Jeho vůbec první výstava v Česku vychází z londýnské expozice v Serpentine Galleries z loňského roku.
„Mám radost, že se nám do Prahy podařilo získat Jafova klíčová díla: osmiminutové video APEX, ve kterém se střídají stovky obrazů objektů, lidí a událostí, a zejména o minutu kratší Love is the Message, The Message is Death. Jde o video poskládané ze záběrů z koncertů, pochodů, policejních zásahů nebo scén z YouTube, které Jafa sestříhal na hudbu skladby Ultralight Beam od Kanye Westa inspirované gospely,“ říká ředitel galerie a kurátor výstavy v Praze Petr Nedoma.
Jak kultura přesně vnímá identitu a rasu, prezentuje prostřednictvím různých odkazů. Ať už jde o sochařství Fang, nebo podomní hazardní bary s hudbou.
„Trochu nerad říkám, že mým tématem jsou černoši. Jiný umělec také asi neřekne, že jeho téma jsou běloši, prostě jen má určité téma, ať už je to cokoli. Jedna z věcí, kterou mám společnou s lidmi, se kterými spolupracuji – třeba s Kerrym Jamesem Marshallem a Johnem Akomfrahem – je to, aby černí umělci, když chtějí oslovit širší veřejnost, nemuseli dělat umění, které nevypráví o černých,“ přibližuje Jafa svou třicetiletou kariéru plnou filmů, realizovaných instalací nebo performancí.
Nyní se terčem jeho pozornosti naopak stává bělošství a způsob, jakým je spatřují lidé tmavé pleti. Výstavu Arthura Jafy bude Galerie Rudolfinum hostit do neděle 31. března 2019.