Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE Star Wars: Epizoda II - Klony útočí: Hvězdné války své vyznavače nezklamou

Hvězdné války jsou na tom podobně jako Pán prstenů nebo James Bond. Buď jejich kouzlu člověk propadne, a pak se zálibně vyžívá v detailech každého nového dílu od mistrovských ústředních triků až po nenápadné vlnění vzduchu kdesi v dáli na obzoru. Nebo zůstane stát mimo svět fantazie, pohrdaje bohorovně vším, co není zrovna drásavý bergmanovský traktát, nýbrž "jen" sci-fi, pohádka, rytírna. Je sice nad věcí, ale o dost přichází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Billykid

Vivat Yoda
Nejlepší scéna bzla,když Yoda,stařík,který sotva leze z holí, začal lítat po scéně,že ho nebylo skoro vidět. 
0/0
27.5.2002 12:23

strasa

mr. Yoda forever!!!!!!!
takze jestli bych to mohl shrnout ze sveho skromneho fanouskovskeho SW-pohledu, tak Lucas udelal co mohl, ovsem nejak mu vymeknul mozek! zacatek slabotina (az na tu honicku), prostredek absloutni sracka (... v te dobe jsem byl absolutne zklamany :o( no a konec totalni super bomba! myslim, ze finalni bitva musela nadchnout kazdeho kdo nebyl z principu nasrany uz od zacatku kdy uvidel JJB. absolutni tresnicka na dortu, ale byla kdyz mr. Yoda vytahnul mec zacal se mydlit se Sarumanem :o))))))
p.s. jo k NP kdyby si sundala tricko udelala by lip :o)
0/0
27.5.2002 10:01

Petra

Debilovina
SW jsou nejlepším filmy, co znám a jejich přiběch je nepřekonatelný, ale Ep II je romantická slátanina na pozadí SW. Kruci, vždyť to s SW má společný jen ty postavy. Kdyby víc času strávili na příběhem a ne u efektů, tak by se na to dalo i koukat. Uznávám, že kdyby z dvou a půl hodinového filmu udělali jeden hodinový, tak by se to dalo i přežít a možná uznat jeho kvalitu. Takhle je to jen zbytečně ztracený čas.
0/0
22.5.2002 16:50

spielberg

sracka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...nikdy bych nepomyslel, ze E-II bude nejhorsim filmovim zazitkem.Kurva vzdyt se na to neda koukat!!!!!!Lidi je to primitivni!!
0/0
21.5.2002 10:44

falty99

yoda- hustej, hardcore, ufff, hustej..
hustej, proste hustej je yoda.. yoda...
0/0
20.5.2002 15:52

moff Sammael

Epizody 7, 8 a 9 nebudou
Proboha jen to ne! Zadne sequely 7, 8, a 9! To by znicilo cele Expandovane universum brilantne vylicene v navazujicich knihach, comicsech a pocitacovych hrach!
0/0
20.5.2002 12:58

Kovboj2053

Ach jo
Jsem milovnik SCI-FI, ale tohle tedy byla sracka. Vlastne dve hodiny sracek. Sorry fandové, ale soudnost je na miste. To, ze se „to“ menuje STAR WARS jeste neznamena, ze je to dobry.
0/0
20.5.2002 7:44

richard

Bomba!!!
Musím říct, že SW2 je asi o 1000% lepší než SW1 (ikdyž samozřejmě do kultovních SW4,56 má velice daleko) je ale rozhodně vynikající! Kromě pár dmentních romantických záběrů a ještě debilnějších střihů (Obi-Wan v továrně na klony a střih na pasoucí se mandelinky a romantické louce...fuj) to bylo velice strhující a dokonce mě překvapilo, že film byl hned od počátku dost temný (jasná inspirace Empire strikes back) + pár vynikajících nápadů (detektivní nádech při Obi-Wanově vyšetřování). No a samozřejmě nebudu mluvit o druhé polovině filmu - naprostá dokonalost. Mistr Yoda v souboji se Sarumanem (opravdu tam Christophera Leeho dávat nemuseli - role je velmi velmi podobná roli v PP) na to musel čekat snad každý fanda SW!!! Bitva Jediů na Kaminu - to bylo něco úžasnýho. A konečně jsem se dozvěděl odkud má Bruce Lee ten bojový postoj :o)
0/0
17.5.2002 11:54

Killerbean

Re: Bomba!!!
Tak toto je presne prispevek praveho fanouska. Souhlasim temer se vsim. Az na jednu malickost. Ep II snese srovnani se starsimi. Ale to za nas stejne rozhodnou ty masy lidi, kteri v nasledujicich ctrnacti dnech shlednou tento film.
0/0
17.5.2002 12:06

Lojza Pchac

SW
Film jsem nevidel a ani tak brzo ho asi neuvidim. Musi to vsak byt "spica" jelikoz muj syn by 'dvojku' nedelal :-)))
0/0
17.5.2002 11:49

mts

fandové
az na par momentu(lovestory a 3min s JJB) jsem byl opravdu velmi spokojen a svych 160,- rozhodne nelituji.ctu si tady ty narky nad dialogama a nestacim se divit.ty prece k SW patri od sameho zacatku.mam takovej pocit,ze opravdu nema cenu abyste vy,kdo nemate radi tento druh filmu na nej chodili,protoze vy si ho nikdy neuzijete.berete vse a hlavne sebe moc vazne....jste uz proste moc dospeli...
0/0
17.5.2002 10:26

cartman

Nejlepší epizoda vůbec...
...pokud by se vystrihaly sceny kde jsou v jednom zaberu Amidala s Anakinem.
0/0
17.5.2002 9:32

Pete75

Ježíšmarjá!!!!!
Co to jako mělo bejt? Lucas se zbláznil. Celá sága je v troskách! VĚTŠÍ HOVADINU( A TO ŘIKÁM JAKO ČLOVĚK, KTEREJ MILUJE SW!!!!! ) SEM DLOUHO NEVIDĚL. Kromě posledních 20 nebo 30 minut filmu( parádní řežba:-) ) bylo všechno vostatní slátanina. Výbuchy smíchu v hledišti při milostných( i jiných ) scénách jsou, bohužel, smutnou realitou. Kdyby se nejednalo o SW, odešel bych před koncem( naštěstí sem na to, jak už jsem řekl, nejlepší, a dost možná i jediný dobrý, zůstal ).
0/0
17.5.2002 9:07

cartman

Re: Ježíšmarjá!!!!!
Evidentně volnomyšlenkářský anarchista. "Celá sága je v troskách"
0/0
17.5.2002 9:38

Pete75

Re: Re: Ježíšmarjá!!!!!
Ne. Bohužel realista!
0/0
17.5.2002 9:40

Killerbean

Re: Ježíšmarjá!!!!!
Prvni polovina filmu se mi ale vubec nelibila. Ve druhe polovine jsem ale zjistil, ze ta prvni byla jen nezbytna priprava terenu pro druhou polovinu. Lucas odvedl perfektni praci. Kdyz se na to divam ze sve pozice fanouska Star Wars - byl to skvely film, zapadajici do cele serie. Kdyz se na to podivam z pozice fanouska sci-fi, tak to nebyl spatny film. A kdyz se na to podivam z pozice obycejneho cloveka, inu byla to pekna pohadka s prilis mnoha mrtvymi.
Pozn. V celem filmu musim ocenit zvlaste herecke vykony Natalie Portman. Tahle holka ma budoucnost.
0/0
17.5.2002 12:02

Patrick Zandl

Bravo mistr Joda
Asi nejlepší bojová scéna (a podle mne vrchol filmu) je okamžik, kdy Anakin i Kenobi leží na hromadě spráskaní sluhou temného pána a na scénu přichází shrbená stařík, maličký mistr Joda. Jak říká Terry Prachet: pravidlo číslo jedna zní, když vidíš usmívajícího se malého staříka, tak zdrhej... vyslyšeno i zde, jen to chtělo chvilku lekci :)
0/0
17.5.2002 7:53

cartman

Re: Bravo mistr Joda
Jojo, přesně! Srdce mi plesalo nad tou scénou, to byla paráda! Už když sem nato šel tak jsem doufal, zda uvidím bojovat mistra Jodu... Stálo to za těch dvacet let čekání :)
0/0
17.5.2002 8:43

Peter

Prave se vracim z kina
Vazeni,
 ziji v USA a proto jsem mel moznost dnes videt "Hvezdne Valky II".
Je to tragedie-bida a utrpeni.Nechci Vam kazit cekani,ale p. Lucas ukazal,ze v nem opravdu krome megalomanstvi nic neni.Pokud mate moznost,prectete si recenzi na web strance casopisu Spiegel (aspon Ti co mluvi nemecky) - tam je vse rozebrano dopodrobna a autor ma ve vsem(bohuzel) pravdu.
Nastesti nas letos cekaji lepsi filmy (napr. Spielberguv "Minority Report" a pristi rok novy "Matrix") takze - "bude lip".
Peter
Los Angeles 
 
0/0
17.5.2002 5:42

Pisalek

Re: Prave se vracim z kina
Nežiji v USA a taky jsem měl možnost vidět tento film, takže nám žádný čekání nekazíš. My už jsme se dočkali, USA nejsou první, kdybys četl pořádně, tak víš, že je to celosvětová premiéra. Tak co nám to tady žvaníš amíku?
0/0
17.5.2002 7:00

szabados

Re: Prave se vracim z kina
Mám ten dojem, že si čekal ty. Byl jsem tu na předpremieře po půlnoci. A vzhledem k časovému posunu jsem to viděl o pár hodin dřív. Heč!
Martin
Praha
0/0
17.5.2002 10:22

Killerbean

Re: Prave se vracim z kina
Ehm, nekteri z nas meli tu moznost jiz 12.5. 2002
0/0
17.5.2002 11:58

Killerbean

Jay and Silent Bob strikes back
Vsem anonymnim pisalkum, kteri se tak pekne vyjadruji Epizode II - tento film(titul v nadpise) byste meli videt. Je to presne o lidech jako jste vy (ne uplne, jen cast). Internet je idealni misto, kde si muzeme zanadavat na cokoliv a zcela anonymne. 
Kdyz se vam nelibi takova odporna komerce, proc jste do toho kina lezli ?! (za 160 Kc, listky sehnat aspon tyden predem, nebo si na ne vystat peknou frontu ...). A pokud jste tam nebyli, jak muzete film vubec hodnotit ?! Jste banda pokrytcu.
0/0
17.5.2002 0:38

WhiteBlack

Re: Jay and Silent Bob strikes back
Tenhle film je fakt kurevsky dobrej....sem se zas po dlouhé době zasmál.....ovšem ne že bych se na Star Wars II taky nezasmál ("Boj dvou čarodějů")......:o)
0/0
17.5.2002 2:50

Pete75

Re: Jay and Silent Bob strikes back
Víš, asi ti nedochází, že my, co jsme si !14 dní! předem, koupili lístky na Epizodu II, máme právo na to bejt po jejím shlédnutí zklamaní. Mimochodem asi si nepochopil, že film, kterej zmiňuješ, si dělá hodně srandu i z lidí, co berou Internet moc vážně( viz. cesta hlavních hrdinů do L.A., aby zabránili natáčení filmu o sobě, a tak i psaní o sobě na Internetu! ). Přžíště se líp dívej na filmy, na který vyrazíš do kina!
0/0
17.5.2002 9:37

Killerbean

Re: Re: Jay and Silent Bob strikes back
Napsal jsem, ze ne zcela, jen zcasti ! Mluvil jsem o tom, ze jim ten puvodni autor komiksu rekne (nasleduji presne citaty) :
1) This is a site populated by militant movie buffs, sad, pathetic little bastards, living in their parents' basement, downloading scripts and what they think is nside information about movies and actors they claim to despise yet can't stop discussing.
2) The Internet has given everyone in America a voice and evidently, everyone in America has chosen to use that voice to bitch about movies.
A mimochodem, pracuji pro jeden nejmenovany filmovy mesicnik, takze na vetsinu filmu chodim zadarmo - diky tomu mam nadhled. Nechapu ale lidi, kteri nadavaji na Ep. I, vi, ze Ep. II bude naemlich totez, ale pak si stejne ctrnact dni pred premierou koupi listek za 160Kc.
A posledni komentar. Tenhle clovek mi mluvi z duse : http://us.imdb.com/Title?0121765#comment
0/0
17.5.2002 11:56

pawell

Velmi solidni
Dneska jsem to videl. Zkratka a dobre - jednoznacne velmi kvalitni zpracovani. Jiste, je tam par "amerikanismu" typu, kdyz Anakin rekne Amidale, "tady jsi v bezpeci" o miste, kde mu pred mesicem unesli matku. Ale nektere sceny jso uzasne - teba Yoda nema chyba.
0/0
16.5.2002 23:36

Max

Jak si Spacilova predstavuje sex?
Vazena pani Spacilova, jak by jste si chtela asi predstavovat sex v pohadkach? Normalni clovek si snad domysli, ze kdyz se dva lidi vezmou, coz bylo videt na konci filmu, tak asi budou moci mit dite, nebo chcete delat z pohadky porno? Navic jste si nevsimla detailu, ktery popisuje clanek prede mnou.
0/0
16.5.2002 23:07

george lucas

sorry ale jste krava
ste jednoduse krava.ptate se jak se lucas vysporadase sexem cili pocetim dvojicek  lukea a leii a pritom ste si ani nevsimla ze se s tim uz vprvnim dile vysporadal pohledem kamery na amidalino zakulatene brisko.chtel jsem rict jen tolik a jeste neco priste si otevrte oci a ne zadek...
0/0
16.5.2002 22:14

Korek

Re: sorry ale jste krava
To si asi viděl jiný první díl, jak já. Vždyť Anakinovi je v prvním díle asi 6 let a ani nevěděl, co je láska, natož sex. Souhlasím, že Spáčilová je koza, ale ty natom nejsi o moc líp
0/0
17.5.2002 0:42

Youda

sw
sw4 je klasika, kultovni film, nema chybu. Ani mit chybu nemuze, neda se srovnavat s nicim co bylo pred. Clovek ho muze videt nekolikrat a neomrzi. 5-6 se daji tak tak sledovat az dokonce Ale zato sw1 je naprosta stupidita. Pan Lucas asi potreboval dostavet dalsi svoji vilu. Proste jenom dalsi "dojak" z americke "kulturni" produkce. A proto na sw2 do kina nejdu, nechci podporovat prumysl, ktery produkuje neco takoveho. Je to neco jako Microsoft. Ze zacatku super, pozdeji hlavne vysavac na penize. Proto si radeji zajdu na "Linux" do mensiho kina.
0/0
16.5.2002 19:30

voyager79

je to jen film
podle me je SW uz jen masina na penize. Jinak, pekny efekty, ale takovy bude za chvili mit kazdy film, do ktereho se na pocatku nasype dost penez.
0/0
16.5.2002 17:44

s

s
supresracka
0/0
16.5.2002 17:26

jonka

Hvězdné války své vyznavače nezklamou
Děkuji vám paní redaktorko za super článek. Tedy recenzi na hvězdné války, pána prstenů, a Jamese Bonda, které minuly. Čekal jsem však, soudě dle titulku, recenzi a zhodnoceni současně nejnovějšího dílu Lucasovy hexalogie. Mylsel jsem něco konkrétního k onomu dílu, podle čeho by se člověk mohl rozhodnout, zda je stejně trapný jako ten minulý, či horší, či došlo k nějakému dějovému a dialogovému zlepšení (že by konečně přestali z lidí dělat infantilní dementy, [to ale zřejmě nemluvím o televizi a filmovém průmyslu, protože ten se zřejmě v průběhu několika let nezlepší]. Každopádně mi dlužíte deset minut za přečtení článku, který s tituklkem nesouvisí a dalších deset minut za napsání oponentury.
0/0
16.5.2002 16:05

Yoda :-)

Lidi, bylo to super!!!
Včerwjčí noc jsem si nedopřál spánku, dostalo se mi možnosti shléhnout celosvětovou premiéru tolik očekávané pátého filmového pokračování Lucasova veledíla a řeknu Vám, že mě to rozhodně nezklamalo. Sice jsem prvních 20 minut bojoval se spánkem (nezapříčiněným dějem filmu, ale únavou), pak jsem se ovšem "zažral" do děje a to mě drželo až do závěrečných titulků.
Co říci k dějí??? Super...... Nejvtipnější scénka? Malý Yoda bojuje s Dookem, to prostě nemá chybu...
Trochu mě zklamalo to (film jsem měl možnost vidět v Ster Century Malž Špalíček v Brně), že asi po hodině ¨premiérové projekce se promítačům, či spíše promítačce zašmodrchal pásek a lidé s pískotem čekali snad 10 monut a to ještě přišli o 3 minuty hraných sekvencí, to mě zklamalo. Asi se na tom podepsala nervozita celého "štábu" Ster Century, protože půlnoční premiéře byl přítomen i ředitel tohoto multipexu a všichni přítomní mohli vidět, jak nervózně přešlapuje pod tíhou tolik očekávaného filmu, no snad to zvládnul.
0/0
16.5.2002 15:22

dennis

Re: Lidi, bylo to super!!!
proc sis nedopraval spanku nevim, a celosvetova premiera ? nenech se vysmat, jsem ten film videl asi pet dni pred 16.5.....tak jaka to pak byla byla premiera..a je to oprati vsem 4 predchozim dilou slaby odvar ...
0/0
16.5.2002 17:48

Demon

Re: Re: Lidi, bylo to super!!!
ale urcite si ho nevidel v kine ty blbecku. Cucels na to na kompu 640x480...
0/0
16.5.2002 22:43

miroslav.kucera

Re: Lidi, bylo to super!!!
No, u dabovane verze se nic takoveho nestalo :)
0/0
17.5.2002 8:54

Kamil Fila

Satan je znalec, koukam...
 Nadhera, jak si nekdo ve svatem rozhorceni (a jeste aniz by film videl) plete Lucase se Spielbergem a jako argument, proc je Pan Prstenu lepsi nez Epizoda II, priklada novozelandsky puvod. (" PP je z Nového Zélandu a proto tam nejsou stupidní dialogy a ubohý infantilní příběh" - a neni to nahodou spis tim, ze je to podle Tolkiena?) Vice takovych znalcu!
0/0
16.5.2002 15:19

SATAN

Je skandální srovnávat PP s touto slátaninou.
Je to americká sračka. PP je z Nového Zélandu a proto tam nejsou stupidní dialogy a ubohý infantilní příběh. Původně jsem na to chtěl jít, ale nejsem šílenec, abych za takovou sračku dal 160 Kč. Nemíním podporovat výstavbu další Spielbergovy Vily na Beverly Hills - to si ji tam raději postavím sám!
0/0
16.5.2002 14:56

CBK

Re: Je skandální srovnávat PP s touto slátaninou.
Spielbreg to neni, je to Lucas
0/0
16.5.2002 15:16

x

Re: Je skandální srovnávat PP s touto slátaninou.
nevim, jak novozelandska krajina  dokaze ovlivnit dialogy filmu. Ságu SW netočí Spielberg ale Lucas.
0/0
16.5.2002 15:16

Hero666

Re: Je skandální srovnávat PP s touto slátaninou.
Nemozes porovnavat PP s SW pretoze PP je filmovym prepisom vynikajucej knihy zatial co SW su urobene priamo pre platno a aj ked dialogy neboli ani niensu nejakou Lucasovou silnou strankou pribeh a vizualne podanie su velmi silnou strankou Lucasovej serie a kto videl povodnu trilogiu tomu sa pravdepodobne bude toto pacit lebo dava odpovede na nezodpovedane veci z predchadzajucich dielov
Mimochodom velmi mam rad aj PP aj SW
0/0
16.5.2002 17:53

Jarda

dalsi telenovela nebo co?
Kdyz opominu skvely efekty, nezda se vam ze dialogy muselo vymyslet nejaky infantilni hovado?? Vzdyt se skoro porad cely kino smalo nad naivitou a hlavne debilitou vseho co hlavni hrdinove vypustili z pusy!!!Pokud se zrovna nebojovalo tak jsem normalne usinal! Priste si asi radsi vezmu walkmana a budu se kochat jen pocitacovou animaci. Podle me to bylo vyhozenych 160 korun.  
0/0
16.5.2002 14:24

Jakob

Yoda v akci to bude mazec, ale romantiku nemusim
0/0
16.5.2002 9:53

szabados

Re: Yoda v akci to bude mazec, ale romantiku nemusim
Přestože jsem fanouškem SW, scéna "Yoda v akci" měla dost komickej nádech. ...i když moment kdy Yoda odhrne svůj pláštík a u pasu se mu houpe klasika Jedi....
0/0
16.5.2002 10:22

Jakob

Zitra na to du, snad to bude z 1/2 jak PP
0/0
16.5.2002 9:49







Najdete na iDNES.cz