Z pětice filmů uctívajících osmdesátníka Nicolase Roega bylo u snímku Bad Timing (1980) možno naopak ocenit jeho správnou načasovanost. Vídeňského komisaře Netusila zde vytvořil tehdy jednačtyřicetiletý Harvey Keitel.
A prolnutím promítačova přístroje můžeme téhož, už o čtvrtstoletí staršího, herce vidět v jedné ze čtyř festivalových znělek. Prameny ovšem nemluví pravdu, když titulní ženskou postavu označují za Milenu Flaherty. Ve filmu její příjmení zní zcela jasně - Vodnik. Ano, vedlejší důsledek - na festivalu i prší.
Nicolas Roeg je prezentován jako tvůrce "kousavých analýz erotických obsesí a vášní, jež ničí a zároveň pohánějí" naše životy. Jistě, žena je Alfa Romeo našeho snažení, řekl klasik.
A baseball, dodává snímek Zkáza mužů (2000), promítaný v rámci sedmičetné pocty dalšímu slavnému filmaři, tentokrát teprve pětašedesátiletému Mexičanu Arturo Ripsteinovi. Dvě ženy a jeden sport se staly osudnými hlavnímu aktérovi černé komedie vycházející z pořekadla, že "ty zatracené ženy jsou zkázou mužů".
Z úst vášnivých vesnických hráčů baseballového týmu Černé šunky, majících na pažích zelené pásky, protože černé se nosí na pohřbech, se mimo jiné dozvíme: kubánští hráči tohoto sportu řeší nemožnost sexu před zápasem s husami, které pak musí sníst.
Zdroje nejpovolanější upozorňují, že nejlepší snímek originálního filmaře je teprve před námi. V Zámku čistoty despotický otec, ve snaze ochránit ji před nečistým světem, nedovolí rodině osmnáct let opustit dům a nutí je vyrábět jed na krysy. Podle skutečnosti. Taky nečekané.