Diskuse k článku

Ukázky z pamětí Miloše Zemana

Expremiér a bývalý předseda ČSSD Miloš Zeman vydal paměti nazvané Jak jsem se mýlil v politice. Deník MF DNES a server iDNES nabízejí ukázky z knihy, konkrétně z kapitol Odchod a Prezidentská volba. Mezititulky jsou redakční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Swooppy

...je..
..pravdou  a to zde napsalo spousta lidí,že Zeman držel vládu na uzdě,a je táké pravda že to byl on ,který ČSSD postavil na nohy a dokázal s ní hodně věcí,než mu ji jeho pohrobci rozprášili v kraj,ale celá ta kniha mi spíš připadá jak hlazení síisvých bolístek.Po tom co všechno udělal je tato jeho kniha,nebo spíš jeho panflet,nedůstojnou tečkou za jeho politickou existencí.Může se to brát,že chtěl dát poslední ťafku p.Grossum,Krausům a pod. a nebo už uplně zesenilnil.
Co myslíte?
0/0
11.3.2005 18:44

Truelove1976

Tupci
Ať si tady snowboarďáci plkají co chtějí, Zeman prostě osobnost svým způsobem byl a ty nuly z ČSSD dovedl dlouho držet na uzdě. Gross je nula a ještě bez mozku a bez skurpulí, je opravdu neuvěřitelné že se dostal k moci. Klaus i Zeman musí být na mrtvici :) Oba byli a jsou na vysoké intelektuální úrovni, Gross a spol. jim nešahají ani po kotníky.
0/0
9.3.2005 15:04

Kqubi

Magor
Nejhorší na tom je,že se ta snůžka keců dobře prodává..snad tim lidi topěj
0/0
3.3.2005 17:56

monstrum

Skutečná pravda
Ve skutečnosti Zeman již neexistuje. Mám zaručené informace, že ho zabila neviditelná ruka trhu.
Již několik let se jen ozývá jen jakýsi podivný hlas z Vysočiny .
0/0
3.3.2005 10:17

rigla

Škoda
Zeman byl jedinej kterej dovedl držet na uzdě všechny blby ve vlade.A poroto ta jeho strana se taky držela.Škoda že už na začátku nevykopal Špidlovce a jemu podobní.Ten tedka žere prachy akorát poplatníkum.A proto říkám Miloši na hrad a vem si pořádny koště a lopatu a sypej to z okna to smetí co tam sedí.
0/0
3.3.2005 7:12

merrygold

p2p
Doufejme, že ji nějaký šikula zkopíruje a dá na P2P.
0/0
2.3.2005 17:34

annien

já se
těšila na LÍNOU COURU a nejni zde. Knihu si nekoupím, tolik peněz za žvásty a pomluvy...
 
0/0
2.3.2005 15:24

hasmen

Re: já se
Ale zadarmo bys četl(a) cóó?
0/0
2.3.2005 17:07

annien

Re: Re: já se
no za dvěstěpade si koupím hodnotnější knihu!
0/0
3.3.2005 13:01

bosnia

Re: Re: Re: já se
Třeba Klausův Druhý rok, ne?  
0/0
8.3.2005 15:12

zimní okvětní lístek

well...looks good
0/0
2.3.2005 15:15

Viados

No
Zapařit se Zemanem, to by šlo, určitě má vlohy bavit svým průpovídkami společnost, ale promiňte, ono je to tak všechno, co umí. Na funkci prmiéra nebo prezidenta to fakt nestačí. A svým sklomen říkat vtipy lidem, kteří je neocení, nebo které kvůli jejich jiné kultuře urážejí, zadělal na několik mezinárodních skandálů. V Čechách se prostě snese to, co jinde ne. A když, tak leda v Británii, nebť snad jedině Britové snesou a ocení tak cynický a černý humor jako Češi.
0/0
2.3.2005 11:38

mirroc

Zeman ano i ne
Také mezi mé oblíbence Zeman rozhodně nepatří, nicméně nelze mu upřít vzdělanost, inteligenci a především schopnost posuzovat sebe i ostatní z humorného nadhledu (čímž je mezi našimi politiky spíše vyjímkou), takže jeho projevy, názory či texty vždy vyvolávaly emoce ať už kladné či záporné a rozhodně za jeho působení nebyla politika tak nudná a bezobsažná jako dnes.  A jeho poslední názor, který jsem včera slyšel, myslím na Radiožurnálu ,že "současné garnituře vládnoucích politiků jde pouze o koryta a nikoliv o občana" je opravdu výstižný.  Jeho knihu si určitě s náležitým odstupem přečtu.
0/0
2.3.2005 11:28

briza

Obklopit se schopnymi lidmi
Tohle z toho uryvku povazuji za mozna nejvetsi Zemanuv sebeklam. Jake lidi si privedl do vlady on? Brezina, Lachnitt, Schling, Gross (!!!), Svoboda, (zbyva jeste Slouf, Gregr a Kavan kteri mozna schopni byli ale tak nejak "po svem")
0/0
2.3.2005 9:10

mtis

Re: Obklopit se schopnymi lidmi
Psychiatr David, evidentně případ pro psychiatra ....
0/0
2.3.2005 10:14

fel_low

Inu tak.
Tak vida, milošek nám napsal svůj malinkatý, uslintaný Mein Kampf.  Je krásné se dočíst, jak měl Standu prohlídnutého od samého začátku. Takže to, že ho prohlašoval za "korunního prince SD", byl jenom jeden z jeho vtípků? A je milé, že se přiznává k tomu, že premiérování prostě leze na mozek a končí diagnózou. A potvrdil mu to přítel David, zvaný též eeee...ééééé...eeee. Vždycky, když jsem ho slyšel, musel jsem se ptát, proč ty jeho cinty novináři pojmenovali "bonmoty" - mě to připadalo spíš jako "malmoty", nebo ještě líp jako "merdemoty" (jak každá, alespoň růměrně vzdělaná novinářská žumpa v tomto státě ví, pane redaktore, bon je francouzsky dobrý, mal špatný a merde je scheisse). Myslím, že pokud mistr Troška uvažuje o Kameňáku IV, měl by si tu knížku přečíst, eventuelně by nevadilo miloška obsadit místo V. Glazara (bez urážky, pane Glazare!). Je smutné, že včele dvou největších politických stran stáli tak dlouhou dobu dva arogantní mufloni...
0/0
2.3.2005 9:06

huhu007

Re: Inu tak.
nenapsal bych to líp...myslím si, že Zemana nezvolili jeho vlastní lidi prezidentem prostě proto, že by státní rozpočet zřejmě neunesl náklady za nákup Karlovarské becherovky na Hrad... ...takový alkoholový psychotik by nám vládl - že bych se stran Miloušovy diagnózy poradil s e.e.eéé Davidem?
Že by novináři íDnesu začali další kapitolu PR kampaně za lešpí volební výsledky ODS???
 
0/0
2.3.2005 17:22

kalisz

I pres svoji averzi k Zemanovi
a soc. dem. musim rict, ze se mi potvrzuje ze Zeman byl a je jediny, kdo dokazal drzet krok ale i vitezit nad ODS a Klausem popr. Topolankem. Ani jeden kasparek ze soucasne SD mu nesaha intelektem a rozhledem po pas. Pro SD a hlavne CR bohuzel vzhledem k pristim 16 mesicum.
0/0
2.3.2005 8:51

Hrdý Budžes

O soudnosti Zemana
zcela vypovídá jeho představa, že Špidlovi předal ČSSD v doprém a konsolidovaném stavu po 4 letech svého opovládnití, kdy aféra střídala aféru s pravidelností a četností odtrhávaných kalendářových lístků.
 
Podobně se mi jeví konzultace s bývalým psychiatrem Davidem, který během svého působení na MZ díky jeho průběhu nepochybně zasloužil vyšetření u psychiatra.
0/0
2.3.2005 4:56

geodett

Ma aspon hlavu
Nikdy jsem ČSSD nevolil a volit nebudu se Zemanovými názory spíše nesouhlasím než souhlasím, ale velmi oceňuji, že jeho projev, ač je místy dost drsný, má hlavu a patu. Ví co chce, má to v hlavě srovnaný což se o dnešních představitelích ČSSD rozhodně říci nedá.
0/0
2.3.2005 3:00

poslanec_termit

zEMAN JE SKUTECNA OSOBNOST
Zase se potvrzuje, ze Zeman je skutecna osobnost. Inteligentni clovek s prehledem. Rad si jeho knihu prectu.
0/0
2.3.2005 2:08

paxxtor4u

Zlatej duchodce z Vysociny.
Pravda,v mnohém s ním nesouhlasím,ale jevil se mi jako pomerne nejvhodnejsí z té sebranky v CSSD a hlavne mel ucelené ekonomické vzdelání.Samozrejme musím jeste zmínit dlouhodobé rodinné prátelství s presidentem Klausem,který si ho také velmi vází.
0/0
1.3.2005 23:24

johgeorge

hezky;-)
fakt moc super, asi si tu knizku koupim. ani mi nevadi, ze s jeho nazory v podstate vubec nesouhlasim, ale proste ukazte na nekoho, kdo dokaze mluvit tak otevrene? kazdej politik vas i mezi ctyrma ocima zahrne pr zvasty, ktery nikoho nezajimaj. tohle je neco jinyho;)
0/0
1.3.2005 20:47

standik007

krmic mas
tak bych ho pojmenoval. a vy mu to tu bastite :-) haha
0/0
1.3.2005 20:35

petsuch

Pane Miloši
vratťe se do politiky. Co se nyní děje to je děs.
0/0
1.3.2005 19:00

zlej

Re: Pane Miloši
To jo.....nejlépe se Šloufem, Srbou a vzadu to bude jistit Kato .....ty jsi ale rozumbrada
0/0
1.3.2005 20:07

petsuch

Re: Re: Pane Miloši
lulinku malý
0/0
2.3.2005 8:22

lester6

Re: Re: Pane Miloši
nazdar zlej, přečetl jsem na tvoje doporučení piknik u cesty od bří. strugackých. vážně zajímavý. chystám se na další.
0/0
2.3.2005 11:10

zlej

Re: Re: Re: Pane Miloši
Zdárek člověče...to už je dost dlouho! Jsem rád že se ti to líbilo
0/0
2.3.2005 12:51

Kqubi

Re: Re: Pane Miloši
Já kci Undu!!
0/0
3.3.2005 18:15

český fasz

Zeman
Vzdy jsem mel Zemana za uboheho krupana a imbecila a nemylil jsem se ani po precteni tech par vyplodu, ktere napsal. Premier, co to nikam nedotahnul a ted se line vali na Vysocine. To je tak, kdyz chteji vladnout prognostici, kteri nikdy nezili a nepracovali v klasickych firmach. Jejich ekonomicke smysleni je dano studiem literatury nez praktickymi zkusenostmi a proto jak Klaus tak Zeman nemohli a nemuzou byt povazovani za skutecne odborniky v teto oblasti. Kdyby meli ridit podnik, tak by se polozil do par mesicu.
 
A ty jeho bonmoty a vtipky jsou akorat tak pro divaky Kamenaku. Myslim, ze tuto knihu bych si koupil jen jako zabavne cteni.
0/0
1.3.2005 18:43

p_kosta

Re: Zeman
Někde to tu již zaznělo. Podle sebe soudím tebe... Až budete sám intelektuálně na úrovni Zemana nebo Klause, tak před Vámi smeknu. Prosím, uvědomte si, že od dob Klause a Zemana tu nemáme žádnou výraznou osobnost, která by dokázala tuto zemi opravdu vést. Jestli o nějaké víte, tak se podělte.
0/0
1.3.2005 20:03

zlej

Re: Re: Zeman
Já bych to dal Sudajevovi. To je osobnost jako prase
0/0
1.3.2005 20:09

steve.vai

Re: Zeman
Nemate podle meho nazoru tak docela pravdu. Mate pravdu v tom, ze teorie neni vsechno. Ale praxe take ne a k rizeni takoveho aparatu, jako je stat, je zapotrebi notna davka obojiho...
0/0
1.3.2005 22:16

Dms?

Ma pravdu
Cituji Zemana: "Jeden z nás skončil svou vládu ekonomickým poklesem, druhý ekonomickým růstem". Jsem rad, ze Zeman spravne pochopil, ze Klausovy reformy zpusobily ekonomicky rust zejmena v zacatcich Zemanovy vlady (nizka nezamestnanost, rust HDP atd.), naopak s koncem Zemanovy vlady jiz startoval pokles, ktery k dnesnimu dni ziskal nebyvale nemilych rozmeru. Verim, ze si Zeman uvedomuje, ze vetsina zmen se fakticky projevuje az s odstupem.
0/0
1.3.2005 18:09

pepeCZECH

Re: Ma pravdu
Ehm, ja jsem sice vystudovany ekonom, ale tohle je na me trosku moc, priznavam. O jakemze poklesu po odstoupeni Zemana hovorite? Myslite tim pokles ekonomiky? A o jake ukazatele sve argumenty opirate? No, asi by si to zaslouzilo sirsi odbornou debatu, pro coz tu asi neni misto, takze se spokojim s tvrzenim, ze nemate pravdu
0/0
1.3.2005 18:34

zlej

Re: Re: Ma pravdu
Jasně  ekonome. Slabý hospodářský růst nastartovaný a udržovaný za cenu ohromného zadlužování a podpíraný přílivem krátkodobého zahraničního kapitálu který tady investuje díky neuvěřitelným ekonomickým pobídkám. To je to pravý ořechový, ty teoretiku
0/0
1.3.2005 20:13

pepeCZECH

Re: Re: Re: Ma pravdu
Mno, tak asi takhle - tykat Vam nebudu, pac Vas neznam. Ale, za vlad Milose Zemana sice zacalo dochazet k jistemu deficitnimu financovani verejnych rozpoctu, nicmene si musite uvedomit, ze v te dobe se ceska ekonomika nachazela ve fazi znacneho ekonomickeho propadu. V takove situaci je zcela legitimni, ze se provadi expanzivni fiskalni politika, ktera obvykle vede k deficitum. Nicmene jejim cilem je znovu nastartovat hospodarsky rust. To se Zemanovi bezesporu povedlo. Naopak ve fazi, kdy ekonomika prosperuje by mely byt rozpoctove fondy prebytkove. Katastrofalni zadluzeni nastalo az za vlad Spidly a Grosse. Ale jelikoz vy jste evidentne zaujaty proti vsemu, co je se Zemanem spojeno, tak Vam to stejne asi nikdo nevymluvi. Diskuse o investicnich pobidkach je zcela jinou veci...tam byste mozna mohl mit castecne i pravdu, i kdyz i toto je vec nazoru. A treba i diky temto pobidkam  se mrknete nyni treba jen do Kolina:-)
0/0
2.3.2005 10:13

zlej

Re: Re: Re: Re: Ma pravdu
Nemám moc času se rozepisovat....jenom k tomu Kolínu - pokud by místní podnikatelé měli stejné podmínky a pobídky tak by jsme možná ani tolik zahraničního kapitálu nepotřebovali. Protože by potom měli na investice a tvorbu prac. míst. Tady že jerovnost v podnikání a před zákonem? - K smíchu! 
0/0
2.3.2005 13:01

pepeCZECH

Re: Re: Re: Re: Re: Ma pravdu
Ano, v tomhle bych s Vami vcelku souhlasil. Neni spravne, ze nekteri investori jsou zvyhodnovani pred jinymi. V tomto by mela byt rovnost. Jak rikam, diskuse o investicnich pobidkach je vec jina....
0/0
2.3.2005 16:58

JirkaEsch

Re: Ma pravdu
Nemáš pravdu, za elementární kritérium růstu je většinou brána míra růstu HDP a ta (kladná) provází celé (skoro již sedmileté) období vlády socdem. Vlády socdem a Klausovy měly nepochybně každá spoustu pro a proti, Klausova éra navíc ještě kromě "standartního vládnutí" zahrnovala transformaci a ta byla provedena katastrofálně.
0/0
1.3.2005 18:34

VenousekhN

Re: Re: Ma pravdu
Katastrofální jsou jenom komoušský dluhy. To se nám to hoduje za cizí peníze , jak řekl Miloš Kopecký ve švejkovi ........
0/0
1.3.2005 19:15

CHRISTO

Re: Re: Re: Ma pravdu
ehm nic procti, ale dluh CS vlady v 89 byl 0.. spis dost statu dluzilo a dodnes dluzi nam. Pak Amici chtej abysme smazali celej nas dluh vuci Iraku
. Vzhledem ktomu co ty cigosi vydelavaj na rope to je pro me dost silny kafe
0/0
2.3.2005 9:25

Maveric

Re: Re: Re: Ma pravdu
konečně si někdo vzpoměl...jak se žilo a hospodařilo "za komančů" podniky, které po nich zbyly byly vytunelované vysokými odvody ze zisku, prakticky žádnou modernizací, naprosto nekonkurenčními výrobky, obrovskými spotřebami základních vstupů - materiálu a energií, orientací na jediný trh surovin i "odbytiště" ostatních státem "plánovaných" ekonomik, v drtivé většině naprosto neschopným menežmentem totálně bez základního marketingového vzdělání - je zázrak, že z nich v tržní ekonomice vůbec něco zbylo...
samozřejmě kdy se po listopadu z neschopného ekonoma stal schopný tunelářský grázl - to je jiná otázka - otázka mravnosti, cti, úcty k vlastní zemi, k lidem... čest vyjímkám
 
0/0
2.3.2005 13:11

pepeCZECH

Zeman by se mel vratit do politiky2
i CSSD. Zeman predaval stranu v situaci, kdy CSSD prescedcive vyhrala volby. Spidla predal stranu v situaci, kdy CSSD drtive prohrala volby. Co preda Gross? At si kdo chce co chce rika, pokud by se Zeman vratil zpet do politiky, objevi se opet silny hrac, ktery muze jeste mnoho pro nasi republiku udelat. A je to jedna z mala moznosti, jak vratit CSSD zpet na vysluni nasi politiky. A to by bylo jen dobre. Vzdyt pak uz cekaji za rohem jen komunisti. Ja sam rikam - Zemane, vrat se zpet. Tot muj nazor
0/0
1.3.2005 18:07

Kristyan

Re: Zeman by se mel vratit do politiky2
Líp bych to neřekl.
0/0
1.3.2005 18:14

neods

Re: Zeman by se mel vratit do politiky2
Přál bych si totéž, ale myslím si, že vzhledem k politickému rozhledu, který pan Zeman jako jeden z mála politiků má, to asi neudělá. Jeden prostý důvod. SOCDEM už ztratila kredit a bude trvat dost dlouho než ho zase získá. Pevně ale věřím, že po vládě ODS, která nepochybně převezme žezlo se lidé probudí a pochopí, že ze všech zel je vždy nejlepší zlo nejmenší a to je SOCDEM. Jiná alternativa pro tento stát není a také si všimněte, že ve většině Evropských zemí vládnou buď přímo socialisté nebo strany s podobnými programy.
0/0
2.3.2005 11:21

pepeCZECH

Zeman by se mel vratit do politiky
Tak jak si tu ctu nektere reakce, tak se musim fakt smat. Ja osobne to vidim takto: Zeman byl nejlepsi premier v novodobe historii CR. Nerikam, ze extra dobry, ale ve srovnani s konkurenci dobry. Vzdyt si to shrnme - on skutecne prebral vladu v situaci, kdy by la ceska ekonomika v nejvetsi krizi od roku 1989 do ted. A predaval vladu v situaci, kdy byl nastartovan ekonomicky rust. Argument o zadluzovani take neuspeje. Jiste, jiz tehdy byly rozpocty deficitni, nicmene to je v situaci, kdy se ekonomika nachazi v recesi zcela normalni. Napadani Zemana z pozice, ze nyni ryje do svych nasledovniku - ano, Zeman udelal obrovskou chybu, spatne Spidlu a Grosse odhadl. Tito lide jsou neuveritelne slabi. Vzdyt jen slaboch se muze bat, ze ho nekdo jiny zastini (Zeman ve funkci prezidenta). To, ze ted tyto lidi kritizuje je zcela normalni, vzdyt se podivejte, kde se ted nachazi preference CSSD (a to je jen a jen vina soucasneho a predchoziho veden
0/0
1.3.2005 18:03

80E-seven

zemana nemusim
ale pricitam mu k dobru, ze si vubec jeste neco pamatuje.
0/0
1.3.2005 17:57

Radu1

Milos
Kazdy kdo tu ma blbe pripominky na adresu Milose Zemana, by si mel zjistit, co je ve skutecnosti zac, co delal pred tim nez vstoupil do politiky a co dokazal. Pak at ho soudi, u me je to jeden z nejvetsich profesionalu co se tyka ekonomie.
0/0
1.3.2005 17:52



Najdete na iDNES.cz