Ukázka z alba najdete v audiogalerii.
Jeho symbolem je pověstný křižník, který výstřelem zahájil ruskou bolševickou revoluci. "Vzniklo to nenásilně. Šéf kapely Martin Němec napsal písničku Aurora, která měla zajímavý podtext. Může se stát, že revoluční kroky vyjdou naprázdno, anebo naopak zahýbají dějinami," vysvětluje zpěvačka.
Album Aurora nabízí hudbu, která je dramaticky ustrojená a odvíjí se před očima jako filmové plátno. Revoluce se prolíná s milostnými písněmi, čeština s němčinou, střílí se z Aurory a "Friedrich Nietzsche usmívá se". Basiková zpívá také o marnosti velkých idejí a tvůrčích gest, která upadnou v zapomnění.
Avšak posluchač se neprohne pod zátěží témat, písně nevyžadují studium historické literatury, vše je pojato s nadhledem. "Aurora je patetická a ironická. Aurora je dvanáct písniček," dodávají tvůrci.
"Chtěli jsme zachovat určitou stylizaci kapely Precedens, kterou se vyznačovala už v osmdesátých letech. Zároveň jsme se snažili, aby to byla dnešní, zvukově moderní deska," říká Basiková.
Počátkem osmdesátých let ji vynesla vzhůru právě kapela Precedens, se kterou nazpívala hit Doba ledová, zatímco souběžně koncertovala se Stromboli Michala Pavlíčka. Odtud si posluchači pamatují třeba obraznou píseň Osiřela košilela.
Avšak mnohé z toho jako by v devadesátých letech překryla role Maří Magdalény z představení Jesus Christ Superstar, Basiková byla i muzikálovou Rusalkou či Kleopatrou, vydávala popové desky i taneční album, které takřka vyšumělo do zapomnění.
"Projektů byla spousta a byly naprosto odlišné, na každém z nich člověk nasbíral nějaké zkušenosti. Totéž absolvoval Martin Němec, i když v jiné míře a v odlišném rozpětí," říká Basiková. Dva roky prázdnin jí vyčistily hlavu. "Jsem ráda, že jsem si tenhle luxus mohla dopřát. Díky němu mám obrovskou energii a chuť do práce," dodává Basiková.