Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklama na Studnu, případ pro soud?

Upoutávka, která běžela do středy na Primě, měla být asi dobrý vtip: starý Brůna, postava "nejslavnějšího" dílu propagandistického seriálu Třicet případů Majora Zemana, se topí ve studně a k tomu hraje píseň: "Voda má, voda má rozpuštěné vlasy..." od Jiřího Pavlici z Hradišťanu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Slovo do pranice
Panu Pavlicovi se nedivím, protože když někdo bez dovolení dá moje dílo pod humus oslavující StBáky, tak by mi z toho bylo na blití ještě teď. Nepleťte si pojmy s dojmy, tady nejde o honorář za kousek hudby, ale o princip, to by příště mohli dát jeho hudbu k upoutávce na seriál Klement Gottwald, kde pan soudruh Štěpnička si vylepšoval profil, když jeho matku málem popravili. No a jinak seriál 30 případů magora Zemana má k solidním kriminálkám tak daleko asi jako Teletubies. Účelové oslavování StBáků je tam od počátku do konce (Plánice atd.) Nebo to už jsme všichni tak blbí, že si myslíme, že to v těch 50-tých letech bylo jenom jako? A co ti mrtví, zrmzačení, odsouzení ? Ti byli taky jenom jako ? A ty tisíce, kteří museli emigrovat, ti byli taky jenom jako ? Morální marasmus celého národa, který je tady s 20 % ní podporou bolševických zrůd dodnes, to je taky jenom jako ?
0/0
9.7.2004 12:44

Nedobik

Doporučuji všem zneuznaným, nepochopeným, zneuctěným atd. umělcům,
kteří se na tuto diskuzi omylem připletli, aby si založili konkurenční orchrannou organizaci a vyřešili tak SVŮJ problém. Plakat a nadávat zde jest zbytečné a směšné!    
0/0
8.7.2004 16:27

Stalinista

Re:
Ty seš ale vůl.
0/0
8.7.2004 18:39

Nedobik

Re: Sudájeve ty mrcho bérijova,
Pod svým provařeným nikem  nikoho neurazíš.  
0/0
8.7.2004 18:42

merhaut

Prima souhlas evidentně neměla
ani na autorskou hudební složku díla, viz. vyjádření nejmenované pracovnice: "Upoutávku vyrobíme rychle a až zpětně se vypořádáváme s OSA. Nic zanedbáno nebylo," řekla - a tím přiznala jaké způsoby vládnou v reálu! Žádné svolení, použít, zaplatit v rámci paušálních plateb OSA (jejím vládcům kasy je naprosto jedno, jak se používají díla jí zastupovaných autorů, hlavně když je co přerozdělovat a hlavně, když zbyde 50% plus mínus na režie!)  - a autor, ten nám může políbit ...
Co se týče básníka Skácela, zde je zhovadilost TV Prima ještě viditelnější, zde by dědici pana Skácela opravdu měli konat.
A kde je nutný souhlas od pana Pavlici coby výkonného umělce? To machři z TV Prima netuší, nebo zase začnou žbleptit něco jako, že rychle použili a zpětně Intergramu zaplatili?
Tenhle autorskoprávní hnůj by se měl důkladně vymést. Autoři a interpreti by si měli položit zásadní otázku, čí zájmy vlastně LIDI z OSA a Intergramu vlastně zastupují. A začal bych třebas u odměn lidí z představenstva OSA a Intergram: Janda, Slanina, Chrastina, Andršt ... a podíval bych taky se na stránky autora Hradce, jak jej OSA zastupovala ...
Co autorům a výkonným umělcům brání v založení nového, čistého hromadného správce autorských práv? Aby OSA a spol. zmizela v propadlišti dějin. 
Jaromír Merhaut (100x udaný spolky jako IFPI ČR, OSA, Intergram za údajné porušování autorského práva, vždy pravomocně zproštěn jakékoliv viny)
0/0
8.7.2004 13:18

Nedobik

Re: Pane Merhaute pište, pište novou muziku!
Jsou tady nové hvězdy ze Superstarkteré prahnou po nových skladbách, nabídněte jim je a nemusíte být v OSE. (Aneta rebelka se nenechá ovlivnit partami, které jdou proti vám). Vy to umíte, máte skvělé nápady, vaše skladby se budou hrát po celém světě, pokud si je zpěváci vyberou a vy už jako osamocený autor, budete jen poslouchat a sledovat, kde vás zahrajou a vykorespondujete si odměnu, anebo ještě lépe dáte souhlas k užití. Přeju Vám raketovou kariéru, máte to skvěle promyšleno    
0/0
8.7.2004 13:52

GhorX

Re:
I kdyby to udělal, pak z peněz, vybraných finanční skupinou OSA stejně neuvidí ani "Ň" - takže Vaše rada je irelevantní.
0/0
8.7.2004 14:02

Nedobik

Re: Musím vás poučit!
OSA by pro pana Merhauta navybrala za užití jeho skladeb ani korunu, protože ho nezastupuje. To by mu musel zaplatit osobně ten, kdo jeho dílo použije! Proč o tom diskutujete, když tomu nerozumíte?
0/0
8.7.2004 14:05

GhorX

Re:
Zkusíme to tedy s formální logikou : nezastupuje-li jej, neměla by z jeho produkce inkasovat poplatky.
0/0
8.7.2004 14:07

Nedobik

Re:
Máte pravdu, pokud hraje prokazatelně pouze svoji produkci, OSA nic nevybírá. Naopak on si sjedná sám honorář. Ale měl byste uznat, že asi jemálo kdo, jehož skladby by se daly poslochat celý večer a ten dotyčný by nebyl v OSE.  V případě, že si však jeho vystoupení někdo nahraje a bude ho dále veřejně používat, pan Merhaut nedostane ani korunu, pokud se nebude s tímto jednotlivcem soudit. Debaty o tom jsou zbytečné, OSA tady funguje od dvacátých!!! let minulého století a sesterské autorské organizace  po celém civilisovaném světě. Kdyby to u nás nefungovalo, tak bychom v Unii neobstáli. 
0/0
8.7.2004 14:15

jiří blachut

Re:
Jo v Unii???OSA:
515.000.000 příjem, rozdělených 300.000.000 mezi členy
99.000.000 režie (19,8 %) - kde je těch dříve zákonem stanovených 10%? Ale vlastně ani tehdy se to nedodržovalo, že?
88.000.000 platby ze zahraničí=116.000.000 platby do zahraničí. To stále si recipročně vyměńujete peníze s Rumunskem, Maďarskem a Bulharskem, abyste měli vyplněnou kolonku: Platba do zahraničí?
Nelžete, že nevybíráte za nezastupované!!Vždyť vybíráte i za lidové písničky. To jenom pár z Vás vyžírků si přihlásí vlastní úpravu. Kolik má tzv. úpravců Vínečko bílé? Nezastupovaný si musí u Vás žádat a dokladovat, a jinak stejně jeho peníze pak spadnou do fondu tzv. neidentifikovatelné příjmy.
0/0
8.7.2004 14:26

Nedobik

Re: Proč furt lžete? Vy taky jezdíte v metru načerno!
Zase melete, 0000 přeskočím (píšete-li o protizákonných věcech, obraťte se na příslušná místa a ne sem) Dále: úpravu lidové písně si může udělat kdokoliv. Takže i Vy. Protože tomu nerozumíte tak jen na okraj Vínečko bílé není žádná lidová, ale složil František Hřebačka, pseudonym Fanóš Mikulecký. Poplatky pobírá vdova!
Pokud Vaše dílo, jako nezastupovaného OSA, zahraje televize nebo rozhlas, tak zaplatí vám!!!!! Tak nelžete!!!
0/0
8.7.2004 14:35

jiří blachut

Re:
A myslíte si, že nevím, kdo je autorem písně Vínečko bílé (tam je ale úpravců nepřeberné množství)?
Jinak, demagog jste Vy. A něco někam podávat (stačí, když se podíváte na ty prachy , co přes Vás protečou. Policie, soudy...???
Jo a ještě jedno číslo: členů OSA je 594. Tak každý ať počítá....
0/0
8.7.2004 14:42

Nedobik

Re: p o l o p a t ě...
Úpravci Vínečka nic neberou!!!   šmytec
0/0
8.7.2004 14:43

Nedobik

Re:
Jedna paní v jižních čechách vyhrála 20000000 korun!
Bude se mi blbě spát    
0/0
8.7.2004 14:57

jiří blachut

Re:
Ta paní si vsadila a měla štěstí! Přejte jí to!
Nebyla členkou  organizace vykazující mafiánské znaky ....
0/0
8.7.2004 16:04

Nedobik

Re:
   
0/0
8.7.2004 16:20

merhaut

Re: Co to blábolíte ?
Vy jste něco pil? Nebo jen máte problém pochopit význam psaného textu?
0/0
8.7.2004 15:23

Nedobik

Re:
připadám si jak napitej, když čtu Vaše problémy, kterými zde motáte hlavu nevědoucím lidem. Pravděpodobně vaše problémy nikoho mimo chat nezajímají a tak doporučuji je také ještě dát k "revizorovi " tam najdete podobně smýšlející a dojdete k úlevě! :o) Nebo že by ste zde založil konkurenční OSU? Tož do teho!  
0/0
8.7.2004 15:43

merhaut

Re: Nedo kopyto
Můžete mně Nedo popsat jakými "myšlenkovými" cestami jste z mého textu vydedukoval, že jsem muzikant, autor, apod. a že mám nějaké problémy ? Je kouzelně příznačné, že za zájmy OSA kope takový kopyto ...
0/0
8.7.2004 17:37

Nedobik

Re: Kdo teda jste? (kromě toho, že hlupák)
Když nejste muzikant ani autor, tak proč blábolíte ty nesmyslné příspěvky? Já nekopu za OSU, ale za sebe! Nemám zájem, abych byl okrádán neplatiči užití děl! On to v zárodku podělal hlavně pan vodamá, protože by měl držet ústa a ne si stěžovat. Pakliže jako autor podepsal s OSA smlouvu o zastupování, tak musí mlčet. Jinak platí výše i níže napsané, ale  vy asi nebudete normální, když jste absolvoval tolik soudních žalob, že?
0/0
8.7.2004 17:59

merhaut

Re: Kdo jsem?
Snad jsem se podepsal, ne? Na rozdíl od vás. Když už vás zajímá kdo jsem, přečtěte si například poslední Rock&Pop 7/2004.
Jak panebože souvisí moje normálnost s tím, že jsem absolvoval tolik soudních žalob? Za prvé, absolvoval jsem všechny soudy vítězně, takže svou normálnost mám posvěcenou, de iure, že.  Za druhé, máte v tom gulášek, udání nerovná se soudní žaloba, že.
A na závěř, proč by měl pan Pavlica držet ústa, když v dobré víře o solidnosti zastupovaní podepsal smlouvu s OSA a teď zjistil, že je pseudozastupován způsobem, jenž je naprosto v rozporu s autorským právem a jeho zájmy.
Člověče, držte se traději těch not, v téhle oblasti neználkovsky plavete.
0/0
8.7.2004 18:18

Nedobik

Pane, asi opravdu nechápete, nějakej merhaut nebo nedobík nám může bejt u zadku.
Já myslel čím se zabýváte, že takhle nefundovaně zasahujete do diskuze.(Přece si nebudu kupovat nějakej plátek, abych zjistil kdo jste. Mně stačí ,co navrhujete a ještě TADY v TÉ DISKUZI? Tak si to pište do těch vaši rocknovin. Jen namátkou vámi navrhovaná blbost např. kdyby každej vysílatel měl požadovat souhlasy od autorů a interpretů, jak to vůbec myslíte? Pan Pavlica ať vystoupí z OSY a pak mu nikdo nic nedá. (To von ale né, von je rád, že to nemusí hlídat]Od toho je kolektivní správce OSA Intergram Dilia a pod. To taky kecáte doktorům do jejich Lékařské komory? Tady taky není žádná komora hudebníků. Tak se uklidněte a stěžujte si na kluzišti posádkové hudby!
0/0
8.7.2004 18:40

GhorX

Re:
Na rozdíl od Vás se ten pán podepsal, a cokoliv navrhuje v této diskuzi, je jeho, nikoliv Vaše věc. Máte možnost se s ním hádat, ale vyhozovat ho odsud, vzhledem k tomu jak se poměrně často projevujete sám, nikoliv.
0/0
8.7.2004 18:49

Nedobik

Proč se podepisovat?, Vy se taky nepodepisujete! Nežádám po nikom jméno
a ani po vás nechci vaše jméno. To je jeho věc, já ho nevyháním z dizkuze, ale tento článek byl napsán o něčem jiném, než se diskutuje. A nejsem tak slušnej, abych vám, pane profesore neřekl, že račte být trouba, pokud jste článku neporozuměl.
0/0
8.7.2004 18:57

Nedobik

Re:
Diskuze (Zte mi nadzved)
0/0
8.7.2004 18:58

merhaut

Re: Naposled
Ještě jednou a současně naposled.
1. Ad kdo jsem. Jsem provozovatel cd klubu a cd bazaru, kdysi i cd půjčovny, alias ten, kdo podobné spolky jako OSA, IFPI ČR, Intergram vždy porazil u soudu i s jejich "superprávníky", o mou fundovanost ad autorský zákon tedy nemějte obavy, na rozdíl od vás jsem jej nejednou četl a studoval.
2. S vámi musím holt polopaticky, máte delší vedení. Má replika o mé soudně posvěcené normálnosti byla škodolibá reakce na vaši neuvěřitelně stupidní poznámku, že nejsem asi normální, když jsem absolvoval tolik soudních žalob. Prostě jsem si z vaší nejapnosti udělal de facto prdel. Už jste konečně pochopil ???
3. Téma OSA Nostra není téma jenom pro autory a hudebníky, to je širší společenské téma, takže s vašimi bolševickými manýry něco někomu zakazovat běžte nicko Nedobíku - víte kam (i když při vaší minimíře chápavosti ...) .
I loučím se s vámi. JM
0/0
8.7.2004 20:27

Nedobik

Re: Jo a to je taky dobrý:
soud mi de iure potvrdil, že jsem normální. (Vtip týdne)          
0/0
8.7.2004 18:49

jiří blachut

Vlastníci práv
Bohužel pan Pavlica je u OSY, to si musí s ní vyřídit sám. Pokud vím, všude ve světě mají právo používat bez předešlého souhlasu skladby jen veřejnoprávní televize, pokud si OSA zlehčuje práci i u soukromých, je to věc členů, aby si udělali pořádek. Ale: pan Pavlica je jen autor hudby, podat žalobu by měli dědici pana Skácela, tam zcela jistě souhlas nebyl. Dále vlastníkem práv k nahrávce je zřejmě vydavatel a ten asi zcela jistě nedal souhlas, ten by také měl žalovat. A byli požádáni interpreti.
Je vidět, že kolem autorského práva se pohybuje stále mnoho diletantů a výklady jsou stále velmi pochybné (i tzv. odborníků na Auz).
Shrnuto: souhlas musí dát: autor hudby - OSA (ale není-li v OSE?, osobně), textař - může OSA (není-li v OSE?, osobně), majitel nahrávky, interpreti
Na dobročinné účely bych doporučil se soudit a konečně udělat pořádnou publicitu!
0/0
8.7.2004 11:47

Nedobik

Re:
vy ste hrozní hlupáci, pan Pavlica jako já je rád, že nás zastupuje OSA. Proč furt melete o OSE, která pro nás vybírá peníze od vás, kteří byste nám jinak nezaplatili. Kdybyste uměli číst, tak byste zjistili, že panu Pavlicovi se nelíbí, že jeho píseň zneužila TV Prima v reklamě na bolševický seriál. S tím nemá OSA co dělat, tak nemudrujte blbiny!
0/0
8.7.2004 11:57

jiří blachut

Re:
Se Vám nedivím, že jste rád, že jste v OSE. Tzv. neidentifikovatelné platby se skvěle rozdělují, že? Veřejnost by se měla seznánit, kolik tyto platby dělají a jak se vlastně objeví...videopůjčovny, promítání filmů, hlášené produkce (diskotéky), provozovny...kde nechcete-nemůžete určit, čí skladby se hrají a komu mají být peníze poslány...ale všem to vyhovuje. S Vaším obratem OSA cca 450 000 000 Kč, si koupíte koho chcete, že?
0/0
8.7.2004 12:16

Nedobik

Re:
A jak to tak všechno víte? To už jste od tematu a můžete podat trestní oznámemí. Mimochodem, neberete poplatky jako dědic od Intergramu za Beno Blachuta? Přál bych Vám je.
0/0
8.7.2004 12:19

jiří blachut

Re:
Sežeňte si výroční zprávy OSY...dost poučné čtení. Blachut byl jen interpret a ti potom z vysílání a nahrávek mají skoro prd...ale nejsem v příbuzenském vztahu.
0/0
8.7.2004 12:22

jiří blachut

Re:
To potom umělec Kocáb řekne: "Dostávám mizernejch 500 000 od OSY, že mě hrají..., to je jenom na režii". Kde v rozhlase, TV Kocába hrají? Z prodeje desek to rozhodně mít nemů!! To jen tak pro příklad. Je třeba být v té správné partě, ne?
Vybrat neoprávněně peníze, ketré mi nepatří, tomu se v civilizované zemi říká zlodějna...
0/0
8.7.2004 12:20

Nedobik

Zapomněl jsem vám říct,
že stačí tužka a notový papír a nápad a můžete být taky v OSE. A ty vaše finanční obraty musíte doplnit o asi 5000 autorů, které OSA zastupuje, aby informace nebudily u čechů závist. Jinak melete stále blbosti, protože pan Kocáb dostává honoráře z OSA i ze zahraničí!!! Jinak 500.000 je skutečně pouze 42000,- hrubého měsíčně, což má kdejakej úředník! A ty vaše řeči o správných partách nasvědčují, že jste asi neúspěšný skladatel, o jehož tvorbu není zájem. Lituji vás - pánbu vám nenadělil   O neoprávněných penězích a civilizovaných zemích nemluvte, protože Ve všech civilizovaných zemích jsou "OSY", tak si budete muset zvykatTAKHLE VIETNAMSKÉ TRŽNICE - to v česku vyhohuje, věřím!
0/0
8.7.2004 12:32

jiří blachut

Re:
Abyste byl v OSE nestačí tužka ani notový papír...podmínky pro členství po začátku 90. let se docela opět zpřísnily tak, aby členy byla jen vybraná parta...asi je znáte, ale veřejnost ne, tak ať se podívá na podmínky členství. Jsou dvě věci : být zastupován OSOU nebo být členem... velmi rozdílná postavení (zastupovaný nemá výhodu z balíku rozdělovaných peněz, že?) To ale asi Vy víte.
0/0
8.7.2004 12:48

Nedobik

Re: debata s vámi ztratila pro mne smysl,
odcházím komponovat (vydělávat) a vy zde zdarma rozdávejte rozumy!  
0/0
8.7.2004 12:51

xyndel

Re:
42 000,- ma kdejaky urednik?? Jsi normalni?? Pokud se zastavas spolku OSA, tak jsi bud clenem, nebo uplne blby...promin, ze o Tobe rikam takove veci, ale nejak mi to z toho vyplyva...
0/0
8.7.2004 12:57

Nedobik

Re:
tak promiň, kdejaký automechanik, opravář praček atd. a nezdaněnejch! Akorát ty si připočti k svýmu platu zadarmo internet svýho zaměstnavatele. A to třeba ani nejsi xyndel.   (kdybys uměl číst, tak bys věděl, že jsem člen OSA, ale ty holt ten českej závistivec, ktere vidí jen ty cifry... )
0/0
8.7.2004 13:25

xyndel

Re:
nectu komplet celou diskuzi, takze jsem v dobe psani meho prispevku netusil, ze jsi v tech srackach az po usi a jeste se k tomu hrde hlasis...jsi v te nejzas*anejsi organizaci v cele CR, a to je co rict...byt v organizaci, ktera vyzaduje, aby ji materske skoly platili za to, ze tam detem pousti Dadu, to je vpravde oberhnus...s takovym, jako ty, se bavit nebudu...čus...
0/0
8.7.2004 13:41

Nedobik

Re:
tak mi to přej a nezáviď...
0/0
8.7.2004 13:52

Nedobik

Re:
jo a dádu si  tam u vás v tej mateřskej školce hrajte od rána do večera, dobře vám tak...        
0/0
8.7.2004 13:59

paltt

Neco je tady uplne spatne, asi zakony ktere to umoznuji
Neni mozne! Autor se necha zastupovat agenturou a ted se mu to nelibi? Ale reklama na Matonku pred MS v hokeji (cca nejaky ten rok zpatky) se mu jiste libila. Ach jo. Tak at si precte nejaky ten zakon a potom muze zalovat agenturu. Smluvne pravni vztah OSA - Prima je podlozen zakony CR. Rozhodne to neni dobre, ale je to tak. Ovsem pokud namatkou vzpomenu, tak zde neni pouze OSA, ale take Dilia, Asociace provozovatelu KTV, Integram ... A vsechny zastupuji autory bez jejich souhlasu, a to na zaklade zakona schvaleneho parlamentem, tedy poslanci. Vsechny tyto organizace zastupuji autory bez jejich souhlasu a vymahaji autorske poplatky (i pro autory). Pravda, hlavne pro sebe, ale obcas... Jedina moznost je vyvyzat se pisemne ze zastupovani temito organizacemi. Ovsem to je jiz jina "pisnicka" a hlavne za tenhle pravni paskvil patri rozbit panum poslancum "usta".
0/0
8.7.2004 10:26

Nedobik

Re: K tomu nikdy nedojde!
Autor by byl vůl, kdyby se nenechal zastupovat, protože pak by v této banánové zlodějské republice mu všichni přestali platit a utřel by. Vy "odborníci"!
0/0
8.7.2004 12:00

petrmate

Nenadávejte..
V maj. Zemanovi hráli skoro všichni český herci té doby a dneska řvou, že podepisovali chartu... Celkově je to docela povedenej krimi seriál. Nechápu proč se toho kolem něj ještě dneska tolik naplká. Na politickej podtext kašlu - je to to lepší na co se dá v TV podívat! A nějaká upoutávka? Ta mi je úplně ukradená - písnička je vykopávka a na nějaká aut. práva už bych se dávno  v y s r a l.
0/0
8.7.2004 10:10

Ringo01

magor Zeman
Nemyslím si, že by magor Zeman byl povedenej seriál. Většina dílů má dokonce velmi špatnou úroveň a včerejší díl Studna, který se stal tak trochu kultovním, je toho důkzem.
0/0
8.7.2004 11:35

GhorX

.
Jen doufám, že pan Pavlica tímto pochopil, co je OSA zač a přeruší s těmito ziskuchtivými zloději se státní ganrancí spolupráci.
0/0
8.7.2004 9:03

riu

Re:
Vedle OSA svého času ještě existoval Intergram - prudili svorně a nerozdílně, kdo pouštěl veřejně rádio, platil hnedle dvakrát
0/0
8.7.2004 9:12

velkokuti

Re:
to je ten úžasný přístup ignoranů z OSA - hrabat prachy, ale skutečně zastupovat a chránit autory, to ne
0/0
8.7.2004 9:44

Nedobik

Re: Pane profesore Ghorxi, myslel jsem, že jste chytřejší!
vy ste hrozní hlupáci, pan Pavlica jako já je rád, že nás zastupuje OSA. Proč furt melete o OSE, která pro nás vybírá peníze od vás, kteří byste nám jinak nezaplatili. Kdybyste uměli číst, tak byste zjistili, že panu Pavlicovi se nelíbí, že jeho píseň zneužila TV Prima v reklamě na bolševický seriál. S tím nemá OSA co dělat, tak nemudrujte blbiny!
0/0
8.7.2004 12:02







Najdete na iDNES.cz