Soubor Collegium 1704

Soubor Collegium 1704 | foto: 2media

GLOSA: Tři hodiny s Bachem, které utekly jako voda

  • 1
K předvelikonočnímu týdnu patří i hudební pašije. Ty, které zazněly v úterý v pražském Rudolfinu, patřily k vrcholům sezony. Soubor Collegium 1704 zařadil na závěr svého letošního cyklu Hvězdy barokní opery Matoušovy pašije od Johanna Sebastiana Bacha.

Monumentální, rozměrné dílo zabralo i s pauzou přes tři hodiny času, který však přesto ubíhal rychle. Natolik citové i vznešené, ve své podstatě pokorné, a právě proto strhující, bylo provedení dirigenta Václava Lukse a jeho ansámblu.

Matoušovy pašije

90 %

Místo konání: Rudolfinum, Praha

15. dubna 2014

Autor: Johann Sebastian Bach

Interpret: Collegium 1704

Všechno bylo dotažené, sehrané, hudebníci se zaskvěli i v řadě sólových instrumentálních výstupů. Přesto byli všichni především součástí jednoho celku, včetně sólistů. Proslulý finský tenorista Topi Lehtipuu vyvážil "zpravodajskou" ukázněnost a emocionální zaujetí Evangelisty, neboli průvodce příběhem Ježíšova ukřižování. Také další sólisté podali vesměs velmi dobré výkony, ať už to byl basista měkkého jímavého hlasu Tobias Brendt jako Ježíš, výrazově působivá Céline Scheenová v sopránovém partu nebo Krystian Adam v dalším tenorovém.

Soubor Collegium 1704 potvrdil, že se dostal na úroveň proslulých světových ansámblů. Jeho "rudolfinský" cyklus slibuje bonbonky i pro příští sezonu.