V roce 1998 probíhala přehlídka Datatransfer - Umělci v nových médiích v prostorách Veletržního paláce. Poté se v květnu 1999 přesunula do netradičních prostor Památníku na Vítkově, kde proběhla zatím nejnáročnější a největší akce přehlídky - vystoupení australského kyberumělce Stelarca s obřím robotem Exoskeletonem. V následujícím roce se festival přestěhoval do Divadla Archa, kde v září proběhl dvoudenní festival Digitální dobrodružství britského uskupení OneDotZero. V jeho rámci byly promítnuty japonské filmy, videoart, krátké filmy britských reklamních režisérů a další digitální filmy. Proběhla zde i prezentace CD ROMů britské skupiny Tomato.
Letos jsou připraveny v rámci přehlídky Datatransfer čtyři projekty. V květnu se představí známý mediální aktivista RtMark, jehož multimediální díla upozorňují na možnosti komerční a korporativní manipulace s lidmi. V Praze se setká se členy skupiny Pode Bal, se kterými vytvoří společnou prezentaci a otevřený workshop pro české umělce.
29. - 30. května se uskuteční filmová přehlídka anglického režiséra Granta Geea, který získal řadu ocenění za dokument o skupině Radiohead „Meeting People is Easy“. Gee je autorem mnoha krátkých digitálních filmů, některé z nich se představily již na loňské přehlídce OneDotZero v Divadle Archa.
V řijnu proběhne panelová dikuse na téma kyberfeminismus, kterou povede Sadie Plantová, ředitelka Cybernetic Culture Research Unit na Univerzitě ve Warwicku a autorka několika knih a statí o kyberkultuře a kyberfeminismu.
Letošní program Datatransferu ukončí v listopadu třídenní festivalu e-kultury Digital ZOO1, s podtitulem „Ulice si hledá své vlastní použití pro věci.“ Na něm se představí londýnský ambientní skladatel Scanner, Matthew Fuller, umělec, který ve svém díle zkoumá materiální a technické implikace počítačového softwaru, Experimentální interaktivní jednotka (Experimental Interactive Unit - EIU), která zkoumá fyzické, oční, ušní a gestické interakce mezi lidmi a stroji. Přehlídku uzavře česká umělecká skupina Silver.