Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemřel režisér Karel Kachyňa

Ve věku nedožitých osmdesáti let zemřel v pátek filmový režisér Karel Kachyňa. Patřil k nejvýznamnějším tvůrcům české poválečné kinematografie. "Zemřel dopoledne. Víc vám nemohu říci," potvrdil iDNES ředitel říčanské nemocnice Karel Hatle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CuoreSportivo

No a co
No tak umřel, každý tam musí. Nebo se pletu???
0/0
14.3.2004 16:42

bondy_

Re:
V.ole, az umres Ty, tak o tom zarucene v novinach psat nebudou, neboj.
0/0
14.3.2004 20:51

svobodny obcan

Pardon predchozi prispevek patril jinam
Mam otevreno nekolik oken a tak jsem predchozi prispevek ykopirobal spatne.
Jinak pan Kachyna byl , myslim, velice dobr reziser.
0/0
12.3.2004 18:20

svobodny obcan

sprava urokoveho uroceni
K Raiffeisen a jim podobnym: Ten poplatek za "spravu urokoveho uroceni" je neskutecna drzost, hanebnost a zlodejna. Rikam si jak to vubec mohlo nejakou vysranou hlavu napadnou !? Jak jim to vubec muze projit !?
Cele to stavebni sporeni je o tom, ze je to trochu vyhodne pro lidi, ale jen proto, ze to dotuje stat. Ale hlavne je to vyhodne pro ty "sporitelny", protoze to dotuje stat !
0/0
12.3.2004 18:19

pater__Havlasa

o germanovi ve sv vitu
a ja vam mel najednou mzitky pred ocima.  jak na me ta germanska hyena vubec si dovoluje koukat a natoz mluvit.  vstal jsem.
a jak jsem byl tak jsem zacal rvat na nej ze ma kliku ze se potkavama v tomhle vatikanskym staveni jinac bych ho s jeho nanou zlidicoval pesti az by z nej vytekli ty jeho ssacky splasky. 
a ted jsem se mu postavil primo do ksiftu a rvu, ty nacisicky prase jeste slovo a utlucu pred tvoji nanou jako v terezine, ty buchanvaldovska zmije. 
a mel to skopcak s ozvenou a lidi stali a ted nevedeli co delat.  a vsici byli zarazeny.  a german polikal a nevedel jak dal.
ale slovo kdyby mi rek, tak si pamatujte, ze bych mu ji natrel za to verbalni nasili.  a seslohal trickem jako rucnikem na plovarne.  ale von mi to vycet z oci a ustoupil jako kdyz prchali ty nestvury z moskvy kdyz na ne vyjeli sibirsky pardalove.
 
germani, ty rysavci, chcipli driv nez spadli na zem, ta luza.  a rusove je hnali pred T21ckama.  az do berlina. kde ty hajzlovsky agresorsky americani zacli dalsi valku, kera nas definitivne dodelala.
 
nakreslili si caru pres evropu a byli jsme v tahu. a misto abyste chteli na amikach repapace tak jim lezete do sibenice.
 
rikam vam dobre. zvolte si me.  a ja vam udelam reparace vod tech germanskejch svin.  cesi nebudou pracovat za polovinu platu. germanum bych zdanil vsechno v cesku ze by zas vodtahli.  vykaslal bych se na EU a nato, ty agresorsky nesmysle.  a bylo by v krateru dobre.  a nikdo by se nemusel za cestinu stydet v putice jako ted kdyz si tam klofete pseudo anglicky a jen tak se delate ze nejste cesi ale naky extra cizi cizinci.   ale vy si volite cinkanim zlodeje a tunelanty a nevite nic.  historii neznate a jak pak se muzete vyznat v politice.  to nende.  protoze jste zabedneny hyeny fakt.  nakej kachyna.....
0/0
12.3.2004 18:09

Blackshield

Re:
No těbůh... Ty musíš být solidní guma... Kdes nechal mozek?
0/0
12.3.2004 18:42

pater__Havlasa

prestante fnukat vy naivci
tady naka mrtvolna zprava vas vyvede z miry a zacnete se castovat a polickovat jak zmrveny zmrvenci.  podivejte, asi takhle. kuchyna me nezajma.  jestli umrel nebo narodil me je uplne jednol. jeho filmy jsou odpad a patrej do splasek s celou vasi zradcovskou prahou.  kde se vytahujete, vy ubozaci, ze basilika sv jiri je nejstarsi barak v praze a mate takovy ty uchvatny keci naparujici se.  a pritom basilika vyhorela asi petkrat a naposledy byla postavena v 70 letech, vy ubozaci. 
na tu megeru co nas provadela po nadvorich kam uz ani cech ted nesmi  vsechno vam vzali. pred frnakem vam to ukradli a vy se tady morbidne rozlejvate, ty vase rozvaleny zadky zradcu, nad nakym komediantem z maringotky co jenom buzeroval celej zivot s kravinama a hrusinskym, tou oplzlosti nemravnou krivou ploskolebou.
 
a tak tu megeru jsem pekne pred vsema poslal do haje. rikam, co to taras, ty nano?  coz bazilika nebyla postavena v 70 letech coz uz bylo asi po ctvrty.  a musela uznat ze jo, ale zrudla mrcha protoze jsem ji srazil pred ostatnima.  a ted uz ji pak neverili.  a vsici koukali po me kdyz zkoncila vyklad jestli jako souhlasim.  to byla radost pane.  a moc ji to nehovelo, ty nane cesky co pitlala nesmysle kdyz zkousela pseudoanglictinu a ja to musel prekladat do anglictiny a francoustiny.  german jsem poslal do haje!
to bylo ve svatym vitu.  sundal jsem si triko bze bylo horko, ne.  a ted jdem dovnitr a je tam pane chladek a tak si tam sednu, kopnu nozky nahoru a nalejvam se pifcem, ne?  na co jinyho jsou takovy ty vatikansnicky nesmysle?
a nakej nacek na me ze do kostela se nesmi nahej. to bylo toco! germana jsem poslal do haje. a nahlas s ozvenou.
0/0
12.3.2004 18:01

sardom

Re:
CHUDÁKU JEDEN SEŠ K PLÁČI
0/0
13.3.2004 8:11

pater__Havlasa

megery ceskyho filmu
no hrusinsky... toho nejradsi. uz zase tady kusni tou jeho placatou buldoci lebkou.  to je silenej kvasimodo tenhle clovek.
a kolik filmu zu nakazil.  a ted co je stara troska a uz nestaci jich kazit tolik tak tam nastrkal ten svuj zrudnej poter co si s nakou zabednenou megerou vystaral.
a ted jsou vsade jak krysi kdyz se zhasnou svetla a vylezou ven do vsech filmu. a vsade je nakej hrusinsky.  zkriveny palice. takovy tlusty a megersky, jako skritci tlusty z tech skandinavskejch lesu, ty zeleny leprikoni jak mluvej takovym tim zkrehlym hlasem porouchanym.
 
a ted von furt cuci jak buldok na kameru a mysli si ze mu nekdo tu sisatou lebku zere, to jedno vohavny strasidlo.  kdyz je v tom hrusinsky tak na to nekoukam.
koukam tady, tenhle reziser to byl nakej naivec ale, ze ho najimal, tu hrusinskou zrudu.
vubec ceskej film to je tragedie sama.  cerny baroni mohli bejt ale ne, to vy naivni buzny jste si tam nacpali toho landovskyho. tu kreaturu emigrantskou co neumi ani cist.
a jeste se tim chlubi.  pise vul jeden ze nerad cte, ze to neumi a , ze nic nikdy neprecet.  to je pane, cech jak remen!  landovsky!  to je ale hlupak na entou.
a je to desna bestie hyeni.  pise taky landovsky jak se vysmiva jednomu rusovi protoze je zachranil od odstrelu germanskou zrudou.
to je uplna schizofrenie co tenhle zabednenej umelec ma v palici. ja bych ty barrandovsky nany tlouk sudlicej az do haje, metrem, tou utopenou krysi dirou v kery se plouzej prazsky zradci sem tam pod mestem. a tam se potkavaj a tam se taky parej.  pak je z toho vic zradcovskyho poteru po praze a ted z toho budou otroci pro germana.
  a landovsky sedel ve sklepe zatimco nakej skopcak ujekanej odstrelova jejich dedinu ubohou. a cesi sedeli po sklepech a cekali az je nekdo zachrani protoze branit se sami neumej. a pak se jeste vysmiva.  potkat tudle nestvuru
0/0
12.3.2004 17:49

Blackshield

Re:
Nechtěl bych být učitelem, který by opravoval tento diktát... Ale zase by se to dobře známkovalo jako slohovka:   pravopis-5
                 stylistika-5
                 myšlenkový obsah-5
Takže známka je nádherně jasná
0/0
12.3.2004 17:54

jirka04

Re: Bože, kdo jsi?
Ne! Nemá cenu ztrácet s Tebou čas!
0/0
12.3.2004 17:55

provi_t

Rok 2004
Tento rok 2004 zdá se mi poněkud nešťastný, vemte si kolik slavných českých osobností nás už opustilo. Ale na druhou stranu život je takovej a jinej nebude, a každý z nás jednou tak skončí.
0/0
12.3.2004 17:29

bolin

Krasne filmy
Odesel autor nejpoetictejsich a nejemotivnejsich (v kladnem slova smyslu) ceskych filmu vsech  dob (je to ovsem jen muj osobni nazor, s nim nemusi kazdy ouhlasit). Je take nutno zduraznit, ze  nebyl jen reziser, ale k vetsine filmu napsal i scenar... Jeho smrti samozrejme lituju (i kdyz asi nezemrel "predcasne" a zavrsil sve dilo). Jeho dilo ho prezije jeste hodne dlouho...
0/0
12.3.2004 17:20

Blackshield

Hmmmm...
Zemřel v požehnaném věku. Zanechal toho po sobě docela dost. A myslím, že odešel spokojený. Tak si nechte své lítostivé kecy a berte život takový, jaký je! To už jsou lepší příspěvky Dr.Fe1, který to bere s nadhledem, než vaše hysterické elegie. Navíc pochybuji, že by se někdo z plačících o pana Kachyňu zajímal třeba včera...
0/0
12.3.2004 16:50

Náton

Re:
Totální souhlas. Ty profesionální plačky jsou k blití...
0/0
12.3.2004 16:58

Egoista

Re:
Budes se divit, ale zajimal. I o okrajovou tvorbu, jako byl treba snimek Krava. Jedo dilo melo urcitou poetiku, a slusi se, kdyz takovy clovek zemre, pripomenout, co udelal, a ze je to skoda. Co ale nesnasim je, kdyz nekdo cynicky zacne ostatni okrikovat, ze nedosahuji jeho "kvalit". Otrlost neni plus, a prazdnota lebecni dutiny uz vubec.
0/0
12.3.2004 17:52

Blackshield

Re:
Nemluvil jsem o tvorbě. Myslím pana Kachyňu jako člověka. Kolik z těch ubrečenců vůbec vědělo, že je nemocný? Téměř nikdo. Nemám nic proti připomenutí jeho díla, to jsem napsal výš, že po něm hodně zůstalo. Vadí mi řečei o tom, jaká je to tragédie pro národ a jak nám bude strašně chybět...
0/0
12.3.2004 17:56

Egoista

Re:
Reziser Kachyna byl ziva legenda v poslednich letech - ze jednou odejde se dalo predpokladat. Mas pravdu, ze takove to "vite, pani, uprimnou soustrast" je zcela k nicemu - na druhou stranu, je to ale lepsi nez ty zrudnosti, co se objevily dole, a nejapny pokus o radobycerny humor - mne to vzdy zkazi den - zemre legenda, a nekolik blbu, bezvyznamnych nul, se na tom verejne ukoji, uspokoji - ale ten zralejsim prinejmensim zkazi den.
0/0
12.3.2004 18:03

Blackshield

Re:
Jo, to je otázka názoru... Mně osobně to třeba nevadí, myslím, že ani pan Kachyňa by nechtěl, aby pro něj všichni brečeli. A smích nikdy neškodí...
0/0
12.3.2004 18:40

jirka04

Upřímnou soustrast
manželce a malé Karolínce. Váš manžel a otec byl pan Někdo. Na tom nic nezmění smečka štěkajích prašivých psů.  Smekám před panem Kachyňou a vím, že již zasedl na své místo v hereckém nebi a odtud se jenom usmívá. Sbohem, vlasně nazhledanou.
0/0
12.3.2004 16:09

Blackshield

Re:
Hezký, kdybys to nezkonil tím na zhledanou...
0/0
12.3.2004 16:46

jirka04

Re: Co na to říci?
Máš pravdu!
0/0
12.3.2004 17:09

Náton

Re:
Jedna věc je, že je Mihulová gerontofilka, a druhá, že Kachyňa byl zcela nezodpovědný vůči nově vyrobenému potomkovi, kterého biologická neúprosnost připravila v dětských letech o otce, což se dalo očekávat a to dokonce mnohem dříve než teď. Ještě štěstí, že se pan Kachyňa se dožil požehnaného věku, kdyby se dožil průměru, dítě by ho ani neznalo.
0/0
12.3.2004 17:05

jirka04

Re: Neodpovědnost?
     Nemyslím! Kachyňa si byl naprosto vědom, že se dospělosti svého dítěte nedočká. Ano, přírodu lze těžko ošálit. Na druhé straně svého potomka zabezpečil tak, že mnozí otcové, ač se jimi stali třeba ještě před svou plnoletostí, nemohou se uvedenému ani přiblížit. Materiálně, morálně .... snad jenom svou existencí. A v některých případech není dokonce ani o to stát . Každý si již příklady najde sám!
0/0
12.3.2004 17:24

Náton

Re:
To je také pravda, ale stejně tak se dá říci, co je víc - být materiálně zabezpečen nebo mít tátu?? Neuvažujme extrémy typu patologických opilců. Takže Kachyňa si užil jaké je to mít v pozdním věku malého človíčka, dítě si zase "užije" jaké je to nemít od raného věku 10 let tátu, byť ve věku pradědečka.
0/0
12.3.2004 17:53

bondy_

Re:
Znama ucila na zakladce v Repich, a ve tride s 26-ti detmi jich bylo 24 z rozvedenych rodin. Cili mely tatu na kazdou druhou nedeli, nebo tatu c. 2, 3 atd., nebo byly samy s mamou. Ptam se, co je lepsi - me pripada ze vyrustat bez taty, ale mit mamu, ktera na nej vzpomina s laskou a pychou.
0/0
14.3.2004 20:50

ixikojj

Čestný chlap
Když začátkem sedmdesátých let zemřel vynikající  spisovatel Jan Procházka podle jehož předlohy natočil Kachyňa skvělé Ucho, tak tři malé Procházkovy dcerky zůstaly úplně bez prostředků, protože komunisté zakázali jeho knihy, hry i scénáře. Pavel Kohout tehdy obcházel režiséry, kteří podle jeho posledních scénářů natáčeli dál filmy, ale pod cizím jménem autora. Režisér Steklý odmítl zaplatit za scénář a prohlásil, že si ho napsal on sám. Pavel Kohout mu na stůl položil originál a Steklý beze slova  zaplatil.  První z  režisérů, kterého Pavel Kohout tehdy navštívil byl právě pan Kachyňa. Okamžitě ze svého honoráře  Procházkovým dcerkám poslal celou polovinu  s tím, že kdyby Procházkova rodina jakkoliv potřebovala pomoci tak je okamžitě k dispozici.  Takový byl pan Kachyňa.
0/0
12.3.2004 15:35

michakral

Byl to skvělý režisér...
Byl to skvělý režisér... Upřímnou soustrast:( http://web.volny.cz/blok/index.php?IDC=36893
0/0
12.3.2004 15:05

kosoft

Už dost...
to se žádná událost neobejde bez exhibice pitomců, kteří sedí celý den na netu a otravují. Mějte se jak si zasloužíte.
0/0
12.3.2004 13:49

Naitl

Ach jo....
koukam ze dusevni ubozaci typu Dr. Fe1 se opet projevili v plne krase. Zavrete je nekdo at uz jsou zticha....
0/0
12.3.2004 13:36

Dr. Fe1

Re:
Ale no tak, trocha černého humoru ještě nikdy žádnou mrtvolu nezabila, ony totiž tou dobou již zpravidla bývají mrtvé!
0/0
12.3.2004 15:03

Kleki Petra

Re:
Ale no tak, trocha zdravé kritiky ještě žádného blba nezmagořila, on totiž tou dobou již zpravidla bývá blbý.
0/0
12.3.2004 16:05

Snatch

diskuse
Proč redakce k takovým smutným zprávám otevírá diskusi mi uniká. Aby se mohla testovat "inteligence" tohohle "troškova národa" ? No fuj.
Pan Kachyňa natočil tolik krásných filmů, jako málokterý jiný český režisér. Jenže filmy jako "KrálŠumavy", "Ucho", "Už zase skáču přes kaluže", "Smrt krásných srnců" a další na NOVĚ neuvidíte že ? Tak alespoň trošku úcty a svoje "rádobyvtipné" výlevy si prezentujte jinde.
0/0
12.3.2004 13:31

Naitl

Re:
plne s Vami souhlasim....
0/0
12.3.2004 13:37

Bassman

Re:
Ucho - jeden z nejlepsich filmu v ceske historii, vyborna Bohdalova (takovou uz ji asi nikdy neuvidime) a co takhle jeste Kocar do Vidne ... Uprimne diky za vse Ceska kinematografie.
0/0
12.3.2004 13:41

emko74

Re:
Tak hlavne si poustej dokola Krale sumavy a zajikej se u toho nad ztratou starych poradku, ty bolsevicka luzo.
0/0
12.3.2004 13:45

Fossil

Re:
Emko74, krásně jsi to napsal. Tak co, jaký to bylo, když sis při tom cvrknul do gatí? Nebo si ho honíš ještě teď, při čtení svého výtvoru?
Jinak pane Kachyňo, díky za vaše krásný filmy a hlavně za nejodvážnější protibolševický film UCHO!! Kdybyste nenatočil nic jinýho, tímhle jste se navždy zapsal mezi legendární filmaře.
0/0
12.3.2004 13:55

Dr. Fe1

Re:
proč do té diskuze o mrtvole, mícháte svoje sexuální představy? Nesudte prosím ostatní podle sebeˇ, málokdo si ho honí před fotkou mrtvé kachňi.
0/0
12.3.2004 15:05

emko74

Re:
proč bych se měl jako věnovat sexuálním praktikám při rozhořčení nad glorifikací filmu o statečných eSeNBácích? Si asi zralej na Chocholouška nebo Uzla, ne? Nějak mi uniká spojitost, můžeš mi to vysvětlit?
0/0
12.3.2004 15:36

Fossil

Re:
Aha, tak promiň. Já myslel, že jsi jedním z těch, kteří z nudy a pod rouškou anonymity zaplavují diskuzní fóra provokativními komentáři a hrozně je rajcuje, že na ně lidi nesouhlasně reagují. Ty mezi ně, jak se zdá, nepatříš. Ta svoje moudra tady evidentně myslíš vážně. V tom případě nezbývá, než tě litovat. A vzhledem k roku tvého narození dvojnásob.
0/0
12.3.2004 18:13

Ewig

Kachyňa
Panu Kachyňovi patří čest za to, co vše dokázal během svého života. Bude chybět lidem, kteří dokázali jeho práci ocenit. Škoda těch, kteří nepochopili, že jejich blbost uměním není (viz Xavon, Dr. Fe1, apod.).
0/0
12.3.2004 13:28

Egoista

Spravcum tohoto fora
Nechcete lidi typu Sudajev, Dr. Fe1 a dalsi zablacklistovat? To, co tu provozuji, mne doslova urazi. Ukazuje to, ze at byl clovek sebepracovitejsi a zanechal toho po sobe sebevic, vzdy se najde dostatek radobyvtipnych (trapne a hloupe) pitomcu, co si na tom uvari svou denni porci zoufale nevtipne kase ;(.
0/0
12.3.2004 12:59

emko74

Re:
Ja navrhuju "zablacklistovat" (to je neúcta k Jungmanovi a Dobrovskému, tenhle novotvar!) lidi kteří chtějí ostatním upírat právo na názor a ještě si k tomu dají přezdívku Egoist!!! Asi ví proč...
0/0
12.3.2004 13:48

Egoista

Re:
Pevne verim, ze 74 neni rok tveho narozeni, chlapce. Takovou propast mezi realnym a mentalnim vekem hned tak nekdo nepredvede. Dozraj, ale po dobu zrani sesnaz omezit sve urazlive projevy. Howgh.
0/0
12.3.2004 14:01

emko74

Re:
No to právě je rok narození. A moc dobře si pamatuju sráče který mi do 89 chtěli diktovat co smím říkat a co ne. Některým to, koukám, vydrželo doposud. Naštěstí tvůj chtíč diktovat ostatním co je vkusné a co ne končí s touto diskuzí...
0/0
12.3.2004 15:41

Dr. Fe1

Třeba je to jenom novinářská kachyňa
Možná zemřel ve skutečnosti už včera.
0/0
12.3.2004 12:44

QULPO

čas...
zemřel člověk, který nám měl co říci i dalších 100let. Žel žijí mezi námi takoví, které měli hned po narození zprovodit ze světa...
0/0
12.3.2004 12:10

vandor

Re: pod toto
se také podepíši
0/0
12.3.2004 12:28

Dr. Fe1

Re:
Kdo takhle blbě blábolí, toho se to ponejvíce týká.
0/0
12.3.2004 12:40

milos74

to Xavon
zato ty dokazujes kazdy den, jakej jsi chudak. Diky Karle za vsechny ty nadherne fillmy.
0/0
12.3.2004 12:07







Najdete na iDNES.cz