Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nabitý podzim na Nově se zadrhl

Měla to být demonstrace nástupu "nové Novy" v éře po Vladimíru Železném. Jenže plán prodávaný divákům jako "nabitá sezona na Nově" se zatím daří jen způli. Nejsledovanější televize už musela měnit ve dvou případech program v hlavním večerním čase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HEROSTRATOS

Lauder si už brousí zuby
Nova jde od desíti k pěti. Jen doufejme že nebude prodána nějakým evropským žvanilům, kteří nás budou neustále masírovat o smysluplnosti EU, jejího rozšíření do Asie atd., to by to mohli rovnou zabalit. Amíci nás zase budou zásobovat svými přiblblými pořady v daleko větší míře než dnes. Ještě budete vzpomínat na Železňáka.
0/0
12.10.2004 18:10

glaku

vypusťte ZAZU
Vypusťte zajíce Zazu. Ať se máte na koho v ymlouvat. Dlouho mezi námi ten Železného oblíbený vymyšlenec nebyl....
Výmluva na vkus diváka je opravdu mimo, divák sám pozná přiblblý pořad (viz Milionový pár - pořad prakticky o ničem, přiblblé Novoty nahradíme něčím přiblbějším, kde se může bavič zasmát svému neškodnému vtipu).
Už i to Tele Tele není co bývalo..... Kdysi ho dávali o 15 až 20 minut déle než podle programu, teď je sice brzo ale nestojí za moc...
0/0
12.10.2004 10:28

pawn

vkus diváka,
už za dob panování pana Vladimíra ze Železné se neúspěch nějakého pořadu sváděl na specifický vkus diváka v ČR, přestože příčina byla v kvalitě pořadu. Takže pan Železný tvrdil, že ČR není připravná na sitcomy, když přišel výbuch s ubohými Nováky I, a ještě ubožejšími Nováky II. To samé je i dnes, když neúspěch MP nevidí Nova v tom, že pořad byl amatérsky připravený, bez moderátora, který by zaujmul, a vůbec se nejednalo o reality šou ani o něco zábavného. Naopak stavba Superstar včetně výběru poroty (vbuzovala pozitivní i negativní  emoce) a posledních soutěžících vyšla skvěle.
0/0
12.10.2004 9:51

Páťa Tlučhoř

***
jojo, od tý doby, co tam není ironman, to jde s novou z kopce......chybí jim holt ten naléhavý a vždy korektní propagandista, co dokáže tv-maniakům každý týden náležitě vysvětlit, na co a proč se mají koukat....divák novy je nyní dezorientován a zapíná i jiné programy:-))))))))))
0/0
12.10.2004 9:20

HAL9000

Re: ***
Ale tohle on skutečně uměl. Škoda, že tuhletu vlastnost nevyužil nějak smysluplněji.
0/0
12.10.2004 10:07

ekspertyza

Re: Re: ***
ale jakbyne? my za něj deset miliard, on za nás v evropskym parlamentu
0/0
12.10.2004 18:00

Cartman

Re: ***
0/0
12.10.2004 10:13

Destroyer7

Není se čemu divit
Když někteří neudrží kolena u sebe a pak si hrají na chudinku, která by pošla hlady, kdyby nenatočila několik péček, tak se není čemu divit.
Co mě spíš udivuje, že se Nova přece jen chytla za nos. Spíš si ale myslím, že to bylo nízkou sledovaností. Na druhou stranu, kdyby tu šaškárnu okořenili ukázkami z "uměleckých" vystoupení některých ze zúčastněných slečen, sledovanost by určitě šla nahoru raketovým tempem.
0/0
12.10.2004 9:20

sigenius

k těm píplemetrům
Železný si vždy pomlaskával, že Nova si vychovává svého diváka. A taky to v praxi dělal. V sobotu v poledne. Držitelé píplmetrů sice podléhají náhodnému výběru, to je sice pravda, ale i je Železný svými koláči pravidelně masíroval. Ať už si to chtěli nebo nechtěli přiznat. Nastává normální stav. Že se majitelé Novy rozhodli zbavit Železného, má zřejmě největší efekt v tom, že holt budou mít menší zisky.
0/0
12.10.2004 9:20

KeoghHarry

HIHIHIHIHI
 
 
   
....CHACHÁÁÁÁÁÁÁ....
0/0
12.10.2004 8:37

Omyl

ADAMEC NA HRAD
Tohle me pokazde pobavi. Vymluvy Novy na sve divactvo. Uz tolikrat se preci ukazalo, ze cesky divak neni konzervativni. Jen potrebuje dostat od Novy kvalitni signal. Signal toho, ze je na co se divat. Copak by se konzervativni divak nechal pohltit SuperStar? Copak by mel tendenci nedelne neusinat a sledovat trystne skomirajici Tele Tele? Kdykoli Nova zkousi delat svou vlastni zabavu, kdykoli se pokousi zmenit pudorys licencovaneho poradu podle sveho, nikdy to nedopadne dobre. Kdyz predlohu upravi, je to pruser. Kdyz nema tu sanci a musi se drzet licence upenlive, stuj co stuj, jako v pripade Superstar, je to uspech. Proste na tom nic nezkazi a tak uspeje. Proc se jednoduse nedrzi predloh? Ad Milionovy par - inscenovane scenky a situace nemaji se skutecnou reality show co delat. Paformat nemohl dopadnout jinak. Ad Pojistovna - nejslabsi rezie, scenar a herecke vykony na ceskych obrazovkach. Dejove zvraty jsou k smichu, pribehova fabule k popukani a ostrileni herecti bardove k utrpnemu posklebku. Z dramatickeho vrcholu "nabite sezony" se nechtic stal nejvetsi komedialni prehmat nove Novy. Mozna se pletu, ale dat Jacka Bauera na pondelni 20.00, kdy je pred obrazovkami uplne jina cilovka, to mohl jen clovek, ktery se k programovani televize dostal pres strycka nebo oknem. Jsem divak Novy, nic proti ni. BAvi me kazda vec, ktera me bavi a je mi jedno, jestli je na CT2, Sat1 nebo TV5, Nebo na Nove. Kupte poradnou, ryzi reality show a sem s ni. A soupnete ji, prosim, do prime-time. Ne jako Survirera (Kdo prezije) na nedelni dopoledne. Verim, ze kolace by mely setsakra krupavou kurcicku
0/0
12.10.2004 9:12

ramese

hmm
ja sice vim ze 24 zde ma nejake ceny ale ze by bylo tady nejsledovanejsi? jeste jsem zde nevidel ani jeden dil a to prej na nove vysilaji druhou serii? Asi se koukam na ty mene slodovane serialy nebo spatne programy lol hold reklamou kterou tomu umele vytvorila nova asi nebude tak slavne hehehe
0/0
12.10.2004 8:24

popelka88

Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
jak z několika tisíc monitorovaných "peoplemetrů" vyplývá kolik dalších miliónů lidí se na daný pořad dívalo či nedívalo ?? Vždyť je to absurdní nesmysl. Z toho že jeden úředník ve věku 30 let z velkého města se na něco dívá, přece nemůže vyplývat že jiný úředník 30 let z jiného velkého města se na to dívá taky (nebo ano ?). Myslím, že všechny tyto "koláče sledovanosti" jsou jeden veliký blábol. Aby se to blížilo jakési pravdě , museli by monitorovat všechny lidi ... A přesto se tyto "statistické" výsledky bez problému publikují a přijímají a nikdo nepřipustí, že je to vlastně naprostá kravina.
0/0
12.10.2004 8:23

houba_

Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
".. jak z několika tisíc monitorovaných ..." --- zkus si precist neco o statistice
"aby se to blizilo pravde, museli by monitorovat vsechny..."  --- to uz by nebyla stratistika, to by byl presny vysledek, jehoz porizeni by bylo neskutecne drahe
0/0
12.10.2004 8:31

mpes

Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
On ten výběr rodin nebo jednotlivců, kteří se tohoto výzkumu (peoplemetrového :-)) zúčastňují, není náhodný. Prostě jde o to, že výběr těch lidí by měl ve "zmenšeném" měřítku odpovídat celé republice. Např. počet rodin z města a venkova, proporcionálně odpovídající počty lidí (Praha by měla mít cca 1/10 všech účastníků), dále je to podle členů domácnosti a jejich věkové skladby, podle jejich ekonomické situace atd. atd. Prostě udělat takový vzorek není jednoduchá záležitost.  Navíc by obecně mělo platit, že pokud se vyjme z tohoto vzorku jedna rodina a nahradí se jakoukoliv jinou rodinou , tak by se výsledky neměly výrazně lišit.
0/0
12.10.2004 8:38

popelka88

Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
No jo, ale stejně to se skutečností asi nemá nic společného. A přesto se to uvádí jako seriózní čísla ... Když někdo má stovku a já nic, tak máme každý průměrně padesát korun , že ?
0/0
12.10.2004 9:20

houba_

Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
1.pruzkum se dela na tzv. reprezentativnim vzorku - co to je to napsal jiz mpes
2. tento vozrek musi byt dostatecne veliky tzn. ze nemohu sledovat napr. jen 50 lidi
takto provedeny pruzkum ma k  realnemu stavu velmi blizko
3. statisticka velicina "prumer" nema nic spolecneho se seldovanosti, navic prumer je silne nechylny na extremni hodnoty - to ze ty nemas nic je ona extremni hodnota, navic prumerovat 2 hodnoty je nesmysl a dela se to tak na zakladnich skolach, aby zacek alespon tusil, o co se jedna. krome prumeru jsou zde jine hodnoty jako z tech nejpouzivanejsich napr. modus ci , median ....
 
0/0
12.10.2004 9:41

popelka88

Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Jasně, teorie mi není až tak vzdálená (ze statistiky jsem kdysi dělal i zkoušku ...). Ale v tomto průzkumu sledovanosti mi nesedí základní předpoklady o tom, že pokud jedna rodina určitých parametrů bude mít puštěnou televizi a cosi sledovat, bude to dělat i jiná rodina podobných parametrů. Za prvé nemusí mít vůbec puštěnou TV a za druhé lidé nejsou naklonovaní roboti spojení po skupinách na provázku ...
0/0
12.10.2004 9:54

popelka88

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
.. a parametry jako věk, zaměstnání, lokalita atd. jsou velmi podružné a nemají až tolik společného se skutečnou povahou a zájmy konkrétního člověka
0/0
12.10.2004 9:58

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
podle toho jak se vyjadrujes ti je teorie velmi vzdalena,
onen zakladni predpoklad pak vychazi z teorie pravdepodobnosti.
0/0
12.10.2004 10:06

popelka88

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Problém je, že teorie má s praxí často velmi málo společného. Pravděpodobnost je jen pravděpodobnost, ale nikoliv jistota. Ovšem údaje o sledovanosti a jejich důsledky se uvádějí tak, jako by každý občan každý večer posílal přesná hlášení ...
0/0
12.10.2004 10:13

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
ano, teorie statistiky a prvdepodobnosti  je ti opravdu velmi vzdalena
 
0/0
12.10.2004 10:22

mujercita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Předpokládám, že příspěvky, které vysvětlují, jak měření funguje, mají pravdu. Ale v každém případě řadovému divákovi to asi může být jedno, ty údaje jsou důležité pro zadavatele reklamy
0/0
12.10.2004 10:32

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Statistika jako taková je krásná věda (kdo chce tvrdit opak ? :-)), ale musí se jí opravdu rozumět. Já k těmhle lidem nepatřím (kdo tvrdí že statistice skutečně rozumí, tak je buď  profesor na univerzitě po desítkách letech výzkumu nebo lže :-)), ale pár let jsem se jí zabýval.
Reprezentativní vzorek populace vlastně ve zmenšeném měřítku kopíruje vzorek celé populace. Takže jestli je do peoplemetrů zapojeno řekněme 3000 lidí a jsou dobře vybráni do vzorku, tak tvoří jakousi zmenšeninu celé populace (v našem případě 10 milionů lidí).
To že máš pocit že se vymykáš je tvůj pocit, i kdyby ses těch průzkumů sám účastnil, tak vzhledem k tomu množství bys příliš výsledky neovlivnil. (Btw. "koláče" se dělají z lidí, kteří mají zapnutý přístroj, což se taky pozná.).
Otázkou může být, proč se takový výběr z populace vlastně dělá? Protože sledovat celou populaci by bylo jistě nejpřesnější, ale neskutečně drahé. A když uděláš dobrý výběr z populace, stačí sledovat její "nepatrnou" část a výsledky mají velkou vypovídací hodnotu.
0/0
12.10.2004 10:52

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Promiň otázku mimo téma. Nejsi náhodou ten Houba, který kdysi tvrdil, že mu pečivo zvané bosňák (alias dalamánek) připomíná rodidla padesátileté černošky? (Nic ve zlém, trochu mi jej připomínáš).
0/0
12.10.2004 10:15

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
:))))
tak tu vetu slysim prvne, navic jsem nikdy nevidel rodidla padesatilete cernosky (takze ani nemuzu souhlasit nebo nesouhlasit)
0/0
12.10.2004 10:19

HAL9000

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může mi prosím někdo konečně vysvětlit
Byla s ním hrozná sranda, on tu větu ještě doplňoval demonstrací orálního sexu na onom pečivu.
0/0
12.10.2004 10:36

houba_

tak jsem slysel na radiu F1
ze je Nova na prodej :)
cena je pry 10mld
0/0
12.10.2004 8:21

Elev

je mne smutno
z tohoto naroda pohunku a kuRev
0/0
12.10.2004 8:20

yawar

Jsme zdá se zajedno
Jednomyslnost diskuze mi dává naději, že český národ není tak zkažený, jak ukazují vysoká čísla sledovanosti nováckých pořadů. Remíza s Náměstíčkem - mohl by někdo uznat, že co napíší desetiletími prověření autoři pro ČT, má vždy nějakou hloubku, o které konkurenční televize nikdy neslyšela  a je zaměřená vysloveně na přilákání diváka estrádami a senzacemi za každou cenu. ČT preferuji právě pro tu snahu dát divákům něco víc, námět k zamyšlení, třeba i o sobě samých, ne jenom téma k nekonečným debatám, jestli ten si konečně vezme toho, co zas provede tamten, a podobně.
0/0
12.10.2004 8:15

xaeris

Re: Jsme zdá se zajedno
Tak pozor, když prefewrovat, tak poze ČT.Jednička se svými Hrony a Náměstíčky se stává Novou v horším balení.......................
0/0
12.10.2004 8:17

xaeris

Re: Re: Jsme zdá se zajedno
sorry, správně má být : preferovat  pouze ČT 2.............
0/0
12.10.2004 8:19

Morkon

Re: Jsme zdá se zajedno
CHachacha. Chceš říct, že Náměstíčko má hloubku? Včera jsem viděl 20 minut. FUJ.
0/0
12.10.2004 8:33

Arny_71

Re: Re: Jsme zdá se zajedno
Pro fuj. Prave naopak, naha Hrachovcova huj! :)
0/0
12.10.2004 11:04

xmezeraj

a
Jen tak dál:) Jinak přeji zmar TV ZNOVA:)
0/0
12.10.2004 8:13

abc

Mil. par a 24h
Mne je taky hluboko pod 45 a ani jeden dil ci epizodu z jmenovanych blbosti jsem nevidel.
0/0
12.10.2004 8:04

zuza

Redakce - neco uboheho
Dle meho nazoru se Nove urcite nepovedl jeji serial Redakce. Tak ubohe herecke vykony a tak stupidni scenar To  se jen tak nevidi. Videla jsem jeden dil,abyc byla objektivni, a bohate mi to stacilo. Dekuji,nechci. Aspon, ze si to Nova hradi sama.Nova by udelala nejlip, kdyby znovu do pokracovani Milionare dala znovu pana Čecha.Preis je pouze jeho nevydarena kopie.Nic mene, jeho otec je vyborny herec.V tomto pripade spadlo jablko daleko od stromu.
0/0
12.10.2004 7:56

abc

Re: Redakce - neco uboheho
Redakce byla pry natacena na zaklade spanelskeho projektu/scenare - a ja rikam, ze co se libi Spanelum, nemusi se libit nam.
0/0
12.10.2004 8:08

Evikra

Ještě
že jsem ještě nezačala platit televizi, stejně je tam h---o
0/0
12.10.2004 7:53

PlasticEagle

Jádro
Konzervativní divácké jádro Novy:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
0/0
12.10.2004 7:41

Delirium Tremens

To za Železného
, se ukazovaly jiné koláčky ... :-)
0/0
12.10.2004 7:30

Smil

Re: To za Železného
To byly asi prave nefalšované koláčky, kterými nás krmil kriminalnik železný.
0/0
12.10.2004 7:44

xaeris

šmírácké TV kšefty
Řekl bych, že rozdíl mezi NOVOU a ČT je asi jako je ve sportovní reprezentaci mezi mezi Nike a Adidasem.Na prvním místě je, jakým kopačkám dělá hráč reklamu, a teprve až pak jsou státní nacionále.A tak hlavně všichni čumíme na přiblblé reklamy na všemožný sajrajt, který se v TV vydává za extra kvalitu, při kterých je zvuk úmyslně zesilován jak pro dementy, a ostatní pořady jsou vlastně jen křoví pro tyhle "Kohn- Roubíčkovské" kšefty.A pokud nejsou na NOVĚ schopni reklamní paskvil aspoň obalit obstojnou úrovní svých pořadů, ať to klidně zavřou.Mně chybět tihle ziskuchtiví Go-go amatéři rozhodně nebudou. 
0/0
12.10.2004 7:24

R_V

Diváci
Na tenhle typ pořadů se starší generace nechytá. No nedivta se, vychovali jste si je estádámi a telenovelami tak, že nejsou schopni akceptovat nic nového.
0/0
12.10.2004 7:15

houba_

Re: Diváci
byt nejsem starsi generace, tak to neakceptuji taky:
24hodin je blbost
milionovy par byl znehodnoceny porad okamzite jak se provalilo, ze lenertova "uspela" v konkursu
0/0
12.10.2004 7:56

Dejnos

45??
Není mi 45 a ještě pěkně dlouho nebude a na 24 hodin a pornostar jsem se taky nekoukal, už z reklamy mi bylo jasný, že se bude jednat o slátaninu nesmyslů a taky že jo. Nova by spíš měla připustit, že češi nejsou v tomoto zas tak slaboduší jako amící   A nesvádět to na konzervativního diváka  .        
0/0
12.10.2004 7:11

pajikcz

Re: 45??
presne, to ze nova rekne, ze 24 je nejlepsi akcni serial vsech dob  dopredu nez si divak udela svuj nazor, tak to mluvi za vse :)))
 
Dekuji za zruseni.
0/0
12.10.2004 7:53

Maxxa

Re: 45??
Musím Ti dát plně za pravdu. Mě je taky hluboko pod 45 a na tyhle ubohý pořady se nedívám, takže si myslím, že těma kecama o konzervativním divákovi se snaží jenom svoji neschopnost. Jsem velký fanoušek sportu a ten sleduju v TV v podstatně pořád, ale když dávají nějáký sport na NOVĚ, tak bych vždycky nejraději vypnul zvuk (např. při Světové poháru nebo fotbalových utkáních).
0/0
12.10.2004 7:55

babca

Re: Re: 45??
Na to je jednoduchá rada. Dělej to jako já. Obraz na nově a zvuk z Radiožurnálu. Funguje to skvěle.
0/0
12.10.2004 8:15

termin

Re: Re: 45??
Nebo to dělej jako já - nekoukej se na čutálisty a něco hezkýho si přečti a nebo vezmi děti na výlet :-)
0/0
12.10.2004 9:03







Najdete na iDNES.cz