"Nesnaží se dokumentovat architekturu ani nechce vytvořit technicky dokonalé fotografie. Na architektuře ho zajímá světlo a stín, členění, rytmus. To jsou zájmy malíře," uvedl výstavu umělec a teoretik Johannes Gachnang, jenž vedl Kunsthalle v Bernu. Förgův zájem o architekturu prý podnítil film francouzského režiséra Jeana Luca Godarda Pohrdání, jejž režisér natáčel v italské vile fašistického architekta.
Förg poté začal systematicky fotografovat modernistickou architekturu, ale i stavby fašistické třetí říše a sovětskou předválečnou avantgardu. Inspiroval se i Godardovými experimentálními filmovými postupy, což je vidět i na budějovické výstavě. Černobílé snímky brněnské vily Tugendhat i pražské Loosovy vily řadí těsně vedle sebe, čímž vytváří obdobu filmových pásů. Výstava vznikla přímo pro budějovický Dům umění a je umělcovou premiérou v českých galeriích.
Günther Förg vystavuje v českobudějovickém Domě umění. |
Günther Förg vystavuje v českobudějovickém Domě umění. |