Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srdce na Hradě nečekaně zhaslo

Pražané, kteří ve čtvrtek krátce po půlnoci kráčeli Prahou, se divili, kde je nová dominanta Hradčan - v noci nepřehlédnutelné obrovské neonové srdce výtvarníka Jiřího Davida. Pulzující dílo totiž nesvítilo. Autor tvrdí, že to byl atentát, neboť někdo přesekl elektrický kabel s vysokým napětím. "Považuji tento krok za počin kulturního terorismu, který nemá v historii českého výtvarného umění obdoby," vyjádřil David. Ve čtvrtek odpoledne byla závada opravena a srdce opět svítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jkorcakova@seznam.cz

Drahé, nevkusné, hnusné - protekční?
Není to umění, autor snad neumí vytvořit nic lepšího? Hyzdí to Prahu, jak se může ten blbec takhle exhibovat a přiživovat na tom, co je skutečně krásné! Má protekci? Proč? Kdo mu to dovolil a kdo mu dal na to peníze! Nejenom, že už to mělo dávno zhasnout - nemělo se to tam vůbec objevit!
 
0/0
26.12.2002 16:23

JirkaVanek

Zhasnete Srdce
Pane Mathe,
nemel jsem moznost se pohybovat mezi bolsevickou smetankou a pozdeji kycovitou spolecnosti
ktera vladne z Hradu v dnesnich dnech, proto se vyjadruji jak se vyjadruji a muzu Vas ujistit
ze moje mluva nevadila v posteli  pred 25 lety nekterym damam, ktere se dnes vyjadruji podle protokolu.
Damy se mi dnes jevi jako stebetajici husy.
 
Cela konverzace:
0/0
21.12.2002 14:59

ek

uk
checheche
0/0
20.12.2002 14:14

!!!

co melete, že je to hnusný? kdyby to tam dali, když hradčany stavěli, tak se vám to líbí (byla by to historie).
0/0
20.12.2002 12:56

John

Jenom zhaslo ?
Myslel jsem ho konecne dali pryc :-(((
0/0
20.12.2002 10:09

kamil

hurááááá konečně to někoho napadlo. Jen škoda, že se to nestalo dřív. Doufám, že to už nikdo nezprovozní
0/0
20.12.2002 10:06

Eva

Vzdyt je to fuk, ne?
Tak nevim, nerikam, ze se mi srdce libi nebo ne. Zadny nazor na nej v podstate nemam. Navic tam bude jen chvili, tak co to tak hrozne resite? Akorat me docela zarazil vyrok pana Davida o teroristickem utoku... Hmmm, vice skromnosti by mu neuskodilo, nemyslite? Rozhodne se panu umelci povedla jedna vec.... Stale se o nem a jeho srdci mluvi, resi se to, lidi to poburuje, nekteri mu fandi... Kazdopadne na zvyseni popularity to byl docela slusny tah!!!
0/0
20.12.2002 10:05

goliáš

Raději Havel ...
Všechny, co si tady vylévají zlostnou náladu, bych rád upozornil, že tento bez diskuze nonkonformní prezident se přiřadí k Masarykovi, ať se to někomu líbí nebo ne. Raději preferuji roztodivného intelektuála a bonvivána než stranickou figurku. Od února se pod prezidentskou standartu bohužel uchýlí buď samolibý ješita nebo vzorový hrubián s oblíbenou hrou na strunu pseudoplebejství. Přes četné Havlovy chyby je Vašek H. osobnost, které řada z nás neporozuměla a nikdy neporozumí, protože naše ideály jsou úplně někde jinde. Někde mezi ješitností a plebejstvím. A pro pětinu národa zůstává i nadále zrádce a imperialistický zaprodanec. Tak šťastný a veselý ... 
0/0
20.12.2002 9:55

Ashoka

Protoze...
Svobodnymu, skutecne svobodnymu cloveku, by bylo uplne jedno, co si da nejakej umelec na Hrad(jen tak upozornuji, ze ten Hrad neni ani nas, ani vas, patri statu, ale co to teda znamena? ze nepatri nikomu.), a pokud by se k tomu chtel vyjadrit, rekl by k tomu jasne stanovisko bez osobnich urazek autora, sponzoru, majitele a vsech kdo se na tom podileli.
zbytek jenom vypovida o stavu duse autora nazoru.
 
 
0/0
20.12.2002 9:47

Ashoka

Uz je toho dost, pitomci...
Zase mi to tu potvrzuje, ze jsou Cesi zaptrpkli, nenavistni lidi, kteri nevedej ani z dalky co je to otevrenost necemu novemu, tolerance a slusny vychovani. Uz se ani nedivim, proc mi z toho uz neni smutno. Jen se stydim za to, ze mluvim stejnym jazykem jako vy.
Vsichni tu maj svy nazory na toto dilo, ale beru nazory, ktere se konkretne tykaji toho srdce, zbytek tech trapnych vykriku do tmy, kdy si autori anonymne ulevuji nad svym self-zpackanym zivotem, me desi vice nez to srdce.
Naopak to srdce taky vypovida neco o nasi zemi. A sice o svobode. Za komancu by uz David sedel a vy prave vy, byste posilali zavodni petice pro trest smrti.
A z toho je mi spatne. Ne z toho srdce. Pravda je to, ze kazdy v tom vidi to svy. A tady vidim, ze valna vetsina(dokonce vzdelanejsi, neb pouzivajici Internet) Cechu ma akorat mindraky a ohani se tim, co do nich vtloukly bolsevici.
Tak cest, soudruzi, za stare poradky kupredu leva.
 
0/0
20.12.2002 9:40

hm

Havle, Havle
Ty seš ale vůl. Jenže ty to ani nevíš. Kde jsou tvoje kecy a kecyčky? Kdyby se ty peníze co to stálo , dali třeba na dětské domovy, nebo těm co je postihla živelná katastrofa byl by to záslužný čin hodný obdivu. Takhle je to jen důkaz megalomanské ješitnosti. 
  A proto už abys byl v Portugalsku a nevracel se. Brňák
0/0
20.12.2002 9:05

lee

Re: Havle, Havle
Brňáku, je mi vás líto. Váš názor - ubohý canc.
0/0
20.12.2002 10:37

Pivní expert

Dominanta
Já bych tam pověsil obrovský hodiny, který by odpočítávaly čas, kterej zbejvá do chvíle, než Veškrnovic vypadnou z Hradu.
0/0
20.12.2002 8:10

Jidas

Az Brepta vypadne z Hradu....
Az "Brepta/Spisovatel" vypadne definitivne z Hradu, pokud jej nevynesou nohama napred, tak si snad u nas jiz zadny jeho patolizal, tzv. "umelec", nevrzne. Musime se konecne naucit rozlysovat mezi skutecnym umenim a kycem spojenym s lidksou blbosti 
0/0
20.12.2002 7:39

petr

Re: Az Brepta vypadne z Hradu....
Máš pravdu Jidáši, rozlyšování je skoro tak důležité jako rozlišování.
0/0
20.12.2002 8:09

lee

Re: Az Brepta vypadne z Hradu....
Rozlišovat se píše s "i" a ne "y". Chytráku. Ty poučuj národ.
0/0
20.12.2002 10:39

havel@je_zradce.cz

Sládek měl pravdu,
do Vltavy s Havlem!
0/0
20.12.2002 7:30

Doc. Owcrope

Považuji tento krok za počin kulturního terorismu
zatraceně, to bychom měli někoho vybombardovat, když je to tendlencten terorismus, ne? A když kulturní, tak bychom je měli zaházet trnovýma korunama a růžovýma srdcatama parchanty jedny teroristický
0/0
20.12.2002 7:27

bata

Člověk, který něco takového vymyslí, uskuteční a ještě mu to někdo zaplatí je vlastně umělec.
0/0
20.12.2002 6:21

Ivana Kolarova Praha nusle 2314

Pan David je pekny VUL
 
 
  Myslime si ze je to pekny hnus, nekdo nevi co by roupamaa delal.
                                                                                 pi Kolarova
0/0
20.12.2002 6:15

Jarek (Jarek.s@post.cz)

Hnus hnus hnus
Rád bych poprosil všechny příznivce ,kterých jak to zde sleduji je silná menšina a mrzí mě že vůbec tací existují, aby se nad sebou a nad tou ohavností co UMĚLEC pan David stvořil nad naší krásnou pražskou dominantou. LIDI VZPAMATUJTE SE, co si ještě necháme líbit? Vždyť je to celé zcela hnusné ještě tam pověste obraz od Karla Gota a bude to bezkonkurenční. Je to taková naše vizitka. "Považuji tento krok za počin kulturního terorismu, který nemá v historii českého výtvarného umění obdoby"  Tohle prohlášení pan UMĚLEC David opravdu vystihl. Doslova a do písmene vystihuje TO co na Hradě vytvořil. Tímto bych i rád pozdravil pana UMĚLCE Davida doufám, že tímto geniálním dílem svou nenahraditelnou tvorbu ukončí a předem mu za to děkuji 
0/0
20.12.2002 0:55

Jarek

Myslímže lepší by bylo ty finance investovat inteligentněji než do takového kýče co kazí krásné panorama Hradu
0/0
20.12.2002 0:15

andy

Serdce na Hrádu
mne nechává klidnou, fascinující je ale výrok autora tohoto náročného projektu, srovnatelného snad jen s reklamou Českých drah na Florenci : "Považuji tento krok za počin kulturního terorismu, který nemá v historii českého výtvarného umění obdoby" . To vážně nemá obdoby a mělo by to být vytesáno na náhrobku zmíněného krasoducha na Slavíně, kde jistě jednou spočine.
0/0
19.12.2002 23:36

Derry

Re: Serdce na Hrádu
mi nějak zvlášť nevadí. Beru ho jako happening. Ale mluvit o kulturním terorismu v souvislosti s likvidací kabelu může jen člověk velmi do sebe zahleděný. Jestli své dílo bere až tak vážně, je to vůl.
0/0
20.12.2002 0:48

Pavel Kočí

Mám rád černý humor...
...a považuji poněkud trochu za zbabělé od umělce Davida, že ztratil odvahu a vytvořil pouhý kompromis.  Měl vytvořit to potřebné - abych byl slušný i zde - symbol dominantního přilehlého okolí lidského rekta.
Ale i tak je to roztomilé srdíčko nesčetněkrát lepší než oný vulgární nápis "CASINO" na začátku naší opravdu drahé Pařížské ulice. A jakotože tam tu "černou díru" povolili? Ha, bádejte a svíjejte se zlostí, až na to přijdete. 
0/0
19.12.2002 23:07

hovnival

@@
To srdce asi spadne, jenom je potreba vcas odklidit spadane listi, aby se pri padu na zem rozbilo.. Spadane listi by ho mohlo zachranit ve sve mekke naruci, kterou nabizi kazdemu cloveku. Ovsem ne kazdy je toto ochoten prijmout.
0/0
19.12.2002 21:46

keb

jak to napaji?
ma to v serii? ze tam ma vyskoke napeti?
0/0
19.12.2002 21:06

Silvestr

ten kdo ten kabel přesekl,
by měl dostat metál, že chrání kulturní památky, což pražský hrad je. Šoupnout někam srdce není umění, spíš to svědčí o autorově uměleckém vyhoření, když není schopen vymyslet něco nového.
0/0
19.12.2002 18:43

Kery

A už jste viděli, co postavili na Karláku ??
 
Kvůli svítícímu srdci "hanobícímu posvátné místo" se rozpoutala obrovská diskuse - tohle srdce, jak už tu bylo zmíněno, jednou dotluče. A nenapáchá tolik škody. Ale že na Karlově náměstí mezi historickými domy vyrostla odporná kovová bezduchá krabice, která tam bude tohle místo hyzdit desetiletí, nad tím nikdo (včetně památkářů) ani nevzdechl To mě žere daleko víc než tahle chvilková zábava pana Davida...
0/0
19.12.2002 17:52

keb

Re: A už jste viděli, co postavili na Karláku ??
ted dum je moc peknej... jen tak dal... v olomouci nam takovej bohuzel zakazali postavit... asi tak dva tisice lidi ze sta tisic neco podepsali... hm... tak to nemame...
0/0
19.12.2002 21:05

alfabet

Re: A už jste viděli, co postavili na Karláku ??
Ne na Karlově náměstí, ale na Charles Square, abychom byli světovější a popolezli implantované kultuře do...
0/0
19.12.2002 22:13

Derry

Re: A už jste viděli, co postavili na Karláku ??
Máte bohužel pravdu. Ta stavba je naprosto o ničem. Tupý, šedavý monolit bez snahy po výrazu. Jakkoli sprejery nenávidím, soudím, že v tomto ojedinělém případě by stavbě pomohlo, kdydy byla kompletně od přízemí až po střechu pomatlána libovolnými barvami. Výsledek by nemohl být horší než současný stav.
0/0
20.12.2002 0:43

jk

Asi jsem konzervativec
Nemyslím si že je umění postavit neón na věž, ještě k tomu hradní, a navíc v Praze všem na očích, i když, pravda, pan umělec se zviditelní. Připadá mi to spíš jako provokace a pokud ta je uměním, pak všeobecná měřítka míry jsou už někde jinde, nežli by asi měla být. Ten kdo mu to povolil (panu umělci) anebo ho k tomu možná i vyzval měl asi důvod, možná čistou myšlenku. Její realizace však dopadla dost smutně. Řekl bych, že jsme spoustě dalších konzervativců v celé Evropě pro smích. Dobře nám tak, můžeme si za to taky sami, vždyť jsme vlastně národem "Švejků".
0/0
1.12.2002 15:23

grizzly@seznam.cz

hrad nebo verejny dum?
Ani jsem nevedel, jaky mame luxusni verejny dum na adrese Prazsky hrad 1. Podle me je to ke zvraceni. grizzly
0/0
26.11.2002 15:31

Keya

STOP - konzervatismu
Jake je srdce nad Prahou? Priserne! Krasne! Poburujici! Kycovite! Kazdopadne vyvolalo zajem. Jak lepe se vytvarnik dostane do povedomi siroke verejnosti nez vyjimecnym projektem (v tomto pripade velmi vtipnym). Je to tak trochu vysmech konzervatismu. A pro ty ostatni: oni ho zase sundaji!
0/0
26.11.2002 15:14

SLMQ

No to je šílený
Neměl jsem opravdu sil číst příspěvky všech a proto nebudu reagovat konkrétně a jen vyjádřím svůj názor.
 Nevím, kdo označuje pana J. Davida za umělce, ale takováto srdce, ikdyž menší můžete koupit svému dítěti na každé pouti (i když nebudou neónová, mohou pro luminiscenci používat fosfor).
 Je to umění zhruba jako pytlík gumových medvídků, japoské klávesy "samohrajky" casio, trabant nebo jakýkoliv levný šunt a šmejd. Proč rovnou neudělají obrovského sádrového trpaslíka se vztyčenou rukou a prsty do "V".
Nechápu jak mohl dát někdo na hrad českých králů takovoutio šílenost.
0/0
22.11.2002 10:27

Emission

Taky nelíbí
Nelíbí se mi konkrétně tohle další znečištění Prahy a nelíbí se mi ani výtvarné symboly, jejichž skutečný význam musím zjistit přečtením autorova vysvětlení, zde navíc dost slabého. Mělo by tam rolovat jako světelné noviny? Mimochodem jako výtvarník se tam pan David příliš nenadřel, spíš jako podnikatel a penězosháněč. Pravděpodobně další vlastní reklama za cizí peníze - a možná to nebyl ani prezident sám, kdo tak naivnímu kýči skutečně požehnal.
0/0
20.11.2002 9:58

Kamil

Privezte to do Brna
Nejlip na ORION! Budeme happy 
0/0
20.11.2002 2:11

Kell

Tady nejde o politiku
Jestli to neni jedno co tam je,nad tim hradem!Stejne nam to knicemu nepomuze.Je to dobry napad,ale asi spatne zrealizovany.Mohlo to byt teda za ty penize aspon hezci.(Proc radeji neudelal polozene srdce ve zlate korune ktera by byla osvicena,a to vse na kralovskem polsatri?.Vsechno by mohlo vypadat opravdovsky z kralovskeho materialu.Viselo byto vse nad prazskym Hradem,jako Olympijsky ohen a osvicene byto bylo pouze svetlem.)Urcite lepsi napad nez discoskove srdce.Pokud chcou uz udelat nejaky symbol.Ikdyz zase tolik penez za takovou vec...To se ty penize mohly hodit na lepsi veci.Jsme sice srdcem Evropy,ale stejne onas nikdo nevi.Pletou si nas porad s Jugoslavii a Ukrajinou.Holt,uz asi roupama nekdo nevi coby.Zdravim vsechny co stale mysli pozitivne a chybi jim optimismus!Cesky narod nedela nic jineho nez jen nadava a stezuje si.(ikdyz nekdy pravem).Staci si precist nektere prispevky.Jenze vulgaritou a zlyma slovama to nikdo nikam jeste nedotahl!
 
0/0
19.11.2002 22:32

Ondřej Vašulín

Obrana srdce hradního
Vážení,to srdce na Hradě je nádherné.Minimálně pro všechny děti a milence,co se na něj večer dívají.Vy,protineónoví buřiči-prozraďte mi,z čeho jiného byste byli schopni vytvořit velké svítící srdce.Z ohně snad...?Vy,konzervativci-proč nekonfrontovat staré památky s dnešní dobou?Bojíte se,že by se zjistilo,že nejsou tak úžasné,že ztratí svou majestátnost,noblesu či úchvatnost?Ale Vy hloupoučcí..Nebo jste jen škarohlídi?Dálnice procházející středem města vám UŽ nevadí?A nakupovat do supermarketu taky nikdo nechodíte,že ne?Anebo ano? A to Vám není hanba, to Vám nevadí,že všude jsou obří reklamy,mnohem,mnohem větší neóny(např.nápis IKEA je v noci vidět z Bílé Hory a jistě ještě dál),které jsou ale na naprosto odporných stavbách-plechových kostkách-a staví se na úkor půdy,stromů,parků,míst,kde i Váš pes by se mohl venčit..Město,vážení,je živý organismus, ve kterém ŽIJÍ LIDÉ.Nelze proto něco zakonzerovovat a už na to nešahat,jen oprašovat.Duchovní rozměry lze rozšiřovat jen tím, že budeme aktivní, budeme stále něco nového zkoušet,hledat.Proto je lidský druh tam,kde je.Ale zpět k srdci.Nebojte, však ono dotluče.Ostatně stejně jako dříve či později ta naše vlastní.A ty památky,ty taky jednou vezmou za své.No a aby vědomí tohoto bylo snesitelnější,raději zvednu oči a potěším se pohledem na veselé,červené
0/0
19.11.2002 21:31

Jana

Re: Obrana srdce hradního
Pane Vasuline, reaguji na Vas prispevek a predem upozornuji, ze se mi vyzdoba Prazskeho hradu take vubec nelibi. Stejne tak se mi nikdy nelibila monstrozni socha Stalina na Letne nebo pozdeji obrovity bilboard  s Vaclavem Klausem, panelova sidliste nebo cervene peticipe hvezdy na Vaclavskem namesti. Dalnice, prochazejici stredem mesta, se mi STALE JESTE nelibi, protoze znicila nejen horni cast Vaclavskeho namesti. Do supermarketu nakupovat chodim a reklamy tam mne nevadi, protoze nejsou umisteny na historickych budovach. Vidim, ze mate jiny vkus nez minimalne 70 - 80% Vasich spoluobcanu a toleruji to. Mozna byste se ale mel zamyslet nad tim, proc se  neonove srdce na bazilice sv. Jiri lidem tolik nelibi. Tim, ze smahem tuto vetsinu oznacujete za "skarohlidy, konzervativce, protineonove burice a hloupoucke, kterym neni hanba..." pouze ostatni napadate, ale nepresvedcujete.
0/0
19.11.2002 23:52

Kery

Re: Obrana srdce hradního
Naprosto souhlasím. Kvůli svítícímu srdci "hanobícímu posvátné místo" se rozpoutala obrovská diskuse - tohle srdce, jak správně píše Ondřej, jednou dotluče. A nenapáchá tolik škody. Ale že na Karlově náměstí mezi historickými domy vyrostla odporná kovová bezduchá krabice, která tam bude tohle místo hyzdit desetiletí, nad tím nikdo (včetně památkářů) ani nevzdechl 
0/0
19.12.2002 17:46

Michal

??
Po precteni vsech prispevku je mi skutecne smutno ze vsech lidi, kteri vidi ve vsem jen vse negativni... Vymlouvat se na danove poplatniky, kdyz ze statni pokladny nesla na projekt ani halir... Spojovat projekt ze zravotnim stavem pana Havla (rad bych ale znal dusevni stav pana Milana, nemusel by se za nej ani omlouvat)... Naznacovat, ze penize by se lepe vyuzili na odstranovani povodnovych skod (az se panu kohemu, podari ziskat od sponzoru 2 mil., nepochybne je na nejake povodnove konto zasle)... atd.
0/0
19.11.2002 21:24

Michal

Srdce je original
Pohled nocni Prahou na rozsvicene srdce je skutecne nadherny. Samotny napad mi prijde jako originalni. Presto, ze autor se distancuje od spojeni se samotnym prezidentem, ci samitem Nato, ja osobne bych toto spojeni uvital, nebot se k nim hodi. Pane David, tesim se na Vas treti projekt.
0/0
19.11.2002 21:06

Milan

Nad Prazskym ...
Na omluvu pana prezidenta chci uvest, ze zrejme kvuli svemu zhorsenemu zdravotnimu stavu pozapomnel, ze Prazsky hrad neni jeho osobni vlastnictvi a ze jebom urcite prostory Hradu jsou mu "propujceny" pouze na dobu vykonavani jeho prezidentske funkce.
0/0
19.11.2002 20:51

Jana

Nad Prazskym hradem
Dalsi dukaz naproste nesoudnosti naseho prezidenta a jeho velikasstvi. Je to vrcholne nevkusny a trapny kyc vhodny spis do cirkusu nebo na poute (pokud nechci jmenovat dalsi mista, kde se pouziva jeste casteji). Na nadhernych historickych budovach Hradu pusobi jako  pest na oko. Ani prezident by si nemel se svymi patolizaly a servilnimi kamarady dovolovat cokoliv a urazet spoluobcany.  Svymi symboly at si zdobi pouze svoje privatni obydli na Orechovce, na Hradecku nebo v Portugalsku.  Jedine stesti je, ze jeho neonove srdce nebude hyzdit Prazsky hrad uz prilis dlouho.                                                       
0/0
19.11.2002 20:40

Jiří Dobrý, Pustý Mlýn

David tohle cekal!!!
Jsem presvedcen, ze david ocekaval ze se takovato debata okolo jeho "dila" rozvine. Vim ze pro velke mnozstvi umelcu neni ani tak dulezite aby se dilo libilo, ale aby prineslo co nejvice a co nejrozpornejsich reakci. Urcite ma z vas radost. Take si ovsem myslim ze jde o vysmech lidem postizenym povodnemi. Za ty prachy by byly urcite 2 domky a stastni majitele by si urcite na nich nechali za sponzorsky prispevek klidne prispendlit na par let i nejakou tu reklamu. A jestli se to nekomu libi, protoze srdce je symbol lasky, tak at si laskave uvedomi, ze je pouzivan tak prehnane, ze pro soudne lidi zdevalvoval na velmi mizivou hodnotu.
 
0/0
19.11.2002 20:28

Koudelka

:-(
Jak asi bude vypadat třetí projekt Jiřího Davida?     Kosočtverec?
0/0
19.11.2002 19:38

apogee

dmnc
takova picovina a kazdej se z toho muze zblaznit ;-)))) lidi, vase problemy bych chtel mit
0/0
19.11.2002 19:37







Najdete na iDNES.cz