Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bauhaus v Lucerně vstali z mrtvých - co bude dál?

aktualizováno 
- Bauhaus své doby dávali při koncertech přednost jednoduchému nasvícení. V Lucerně bylo hned od začátku jasné, že všechno bude jinak. Úvodní píseň Double Dare odzpíval Peter Murphy jen z videomonitoru, postaveného na výšku uprostřed potemnělého jeviště. Při instrumentálních pasážích skladby občas prolétly tmou blesky stroboskopu, míhající se po postavách ostatních hudebníků. Neefektivní, ale hutné bicí Kevina Haskinse a v hlubokém rejstříku dunící baskytara Davida Jaye vytvářely temný podtext pro stále vynalézavé eskapády kytarového mága Daniela Ashe.

S pouhými třemi nástroji hráli Bauhaus svůj typický postpunkový temný rock, prokládaný psychedelickými hudebními výlety a působivým elektronickým dubem. Nad tím vším se linul působivý zpěv Petera Murphyho, bowieovsky stylizovaného performera s několika kostýmními převleky. V hitu She’s In The Parties předvedl Murphy střídmé sólo na pianolu; Ash, chvílemi skrytý v koutě pódia, nejednou vypaloval svá stylová sóla za pomoci houslového smyčce. Ke slovu se dostala i řízná kytara akustická. Ne všechny písně Bauhaus snesou po patnácti letech přísné měřítko nadčasové kvality - ale vždy, když se podobná myšlenka začala vkrádat do mysli posluchačů, muzikanti včas a s obdivuhodnou vervou zařadili hit, který takový dojem popřel. Také pódiové efekty posilovaly zvláštní atmosféru souznící s blížícím se Halloweenem. V jedné chvíli se nad potemnělé jeviště spustily žárovky a rozsvěcovaly se podle toho, jak se pod nimi zpěvák pohyboval. Nově zařazená barevná světla dotvářela atmosféru písní: chameleon Murphy se proměňoval tu v ptáka, tu v androgynního tanečníka či vypravěče z dávných časů. Po krátké přestávce vyplněné potleskem a výkřiky pak přišlo finále. Bowieho píseň písní Ziggy Stardust i následující Passenger Iggyho Popa doplnily diváky nadšeně přijímanou bauhausovskou zprávu o rockové tvorbě počátku osmdesátých let. A nakonec opus magnum. Na pódiu jen trojramenný svícen a opakovaná slova: Bela Lugosi’s Dead. Píseň, která v roce 1979 založila slávu skupiny Bauhaus, se stala vrcholem rozpomínání na staré časy. Když se pak ke stěnám, zdem a prostorům Ashovy kytary přidaly tóny a hluky Murphyho nevelkého, ale o to slyšitelnějšího nástroje thereminu, čas přestal existovat. Bauhaus vstali z mrtvých. Co bude dál?

Autor:


Témata: Bauhaus, Hluk


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kapela Inekafe
VIDEO: Slovenští Inekafe se v klipu vydávají na neznámou planetu

Skupina Inekafe letos oslavuje 22 let existence. Při té příležitosti vydává kompilaci největších hitů, připravuje se na prosincové česko-slovenské turné a...  celý článek

Ondřej Gregor Brzobohatý, Universum Tour (Forum Karlín, Praha, 18. prosince...
O hudbě se s tátou radím v meditacích a snech, říká Ondřej Brzobohatý

Ondřej Brzobohatý vydává album Universum, na němž posluchači najdou deset autorských písní. Hudebník si k nim napsal i texty a desku sám produkoval. „Mám...  celý článek

Magdalena Kožená a tanečník flamenka Antonio El Pipa si v Rudolfinu společně...
GLOSÁŘ: Kožená tančila flamenco, hvězdný tenorista hrál na kytaru

Bylo by to jistě atraktivní, přesto se mezzosopranistka Magdalena Kožená a peruánský tenorista Juan Diego Flórez nesešli na jednom koncertě. V Praze vystoupili...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.