Sto desek denně
Přestože přesná čísla ještě nejsou k dispozici, Jeviště se podle ředitele portálových služeb operátora T-Mobile Michala Němce za prvních dvanáct dní prodalo v počtu 1 200 kusů. Bylo to po Wohnoutu, Vypsané fiXe a slovenské kapele Horkýže Slíže zároveň první album, za které si fanoušci na portálu nemohli sami určit libovolnou cenu a platili fixní částku.
"Když to srovnám v počtu stažených kusů, tak u systému ‚zaplať, kolik chceš‘ byly měsíční výsledky mezi 35 a 45 tisíci alby. Nicméně za desku zaplatil jen každý desátý," vysvětluje Němec.
Přestože přesná čísla nejsou ještě k dispozici, dá se podle něj předpokládat, že finanční výsledky budou nakonec podobné. "U všech kapel to znamená přibližně 200 až 250 tisíc korun," říká Němec.
I když výsledky jsou to na tuzemské poměry slušné, přiznává, že očekávání byla trochu jiná.
"Jsem idealista. Když mají fanoušci možnost získat album za ceny, které dříve nebývaly zvykem, spíš bych čekal, že zájem poroste. Ale ty částky jsou od začátku víceméně stejné," říká Němec.
Přestože podle něj u mladší generace bude tendence za muziku zaplatit ještě nižší, T-Mobile bude tímto způsobem hudbu prodávat dál. Na letošek plánuje přibližně pět dalších titulů. S kapelami totiž spolupracuje šíře a snaží se získat a udržet mladé zákazníky, kterým nabízí třeba vstupy na koncerty zdarma.
Sama kapela Kryštof je s výsledky na internetu spokojená. "Nemáme s čím srovnávat, tak nevím, co jsou, nebo nejsou dobrá čísla. Ale skoro to odpovídá normálním prodejům," říká zpěvák Richard Krajčo a dodává: "Uvidíme, co teď udělá fyzický nosič."
O splněných očekáváních hovoří i ostatní kapely, třeba Vypsaná fiXa. "Co jsem čekal, tak se vybralo. A co se týče fyzických prodejů, tak na těch se to neprojevilo. Nejspíš zase dosáhneme svých stabilních výsledků. To znamená kolem pěti až šesti tisíc desek," říká jejich zpěvák Márdi.