Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: C’est la vie? Muzikál z Gottových písní v první hodině jen tlachá

  10:54aktualizováno  10:54
Muzikál Čas růží v pražském Hudebním divadle Karlín přehrál Gottovy písně s citem. Proč jich však v úvodní hodině zazní jen minimum, vědí asi jen jeho tvůrci.

Sagvan Tofi v muzikálu Čas růží | foto: David Kraus

V houpavém rytmu se rozjíždí závěrečná Gottova hymna C’est la vie, na pódiu ji společně odzpívají všichni tři představitelé hlavního hrdiny – Josef Vojtek jako stařec, Jan Kopečný jako mladík a Filip Antonio v roli chlapce. Všichni podávají pěvecky dobrý výkon, svou bezprostředností na pódiu překvapí nejmladší z nich. Živé nastudování pod vedením dirigenta Martina Kumžáka Gottovým písním sluší, zpěváci jsou vybráni s citem. Karel Gott, který k muzikálu složenému ze svých písní svolil a věnoval mu namalovaný obraz, může být spokojen.

Fotogalerie

Takzvaný hitmuzikál, tedy kus poskládaný z písní jednoho interpreta, většinou neoplývá silným příběhem. A Čas růží, jehož scénář napsal Sagvan Tofi, to potvrzuje. Skupinka mladých se dostane do zapadlého domu zarostlého podivína (zmíněný Vojtek). Ten pak jednoho z nich zdrží a začne mu vyprávět životní příběh točící se okolo obrazu a nešťastné lásky k dívce z poutě.

Následující hrané scény z podivínova mládí diváky zavedou na pouť blíže nedefinované minulosti. Tvůrci se bohužel v první polovině příliš zaobírají dějovou linkou. Vše chtějí vysvětlit, vše přehrát. A zapomínají tak na to hlavní, kvůli čemu muzikál vlastně přichystali – tedy na Gottovy písně.

V úvodních šedesáti minutách jich zazní minimum, a navíc většinou jen v krátkém nápěvu. S výjimkou Přijela pouť se navíc diváci nedočkají jediné choreografie.

Kopečnému i Procházkové písně sedly

Kvůli jednoduchým dialogům navíc nemají Jiří Langmajer a Adéla Gondíková v rolích majitelů poutě moc co předvést; prostý příběh ostatně není to, proč diváci vážili cestu. Jsou tu především kvůli hitům. Ale zdá se, že tvůrci v čele s režisérem Petrem Novotným se jimi asi báli plýtvat, aby dva půldruhé hodiny dlouhé poločasy uživili.

Teprve po hodině, kdy soubor rozehraje a roztančí Korunou si hodím, se na pódiu začne něco dít, statická vysvětlovací nálada je náhle pryč a konečně je tu muzikál.

Čas růží

Hudební divadlo Karlín

premiéra 16. března 2017

režie: Petr Novotný

hrají: Roman Tomeš / Jan Kopečný, Markéta Procházková / Eva Burešová / Veronika Vyoralová, Martin Písařík / Ladislav Korbel, Petr Dopita / Josef Vojtek, Jiří Langmajer / Sagvan Tofi, Adéla Gondíková / Ivana Jirešová, Ondřej Bábor / Peter O. Pecha, Jaromír Nosek / Petr Ryšavý, Josef Štágr / Milan Malinovsky, Vladislav Beneš / Vlastimil Zavřel, Lukáš Adam / František Pytloun, Filip Antonio / Matouš Klíma a další

Hodnocení­: 45 %

Tofi si k nasazení několika písní vypomohl lehkou kličkou, kdy hlavní hrdina, nyní úspěšný interpret, předvede koncert a hned jsou na světě Lady Karneval, Kávu si osladím či Pláč.

Zvláště třetí jmenovaná Kopečnému vysloveně sedla. Podobně dobře si Markéta Procházková v roli ztracené lásky poradila třeba s Ukážu ti cestu rájem. Vzhledem k tomu, že ve více méně stejném rytmu muzikál dotančí až k finální C’est la vie, naskýtá se otázka, proč raději v Karlíně nevolili kratší stopáž, jež by byla Gottových písní plná.

Diváci by si to zasloužili i proto, že se závěrečné dojemné tečky z premiéry, tedy vystoupení samotného Gotta za zpěvu Být stále mlád, na reprízách asi nedočkají.




Nejčtenější

Zemřel Jiří Laštovka, diváci jej znali i z Ordinace v růžové zahradě

Jiří Laštovka v seriálu Ordinace v růžové zahradě

Herec Jiří Laštovka, který si zahrál seriálech Polda či Ordinace v růžové zahradě, zemřel ve věku 39 let. Pro iDNES.cz...

Vyslýchali mě jako fašistku, říká autorka scénáře o střetu s muslimy

Z filmu Pírko

Za scénář filmu Jako v ráji dostala Lucia Klein Svoboda jednu z vítězných cen loňské soutěže Filmové nadace. Má už i...



Prohlédněte si snímky nominované v prestižní soutěži World Press Photo

FOTKA ROKU: Ronaldo Schemidt, Agence France-Presse - Venezuelská krize (3....

Prestižní fotografická soutěž World Press Photo odhalila nominované snímky v letošním ročníku. Soutěží se v tradičních...

RECENZE: Mezi Kaiserem a Dykem. Vilhelmová je Dívka za zrcadlem

Z televizního filmu Dívka za zrcadlem

Dívka za zrcadlem, již uvede ČT v neděli, líčí již pátý příběh režisérky Andrey Sedláčkové o hrdince Renatě. Počtvrté...

Jóhann Jóhannsson, autor hudby k Teorii všeho, byl nalezen mrtvý

Johann Johannsson se Zlatým glóbem za Teorii všeho

Ve věku 48 let zemřel islandský autor filmové hudby Jóhann Jóhannsson, který dostal oscarové nominace za díla Teorie...

Další z rubriky

Žádná komedie. Petr Rychlý hraje krále Sparty a slibuje drama

Petr Rychlý a Václav Vydra v inscenaci Ifigenie v Aulidě

Petr Rychlý, Kateřina Brožová, Václav Vydra. Když v pražském Divadle na Vinohradech vidíte mezi účinkujícími tuto...

RECENZE: Caesar Malátný pěje nadržené Kleopatře písně od Chinaski

Jitka Čvančarová a Michal Malátný v představení Kleopatra

Kleopatra to má hodně těžké. Touží po pořádném chlapovi, ovšem v jejím okolí jsou k mání jen „zoufalci s ponožkama v...

RECENZE: Vesmírná báseň o nepřítomnosti diváky rozdrtí a dezorientuje

Jan Mocek v představení Shadow Meadow

Náročné audiovizuální představení, které není vhodné pro epileptiky, těhotné ženy a děti, připravil Jan Mocek do...

Najdete na iDNES.cz