Na stránkách knihy mohou čtenáři obdivovat "americkou krásu" Julie Robertsové či "nebezpečné zlatíčko" Renée Zellwegerovou, nahlédnou do osudů Frankensteinovy nevěsty Umy Thurmanové či africké královny Charlize Theronové. Začtou se do příběhu královny romantické komedie Meg Ryanové a "kakaové Venuše" Halle Berry.
Kniha dále sleduje osudy Kate Winsletové, oscarové blondýnky Reese Witherspoonové i populární Jodie Fosterové. Kapitoly nazvané Hispánská šaráda a Krása ohně patří Salmě Hayekové a Penélope Cruzové. Publikace doplňuje jejich filmografie končící letošním rokem.
Někdejší šéfredaktorka měsíčníku Cinema Iva Hejlíčková v předmluvě k publikaci, kterou vydalo nakladatelství XYZ, konstatuje, že v historicky přelomové éře, kdy se Hollywood přesouval od němého filmu ke zvukovému, byla rozhodujícím kritériem krása. "A také typové zařazení, které herečky dělilo do osvědčených škatulek - roztomilých děvčátek, svůdnic, hrdinek, jejich kamarádek, spořádaných manželek, matek," píše Hejlíčková.
Alena ProkopováAlena Prokopová se narodila v roce 1963 v Praze. Vystudovala scénáristiku na FAMU a později se živila jako kritička a publicistka. Již dříve vydala knihu Charisma o nejpřitažlivějších mužských filmových hvězdách současnosti. |
Podotýká, že ještě před tím, než obrazem filmové hvězdy otřásl nástup feminismu na přelomu 60. a 70. let, zasáhla svět 2. světová válka a s ní proměna postavení žen ve společnosti. Země, jejíž muži bojovali za mořem, potřebovala ženy na místech dříve neslýchaných.
"Jak opouštěly ochranná křídla domácností, ekonomicky i společensky se osamostatňovaly a získávaly sebevědomí. Vstoupily do drsné reality, neživotné hrdinky je přestaly zajímat, na což Hollywoodd reagoval," uvádí.
Poté začínají okupovat filmové plátno ne hvězdy, ale herečky, které více než nezemsky dokonalý vzhled zajímají témata a role, jimž se věnují.
Jedenáctka hereček, jejichž životním i profesním osudům je kniha věnována, je už produktem časů, v nichž ženy se samozřejmostí píší scénáře, režírují, produkují a uplatňují se ve vedení filmových společností.