A s úsměvem dodal, že je to historická událost. Opolaisová totiž předchozí večer poprvé zpívala Madame Butterfly. V přestávkovém rozhovoru potom přiznala, že po představení usnula až v pět ráno a už o půl osmé ji vzbudil Gelbův telefonát s nabídkou, aby v odpoledním přenosu do kin zpívala další velkou roli, kterou v Met dosud neztvárnila. Napřed chtěla odmítnout, pak souhlasila.
BohémaMetropolitní opera, New York Autor: Giacomo Puccini Vystupující: Kristine Opolaisová, Vittorio Grigolo |
Ke cti jí slouží, že v dané situaci se pěvecky postupně rozezpívala k působivému výkonu a také herecky byla coby slabá, trpící dívka velmi pravdivá. Aniž by divák znal podrobnosti, mohl si ale pomyslet, že Metropolitní opera mimoděk pootevřela dveře do skutečného zákulisí, v němž už nevládnou zářivé úsměvy jako na plátně. Nepřijmeš? Třeba už nedostaneš další šanci.
Představení bylo každopádně zachráněno a bylo si ho možné užívat. Italský tenorista Vittorio Grigolo připomněl dobrou tradici italského zpěvu, jasného, vášnivého a opřeného o plastickou dikci. A navíc byl mladistvě roztomilý, dojemný a přirozený. Také jeho přátelé bohémové tvořili sehranou partu, i se Susannou Phillipsovou v roli Musetty.
Bohéma je jednou z opakovaných projekcí, před šesti lety ji Met odvysílala s Angelou Gheorghiu a Ramónem Vargasem. Inscenace je ovšem stále ta samá, vytvořená Frankem Zeffirellim na začátku osmdesátých let. Realistická, zasazená do předepsané doby děje, s pulsující pařížskou ulicí a kavárnou, s nápaditým průhledem do střešní mansardy umělců. Tak se lze soustředit na samotný příběh, nikoli na nelogičnosti, jimiž jsou prostoupeny módní aktualizace, bohužel i v Metropolitní opeře.