Zápas Cirku La Putyka v době přísných proticovidových opatření dokumentovali fotografové ze spolku 400 ASA, tedy Karel Cudlín, Jan Dobrovský a Jan Mihaliček. Záznam života cirkusu bez diváků nyní vydávají knižně a užší výběr fotografií taktéž vystaví ve své domovské galerii 400 ASA na pražském Smíchově.
V době, která bylo pro mnohá kulturní odvětví téměř likvidační, se herci ze souboru La Putyka rozhodli pokračovat v činnosti. Navzdory přísným opatřením, které zakazovaly shlukování lidí - a tedy úplně znemožnily návštěvy divadel, kin i cirkusů - pokračovala La Putyka v programu a experimentovala s možnostmi, jak se přes omezení k divákovi dostat.
Akrobaté tak například hráli ve výlohách pražských ulic, připravovali živý program pro místní rozhlas na venkově, nebo nepřetržitě streamovali čtyřiadvacetihodinový výkon jednoho herce na pódiu. Fotografové ze 400 ASA tyto experimenty sledovali po dobu jednoho roku.
Rosťa Novák zahájil uměleckou karanténu, na 24 hodin se zavřel v divadle |
„Téma covidu se z fotografického hlediska zpracovávalo často velmi podobně. Opakovaly se záběry z nemocnic, prázdné ulice nebo různé formy protestů proti opatřením, které se v médiích objevují dodnes. Fotografové Cudlín, Dobrovský a Mihaliček se rozhodli zaměřit na stejné téma jiným úhlem pohledu. Fotili to, co v jednu chvíli téměř neexistovalo - kulturu,“ láká na projekt Marie Kordovská ze spolku 400 ASA.
Vernisáž výstavy a křest knihy Pot, slzy, La Putyka je v plánu na čtvrtek 8. prosince od 18 hodin. Výstava bude otevřena od následujícího dne a potrvá do konce února.