Oblečená neoblečená Miley Cyrusová na festivalu v Las Vegas.

Oblečená neoblečená Miley Cyrusová na festivalu v Las Vegas. | foto: AP

RECENZE: Miley Cyrus razí popové porno, Timberlake se drží klasiky

• 10
S novinkami přicházejí dvě hvězdy popu. Album vydává někdejší Hanah Montana i následovník Prince či Michaela Jacksona

O nikom se v současném světovém popu nemluví víc než o Miley Cyrus. Dětská hvězda, která se u Disneyho proslavila coby Hanah Montana, se rozhodla ve dvaceti řádit. Čtvrtou desku Bangerz bere jako nový začátek. Zpívá o večírcích, sexu, svléká se na cenách MTV a plazí se po starších zpěvácích, v klipu lítá nahá na bourací kouli. A v pohledu jí přitom pořád zbývá poslední stopa dětské nevinnosti.

Zvláštní směs přitažlivé a odpudivé perverze, která v tom je, přiměla zpěvačku Sinéad O’Connor, kterou Cyrus označila za svou inspiraci, napsat otevřený dopis s prosbou, ať ze sebe mladá "rebelka" nenechá dělat hudebním průmyslem prostitutku. Dočkala se netaktní odpovědi, ať se do toho někdo s psychickými problémy neplete.

Po takových eskapádách je zřejmé, že desku s nekompromisně provokativně postavenou propagací provázejí značná očekávání a také řada předem hotových názorů. Ale pokud si odmyslíte, co všechno postavu zábavního průmyslu jménem Miley Cyrus v současnosti obklopuje a co to s sebou nese, překvapí vás, jak konvenční její deska vlastně je.

Bangerz

60 %

Miley Cyrus

Miley Cyrus je slušná zpěvačka a vsadila na osvědčená jména americké popové produkce. Pod deskou je podepsaný Mike Will, Dr. Luke, Pharrell Williams a řada dalších. A výsledek zní jako standardní směs ve stylu Rihanny, Lady Gaga, Pink, Katy Perry a dalších, které tvoří aktuální ženský pop. Kromě dosud zveřejněných singlů z alba vyčnívá především elektroswingová skladba 4x4 s hostujícím raperem Nellym. Pokud vás nerozhází texty ve stylu "ladadydady, my chceme party", není na desce Miley Cyrus hudebně nic zvlášť pobuřujícího, natož nového. V konkurenci takové Britney Spears, která se shodou okolností před patnácti lety převlékla jen za méně vulgární lolitu a "prorazila" s …Baby One More Time, je její deska ale jasný nadprůměr.

Podívejte se na klip k písni Wrecking Ball:

Když Timberlake nemá dost

Miley Cyrus se povedlo docela s přehledem "krást show" Justinu Timberlakovi, který na podzim naplánoval druhou část své desky The 20/20 Experience. Hudební průmysl přitom počítal s tím, že tohle zřejmě bude událost podzimu.

The 20/20 Experience: 2 Of 2

75 %

Justin Timberlake

Obsahem je Timberlakovo album mnohem chytřejší a promyšlenější než to, které natočila jeho kolegyně. Zpěvák na něm pokračuje v cestě za kultivovaným zvukem vytyčené popovými klasiky Princem a Michaelem Jacksonem. Základním tempem desky je funk, ke kterému však Timberlake přistupuje bez důrazu na klišé a hned v druhé "upírské" skladbě True Blood jej kupříkladu oživuje rytmem karibské socy. Devítiminutová stopáž písně vypadá vražedně jen na pohled a ukazuje, že dobu jednoduchých popěvků už má Timberlake dávno za sebou.

O to zajímavější a inspirativnější je jeho hudebním světem sladkých melodií a kontrastů jen tak procházet. Že desce na rozdíl od prvního dílu chybí větší hit, při té atmosféře vůbec nevadí.