Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum Dalího má vyrůst u Vltavy

Světoznámý hudebník, teoretik a architekt Daniel Libeskind se na jeden den objevil v Praze. Přijel představit svůj architektonický model budoucího Muzea Dalího neboli Dali House v Praze. Podle avizovaného záměru by mělo stát u Vltavy při ústí z Revoluční ulice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

shirman

Nakupni cenrtum Dali House aneb kolik zaplatit pamatkarum za souhlas
Jasneze je to stoprocentni komerce.Proto se to nejmenuje Dali Muzeum, ale Dali House a jak uvadi sam projektant "Muzeum by mělo kromě OBCHODNÍCH ZÓN!!!! A KAVÁREN!!! nabízet i galerijní prostor, divadlo, knihovnu",to znamena ze v sedmipodlaznim tuctovem obchodnim centru bude take mala galerie a komorni divadelko s prirucni knihovnou. To, co si P.R. agentura dovoluje nazvat "moderni architekturou" je trosku predelany projekt na multikino IFA v Drazdanech, tj. realizace z 2.pol.90. let minulho stoleti=10 let stare vyrazove prostredky. Perverzni je take tzv."nadseni pamatkaru", kteri Mede Mladkove zakazali 2metrove sklenene vikyre a chteli zakazat i 3metrovou sklenenou spicku schodistove veze a najednou "tleskaji" (podle modelu a podlaznosti odhaduju) minimalne 30timetrove nesourode hromade skla, betonu a nerezu, a to stejene daleko od Hradu jako Mlyny. Architektura tohoto "projektu" je dost podobna panelakum,nebo hypermarketum: neco si vymyslim v kancelari a pak to proste placnu kamkoliv, kde si udelam misto, hlavne kde se to rychle zaplati. Staci si srovnat 700mil Kc za tuto lacinou velikou skatuli a 1mld. Kc za Zlaty Andel na Smichove se srovnatelnym obestavenym prostorem.
0/0
1.6.2004 22:59

Schneidr

Proč Praha?????
Jsem asi nezvdělanec největší, proč má být muzeum v Praze? Není lepší postavit něco pro sbírky, které jsou v majetku našich institucí a se vztahem k naší vlasti.  Často se píše v jakých katastrofálních podmínkách jsou uloženy. Připadá mi, že si někdo chce vybudovat pomník. Já myslel, že tahle doba je pryč. Jen namátkou, kolik problémů a překážek bylo kolem Sovových mlýnů?????
0/0
25.5.2004 11:36

vitamin C

Šance pro Prahu
Ještě jeden aspekt, krom toho, že budova odpovídá povaze projektu, protože Dalí byl takový excentrik, který prostě a priori nemůže mít muzeum v "normální" budově. Je to také šance na zviditelnění Prahy ve světě. Praha je krásná, ale pokud nepůjde s dobou, časem se okouká a nastane nutný úpadek. A pokud nebudou turisté a Praha nebude vidět, ztratí na tom celé Čechy a my všichni. Navíc Dalí je z obchodního hlediska stejně dobrá značka, jako BMW mezi automobily, tak proč toho nevyužít? Já jsem zásadně pro muzeum, v jakékoliv adekvátní (tzn. netradiční a neokoukané) podobě.
0/0
24.5.2004 17:50

Tomi480

Nebo jde o úplně něco jiného
Možná mezi těmi příspěvky zapadl úplně jiný fakt - pražští radní již požádali o změnu územního plánu z parku na - na co vlastně? Možná na kulturně-obchodní využití. Takže scénář bude asi takovýto - galerista Smolák brzy v tichosti projekt odvolá, protože na něj nesežene peníze. Následně celý pozemek bude prodán nebo ještě lépe pronajat na 99 let nějaké spřátelené developerské firmě, která zde na lukrativním místě postaví v souladu s plánem několikapatrové obchodní centrum s malou galerií (kultura!) a nutnými obslužnými kancelářemi... Rád bych se mýlil, ale zkušenosti s radnicí Prahy 1 a Magistrátem mě spíše přesvědčují, že to tak spíše bude.
0/0
20.5.2004 22:45

MuHoR

Model a okoli
Ja sice nejsem zadny architekt, ale myslim ze ve meste by se nove budovy mely navrhovat s uvahou okoli. Proto se mi libi napriklad Tancici Dum. Je to originalni, ale je na tom videt, ze jeho architekti brali v uvahu prave ten konkretni roh u Jiraskova mostu. Sice kontrastuje s okolnimi budovami, ale tak nejak do toho zapada. Daliho muzeum je ale stavba se kterou ten clovek objizdi ruzna mesta, a snazi se ho "udat". Tohle mi docela smrdi, takhle by se to podle me delat nemelo. Tohle at si postavi nekde na zelene louce, ale ne v centru mesta.
0/0
20.5.2004 9:35

vitamin C

Model vypadá dobře.
Jsem pro a zásadně odmítám teorie, který by nejraději z Prahy udělady skanzen.
0/0
17.5.2004 16:25

RiaZichova

vskutku originální
Ta budova je stejně ulítlá, jako byl sám Salvador. Nápad je to skvělej, jenom proboha prosím ne ty obchodní zóny, to by snad i Dalímu vstávaly vlasy na hlavě, kdyby do jeho muzea chodily utrácet nakupovací fanatici. Ale do takového muzea se už těším......
0/0
17.5.2004 12:13

Kleki Petra

No, mě se to líbí.
Pokud bych do toho mohl mluvit, určitě bych to podpořil. Zaprděnosti je u nás až až, památkáře pokládám za shromáždění lidí, kteří se jinde neuplatnili, byl bych daleko spokojenější, kdyby o takových záměrech rozhodovalo nějaké široké kolegium význačných českých architeltů, protože jejich cit pro umístění jakékoli stavby do jakéhokoli kontextu staré zástavby je jistě daleko lepší, než prostý údiv úředníků.
0/0
17.5.2004 9:37

metafrik

Re:
Spravna vec na spravnem miste jsou dve odlisne veliciny, coz znamena ze to muzeum se nepostavi, jenze ten galerista to nepochopi, stejne jako outsideri kteri s ne/postavenim toho baraku budou ztotoznovat sve sebevedomi a sebeurceni...... protoze jediny, co umi je michat hrusky s jabkama... :|
0/0
17.5.2004 9:53

Nedobik

Přátelé nevzrušujte se!
Přiroda si pomůže! )Třeba přijde ještě větší povodeň! (Nebo Taliban  )
0/0
16.5.2004 15:02

Post

Hrůza
Takovou hrůzu ať strčej někam do stromovky.
0/0
16.5.2004 14:03

Lui_

to urcite
Tyto budovy at si tvori v mestech, kde mezi domy z betonu, skla a zeleza potrebuji neco umistit aby nalakali turisty.
Praha je krasna sama o sobe a uz tancici dum meli oznacit za zlocin ... natoz neco takoveho jako Daliho muzeum.
0/0
14.5.2004 16:24

tpisi

Nejlepší místo
Myslím, že v Praze je vskutku tolik parků, které lze zrušit a postavit na nich podobné budovy. A ještě ke všemu takové, ktéré doslova padnou architekturou ke koloritu staré Prahy, tak aby ji nenarušili.  Zkrátka, je spousta lepších míst, kde by museum mohlo být postaveno, ale tohle to rozhodně není.
Tomáš
0/0
13.5.2004 10:01

karoten

Re:
A já si zas myslím že Praha narušit potřebuje jako sůl. Pokud to bude na takový úrovni jako se nabízí - sem s narušitelem. Památníčkáři/ky zhyňte
0/0
13.5.2004 12:17

pinguinone

Re:
blbe provokujes
0/0
14.5.2004 16:23

metafrik

Re: karoten
Pripadne provetravani Prahy je otazkou subjektivni a svoji odpoved na ni ma kazdy, jiste je ze jeden barak to urcite neudela. Podivejte se na starou Prahu z Hradcan a pak mozna snad pochopite, ze meritko a detail staveb v ni je uplne odlisne nez to Liebeskindovo a behem staleti nebylo naruseno. Jeho muzeum patri na nabrezi Holesovic, Libne nebo Smichova, tam kde je prostor a ne stredoveka parcelace.
0/0
17.5.2004 9:43

Naranja

konkurence
Naproti secesní budově Ministerstva je to jako pěst na oko. Ale jinak moderní architektuře fandím, musí ovšem zapadat nebo mýt na zelené louce.
 
0/0
12.5.2004 16:00

karoten

Re: Na zelené louce mýt auto nelze
Vychcípaly by orchidejky a žabičky by se též odstěhovaly
Asi jste chtěla užít slovesa být... Jde přece o myšlenku, a tou je zasvěcení Salvadoru Dalímu, tušíte co byl zač? Přesně to architekt domem vyjadřuje, ne uměleckej směr Dalího, ale jeho osobnost. On rozhodně nezapadal, nebral ohledy, to fakticky ne. Ten model je eště dost mírnej....
0/0
13.5.2004 12:12

szalas

vyska
podle obrazku je to skvost moderni architektury, ale to misto nevim nevim - stavba o dost prevysuje vyskovou hladinu strech
0/0
12.5.2004 13:07

szalas

jeste dodam
i kdyz tam teda muze byt jista navaznost na Hilton a Danube House, takze to mozna vadit nebude:) proste doufam, ze to postavi
0/0
12.5.2004 13:30

vandor

Re:
 v to doufá dosti jedinců 
0/0
12.5.2004 16:05

joriq

Praha, smetiště architektů.
Další hnusárna v praze.  Jinde v evropě ho nechtěji nechat takovou příšeru postavit.Kdyby raději dostavěli  otevřeny blok  za parkem a park u vody nechali. Nechte Prahu trochu větrat.
0/0
12.5.2004 9:24

karoten

Re: Diskuze iDnes - smetiště slov
0/0
12.5.2004 11:26

Karboxyl

památkáři
Akorát se trochu obávám o zachování formy , protože může vlivem nesmyslných zásahů památkářů značně utrpět. Zde opět musím zmínit Tančící dům, ketrý právě kvůli takovým zásahům nebyl nakonec realizován v původní podobě, o které Vlado Milunić říká, že byla jednoznačně nejlepší (i když mě osobně se víc líbí ta současná). Ale jméno Daniela Libeskinda je snad dostatečně velká váha, aby k něčemu takovému nedocházelo. Aspoň pevně doufám.
0/0
11.5.2004 23:28

joriq

Re:Tančící dům?
Tančící dům? architektura pod vlivem drog?
Hrůza. Umístění příšerné. Architektonický zločin.
0/0
12.5.2004 9:32

jenule

Re:
to vubec neni pravda, Tancici dum, je krasny a dobre umisten.
0/0
12.5.2004 9:59

Lui_

Re:
Bydlim primo naproti a vase nadseni nesdilim, clovek koukne z oken na Hradcany ... otoci se a bac tahle ohavnost na druhe strane
0/0
14.5.2004 16:21

yogy

Re:
Já bydlím v Bubenči a tenhle výhled ti fakt moc závidím, protože obojí je super, jak Hrad tak Tančící!!!
0/0
27.5.2004 18:21

metafrik

Re: tancici dum=rozkopane popelnice
Tancici dum je reklamnim objektem investora-nadnarodniho kolosu ING. Kdyz bude takova spolecnost chtit, u nas si zaplati treba pozemek na Staromaku a postavi si tam co si zamane, uz jen proto ze to bude "zajimave". Mimochodem ten dum je pronajat z 30%, jako vetsina kancelarskych retailu od Gehryho. Diky jeho kreativnosti  jsou totiz dost omezene v uzivani..
0/0
17.5.2004 9:32

Karboxyl

konečně
Konečně se z té záplavy brakové architektury (až na pár výjimek), která se na nás po revoluci valí, vynořil projekt hoden světové úrovně, dokonce si dovolím říct patřící do naprosté špičky.  Pevně doufám, že se na něj seženou peníze, protože pak by Praha dostala novou nádhernou dominantu a hlavně výraznou turistickou atrakci. Asimilace s okolní zástavbou bych se nebál, koneckonců tančící dům je důkazem, že i kvalitní moderní architektura může velice dobře s tou historickou kooperovat.
0/0
11.5.2004 23:20

jenule

Re:
Naprosty souhlas!
0/0
12.5.2004 10:01

barnabas_666

dost dobré
Vypadá to vážně super, akorát kde na to vzít a jak to zapadne do okolního prostředí.
0/0
11.5.2004 22:25

karoten

Re: To nesmí zapadnout!
Naopak, taková stvůrnost potřebuje prostor kolem. Mám ale strach z památníčkářů, pokud budou během realizace utahovat šrouby tak jak to uměj, může vyjít jedině nestvůrnost. Stačí nepovolit barvu....u takovejch věcí záleží naprosto na všem - buďto architekt dostane důvěru beze zbytku celou, nebo je lepší utýct.
0/0
12.5.2004 11:30







Najdete na iDNES.cz