
WWW.BRAINSTORM.LV (ofic. stránka v angličtině)
P216.EZBOARD.COM/BBRAINSTORM (fan stránka, ve všech jazycích)
WWW.BRAINSTORM.SZM.SK (jen ta aktualizace )
Ahoj!
Blanka
 
 
0/0
24.1.2005 20:58

bejblis2

nejlepší song večera!!!!!!!!!!!!
A Day Before Tomorrow (Brainstorm) me, i’m singing me, i’m riding to the place where dreams are hiding kids are kidding, mothers forbiding songs – under my wing angels lighting demons fighting gold and silver – blinding, blinding stop or go say ‘yes’ or ‘no’ its’a day before tomorrow the world is small and we are one we all are fathers of our sons it’s not regretting what we’ve done on a day before tomorrow me, i’m telling me i’m yelling all the dreams i bought while sailing peace and protection, green grass without elections, souls there’s no perfection angels lighting demons fighting gold and silver – blinding, blinding stop or go say ‘yes’ or ‘no’ it’s a day before tomorrow someone will always care for you and there are lies and there is true and so, what else is there to do on a day before tomorrow the world is small and we are one we all are fathers of our sons it’s not regretting what we’ve done on a day before tomorrow
0/0
24.1.2005 21:57

polinko

Re: BRAINSTORM forever:) !!!!!!!!
jak se jmenovala ta posledni pisnicka co hrali? ta byla super
0/0
24.1.2005 23:49

sarumánek

VĚTŠINA amíků nesouhlasí s REM :-)
"Před písní Final Straw se (Stipe) omluvil za Ameriku a řekl, že většina Američanů nesouhlasí se svou současnou vládou." Aha. Dělají skvělou muziku, o tom není sporu, ale zdá se, že s jejich inteligencí to tak slavné už nebude... Nic proti politickému přesvědčení, i když levicových agitací už jsme si užili ažaž. Jde jen o prostou logiku: Pokud VĚTŠINA  Američanů nesouhlasí se svojí současnou vládou, proč si kurnik toho Bushe ta VĚTŠINA Američanů opět zvolila? A to většina tak výrazná a přesvědčivá, jak už v amerických volbách dávno, dávno ne... OK, možná jsou to pitomci, ale je to pitomost demokratické americké VĚTŠINY...  Taková holt demokracie je. S tím se ale levicová politizující pop-kultura nikdy nedokázala smířit, i když jinak má demokracie a svobody  plnou pusu. A mimochodem - omlouvat bych se měl jen za to, co zvorám já sám, rozhodně nikoliv za to, že někdo jiný si myslí něco jiného než já a podle toho volí ve volbách. To už je fakt vrchol pitom
0/0
24.1.2005 18:16

Lenase

Re: VĚTŠINA amíků nesouhlasí s REM :-)
Amerika je ve svém pol. názoru rozdělena na dvě části, jedna část souhlasí s Bushem, druhá ne. Ti co Bushe nechtějí, se za něj stydí... Bohužel. Takže chápu R.EM. ze chtějí dát najevo světu, že s Bushem a jeho politikou nesouhlasí. Jestli to je většina nebo ne... To nemužeš vědět. Od voleb nějaká doba už uběhla a spustu lidí mohlo změnit názor. (i když R.E.M. to takě vědět nemohou) Třeba ty volby byly zmanipulované, podobně jako když Bush soupeřil s Al Gorem!
0/0
24.1.2005 18:22

wege16

Re: VĚTŠINA amíků nesouhlasí s REM :-)
ja nevim jak definujes vetsinu ..ale v prvnich volbach mel vetsinu Gore, jen americky volebni system umoznil vyhru bushe a druhe volby ? ja bych vyhru o par procent co spocitas na prstech jedne ruky nenezyval vetsinou..
0/0
24.1.2005 18:49

Piper*

R.E:M.
Mrkni na:
tam to je
0/0
24.1.2005 16:47

Piper*

Re: R.E:M.
ehm, to patří pro  svmats
0/0
24.1.2005 16:50

Sjoa

Praha
no já byl taky ve Warszawě předloni v červenci a tam byl koncert taky super, ovšem v něčem byl lepší - byl delší a hrálí spoustu přídavků a taky It's the end of the world... ale zase nehráli Kennethovu Frequenci :), Praha byla lepší tím že to bylo v lepší hale :)... Koncert byl nádhernej, co říct, to člověk musel pocítit...  ad. politika, co dneska není politika!!?? chodit do supermarketůl je taky politika.... (viz. drobní živnostníci), a Michael to řekl tak hezky: We are so sorry!! jestli tohle někdy uslyším znovu z ůst amerického občana tak budu věřit v demokratické USA..... a Stipe mi dává naději :)
a kýčem by bylo držet pusu!!
0/0
24.1.2005 16:34

Anfield

Re: Praha
Mozna jsme se potkali :) Hrali tam o dve pisnicky vic, byli v Polsku vubec poprve. Prece bys nechtel aby vcerejsi koncert zacinal a koncil stejnou pisnickou jako koncert z minule tour. O tom to preci je, aby se to lisilo a ja to ocenil. It's the end of the world je samozrejme ta nejlepsi pisnicka na zakonceni koncertu kterou jsem kdy slysel. Myslim, ze jsme si to vsichni (az na par vyjimek co se tu snazi rypat) uzili.
0/0
24.1.2005 16:47

fouane

Re: varsava
jo, az na to, ze ti Polaci byli jak urvani z retezu  a ta jejich predkapela byl nejvetsi upadek ... horsi nez Kabat....ehm, ackoli...
jo a prece taky v te hale byla spatna klimatizece a vsichni sme se tam pekli...
0/0
24.1.2005 22:12

Pipolito

K tem tribunam..
On se tam clovek do te sedacky tak akorat vejde, takze kdovijak parit se tam neda, kdyz nechces souseda ustavicne dloubat do zeber:).Me to ovsem nezabranilo si "zabekat" a kyvat se do rytmu..:).Jinak si myslim, ze neni nic spatnyho muziku "jen" poslouchat a netleskat do rytmu, kdyz pak odmenis vykon poradnym potleskem po pisnicce.
Ocenuju profesionalni vykon, nejsem skalni fanousek REM, takze jsem rad, ze playlist slozili napul z hitovek a ne-zas-tak-známých pisnicek. To same Brainstorm, ty jejich posledni songy jsem znal, akorat jsem nevedel, ze to jsou oni...:)
0/0
24.1.2005 16:23

svmats

playlist
Nedate nekdo dohromady vcerejsi playlist?
0/0
24.1.2005 16:09

Anfield

Re: playlist
Pokusil jsem se. Podle me je to na 95% presny, jen si nejsem jistej s "Great Beyond", pomozte nekdo, kdo si pamatuje vic: Finest Worksong / Departure / Animal / The Wake-Up Bomb / Boy In The Well / Electrolite / High Speed Train / Everybody Hurts / Electron Blue / 7 Chinese Brothers / Orange Crush / Leaving New York / Imitation Of Life / I Wanted To Be Wrong / Final Straw / The One I Love / Walk Unafraid / Losing My Religion encore: What's The Frequency, Kenneth? / Drive / The Great Beyond / Permanent Vacation / I'm Gonna DJ / Man On The Moon
0/0
24.1.2005 16:42

Piper*

Re: playlist
Mrkni na http://www.rem.sk/
0/0
24.1.2005 16:48

polinko

0/0
24.1.2005 18:00

Maroon

R.E.M.
Takze vsem poblaznenym fans: Zas tak skvely to vcera nebylo. Priznavam, ze nejsem ultrapriznivce tehle kapely, ale jejich muziku mam moc rad. Zvuk byl u nas v sektoru 101 dost mizernej. Silene prodlevy mezi support bandem a REM, nebo mezi jednotlivymi songy, byly na skodu, koncert tak stracel spad. Stipe radit umi, to jo, je to spravnej magor, barva pres oci mu slusi:-), ale omluva za Ameriku...no kyc. A jak jsme pak vsichni jak splaseny stado zacali tleskat, aby si snad REM nemysleli, ze v Cechach Bushe podporujeme...
Taky si nemyslim,ze REM halu rozvarili, to tady dokazal pred nedavnem Sting, kterej byl naprosto bezkonkurencni...
A ted nakonec: Brainstorm byli uzasny a tak trochu mam pocit, jestli se mi vcera nelibili vic jak REM.
 
0/0
24.1.2005 14:55

svmats

Re: R.E.M.
si magor, mels dat radsi listek nekomu jinymu.... jaky prodlevy mezi songy? si byl vcera prvne na koncerte, ne?
0/0
24.1.2005 16:08

Maroon

Re: Re: R.E.M.
Jsi klasicky pripad fanouska, ktery neunesl kritku na koncert sveho idolu. Temi prodlevami jsem myslel pokazde nejakych deset, patnact sekund, kdy se rozsvitilo technicke svetlo,ale to jsi asi urputne kricel tak jsi to nevidel. REM jsou super, jen tenhle koncert nic moc, v Londyne byli o padesat procent lepsi, ale to uz je dlouho...
0/0
25.1.2005 15:29

Anfield

Awesome 2
Myslim, ze vsechny z nas prekvapilo, kdyz presne ve 20:00 prisel Michael na podium, pozdravil a uvedl mimochodem vynikajici predkapelu Brainstorm. Bylo to od nej supet gesto. Jinak co se tyce narazek na jeho politickou agitaci... proc vam to sakra tak vadi? Mel pravo na to, aby rekl svuj nazor, mel pravo na to, se omluvit, kdyz to povazoval za nutny a kdo z lidi chtel, ten mu potleskem vyjadril podporu. Politka je a vzdycky byla jednim z jeho podnetu k psani textu. A pokud se to nekomu nelibi, poslouchat to nemusi. On nikomu svuj nazor nevnucuje a verim, ze vetsina fanousku R.E.M. je natolik svepravna, ze si dokaze o politice George W. Bushe udelat svuj vlastni nazor.
0/0
24.1.2005 14:19

Anfield

W
0/0
24.1.2005 14:09

Anfield

Awesome!
Byl jsem predloni na koncerte ve Varsave, kterej byl stejne tak genialni jako ten vcerejsi, ale precejen - doma je doma! Nic nemelo chybu - osvetleni, projekce, zvuk... proste nic. Skvele bylo vychytani stani, kde nam drive prichozim dali na ruku modrej pasek a tim omezili kapacitu lidi stojicich u podia, takze tam nebylo az zase tak naslapano jako to obvykle na podobnych koncertech byva. Jednu vytku bych ale nasel. Michael se celou dobu snazil rozpumpovat sedici ochozy, ale kdyz nepocitam posledni vteriny koncertu, ty lidi tam sedeli jako zarezany a jeden z deseti sem tam zatleskal. Je mi opravdu lito lidi, kteri tam prisli jako na koncert vazne hudby. Naladu mi to ale nezkazilo. Jinak vyber pisnicek nemel chybu, mozna jsem cekal misto 7 Chinese Brothers pro nas (a taky Polsko) srdcovou zalezitost Radio Free Europe.
0/0
24.1.2005 14:08

libra74

Re: Awesome!
Mas pravdu - sedel jsem bohuzel uplne az pod strechou ve 401 a kdyz jsem se dival kolem sebe, nekterejm "fanouskum" nestalo za to ani tleskat... Byl to muj prvni "svetovy" koncert a ponauceni z krizoveho vyvoje zni: chce to kotlik...
0/0
24.1.2005 14:34

ProfesorR

proč ta politická agitka???
REM hrají hezky, ale se svojí politickou agitkou jsou trochu mimo. Připadá mi, že podceňují lidi, snad si každý umí udělat svůj názor a kdo má zájem, ten si sežene o politice Bushe více informací než průměrný američan a udělá si úsudek sám.
 
Asi by naše kapely a umělci měli v zahraničí vyjadřovat omluvu za Špidlu a Grosse. To by bylo pravdivější než to co předvádí REM, vždyť si tam nedávno lidi Bushe zvolili, tady mají socdem. preference snad nejmizernější v historii..
0/0
24.1.2005 14:03

elektri

Re: proč ta politická agitka???
Nevšiml jsem si, že by Špidla nebo Gross, začínali nějaké nesmyslné války a tvrdili , že to dělají v zájmu míru. Myslím, že kapela chtěla říct, jaký má na to názor a ne někoho přesvědčovat , že Bush je vůl, to ví přece každý trochu inteligentní člověk, a tahle kapela aspoň ukázala, že patří mezi Američany, kteří inteligentní jsou.
0/0
24.1.2005 15:32

ProfesorR

Re: Re: proč ta politická agitka???
To logicky implikuje závěr, že polovina Američanů jsou blbci. Nebo Bushe zvolili Marťani?
Ale protože REM říkají něco jiného, tak lacině lžou a s "prolhanými politiky" si v tomto v ničem nezadají
No, Špidla a Gross, raději no comment...ty jejich nesmysly mi "stačí" a kdyby měli tu moc, co takový Bush, už dávno by byl ámen s námi
0/0
24.1.2005 18:13

svmats

Rock for people
Ahoj, moc se mi to libilo, Michael byl proste skvelej. Prekvapilo me, jak vsechny aranzma byly hodno do rockova, i z The One I Love udelali vypalovacku;-) Ani nevim co bylo nejlepsi, asi Orange Crush a What's The Frequency Kenneth. Chybel mi jen muj oblibeny Bad Day a Sidewinder Sleeps Tonite
0/0
24.1.2005 12:36

Tifosi-cz

Re: Rock for people
heh... kdyby meli zahrat vsechno, co se nam libi tak tam jsme jeste ted :c) ja osobne jsem nadsenej
0/0
24.1.2005 12:55

svmats

Re: Re: Rock for people
to ja taky a moooc... ale znas to, kazdej ma nejaky svy oblibeny... trba So. Central Rain
0/0
24.1.2005 13:02

bejblis2

R.E.M.
R.E.M. byli dobrý, Michael je kanón, ale kam se hrabou na L. Kravitze, to byla větší pecka..
0/0
24.1.2005 12:33

kysela rybicka

parkování
Vím, že je lepší jet do Sazka Areny metrem, ale když máte lístek na plochu, tak neni moc fajn tam stát v zimní bundě (hloupá absence šaten). Takže jedete autem (ze středních Čech) až k hale a tam zjistíte, že za parkovné dáte 150 (!!!) korun. Celkem pálka. Jinak REM i Brainstorm super
0/0
24.1.2005 12:27

svmats

Re: parkování
Vzhledem k 0,4 pivu za 35 je to naprosto primerene
0/0
24.1.2005 12:37

elektri

Re: parkování
parkovné 150? tak to je fakt moooooc.
0/0
24.1.2005 15:36

hynna

R.E.M.
Taky se musím připojit s pochvalou na včerejší koncert, prostě neměl chybu. Byl jsem bohužel až v horním sektoru, téměř u stropu, ale ozvučené to bylo perfektně. Parádní zážitek. Jen by člověk čekal, že v takové hale bude k dispozici šatna a člověk nebude muset muchlat bundu celou dobu na klíně. Taky poměr pánských a dámských toalet nby nemusel být na celém horním patře 6:2. Ale to jsou maličkosti, co se týká výkonu R.E.M. a Brainstorm tak 1**
0/0
24.1.2005 11:22



Najdete na iDNES.cz