Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rafani se zakousli do státní vlajky

Od skupiny výtvarných aktivistů Rafani už může člověk čekat cokoli. V neděli, v předvečer státního svátku, porušili studenti Akademie výtvarných umění Marek Meduna, Luděk Rathouský, Radim Kořínek a Petr R. Motejzík další společenské tabu. Před sochou patrona českých zemí na Václavském náměstí spálili černobílé verze národní vlajky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

waters

?
Mili Rafani, povazuji Vas za idioty, nicit neco, co vytvori jini, by dokazal kazdy. Pokud fakt, ze jste studenti AVU, pouzivate jako legitimitu Vasich ubohych cinu, tak na te skole nemate co delat. Trocha tolerance a ohledu by Vam prospela. Nevim co je na tom pravdy, ale zaslechl jsem, ze jste pretreli zed Johna Lennona. Pokud je to pravda, tak bych Vam za to nejradsi zprerazel hnaty. Nicte si sve veci. Je pravda, ze asi jste prvni, kdo neco takoveho udelal a za pozastaveni to stoji, ale ne ve smyslu pozitivnim. Je mi z Vas na bliti. 
0/0
28.11.2002 12:28

dtmu

etk
jedna velká nuda a typický projev tupého exhibicionismu..Ať dou do háje..
0/0
30.10.2002 18:20

ERIK

Neonacista? Skinhead? Vlastenec?
Zajímalo by mě proč ten, kdo brání naši vlajku a má krátké vlasy musí být hned neonacista. Předpokládám, že je to zase výmysl našich inteligentních a OBJEKTIVNÍCH novinářů. No nebyl jsme tam, ale nepředpokládám, že člověk, který brání ČESKOU státní vlajku je neonacista. Nebo snad přitom řval Heil Hitler? Těžko. Ale prostě je tady určitá "společenská objednávka" dělat ze všech vlastenců exoty typu neonacistů. I
0/0
30.10.2002 15:33

bruno

Re: Neonacista? Skinhead? Vlastenec?
 ......... treba to je proto, ze je tu urcita historicka zkusenost s tim kdyz nekdo "udajne" brani svy vlajky :o) Nezijes ve vakuu ale v zemi ktera zazila nacismus.
0/0
30.10.2002 15:45

MM

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.10.2002 14:58

Joska

Nechápu...
...proč si stěžují, že jim chtěl dát někdo do zubů. Byla by to přece neotřelá a nerozporuplná performance a to by se jim muselo líbit.
Pak taky nechápu, jak MF Dnes poznala, že je chtěl napadnout neonacista - to je na žalobu nebo na plivanec na sáčko.
 
0/0
30.10.2002 14:51

Guitar

Tak tohle je opravdu na zvracení.
Když to tady čtu, tak je mi opravdu zle. Jedni jsou prý fašisti druzí jsou volnomyšlenkáři, kteří fandí neokázalostem. Dle mého názoru to Rafani přehnali, pokud nebudeme mít alespoň nějakou národní hrdost (a ta má chtějme nebo nechtějme své symboly) nemusí nám potom vadit ani ty rozkradené statky (to by potom byla jen holá závist), můžeme třeba natřít Hradčany na růžovo, odstřelit sochu Václava a dát tam nějaký kýčovitý nesmysl moderního umělce. Vždyť je to přeci jedno a Hradčany i Sv. Václav jsou jen symboly, které nám připomínají zvrhlou minulost. A co kdybychom přemalovali nějaká stará díla českých "prohnilých" Mistrů a potom začneme pálit knihy ..... všechno to tu bylo. Jedna byť černobílá spálená vlajka hovoří o tom, že nejde o umělecký nebo nějaký agitační čin. Jde jen o hloupost těch mladíků, kteří si nedokáží vážit hodnot, a kteří nechápou, že svinstva dělají lidé (ty mohou mít své symboly), těm bude asi spálení byť černobílé vlajky dost jedno, protože jim jde jen o to nahrbat si nebo někoho pošpinit..
0/0
30.10.2002 13:46

bruno

Re: Tak tohle je opravdu na zvracení.
Ty symboly prece uz davno zadne hodnoty nepredstavuji. Vastne ani o tech symbolech vetsina Cechu nic nevi (hele schvalne jestli nekdo v tvym okoli zna aspon slova cesky hymny, vi proc vlajka ma barvy jaky ma a kdo proc postavil sochu sv vaclava). Mozna kdysi treba jeste tak 60 let zpatky ........ dneska nic. Ja vim je to smutny ale je to tak.  Nechte lidi at si najdou svy novy symboly. I ty stary prece nahradily ty jeste starsi ........ a neni to tak davno :o)
0/0
30.10.2002 14:14

Guitar

Re: Re: Tak tohle je opravdu na zvracení.
Myslím, že pokud symboly jako je vlajka, znak, hymna nejsou již symboly, nejsme ani my. Tak tedy vzhůru do Evropy, bez historie (pokud někdo nechce znát stále se opakující historii, poučit se z ní a čerpat, můžeme za pár let znovu očekávat nějakého velké vůdce). A jaké symboly bychom si měli vybrat?
Byl jsem na dovolené ve Švédsku a ve Finsku, v každé zapadlé obci mají alespoň vlaječku. Zkusme se projet Německem, kde vedle státní vlajky se opět v každé vesničce třepotá ještě vlajka regionální (Bavorská, Saská etc...), pokud to nejsou symboly, tak jde asi zřejmě o prvomájovou výzdobu.
Pokud kašleme na symboly státnosti, které mají historický podtext, pokud neznáme slova hymny. Potom je chyba někde jinde. Nejde o to stále něco hledat, jde o to si danou národní hrdost uvědomovat, a k tomu nám mají právě takové symboly dopomáhat.
0/0
30.10.2002 14:37

bruno

Re: Re: Re: Tak tohle je opravdu na zvracení.
Promin, ale ja se s tebou prece nepru o tom jak by veci meli byt ale o tom jake opravdu jsou. Ja bych byl moc rad, kdyby jsme meli neco jako narodni hrdost. Bohuzel nase narodni hrdost byla vyhadlovana v letech 1939, 48, 69 za poslusnost a donasecstvi. Jen se podivej kolik fasistu reagovalo na tenhle clanek. Narust nacionalismu je vzdycky znakem nizkeho narodniho sebevedomi od kteryho uz je jen krucek k hrdosti. Cesi si silene neveri a je to videt na kazdem rohu, bud jsou jak ovce nebo arogantni magori (oboji je znak absence sebevedomi). Potrva leta nez se tohle zmeni (reci  o tom ze ta mladsi generace bude jina jsou bohuzel jen plana ocekavani) a vec ktera tomu muze pomoct jsou novy symboly.  Lidi si budou muset najit nove a snad i lepsi tak jako to delali ty ktery kdysi stali u vytvoreni moderni cesky stantosti. Nemeli bychom nadavat tem kteri se minimalne snazi otevrit diskuzi na tohle tema jen proto ze nesouhlasime se zpusobem jakym to vyjadruji.
0/0
30.10.2002 15:09

Guitar

Re: Re: Tak tohle je opravdu na zvracení.
PS: Nevím odkud jsi Bruno, ale garantuji Ti, že v mém okolí všichni hymnu znají, a co představuje vlajka také ví. A nejsou to nějací páprdové nebo učenci, ale normání mladí lidé.
0/0
30.10.2002 14:40

bruno

Re: Re: Re: Tak tohle je opravdu na zvracení.
No to mam radost. Pokud se pohybujes v takovem prostredi je to super.  Bohuzel si myslim, ze vetsina je opravdu jina. Ale pokud si mluvil o tech vlajeckach - kolikrat si vyvesil ceskou vlajku z okna kde bydlis? A kolikrat tvy pratele? Jestli fakt reknes ze pokazdy kdyz je statni svatek tak se tam jedu podivat, prtoze ja vidam vlajky v zasade jen kdyz je MS v hokeji, pripadne nejakej fotbalek.
0/0
30.10.2002 15:15

libor

Asi tak:
Malujes, sochas a nikdo o tobe nevi? Bez na namesti, svlikni se, saty zapal, vyser se. Predtim samozrejme upozorni tisk. Bude se hned o tobe vedet a idnes napise, kde a kdy mas dalsi vystavu. Anebo treba zapal vlajku, to je jedno...
0/0
30.10.2002 13:40

Niki

Re: Asi tak:
to ze o nich nic nevis neni jejich, ale tvuj problem ... idiiote
0/0
30.10.2002 23:06

Sobi

hrebicek primo na hlavicku
Konecne nekdo zcela nepokrytecky ukazal skutecny vztah vetsiny naseho naroda k tzv. narodnim symbolum a uz se mu nasazuje psi hlava. Malost, je to, co vladne v ceske kotline. A ty komentare tech ubohejch, ceskejch fasounku jsou na tom vsem jak tresnicka na dortu. Jsou opravdu zoufale smesni. Chudacci, poplivali jim to jedine, za co stoji zit v te nasi tak krasne nezkorumpovane a sporadane zemi. Blahoslaveni, chudi duchem neb .... I kdyz v jejich pripade se me to zda trosku moc stedre, coz?
Myslim, ze to Rafanum opravdu vyslo.
0/0
30.10.2002 13:00

hoju

že by to udělali právě kvůli takovejm "lidem" jako jsou Teo, A.H., Anthony...?
0/0
30.10.2002 12:17

A.H. - kamarád zadrženého skína

Re: že by to udělali právě kvůli takovejm
To nemění nic na tom, že jim podřízneme krky.
0/0
30.10.2002 13:31

hoju

Re: Re: A.H. - ty jsi asi fuckt magor
0/0
31.10.2002 8:11

Rebarbora

Dejte si sprchu, pánové
Ne, že bych chovala nějaké zvláštní sympatie k Rafanům, ale mladickou nerozvážnost a touhu po exhibici v jejich případě chápu víc než u hololebého vlastence. Pánové, mám dojem, že byste si měli dát studenou sprchu a zklidnit emoce na obou stranách, případně se též naučit pravopis (viz MM,podle něhož BY JSME dělali ostudu v EU). Nazdar!
0/0
30.10.2002 11:37

MM

Z reakci je mi zle
Chodi na Idnes uz jen vypatlana individua, nebo je to obraz vztahu naseho naroda ke svobode projevu? To je pro vas statni symbol rozkradeneho, prolhaneho a zkorumpovaneho statu tak svaty? Nejste nahodou zrovna v lecebne? Rafani jsou asi nejprogresivnejsi umelecka skupina soucasnosti, ale to v Cechach nikdo nedoceni. Doufam, ze do EU nevstoupime, protoze by jsme tam delali ostudu. Fuj!!! Kdo miluje statni vlajku vic nez pravdu, zaslouzi na drzku.
0/0
30.10.2002 11:29

Anti-AntiGlobal

Re: Z reakci je mi zle
Hochu,hochu kazda spolecnost stavi na urcitych symbolech , ktere urcuji prislusnost k dane komunite, organizaci , nebo narodu . Pokud nekdo zacne nicit symboly stavi se do pozice malych kluku , kteri si hraji na vojaky a berou si  , nebo nici navzajem ty svoje . Nerikam , ze to kdysi i pro me nebyla zabavna hra , ale do dospelosti mi fakt nevydrzela . Dnes pokud se mi neco nelibi tak nejdu rozbijet okna , palit vlajky a nebo nekoho urazet . Tomu se rika neprimy odpor - zprostredkovany - pres veci nam blizke , nebo zname . Je lepsi k tomu vyuzit kultivovanejsi zpusob a tim je angazovat se tam , kde muzu neco zmenit a nebo aspon napravit . To ze spousta lidi s takto vznesenymi myslenkami vstoupi do politiky a cestou vzhuru zblbne , je vec jina . Jsme proste lide , ale presto to nekdo dokazat musi ne?
0/0
30.10.2002 12:29

bruno

Re: Re: Z reakci je mi zle
No kvuli temhle  pseudo-intelektualnim pokryteckym kecum sme tady meli pres 50 let komunismus.  Hochu hochu tomu co ty chlapici udelali se rika svoboda projevu vis? Pokud Ti to nahodou ve tve dospelosti jeste nedoslo tak nektere symboly zvlaste ty ktere pro vetsinu uz bohuzel skoro nic neznamenaji pro jejich pospinenost je potreba alespon "symbolicky" likvidovat aby mohli po nich prijit jine a lepsi anebo klidne i ty stejne ale svezi. Nemam nic proti tzv. kultivovanym zpusobum o kterych mluvis jenze tyhle "nekultivovany" sou stejne dulezity. Po vsech tech podvodech, Klausech a Zeleznych je tohle jedna  z mala veci ktery ukazujou na to ze tu uz neni komunismus a to nejen jako politicky zrizeni ale i jako zpusob uvazovani.
0/0
30.10.2002 13:28

Anti-AntiGlobal

Re: Re: Re: Z reakci je mi zle
Je videt , ze pocitani ti trosku nejde 1948-1989 je podle mne 41 a ne komunismus , ale socialismus . To si hodne lidi plete , ale budiz ti odpusteno . Zajimalo by mne , jaky ma pro tebe symbol nasi statnosti - vlajka - vyznam . Pokud jsem si vsiml  , vzdy kdy se nas narod po revoluci vlajkou ozdobil tak to bylo ve chvilich , kdy byl na to , ze jsme CESI hrdy - fotbal ME , hokej Olympiada  a MS . A od toho tu symboli jsou spojuji lidi . Pokud ani to neni pro tebe dukazem , ze velka masa lidi nasi vlajku nepovazuje za pospinenou , tak ty pohrdas necim cemu vlastne ani nerozumis .  A jeste jedna vec , znicenim symbolu , historii ani mysleni lidi nepredelas - A NA TO NEZAPOMEN .
0/0
30.10.2002 16:48

bruno

Re: Re: Re: Re: Z reakci je mi zle
 ............................."Pokud jsem si vsiml  , vzdy kdy se nas narod po revoluci vlajkou ozdobil tak to bylo ve chvilich , kdy byl na to , ze jsme CESI hrdy - fotbal ME , hokej Olympiada  a MS" ............ Tak to vazne nepotrebuje obsahlejsi komentar !!!!!!
............ jinymi slovy jsi rekl to co ja v tom prispevku. Je to vazne zoufaly ..... jedinej projev narodni hrdosti pri sportu .......... vlastne mas pravdu, mozna ze na tom symbolu fakt neco je ............ pri hokeji se da pouzit jako barevne rozliseni priznivcu cechu a ostatnich ............ hop hop hop kdo neskace neni cech ......... a sme doma :o)))))
 
0/0
30.10.2002 17:34

Znalec

Rafany rafanům
Pěkně ostrejm, týden nekrmenejm. To, co by z Rafanů po akci rafanů zbylo zabalit do černobílé vlajky a spálit.
0/0
30.10.2002 10:58

Anti-AntiGlobal

Reagovat stejnou demagogii
... "Bořit mohou jen ti, kteří věří v lepší budoucnost"... pojdme do galerie Vaclava Spaly  - borit x nicit
0/0
30.10.2002 10:47

Teo

ten skinhead ..
Ten Skinhead je lepší než každý z Rafanů. Měl je zlikvidovat!!!
0/0
30.10.2002 10:06

A.H. - kamarád zadrženého skína

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.10.2002 10:14

Burton

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.10.2002 10:43

A.H. - kamarád zadrženého skína

Re: Re: Re: ten skinhead ..
JEDNOU VŠECHNY JAKO JSTE VY POSTAVÍME KE ZDI. NEJSME FAŠISTI, ALE VLASTENCI.
0/0
30.10.2002 11:01

Lentilek

Re: Re: Re: Re: ten skinhead ..
Jednou vsechny zas**ny fasouny, co se tvarej jako vlastenci, zabalime do statnich vlajek, do pr*dele jim vrazime metaly, polejem benzinem a k vetsi slave jejich pitomy Vlasti je upecem. A bude klid.
0/0
30.10.2002 16:13

S.H.A.R.P.

Re: Re: Re: Re: ten skinhead ..
Fašista,vlastenec nebo neonacista všechno jedna špína.Jestli bude někdo stát u zdi tak to budete právě vy.Blbečkové co si hrajou na skinheady. No politics for SKINS!
0/0
30.10.2002 17:28

Anthony

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.10.2002 10:04







Najdete na iDNES.cz