Sepsali ji autoři erudovaní, v problematice kovaní. Vladimír Tučapský je znalcem a odborníkem. O Johnovi, Paulovi, Georgeovi a Ringovi už napsal knihu Beatles v Čechách a FabFour se dotýká i jeho povídková sbírka Popichování brouků. Kapitoly o českých coververzích písniček Beatles a o jejich celovečerních filmech sepsal zkušený hudební publicista a producent Karel Deniš, pročež mají jeho lehké pero, mrštný sloh a trefné postřehy.
Připočteme-li bohatou fotografickou výbavu, dostaneme do ruky nadmíru sympatický počin. Cenný nejen pro věrného fanouška Beatles, ale také pro toho, kdo si rád dává věci do souvislostí a pídí se po kořenech, jež živily populární hudbu v tehdejším Československu.
Žák Starkey je mýtus
V první části knihy má slovo Tučapský se svými encyklopedickými vědomostmi. Přibližuje atmosféru doby, do níž zasazuje první letmé zmínky o Beatles v tuzemských oficiálních tiskovinách. Všímá si tónu, jak se o čtyřech britských výrostcích, na jejichž koncertech houfně omdlévají dívky, referovalo. Samozřejmě se tak dělo v duchu tehdejší oficiální politiky. Byli popisováni jako výtržníci, vlasáči či naopak loutky vysávané imperialistickým managementem.
Zmiňuje také, jak se na hudbu Beatles dívaly osobnosti jako Jiří Voskovec, Hana Hegerová, Marian Varga, nechybí připomínka setkání Karla Gotta s Johnem Lennonem a Yoko Ono. Vyvrací také legendu, podle níž Ringo svého prvorozeného syna Zaka pojmenoval na základě českého slova žák. To vše a mnohé další sepsáno a zdokumentováno pečlivě, čtivou a lehce stravitelnou formou.
Čeští a slovenští Brouci táhnou
Štafetu pak přebírá Karel Deniš s připomenutím českých verzí písniček Beatles, z nichž vybírá dle svého soudu deset reprezentativních. Oživuje si pocity, s nimiž prožíval první zhlédnutí filmů Perný den, Pomoc! (ano, tak byl na plakátech překládán originální název filmu Help!) a Žlutá ponorka, přičemž ten poslední docenil až s reprízami.
Příhodně si všímá prudkého rozdílu mezi černobílou dokumentárností a bezprostředností Perného dne a pestrobarevnou opulentností snímku Help!, včetně jeho z paty vytažené dějové linie, s níž Beatles nikdy vnitřně nesouzněli.
Dobu po listopadu 1989 připomenou obálky časopisů, přebaly českých překladů Lennonových hravých knížeček Písání, Španěl na vesnici a Nanebepění či plakát na pražský koncert Paula McCartneyho.
Nechybějí ani fotografie několika českých a slovenských revivalových skupin hrajících písničky Beatles. Autoři knihy podotýkají, že právě v Česku a na Slovensku působí oproti jiným zemím nebývalé množství podobných kapel, často na špičkové úrovni. Viz třeba slovenské The Backwards.
Fenomén Beatles nabízí dodnes mnoho podnětů, jak se k němu vyjádřit psanou formou. Autoři této knihy splnili, co si předsevzali, a odevzdali dotaženou, poctivě odvedenou práci.