Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tmavomodrý svět na Oscary nejede

Český snímek Jana Svěráka Tmavomodrý svět se nedostal mezi filmy nominované na filmové ceny Oscar. V kategorii nejlepší film budou soutěžit snímky Čistá duše, Gosford Park, In the Bedroom, Pán prstenů: Společenstvo prstenu a Moulin Rouge.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Bryk

Jednou to ocenili, po druhe naleteli a ocenili jeste vis a po treti uz to nesezrali a neocenili. Jsem tomu rad. Mam plne zuby tzv. hezkych ceskych filmu. Uplne mne totiz staci DOBRY film.
0/0
14.2.2002 10:28

BigBrotherIsWatchingYou

Žel...
Bohužel, Tmavomodrý svět se nepovedl tak, jak se čekalo. Snad už i proto, že se všichni nemohli dočkat té "bomby", což filmu neuvěřitelně ublížilo. Jan Svěrák se dostal do lisu, z jedné strany nedočkaví čeští vlastenci, ze strany druhé nedočkaví senzacechtiví kritici. Do kin poté uvedený film snad už ani nemohl nikoho nadchnout. Také jste čekali něco víc ? Výsledek byl sice ve své kategorii prvotřídní, ovšem kategorie sama pouze druhořadá.
I proto jsem rád, že T.S. nebyl nominovaný, alespoň na úkor světoslávy získá jistou českou "novou hodnotu". Stejně jako o Koljovi se o T.S. bude říkat, že ho může správně pochopit jenom Čech. A protože Češi si zakládají na kvalitních měřítcích, bude Jan Svěrák opět na piedestalu, i když jen místním. Snad mu to bude stačit.
Amélie z Montmartru je beztak lepší:-)
0/0
12.2.2002 23:45

FRODO

OSKARY
SOUHLASIM S TIM ZE TMAVOMODRY SVET SI OSKARA NEZASLOUZI.
0/0
12.2.2002 23:05

č.hokej=1

pravda
I když se hodně lidí  neustále opakuje, jak jsou američani hloupí,( bez nich bychom tady měli rusáky, nebo němce dalších 1000 let), tak co se týče Tm.modrého světa mají bohužel pravdu. Film je velmi jednoduchý, plochý, hloupý,prostě špatný. S daným hodnotným tématem se mělo naložit mnohem opatrněji, vznešeněji a chytřeji. Když jsem tento názor vyslovil před svými přáteli po shlédnutí filmu, byl jsem kamenován. Je to asi nejslabší film PANA Svěráka st., možná ne jeho vinou!
 
 
 
0/0
12.2.2002 22:39

hola pravda

jejda
Tak se ten kalkul nejak nevydaril, co? To asi dost mrzi. Asi by bylo dobre vzit si ponauceni z krizoveho vyvoje a nelezt nekomu do p....
S USA na vecne casy
0/0
12.2.2002 20:56

pady

americka sablona
potvrdilo se, ze filmy podle "americke sabony"  nemaji  v kategorii pro neamericke filmy misto, od toho je tam jina kategorie. doufam ze pristi sverakuv film bude mene 'velkolepy'...
0/0
12.2.2002 20:12

Stepanka

Také poučení
Myslím, že Jan Svěrák měl pravdu, když usoudil, že by stejně jen dělal stafáž, až si pro cenu za nejlepsí zahraniční film půjde Amélie z Montmartru, protože to je velmi pravděpodobné. A Jan Svěrák asi neměl pravdu, když usoudil, že na Oskara za nejlepší zahraniční film dosáhne tím, že jej co nejvíce přizpůsobí hollywoodským šablonám. Jak historie ukazuje a Kolja a Obecná škola (i mnoho jiných vítězů a nominovaných)potvrzují, v kategirii zahraničních filmů to neplatí -- hollywoodským šablonám je třeba přizpůsobit distribuci a propagaci filmu v USA, ale ne charakter filmu v zahraniční kategorii. V té více bodů sbírá neamerická osobitost.
0/0
12.2.2002 19:36

posledni emigrant

Mili Sveraci
Vim, ze jste trochu smutni a rozcarovani.To je mi lito. Ale verte, povim-li Vam neco od srdce:budte radi, ze Vam konecne nekdo nastavil to zrcadlo, od nejz ti nemocni cekaji, ze jim ukaze jejich tvar dle vlastnich nemocnych prani.Snad se dostanete zase z nebe na zem a zacnete zas psat ne pro Oskarky, ale pro nasince.Jste soli ceske zeme, nenechte se vyplavit sny o svetovosti poplatne komunisticke tezi:sex and cry.A uz dost.Co takhle se podivat na naseho druheho Havlicka? Jaroslava.Nejste naduti, to vim,nybrz pouze docasne nadmuti po poziti koziho mleka ceske duvery a kysaneho zeli od zemedelcu z Travcic u Litomeric.A jak vite , ti si dlazdili chodby svych domu mramorovymi zidovskymi nahrobky uz za socialismu.Kde jsou penize, je i rada? Vas posledni emigrant.
0/0
12.2.2002 19:28

www.valka.cz

TMSV
A kdo by na to sel, kdyby tam zadne milostne drama nebylo, kdyby tam jen vsude litaly streva a nabojnice ??? Jmenujte mi jeden jedinej valecnej film z posledni doby, kde neni nejakej takovejhle sentiment ? Kdyz to zrovna neni zachrana rodiny (Vojin Ryan, story 5 Sullivanu a dalsi), tak to je lovestory, nebo jine zasnene vzpominky (viz trapna Tenka cervena linie ...) Myslim si, ze TS byl zajimavy film, a spolu s Nebeskymi jezdci ho radim mezi sve oblibene valecne z ceske - ceskoslovenske produkce ... A az se najde kdokoliv jiny, kdo natoci lepsi film, pak s radosti pronesu, ze cesky film neni jen Sverak ... ale zatim tomu tak neni, tech par pokusu ceske kinematografie me nedostalo do kina ani jednou, zato TS jsem videl 4x a mozna ze pujdu jeste znova. A zabava to je, myslim si lepsi, nez Pearl Harbor, kterej je tak spatnej, az se to nezda ... zkuste se zadivat na detaily, pokud tomu rozumite, a zjistite, jak si z nas delaj americani legraci ... U me proste TS bodoval, rikejte si co chcete!
0/0
12.2.2002 19:17

lsisec

Tmavomodrý svět
to je to nejhorší co Svěrák (starší) stvořil.
0/0
12.2.2002 17:18

Milan

Re: Tmavomodrý svět
Omyl! Nejzhovadilejsi Sverakuv film je Kolja. Poplatny ceskemu vlezdoprdelismu rusakum. Coz nebylo dosti ceskych deti, kteri treba jen po r. 1968 prisli o rodice diky rusakum? On vsak musi natacet dojemnou story o ruskem spratkovi
0/0
12.2.2002 20:26

Šumavský..........

Re: Re: Tmavomodrý svět Ty jsi fakt vůl
Už si ani nepamatuji kdy jsem naposled nevydržel a neubránil se na podobně smutnou skutečnost někoho upozornit. Tvoje blbost může být dost nebezpečná. Prosím tě dej si na ní pozor. Možná jinak ani nejsi zlý člověk. Kolja asi balancuje na hranici kýče, ale označit dítě na základě jakékoli národnosti za spratka? To může jen hovado. Nebo že bys ty sám byl v dětství za spratka? To by mi bylo líto. Zkus odbornou léčbu. Snad to pomůže. Držím ti palce.
Jinak TS byl asi záměrně natočen podle amerického vkusu.  Problém bude asi v tom, že sami am. kritici dobře vědí jaké se tam točí sračky pro tupé amíky a přirozeně sami jim nevěří. Proč by něčemu co je napodobuje ještě dávali cenu. Mají svých exkrementů dost. Ne všechno je sam. na TS špatné. Snad má alespoň hodnotu v tom, že připomíná, že Češi umí i jiné věci než vymýšlet lumpárny.  
0/0
14.2.2002 11:14

kj

No a co
Nechapu proč by měl Svěrák dostat oskara za každý svůj film. Například Jizda je nepochybně povedenějším filmem než Kolja, který mne vyloženě zklamal, ale zase zabral na americké publikum. To že je film drahý ještě neznamená, že je zrovna nejlepší. Tmavomodrý svět není špatné dílo, ale už jsem viděl od Svěráků lepší díla a pak český film to přeci není jen Svěrák!
0/0
12.2.2002 17:11

Mirek

Re: No a co
ó pane vy jste trouba.
0/0
13.2.2002 1:22

Jarmil

Tak přece jsem normální!
Snad ještě víc než skutečnost, že film není ani nominován na Oscara, mě uklidnily zdejší komentáře. Z kina jsem odcházel rozpačitý (mírně řečeno!) a s přítelkyní jsme se spontánně dohodli, že ani nepůjdeme na tradiční pivo (a povídání o zážitku). Zd. Svěrák mj. v kampani říkal, že letci hrdinové..., zatímco ti druzí... I kdyby měl právo něco takového říkat, a to asi nemá, šlo jen o téma. Film není ani oslavou hrdinů ani není zábavou. --- Nechtěl jsem rušit, ale za těch cca 260 Kč alespoň tohle.
0/0
12.2.2002 16:47

LK

Re: Tak přece jsem normální!
Taky se mi ulevilo, ze nejsem nejakej exot, kdyz mi TS prisel delany na miru pro americke publikum a Oskara. Ne ze bych nekomu pral neco spatnyho, ale jsem rad, ze nominovanej nebyl, protoze si to nezaslouzil. U nas mel popularitu pouze proto, ze to tocil Sverak a protoze lidem vsugerovavali, ze chteji udelat pamatku pilotum.
0/0
12.2.2002 16:59

Re: Tak přece jsem normální!
Tak nemáš blbečku chodit do multiplexu, ale do normalniho kina. Pak bys neplatil 260!!!
0/0
12.2.2002 17:08

Jarmil

Re: Re: Tak přece jsem normální!
Vaším oslovením nejsem uražen; necítím se jím totiž ani dotčen. Jde přesně o ten plevel, pro který jsem se takové diskuse (chat)zúčastnil poprvé. Jednalo se, jak chytrému bylo napovězeno, o dva lístky. Cena 130 Kč je normální. (Od té doby jsem ale za kino ušetřil.) A ještě Vám poděkuji: dodal jste mně sebedůvěru; další člověk je zřejmě hloupější a nevychovanější než já. (A přeci jsem normální!)
0/0
13.2.2002 9:50

Joska - z Jaromere

Nektere ohlasy v USA a zde, me neprekvapuji.
Mel by to vsak byt film pro povinnou skolni osnovu ZS CR, po zaskoleni ucitelských komsomolců. T.S. je, pro pochopeni v USA a cumily a la Dallas, NEskutecne pravdivy a "odbihani do vezeni" je uz jen tresnickou na dortu nasich ceskych krivych pateri, toho jak jsme nevdecni a toho jak nechceme poznavat sebe sama. Myslím ze castecnou satisfakci utrpeni nasich letcu (hlavne po valce) je i srovnani lekare SS a dozorce StB. Bohudik (i filmem MUSIME SI POMAHAT) se tak ucime nevnimat svet jen cernobile. Hlavne aby nas jeste chvili zcela nepohltili, i kdyz barevné a vypravne, oskarove fantasmagorie.
0/0
12.2.2002 16:42

Bubák

Re: Nektere ohlasy v USA a zde, me neprekvapuji.
Nevidím to jako satisfakci, spíš jako zneužití příběhu letců k propagaci hloupé lovestory, která zabrala asi 50% filmu.  Stejné to bylo i vpřípadě Titaniku a Pearl Harboru. O letcích v Anglii jsem četl spoustu i vdobě kdy se to nenosilo, ale že bych z toho měl pocit jako z Tmavomodrého světa to ne.
0/0
12.2.2002 16:49

Joska

Re: Re: Nektere ohlasy v USA a zde, me neprekvapuji.
Mily Bubaku, i ja sbiral od 60.let knihy (nejen o letcich) podle kterých se tocily filmy zdaleka nedosahujicich kvalit techto predloh-))Urcitou satisfakci T.S. jsem mel moznost primo pozorovat na zbylých letcích, pri krtu jine knihy jejich pribehu, ktera v 5.(!) vydani mohla vyjit poprve(!) bez cenzury...
0/0
12.2.2002 17:08

Bubák

Re: Re: Re: Nektere ohlasy v USA a zde, me neprekvapuji.
Možná jste mně nepochopil. Já mám z filmu dojem, že téma letců v Británii nebylo hlavním důvodem proč vznikl.  Je to hlavně film, který měl dobýt Ameriku, případně získat Oskara a tenhle námět pouze využil (či zneužil). Hlavní příběh filmu se přece může odehrávat kdekoliv například na zaoceánské lodi nebo tichomořském ostrově. Osudy pilotů byly přece mnohem pohnutější než milostný román.
0/0
12.2.2002 18:37

posledni emigrant

Re: Re: Re: Re: Ano, Bubaku.
0/0
12.2.2002 19:16

Los Tomos

TM svět
Souhlasím s názory, byl jsem z toho filmu hodně rozladěnej . . .mnohaleté vyprávění neuměle vtlačené do párminutového filmu . . . . 3+
0/0
12.2.2002 16:32

Mariana

Moulin Rouge - bomba!!!
Ano, M.R. jsem viděla je to opravdu skvělý film! Jeden z nejlepších, jaké jsem vůbec kdy viděla.
0/0
12.2.2002 16:30

F-Frogy

Re: Moulin Rouge - bomba!!!
Nezbyva nez souhlasit........m.r. je naprosto uchvatnou podivanou od uvodnich titulku az po zaverecne. Strhujici uvodni cast vrcholici kanaknovou scenou s silenym strihem za zvuku Smells like teen spirit je nezapomenutelna. Jinak bych filmu vytknul ponekud predpokladatelny scenar klasicke love story, ale urcite predci Tmavomodry svet (bohuzel)......
0/0
12.2.2002 17:03

pady

Re: Moulin Rouge - bomba!!!
rozhodne nejvetsi kyc co jsem zatim videl, a aby byl kyc dokonaly, tak tam museli nacpat co nejvic overenych hitu... priklad americke komerce, ktera vymejva lidem hlavy...
0/0
12.2.2002 20:20

Vojta

Re: Moulin Rouge - bomba!!!
Tak to si toho asi moc nevidela.
0/0
12.2.2002 20:34

Klofáč

Moulin Rouge
Jenom nechápu, proč byla na Oscara nominovaná hloupost jménem Moulin Rouge. Kdo jste ten film viděli, možná se divíte také.
0/0
12.2.2002 16:20

ravenir

Re: Moulin Rouge
Moulin Rouge je uzasne dilo, skvely strih, bohate barevne zabery, i kdyz pojate trochu jako muzikal (presto, ze se mi muzikaly nelibi), skvele udelane, velmi me prekvapilo, jak umi Kidmanova i McGregor zpivat
0/0
12.2.2002 16:56

jr

Re: Moulin Rouge
Moulin rouge je úžasný film, nebudu to rozepisovat, uznávám, že určitě není jednoduchý na koukání .. nazvat ho ale hloupostí?
0/0
12.2.2002 18:44

pady

Re: Moulin Rouge
moulin rouge jsem videl a musim rici ze me dost nepotesil . zpracovani je sice zajimave, ale na muj vkus moc kycovite...
0/0
12.2.2002 20:04

0/0
12.2.2002 16:19

Radek

...
Dalo se to čekat,  dokonce si myslím,  že byla trochu drzost čekat nominaci,  je to , přinejlepším,  průměrný film...
0/0
12.2.2002 16:18

Kosac

Tmavomodre Penize
 - nechapu proc je Tmavomodry sved nejdrazsim cz filmem vsech dob. Ty penize tam proste videt nejsou. Na ten film jsem se tesil hlavne po technicke strance, dej sem cekal super (vzdyt je to Sverak). Ale fatal error.
Dej temer trapny. (Ten Sverak se pod to snad jenom podepsal.) A to dalsi radeji nekomentuju. Cele to na mne pusobilo jako televizni film nic vic, jen "slusne" investovane penize. 
0/0
12.2.2002 16:06

dalibor

pan prstenu a brak - kdyz myslite
Pán Prstenů je nejen skvělé dílo světové literatury, ale i dobře zvládnutý film s velkým potenciálem. Každý má jiný názor, no, co. Pokud myslíte, brak, tak pro vás brak možná. Pro spousty jiných ne brak, ale skvělá zábava. A, myslím, kultura je tu tak trochu pro zábavu. Tak proč bychom se nemohli bavit u "braku" a navic tomu braku dat i nejakou tu cenu? Nabizi se mi srovnani s Titanicem, a glosa ve smyslu, ze Oscar neni jedinym meritkem kvality nebo nekvality filmu. Pan Prstenů a brak? Kdyz chcete. Nikdo vam to nebere.
0/0
12.2.2002 16:00

Borek

Tmavomodry svet
To je dobre, stejne psal scenar jenom kuli Oscarum
0/0
12.2.2002 15:57

lukier

myslim, ze musime si pomahat byl stokrat lepsi
mel pribeh, mel srandovni okamziky, tvurci ho nedelali kvuli oscarum, ale kvuli divakum. mel typicky ceske rysy, na nic si nehral. od sveraku byla taky nejlepsi obecna skola, tam jim slo o divaky, melo to smysl. v tmavomodrem svete nesmyslne odbihani do vezeni. meli jsme poslat musime si pomahat
0/0
12.2.2002 15:56

Z1K

Re: myslim, ze musime si pomahat byl stokrat lepsi
No ty si magor. Minuly rok jsme ho tam poslali a dopad stejne. Nebo, ze bychom to zkusili jeste podruhy, treba to Jarchovskymi s Hrebejkem konecne vyjde. I kdyz ten film muze vyhrat tak maximalne Ceskyho lva, protoze navic proste nema.
0/0
12.2.2002 16:11

Vojta

Re: Re: myslim, ze musime si pomahat byl stokrat lepsi
Jen tak pro zajimavost,Musime si pomahat nedopad stejne. Ten byl nominovan.
0/0
12.2.2002 20:31

Bubák

Re: myslim, ze musime si pomahat byl stokrat lepsi
Tmavomodrý svět byl pokusem udělat v Čechách americký film, po vzoru Titaniku. Povedlo se to jak rozpočtem, tak přiblblostí děje, kde byla šikovně implementována lovestory, místo příběhu, který by divák očekával.
0/0
12.2.2002 16:36

Jonáš

Pán prstenů ?
Pán prstenů je brak !!!
0/0
12.2.2002 15:55

ravenir

Re: Pán prstenů ?
Ty jsi brak! Napred si to precti a pak kecej, trubko!
0/0
12.2.2002 16:50

J.R.

Re: Re: Pán prstenů ?
No vzdyt, po precteni tady toho je to jedine mozne hodnoceni: BRAK. Precti si radeji F.M.D.: Zlocin a Trest.
0/0
12.2.2002 18:36

Kaca

Oscar nebude
Trosku me to mrzi ale Tmavomodry svet skutecne nemel odpovidajici kvality. Tvurci to trosku prestrelili, slysela jsem z ruznych stran jak moc miri na Oskara, odmitali ucast na jinych mezinarodnich festivalech  . Film byl nemastny, neslany, ani ryba, ani rak. Ani krasna ceska klasika, ani americka omacka. Proste se trefili do prazdneho.
0/0
12.2.2002 15:41

Vojta

Tmavomodry svet
Ja myslim ze se to dalo ocekavat. Tmavomodry svet zdaleka nedosahoval kvalit filmu: Obecna skola, Musime si pomahat, Pelisky ci Kolja. Byly tam sice kvalitni herecke vykony ale dej byl mistama naivne americky.
0/0
12.2.2002 15:26







Najdete na iDNES.cz