Pět finalistů se semklo v LG Tour 2004, které se v neděli večer zastavilo v hradecké hale TJ Slavia.
Děti a adolescentní mládež, kterých se v hale sešlo ke dvěma tisícům, ještě nerozeznají zlato od pouťové cetky a pořadatelé chtějí ze setrvačného zájmu o věc vyždímat co nejvíc, a to i tam, kde už není co.
Jedna věc je prožívat napínavou soutěž, ať už si o ní myslíme cokoliv, druhá je sledovat další pochody jejích protagonistů.
Reportáž z českobudějovického koncertu a foto ZDE
Kromě Sámera Issy si všichni svůj styl zatím hledají, kde však brát, když nejsou autoři? Nejbídněji je na tom Standa Dolínek. Jemný romantický tenor se tříští do pseudorockové vypalovačky Dům z kopretin i do nyvé balady Já a ty, aby to dorazil tanečním rytmem plným slovních klišé (jsem vítr - poletím).
I jeho soutěžní Killing Me Softly vyzněla bezbarvě, na čemž se podepsala i průměrná kapela Crazy Diamond. Petr Poláček s vlastní kapelou Iluze, která víc pobíhala po jevišti, než hrála, zůstal u svého Johna Bon Joviho a i v českých písních se drží bezbolestného poprocku. Jejich vystoupení, ač nechci být špatným prorokem, bylo spíše na rozloučenou.
Veronika Zaňková, elegantní ve fialovém korzetu, si své písničky sama napsala a přidala Un-Break My Heart od Tony Braxton. Jako by tu zpívali dva různí lidé, soulová diva a mladá skladatelka lavírující mezi popem a obstarožním bigbítem, jíž pódiový odvaz není moc vlastní.
Zaňková nejvíce zazářila v duetu Chain of Fools s Martinou Balogovou. Ta se šikovně držela osvědčených coververzí typu Anastacie. Prubířským kamenem jejího zdravého hlasu s odposlechnutými fígly černých zpěvaček bude až její první album.
Pokud do té doby museli zpěváci své publikum sami „hecovat“, Sámeru Issovi stačilo jen přijít. Miláček publika pobaveně sledoval plyšová zvířátka, která sem tam padala na jeviště, a spustil s halfplaybackem songy z alba Busted včetně titulní.
Jako by se člověk z okresní merendy najednou ocitl na party MTV, kde agresní smyčky tepají současný černý rhythm&blues. Sámer s měkkým a ohebným hlasem vládne parádní angličtinou, hybný kus Busted odzpíval při tanci s tanečníky Dance 2XS, pomalý z barové židle.
V duetu Adorable s Martinou Balogovou rozpoutal erotické dusno na červené žíněnce a baladu Against All Odds by mu jistě pochválil sám autor Phil Collins. Sámer by jako jediný z pětice utáhl celovečerní profesionální show (žíněnku by však muselo nahradit velké letiště), jen kdyby více sázel na přirozené charizma i „oprsklost“ a stále dojímavě neděkoval.
Doufal-li někdo, že některý z finalistů zčeří rybník české popmusic, Sámer mu dal přesvědčivý důkaz, ač si na jeho styl české uši budou muset zvykat. Celá hradecká show však vypadala trochu lacině a polovičatě, vždyť i ze symbolické finálové děkovačky Knockin' on Heaven's Door zůstal jen rozjuchaný refrén.
Sámer Issa |