Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlatou palmu získal dokument o Bushovi

Kontroverzní dokument Fahrenheit 9/11 režiséra Michael Moorea, namířený proti americkému prezidentovi, získal na filmovém festivalu v Cannes Zlatou palmu. Zvítězil v konkurenci 18 filmů. Moore převzal cenu z rukou jihoafrické herečky Charlize Theronové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

najmy00

Videl jste to nekdo?
Nechci byt stary rypal.. Jak muze nekdo z Vas kritizovat film, ktery jste nevideli? Vubec nevite, o cem tu pisete a Vase komentare se zakladaji na predsudcich, na prevzatych informacich a spekulacich.
Rozhodne musim uznat, ze tato diskuse na jednim dokumentem investigativniho novinare, se stala zajimavym rozborem zahranicni politiky USA. To je to, co me na techhle diskusich nejvic bavi.. Nic se tu clovek nedozvi.. Ja osobne se moc tesim, az film shlednu. Minuly jeho pocin "Bowling for Colombine" mi docela otevrel oci. Ne, ze bych vsemu, co Michael Moore natocil veril, ale rozhodne je dobre mit nazor obou stran.
A v dokumentu nebyly jen bohapuste vymysly. Data si muzete overit z historickych zdroju. Dat informace a data k sobe a dojit k zaveru je prece zakladni vzorec pro vsechna ekonomicka, vedecka a historicka zkoumani.
Takze, ja osobne se uz moc tesim, az film shlednu a az se k nemu vyjadri moje "oblibena" kriticka Mirka Spacilova a ja se budu moci znovu rozohnit
0/0
23.5.2004 23:20

MilanMilanMilan2

Re: Také se těším
Až film uvidím; vzteklé reakce Bushových přívrženců dávají tušit, že to bude zajímavé.
0/0
23.5.2004 23:59

rasista

To je zajímavé ...
V Dražiucích u Tábora získal film Fahrenheit 9/11 cenu zlaté lopaty a film Old Boy pouze cenu bronzové lopaty. Je tady vůbec nějaká spravedlnost ?
0/0
23.5.2004 22:13

j@ck

-
je fakt smesne, jak zdejsi tzv. proami neustale nekomu s kritickym nazorem na GWB predhazuji, ze je levicak a komunista. kdokoliv v argumentu pouzije slovo komunista, tak si muzu byt temer jisty, ze se jedna o blbce s IQ tykve.
0/0
23.5.2004 20:50

j@ck

Re:
taky mam pocit, ze zdejsi zatvrzeli (a natvrdli) bushiste maji problem rozlisovat mezi pojmy humanismus a levicacstvi.
0/0
23.5.2004 21:09

Lucy@.

Re:
Taky mam pocit,ze zdejsi natvrdly Clintonista Jack,ma problem uznat,ze Michael Moore je opravdu left wing.
0/0
23.5.2004 22:22

Dan 1

Re:
Takže kdo respektuje politiku současné administrativy, nemůže být zároveň humanistou? Například já jsem pro nemilosrdnou fyzickou likvidaci teroristů. To proto, že jsou mi milejší moji blízcí, než život pana Atty nebo Zarkávího, kteří si ho beztak neváží. Asi nejsem dost velký humanista... To, co tady antiami předvádějí, má k humanismu daleko. Je to pouhý idealismuis a ventilace nenávisti k Bushovi and Co. Nebezpečný, sebevražedný levicový idealismus kohákovského typu.
0/0
23.5.2004 23:31

mravkolev

Re:
Nebezpečný, sebevražedný levicový idealismus kohákovského typu.
0/0
23.5.2004 23:37

Dan 1

Re:
Ano, pseudohumanismus, zaštiťující se "argumentem", čím že se ti chudáčci teroristé mají pobavit, když jsou tak chudí a vykořisťovaní. Směs antijudaismu, reziduí komunistické popř. protektorátní výchovy, falešný soucit se "slabším" a mohl bych ještě pokračovat. Ale nemělo by to smysl, každý si to tady může přečíst a nemusí ani umět číst mezi řádky. Jakoby někteří ztráceli sebezáchovné pudy.
0/0
23.5.2004 23:44

CBR900RR

Moore - ne díky!
Bush je pro Ameriku katastrofální prezident, ale i tak by si zasloužil inteligentnějšího a sofistikovanějšího kritika než je levičácký manipulátor a demagog Moore. V Cannes bych nejspíš letos dostal Zlatou palmu i já nebo kdokoli jiný, kdyby natočil home-video a pořád dokola v něm říkal "Bush je vůl, za všechno může Bush a Amerika" a "yntelektuální" Francouzi by se mohli uplácat.
0/0
23.5.2004 19:35

Lucy@.

Re:
A kdo jiny, nez levicak by mel kritizovat Bushe? V Hollywoodu najit pravicaka je jako hledat jehlu v kupe sena.
0/0
23.5.2004 19:43

CBR900RR

Re:
Nejde o to, že je levičák, ale o to jak zoufale překrucuje fakta, které pak vydává za skutečnost a dává do souvislostí naprosté nesmysly.
0/0
23.5.2004 19:46

Smileface

Re:
Neháchapu co mate furt s tim levicakem a pravicakem.Noam Chompsky je taky američan-levičák a nikdo jeho zásluhy nezpochybňuje.Moore je naopak obratný režisér.On chce dostat diváka tam,kde ho chce mít,ale používá k tomu sled pravdivých událostí,nesmyslné souvislosti jste si pravděpodobně utvořil ve své hlavě.Moore patří dozajista ke špičce v oboru dokumentů.Má už i Oscara,jenom taková nicka jako vy na něj nadává.Je to nezávislý autor a každý člověk se může rozhodnout jak jeho díla bere,zatím se většina rozhodla pro( csfd.atlas.cz" rel="nofolow" target="_blank">csfd.atlas.cz" target="_blank" rel="nofollow"> csfd.atlas.cz" rel="nofolow" target="_blank">csfd.atlas.cz )btw. pravičáků je hollywoodu plno,stačí si vzpomenout,kdo byl pro válku v Iráku.
0/0
23.5.2004 22:46

CBR900RR

Re:
"Obratný režisér" je bezesporu výstižné. Obratný režisér - maipulátor, který nepřemýšlejícího diváka dostane tam kam chce dodal bych já.
Nevím jestli jste vy sám Bowling for Columbine viděl a pokoušel se u něj trochu přemýšlet nebo se jen nechával unášet Mooreho masáží, popř. se jen spokojil s "hvězdičkami" z vašeho odkazu.
Moore má bezesporu zásluhu na tom, že téma gun-kultury "nekousl" ale toť vše. Pár příkladů opravdu nesmyslných souvislostí:
- když v Columbine pojednává o šestileté holčičce co si ustřelila hlavu, protože našla u strýce nebo koho v šuplíku pistoli, tak se Moore neklade otázku jak je možné, že nezodpovědná matka nechá dítě bez dozoru, popř. jakto že má někdo doma nabitou zbraň na místě přístupném dětem, ale po levičácku způsobem postrádajícím logiku obviňuje stát Michigan, že nutí matku socku si sociální dávky odpracovat.
- Absurdnost své argumentace dovádí do extrému, když fotku toho dítěte ukazuje Hestonovi, který samozřejmě není žádný svatoušek a je podobný demagog jako Moore jenže na druhé straně. NRA je skutečně pochybná a nebezpečná sekta - pár let jsem strávil v Idahu, kde jejích členů je plno a navíc se tam daří "milicím" viz. kauza Randy Weavera v Ruby Ridge, ID. Ale to co předvádí Moore je prostá podpásovka a sprosťárna.
- dávat do souvislosti tragédii, kdy se dva pošahanci rozhodnou vystřílet půl gymplu, protože si připadají nedocenění nebo nemí ovládat své emoce, popř jsou uplně vygumovaní z hraní násilných her na počítači a fakt, že "v sousedství" Columbine High je fabrika Lockheed Martinu na mezikontinentální rakety je stejně stupidní jako jít do továrny Škodovky v Mladé Boleslavi a tam je všechny obviňovat z toho, že se u nás na silnicích pozabíjí tolik lidí, protože jezdí ožralí, rychle, agresivně, nepřpoutaní, atd.   
0/0
24.5.2004 7:28

pinguinone

Re:
..co vsechno jsi cetl od Moore ?
0/0
24.5.2004 8:18

I.J.Reilly

Re:
0/0
23.5.2004 19:43

Bennu

Kde to ziju?
Jeste NIKDO z vas ten film nevidel, ale VSICHNI uz vite, ze stoji za .....
0/0
23.5.2004 17:25

Lucy@.

@
Je zajimave,ze left wing Michael Moore nenatocil zadny film o tom jak Clinton prehlizel teroristicke nebezpeci a teroristicke utoky 8 let.Mohl by natocit neco o tom jak se teroriste z 9/11 ucili v USA letat bez pristani???? Mozna by mu osvezila pamet kniha "Losing Bin Laden" nebo jeste lepsi "Dereliction of duty" kterou napsal Robert Patterson (Lt.Col. USAF) Ale kdo vi jestli by takovy film uspel zrovna ve Francii.
0/0
23.5.2004 17:22

goneril

Re:
Souhlas. M. Moore je normalni fanatik a komunista...
0/0
23.5.2004 17:33

Praseckar

Re:
Fanatik ano, ale komunista ne.......to by mel strach ze prijde o vsechny prachy co si nahrabal kritizovanim bohatych a probouzenim zavisti v lidech
0/0
23.5.2004 18:21

mravkolev

Re:
to je opravdu nesmírně zajímavý, že moore nezfilmoval nějakou slátaninu od jakéhosi roztodivného pattersona (Ltd.),  třeba tohle veledílo dílo čeká na right wing režiséra
0/0
23.5.2004 17:56

Lucy@.

Re:
Hloupucky mravkoleve driv nez nazves vec slataninou (pochybuji o tom,ze jsi tu knihu vubec cetl),tak si zjisti jakou praci delal Patterson v dobe, kdy byl Clinton prezidentem.Ten clovek vi o Clintonovi mnohem vic,nez nejaky "herec" jako je prave Moore.
0/0
23.5.2004 18:16

mravkolev

Re:
tu hloupost sem přelouskal asi do poloviny, dál už to nešlo, taková kupa nesmyslů, to opravdu nešlo, třeba jak clinton ztratil nuclear codes, nebo jak obtěžoval ženský v air force one...
0/0
23.5.2004 18:50

Lucy@.

Re:
Tak to potom dopada,kdyz nekdo cte knihu do poloviny. A to,ze Clinton obtezoval zenske,to prece neni vubec v te knize podstatne o jeho choutkach uz vedel kazdy, uz davno predtim ,nez tahle kniha vysla.O takovych vecech se tady ani nebavim.A jak vis,ze je to kupa nesmyslu? Ten clovek tam popisuje co se opravdu delo za Clintona a ty sem napises,ze jsou to nesmysly.Ty mas o Clintonovi vic informaci nez Patterson? To mi nerikej ani ze srandy.
0/0
23.5.2004 19:14

mravkolev

Re:
hele narovinu, miluješ george?
0/0
23.5.2004 19:37

Lucy@.

Re:
A ty to tluste levicacke prase, ktery se jmenuje Michael Moor?
0/0
23.5.2004 19:48

Dan 1

Re:
No vida ho, prasáka starýho. Na chlapa si netroufl, tak obtěžoval slabé bezbranné ženy. Fuj.
0/0
23.5.2004 19:16

pacifista1

Re:
Kdybys sledoval tvorbu M.Moore vedel bys ze kritizoval i Clintona, do popredi se dostal az za Bushe... Jinak mne dost malo zajima kdo to rika, ale co rika a Moore podklada sve tvrzeni fakty a dukazy, takze ... no jo, ale kdyz nekdo slepe obdivuje Bushe, asi neprijme zadnou kritiku...
0/0
23.5.2004 19:10

Lucy@.

Re:
Ale ja slepe neobdivuji Bushe,jenom me pripada dost nespravedlive,kdyz nekdo obvinuje predevsim Bushe,ze prehlizel teroristickemu nebezpeci ktery byl prezidentem 8 mesicu a ne Clintona ktery to prehlizel 8 let.Me spis zajima kdo to rika,nez co rika.Vic uverim cloveku ktery pracoval pro prezidenta,nez cloveku ktery je pouhym hercem a jeste demokrat ktery se snazi jenom pospinit Bushe. Ja ten film nevidela a v clanku neni zminka o tom,ze kritizoval i Clintona ,tak mi prosim o tom rekni neco vic.
0/0
23.5.2004 19:35

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Moore mi připomíná některé americké ekology, kteří když se mě zeptali jak ja možné , že Severní Amerika spotřebuje skoro polovinu světové spotřeby ropných produktů a když jsem se jich zeptal jestli mají rádi auta a motorky tak skoro všichi je milují, tak jsem jim řekl , že je to tím, že v America a Kanadě je dost lidí, kteří milují  ježdění autem a mají na to peníze a jestli chtějí změnít tato čísla, měli by omezit motorismus a energeticky náročné činnosti, což je naštvalo, jelikož čekali, že budu nadávat těm společnostem, jejihž produkty oni velmi masově konzumují. Prostě miluju lidi, kteř nadávají na globalizaci, mají Kanadský pas, půlku roku cestují po světě, poslouchají muziku na malajském walkmanovi, a mají thajské spodky a čínské tričko.
0/0
23.5.2004 19:49

Praseckar

Frantici
by ocenili i starou korenarku Novakovou, kdyby tam poslala dokument proti soucansemu vedeni USA. To si zamindrakovany Frantici nemohli nechat ujit, prihrat si polivcicku na beznadejne touze stat se opet velmoci a ne jen uzvanencemi, na ktere se nelze spolehnout a kteri podrazi kazdeho, spojenec nespojenec
0/0
23.5.2004 16:16

epsilon

Re:
souhlas;a jeste ze ten festival neni v Risi
0/0
23.5.2004 17:09

mravkolev

s
ještě nám něco pověz o zdegenerovaném, nehodnotném, úpadkovém umění
0/0
23.5.2004 16:09

pater_Mamlasa

.......hnus.....?
A není náhodou větší hnus, že pod uhlazenou, navoněnou americkou společností se skrývá ten největší konzum na celé planetě? ? ?
0/0
23.5.2004 16:09

martixy

Hnus
Základní rozdíl: Moore se svoje exhibicionistické hovadiny může točit zcela svobodně, kdežto v řadě jiných zemích by takový člověk přišel o hlavu apod. Moore je tlusté levičácké prase. jeho pamflety jsou přijímány naivními vzteklými levičáckými proudy ve zdegenerované Evropě samozřejmě s radostí. Takový hajzl by určitě líbal pr... takovým vrahům jako je Castro nebo Kim Ir sen.
0/0
23.5.2004 15:58

barbudo

Re:
, ... on by to mohl natočit i v té zdegenerované Evropě. Dokonce to v ní bude i promítat. Jenom v USA ne ... hmm ...
0/0
23.5.2004 16:03

martixy

Re:
Pokud vím, tak v té podle vás "fašistické Americe" získal za nějaký poslední podobný film Oscara. Ti co navrhují Oskara se samozřejmě hlásí k modním levičáckým proudům, protože to je tzv. in a nahrává to jejich vlastnímu exhibicionismu a pocitu důležitosti, ačkoliv jinak tito lidé rozumí politické realitě jako koza petrželi. Podle mne je to jasný důkaz svobody v USA. Ať tento důkaz předloží spousta jiných zemí.
0/0
23.5.2004 16:12

pater_Mamlasa

Re:
je vidět, že jsi neviděl nic, tak nevím jak můžeš kritizovat a urážet? Koukni na Bowling for Columbine a pak se vyjadřuj...
0/0
23.5.2004 16:16

mravkolev

Re:
ty seš pravičák páč to je v postkomoušském česku in, páč pravičáci sou schopní, úspěšní a všemu rozumí
0/0
23.5.2004 16:18

pater_Mamlasa

Re:
jsou schopní...všeho :-((
0/0
23.5.2004 16:22

martixy

Re:
Jsem spíš pravý střed. Ale když vyhraje volby levice nemám nic proti tomu, ale musí to být demokratická levice, která umožní další volby. Totéž platí i pro pravici. Oba dva základní politické proudy se navzájemckorigují. A zajémavé je, že žádné z nich nemá za normálních okolností nějakou obrovskou většinu ve společnosti. proto se mi nelíbí nenávist vůči Bushovi, který byl zvolen demokraticky a kterého chce mnoho Američanů. NNělteří levičáci by chtěli socialistickou revoluci v Americe.
0/0
23.5.2004 16:23

pinguinone

Re:
..zvolen demokraticky ..
0/0
24.5.2004 9:58

Dan 1

Re:
Nechápu, že to Jugendfront zařadila do rubriky kultura. Žabojedí socfestivaly patří pod rubriku revue.
0/0
23.5.2004 16:06

Bennu

Videls Bowling for Columbine?
Jsi schopny ten film napadnout bez toho, ze by kolem tebe litala hromada urazlivych slov?
0/0
23.5.2004 16:12

martixy

Re:
Normálně jsou moje příspěvky zcela jiné, ale když vidím to exhibicionistické snobské  tlusté pr. jemuž jde jen o slávu a prachy, tak se neovládnu.
0/0
23.5.2004 16:15

mravkolev

Re:
ty mluvíš jak ňákej anarchokomunista
0/0
23.5.2004 16:22

Praseckar

Re:
Ten film je dobry, a je dobry take proto, ze tam je minimum politiky a politiku
 
0/0
23.5.2004 16:17

Bennu

Kdyz nektere posloucham,
tak je mi z nich zle. Kazdy, kdo ma vlastni mozek a neboji se rict vlastni nazor, tak je komunista. Rychle ho musime zabit, aby kolem sebe nesiril tu demagogii. Nahodou jsem vcera videl Mooruv snimek Bowling for Columbine a kdo ho nevidel, doporucuji shlednout. Jeste chvili po skonceni filmu jsem nemohl uverit, ze by to mohl natocit American. Doufam, ze ten jeho novy snimek na stejne urovni jako tento (ja ho jeste nevidel, a pochybuji, ze nekdo z vas ano).
0/0
23.5.2004 15:51

pater_Mamlasa

Re: souhlas,
já to viděl také, přečti si můj příspěvek na druhé straně. Ovšem ihned jsem byl za hloupého....
0/0
23.5.2004 15:59

pater_Mamlasa

Tak to vypadá,
že kromě mytí nádobí má kolega richdek i nějaký ten cent za probushovu agitku :-)). Platí od řádku, nebo od písmene? Škoda, že nejde na PC interpunkce, viď? Byl by příplatek....
0/0
23.5.2004 15:20







Najdete na iDNES.cz