Diskuse k článku

Jak si kdo ukusuje z CD-koláče

Snížené ceny desek se staly rozhodujícím činitelem pro přežití tuzemských gramofirem, potažmo trhu s hudebními nosiči. Vždyť ve srovnání se stejným obdobím loňského roku poklesl celosvětový prodej desek o necelou desetinu, ale v tuzemsku o třetinu. Lidé z hudební branže si lámou hlavu, kde a jak ušetřit, aby se neblahý trend zastavil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeńa

jde o kusy
producenti holt musí!!!!!!!!!!!!! pochopit že při prodeji CD jde jen a jen o počet prodaných kusů takže čím vyšší cena tím menší počet prodaných kusů
0/0
22.10.2002 18:58

Petr Urban

Rebelové ?
Na CD z filmu Rebelové je řada hezkých písniček. Cena tohoto CD je fakt nízká, ale ví někdo, kolik je na tomto albu originálních a kolik nově přezpívaných písniček ? Není toto i důvod tak nízké ceny ? Důvodů, proč se CD rebelové dobře (asi) prodává může být několik, především ale to je obsah, tzn. písničky z 60. let, které si kdekdo pamatuje a chce takový sampler mít doma. Cena je příznivá, takže sotva někomu může překážet fakt, že písničky nazpívali celkem neznámí muzikáloví zpěváci.
0/0
21.10.2002 12:52

Jaromír Merjhaut

BOHUŽEL BLÁBOL
Ten článek má několik zásadních vad a obsahuje nepřesnosti, i importované lži. Za prvé. O cenách hudebních nosičů by neměl psát žádný hudební publicista, protože je z povahy své práce propojen s výrobci (obdarovávání hudebními nosiči k recenzím, zvaní na promo akce, apod.). Říká se tomu střet zájmů. Za druhé. Brát za bernou minci údaje poskytnuté výrobci hudebních nosičů, prostřednictvím jejich "profesního sdružení" - IFPI ČR (graf otištěný v MF Dnes a vysvětlení dělby procent) a následně bez prověření vkomponovat jejich matoucí údaje do článku tak, že nezasvěcený čtenář je zmaten (viz. dále), je neprofesionální. Příklad. Cituji z článku: "Z ceny cédéčka s tuzemskou hudbou patří takřka třetina umělcům, autorům a gramofonové firmě. O tyto peníze se účastníci rozdělí podle příslušných smluv; obvykle každý získá po devíti procentech. Autoři mají své peníze jisté na základě zákona, ovšem v přepočtu na koruny to prý velké částky nejsou. „Když složíte písničku, dostanete za ni asi korunu z každé desky. Pokud si přizvete textaře, dělíte se ještě napůl,“ říká skladatel a kytarista Michal Pavlíček." - konec citátu. To nikomu z redakce nedošel ten příšerný rozpor mezi (z textu odvoditelným) tvrzením, že autoři dostávájí cca. 9% z koncové prodejní ceny (tedy něco mezi 40-60 Kč za 1 CD) a tím, co říká autor hudby a textů Pavlíček ????!!!! Při znalosti matematiky z páté bé přímo z textu křičí, že se jedná o zhruba 50-ti násobný (!!!!!!!) rozpor! Za další. Zkuste aplikovat onen kouzelný graf otištěný v MF Dnes na konkrétní titul, třeba Beatles - With The Beatles z roku 1963, prodávaný bratru za více jak 600,- Kč. Kde jsou 10% (+-) procentní výdaje na nahrávání a další 10% (+-) výdaje na reklamu !!! Podle textu a grafu by to mělo být cca. 120 Kč, u každého kusu CD, skutečná výše obojího je u tohoto titulu nulu nula nic !! (Reklamu na staré Beatles jsem u nás nikdy neviděl a nahrávání stálo kdysi pár tisíc liber, což je při pár miliónech prodaných kusů další 0 ! ). Mohl bych pokračovat, takřka větu po větě, číselko po číselku. Řeknu to ale takto: více při tvorbě podobných elaborátů myslet a nasazovat na takováto témata ekonomicky erudované novináře, kteří "nezištně" poskytnuté údaje od výrobců hudebních nosičů nechají nejdříve projít mozkovnou a uvedou je na pravou míru. Jaromír Merhaut, Zlín
0/0
20.10.2002 23:47

Pat

Re: BOHUŽEL BLÁBOL
????!!!! a hned v dalším řádku !!!!!! je bohužel Vaše vizitka. Viděl jste nosič na kterém by byla JEDNA PÍSNIČKA ? Bývá jich tam , vy odborníče, dejme tomu 12 - 16. Takže těch 9 procent dělíme na 12 až 16 částí. Tedy za jednu píseň pro auora textu a hudby dohromady 0,6 až O,7 procenta. A kde jste přišel na to vypočítávat podíly z koncové prodejní ceny ?
0/0
21.10.2002 1:30

Jaromír Merjhaut

Re: Re: BOHUŽEL BLÁBOL
Celá kalkulace v článku byla dělána z koncové ceny - ta tvořila základ = 100%, viz. graf v MF Dnes. Ad koruna pro autora za písničku. To jsem se sice sek, ovšem přesto zůstává několikanásobný rozpor mezi oběma údaji - graf versus Pavlíček. JM
0/0
21.10.2002 8:46

kuba

a co takhle zacit prodavat mp3?
mozna jsem uplne atypickej pripad, ale ja posloucham hudbu jen na pocitaci - vez vlastne ani nemam. hudbu si vetsinou stahuju, protoze mp3 se bohuzel koupit nedaji (i kdyz nejake ano: http://www.vltava.cz/default.asp?nDepartmentID=74 - par jich odtud mam...). kdyby byla nabidka mp3 sirsi, rad bych ji vyuzil, ale neni... nejsem az takovy poctivec, abych,  kdyz si chci neco poslechnout, zvednul prdel, nekam sel, tam mozna koupil cd za 500kc, pocmaral cd fixou a pak to (mozna) nagraboval... to si to radsi stahnu, nestoji me to prakticky nic a trva to pet minut...
kuba
0/0
20.10.2002 19:52

Pat

Re: a co takhle zacit prodavat mp3?
Ano, Kubo.Myslím, že tudy někudy vedou budoucí cesty. Jen to chce ,jako ostatně všechno,čas.
0/0
20.10.2002 21:20

Názor

.
Tak at mi nekdo vysvetli proc treba CD muzikal rebelove byl k sehnani pod 200Kc ..... a jeho prodejnost se drzela dlouhou dobu na prednim miste. Podle me by CD mela slouzit pouze jenom jakasi vizitka autora ...... protoze koho upouta ten zarucene prijde na koncert ..... ale kdyz je to brak ...... tak at spali treba kytaru a maze, chapu neni to tak u vsech interpretu ..... jenze kdy treba naposledey treba popron vydal vaznou hudbu?
0/0
20.10.2002 15:19

Pat

Problém je stále stejný
Problém je stále stejný. Co je nedostupné a žádané, získává se vedlejšími cestami.V 70. a 80.letetch bylo díky uzavřeným hranicím velmi obtížné získat originální černé desky.Přehrávaly se  proto od těch několika šťastných dídžejů, kteří je měli, na kotoučové pásky. Stejně tak se s rozšířením kazetových magnetofonů rozšířilo i pokoutní nahrávání a přehrávání interpretů, kteří byli nevydavatelní ve své době z důvodů ideologických. Dnes je onou bariérou nedostupnosti vysoká cena, kterou spoluurčuje dle mého názoru velké množství "prostředníků",kteří poposedávají podél cesty od interpreta k posluchači a  utrhávají si své třešinky ve formě procent. Najít onu cestu co nejlacinější, znamená vydat se principiálně jinými stezkami.
0/0
20.10.2002 10:05

Názor

No konečně jim to došlo .....
Ať se nikdo nezlobi ale prodávat někdy Album na hranici dema za cenu kolem 500kč ...... to ať to rovnou zavřou ......... hudebníci by měli především vydělávat na koncertech a ne prodávat 7 písniček za 500 kačaků ...... to si radši nechám vypálit ......
0/0
19.10.2002 21:27

Edmir Dizdarevič, Kosmonosy

Re: No konečně jim to došlo .....
Je bez diskuze, že jsou CD v ČR drahá, ale mám pocit, že nemalá část těch, co je pálí nebo kupuje vypálené si je bude pálit dál, i když budou stát originály 100,- Kč. Za prvé proto, že 100 Kč je víc než 20 a za druhé pro pocit "já jsem je převezl".
0/0
19.10.2002 23:50

Troll

Re: Re: No konečně jim to došlo .....
To bych si dovolil oponovat... Udelat si kopii CD pro me znamena koupit media, sehnat original, stahnout to na disk, vypalit na CDR, nekde si udelat B/W kopii obalu, ten ostrihnout, rozebrat obal a dat do nej... Pokud bych misto tehle operaci mohl zaplatit 100,- a mit orginal CDcko v original obalu (misto pomackane cernobile kopie a fixou pocmaraneho kotouce), tak toz rozhodne beru! Ale za 500-700,- no to sorry, to si to radeji vypalim!
0/0
20.10.2002 0:35

Edmir Dizdarevič, Kosmonosy

Re: Re: Re: No konečně jim to došlo .....
TAk do té skupiny nepatříte. :-)   Stejně to je teoretická debata, protože CD za stovku určitě nebude a snížení řekněme o 20 - 30% moc paličů nepřesvědčí. Možná si koupí víc desek lidé, kteří už teď kupují originály.
0/0
20.10.2002 9:40



Najdete na iDNES.cz