Za první den prodala Beyoncé půl milionu desek.

Za první den prodala Beyoncé půl milionu desek. | foto: Sony music

Beyoncé dělá převrat ve velkém popu. Tajně vydaná deska boří hitparády

  • 24
Ve chvíli, kdy už hudební publicisté rýsovali za končícím rokem čáru a začali vydávat různé žebříčky nejlepších desek uplynulých dvanácti měsíců, se zjevila Beyoncé a všechno přeškrtla. Album americké zpěvačky se prodává jen přes internet, zaskočení kritici ho chválí.

Americká zpěvačka pouhé dva týdny před Štědrým dnem bez jakéhokoliv upozornění vydala svou pátou desku a způsobila ve světě velkého popu poprask. Aby podtrhla její poselství a svůj postoj, že si může dělat, co se jí zamane, nazvala ji prostě svým jménem: Beyoncé.

Za první tři hodiny se jen ve Spojených státech prodalo přes osmdesát tisíc kusů, za den už to bylo téměř půl milionu. A předpoklad, že její deska, na níž vsadila na minimalistickou produkci, se velmi pravděpodobně stane nejprodávanějším titulem týdne v mnoha světových hitparádách, vychází. V obchodě iTunes již zlomila rekord, když se za první tři dny prodalo 828 773 kusů. Předchozí prodejní rekord mezi novinkami na iTunes drželo album 20/20 Experience Justina Timberlakea. Toho se prodalo zhruba 580 000 kusů. 

Nikdo to nečekal

Právě proto se o ní už pár hodin poté, co se objevila, psalo jako o revolučním počinu ve způsobu vydávání a marketingu.

zdroj: www.youtube.com

Beyoncé se totiž odstřihla téměř od všeho, co je dnes ve světě velkého popu běžné. O tom, že něco točí, se sice vědělo, ale podle posledních zpráv prý materiál zahodila. Na desku nelákala žádným klipem ani singlem. A hlavně: vydala ji (alespoň zatím) pouze elektronicky a výhradně přes službu iTunes. Čtrnáct písniček, které si odtud její fanoušci stáhnou, navíc doprovází sedmnáct hudebních videí.

RECENZE na album Beyoncé vyjde v sobotní Scéně MFD.

"Vidím hudbu," zdůvodňuje svoje kroky zpěvačka, která se navíc u značné části klipů podílela i na režii. "Když se s něčím propojím, ihned to vidím v obrazech, které se mi spojí s pocitem nebo emocí," vysvětluje Beyoncé, které se povedlo obejít standardní cesty hudebního průmyslu a navíc na tom vydělat nebývalou pozornost.

K fanouškům přímo

"Nechtěla jsem svou hudbu vydat tak, jak jsem to dělávala. Nudilo mě to. Měla jsem pocit, že jsem schopná promlouvat k lidem přímo," vysvětlila Beyoncé v jediné tiskové zprávě, která vydání jejího pátého alba následovala.

"Je toho tolik, co se běžně dostane mezi hudbu, umělce a fanoušky. Chtěla jsem, aby deska vyšla, až bude připravená, a putovala přímo ode mne k mým fanouškům," říká zpěvačka. A povedla se jí ještě jedna věc. Kromě nadšených posluchačů album Beyoncé chválí i zprvu zaskočení hudební kritici.