Diskuse k článku

Pirátství kvete: zasáhlo kompakty i DVD

Zatímco pokles prodeje hudebních nosičů se vloni přibrzdil, činili se hudební piráti. "Situace je už taková, že každé druhé cédéčko, které poslouchají lidé v Česku, je pirátské," tvrdí Karel Kučera, šéf české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). Ta s pirátstvím zápolí od poloviny devadesátých let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaromír Merhaut

Nehorázná tvrzení IFPI ČR
Elaboráty z dílny IFPI ČR jimiž tento spolek kampaňovitě zahrnuje tisk považuji za skandální snůšku manipulativních tvrzení, nepodložených spekulací, nesmyslů, nepravd a lží. STATUT IFPI ČR
Nejdříve si ujasněme pojmy. IFPI ČR je pouhopouhým profesním sdružením výrobců, nic víc. Nemá sebemenší pravomoci, není nikterak svázána se státními orgány, může pouze to, co kdokoliv z nás: vyjevit svůj názor, stěžovat si, udávat, čekat na pravomocná soudní rozhodnutí, a do té doby radši mlčet.
IFPI ČR se dlouhodobě snaží mást veřejnost vyvoláváním pocitu, že je propojena se státními orgány, MK, orgány činnými v trestním řízení, atd. – viz. úvodní tučně sázený odstavec elaborátu a sloupek šéfredaktora časopisu Stereo L.Horčice v čísle 42002.. To prostě není pravda a pokud jednotliví státní úředníci zafungují v jednotlivých sporných kauzách jako prodloužená ruka IFPI ČR, dopouštějí se trestného činu zneužití pravomocí veřejného činitele, neboť konají ve prospěch jedné strany sporu!
Co si například myslet o interním policejním pokynu s návodem jak postupovat proti občanům, takzvaným pirátům, jehož autoří, policisté ve státních službách hned v úvodu přiznávají, že vznikl na základě materiálů IFPI ČR (a IFPI ČR jej dokonce rozesílala spolu s udáními, proto jej mám k dispozici !), tedy jedné strany sporu o tom, jedná-li se v případě konání těchto občanů (ocejchovaných IFPI ČR jako piráti) o porušení autorského zákona, nebo o křivé obvinění ze strany IFPI ČR! To jenom pro ilustraci poměrů v Policii ČR. Vše mohu samozřejmě doložit.
VYPALOVÁNÍ A PIRÁTSTVÍ
IFPI ČR doslova a do písmene šíří poplašnou zprávu, když plošně znejišťuje občany v jejich právních jistotách, mezi něž patří i možnost pořízení kopie hudebního díla pro jejich osobní potřebu – bez souhlasu autorů, interpretů, výrobců a bez nutnosti vlastnit originál! IFPI ČR totiž tuto naprosto legitimní činnost nás všech často zahrnuje do takzvaných pirátských aktivit. S vrcholnou drzostí dále označuje takřka veškeré (tvrdí že 80%) nahrávky hudby na CD-R mezi takzvané pirátské, což je z její strany vědomá lež, neboť sama IFPI ČR o pár řádek výše konstatuje velké rozšíření vypalovaček mezi uživateli PC, přičemž si IFPI ČR je vědoma, že domácí vypalování hudby na svém vlastním PC pro osobní potřebu je legální a legitimní a takto vzniklé kopie nemohou být zahrnovány do nelegálních hudebních nahrávek a být oporou pro závěr, že polovina nahrávek mezi spotřebiteli je nelegálních! Proto IFPI ČR lže!
Veřejně žádám aby IFPI ČR doložila kolik kusů nelegálních nahrávek na CD-R, tedy vyráběných ne pro vlastní potřebu, ale pro černý trh bylo na území ČR doposud zadrženo !!
CINKNUTÁ CD
Výrobci cinknutých „cédé“, tedy CD s tzv. ochranou proti kopírování, se dle mého názoru dopouštějí porušení zákona protože:
Uvádějí kupujícího v omyl tím, že takto upravené výrobky prodávají jako CD-DA (Compact Disc Digital Audio), přičemž porušují závaznou normu pro tento formát, takzvanou Red ook. Spoluautor formátu CD-DA firma Philips se proti těmto, nebojím se říci zpraseným, „CD“ ostře ohradila s tím, že nemají právo nést logo Compact Disc Digital Audio.
  • rání pořízení plnohodnotné 100% funkční záložní kopie, což je právo každého majitele originálního nosiče se software, daty, hudbou. Analogová kopie, nebo kopie pořízená prostřednictvím audio rekordéru takovouto zálohou není, neboť ji chybí např. multimediální přílohy, atd..
    1. Ad 1. Česká obchodní inspekce provedla šetření, ze kterého vyplývá, že cca. 10% stolních přehrávačů CDDVD není schopno přehrát tyto zmetkovité „CD“ s tzv. ochranou. To je nanejvýš alarmující zjištění, doufám že závěry ČOI budou vůči výrobcům „takycédéček“ tvrdé a nekompromisní – doporučuji zakázat prodej těchto zmetků ! V zahraničí někteří majitelé high-endových CD přehrávačů, které jsou z principu háklivější na jakékoliv excesy tohoto typu, podali údajně na výrobce „CD“ žaloby. Jsem si jist, že budou úspěšné.
      Ad 2. Zástupci výrobců kompaktních disků při obhajobě ochranářských praktik zcela vědomě opomíjejí institut záložní kopie, když tvrdí, že v rámci volného užití díla (§30 aut. zák) máme sice nárok na kopii pro osobní potřebu, ta však nemusí být digitální a proto mohou výrobci možnost pořízení kompletní digitální kopie blokovat. To je půl-pravda, celá pravda je ta, že jsou takto blokováni i všichni majitelé upravených originálních nosičů ve svém legitimním nároku na pořízení 100% funkční záložní kopie.
      NEHORÁZNÉ CENY CD
      Za prvé je třeba poukázat na fakt, že nehorázně vysoké ceny CD v naší domovině, přepočtené na Euro, jsou u těch samých titulů vyšší než například. v Německu !!!! Takže kydy o nižší kupní síle našich obyvatel vůči těm z SRN se obracejí proti autorům z IFPI ČR, ptám se totiž – jak je tedy možné, že při nižších nákladech na lidskou pracovní sílu u nás, je koncová cena CD vyšší než v SRN !
      Za druhé. Směšná tvrzení o rentabilitě výrobců „na samé existenční hranici“ se dají vyvrátit elementární matematikou z páté bé. Ať mně eskamotéři z IFPI ČR laskavě vysvětlí fakt, že ten samý titul na kazetě (MC) stojí polovinu než na CD, když výrobní cena MC je vyšší než CD !!! Nad tím, když se vážení čtenáři zamyslíte, dojde vám, že vezmeme-li za 100% základ cenu, za kterou výrobci dodávají své výrobky distributorům a uvědomíme-li si, že paušální náklady (reklama, výroba, nahrávací náklady) vztažené na jeden nosič jsou v absolutní hodnotě (a nelze je relativizovat!) stejné pro CD i MC, je celý graf tzv. struktury maloobchodní ceny CD šalbou a klamem, protože v případě MC by na umělce, vydavatele, autory zbyla nanejvýš pouhopouhá 4% z koncové maloobchodní ceny !!!
      A navíc, proč pánové z IFPI ČR neudělají elegantní strukturový koláček například na titul eatles – Please Please Me  
      0/0
      10.7.2002 22:01
  • ...loni se oficiálně prodalo 6,5 milionu cédéček či kazet za zhruba miliardu korun... - tzn. že jeden nosič vychází průměrně na 154 korun!!! TO SNAD NE!
    0/0
    20.6.2002 8:17



    Najdete na iDNES.cz