RECENZE: Justin Timberlake Praze předvedl dokonalou reklamu na pop
Justin Timberlake vystoupil 3.6. 2014 v pražské O2 aréně. | foto: Tomáš Krist, MAFRA
Tak poctivě připravená, vymyšlená, odehraná, odtančená a odzpívaná popová halová show, jakou na turné k desce The 20/20 Experience předvádí Justin Timberlake, se jen tak nevidí. Už od úvodní Pusher Love Girl je patrné, že se Timberlake snaží dosáhnout toho, co se o něm píše už od jeho začátků - že by mohl být novým Jacksonem.
Justin Timberlake3. 6. 2014, O2 aréna, Praha |
S nonšalancí a šarmem tančí i běhá po velkorysé scéně, do toho bezchybně zpívá a nezaváhá ani v těch nejtěžších falzetech, které se staly jeho rukopisným znamením. Publikum dovede ovládnout a přimět k tleskání, skákání a pokřikování s takovou lehkostí jako málokdo.
Už krátce po té, co vyjel na plošině z prostřed pódia a ještě než se za ním objevila kapela, stačilo, aby mrknul do lidí a halou se nesl hystericky nadšený řev. Zkrátka atmosféru nemusel budovat, prostě jí ve vyprodaném sále měl od začátku do konce jen díky svojí auře, osobnosti a statutu globálního popového idolu.
Když už je řeč o kapele, sledovat The Tennessee Kids bylo zážitkem samo o sobě. Perfektně sehrané muzikanty tlačily dopředu dvě bicí soupravy a perkuse, dechová sekce i vokalisti stíhali společně s taneční company i skvělé pohybové kreace. A s hudebníky držel krok i sám Timberlake, který během večera vystřídal klavír, hammondky i akustickou kytaru.
Celý koncert byl zkrátka vysokou školou toho, jak se má dělat pop podle pravidel ze staré školy, za kterým krom nutného pozlátka stojí talent i tvrdě vydřené a odzkoušené řemeslo.
Mezi výrazné momenty koncertu patřilo skvěle vygradované finále první půlky v podobě Cry Me a River, kterou - opět po Jacksonovsku - v závěru nabila energií elektrická kytara s překvapivým, až zeppelínovským důrazem.
V druhé půlce se rytmus celého koncertu ještě zdokonalil, jednotlivé písně se působivě prolínaly a navazovaly, navíc tomu pomohly efekty, které byly v případě show Justina Timberlaka skutečně pódiové. Při písni Let the Groove Get In se část scény oddělila a Timberlake a jeho zpěváci a tanečníci přímo nad hlavami publika "doletěli" až k VIP zóně vzadu v hale, kde si dala hvězda večera panáka a odzpívala dvě pocty králům - Heartbreak Hotelem Timberlake vzpomněl na Elvise Presleyho a Human Nature si půjčil od Michaela Jacksona. A právě tyhle dvě předělávky nechtěně ukázaly, co reklamově dokonalému světu Justina Timberlaka chybí - jistá těžko popsatelná esence osobité lidskosti, která by do dlouhé, přes dvě a půl hodiny trvající show vnesla pocit neočekávaného, nenacvičeného.
Tomu by možná ještě pomohlo krácení - i když s kapelou umí písničky prodat fenomenálně, tolik silných hitů, aby utáhly tak dlouhý koncert, přeci jen Timberlake v repertoáru nemá. Svědčilo o tom i několik nepovedených pokusů rozezpívat v refrénech publikum, jenže to se chytalo jen u těch nejprofláklejších songů. A největší ryk stejně nastal, když se ozvaly tóny osvědčené funky hymny Jungle Boogie od Kool and the Gang, které skvěle navázaly na další silnou skladbu druhé půlky, totiž Take Back the Night, při níž se Timberlake zase nad hlavami publika vrátil na velké pódium.
Ukázalo se, že Timberlake si dovede umně vybírat, co se mu líbí a hodí z toho nejlepšího z americké popové historie. Ale v dokonalém světě, kde je vše, jak má, nakonec postrádá vizionářství svých vzorů. Ne že by to zážitek z velkého popového divadla umenšovalo. I když publikum, které se rozteklo při závěrečných Mirrors s tím jen těžko bude souhlasit, právě tohle ale koncertu nakonec chybělo.
Tipy z televizního programu
Recenze: Matrix Resurrections 80 %, Spojenci 50 %, Po strništi bos 70 %, Moje nová tvář 65 %, 2012 50 %, Jack Reacher: Nevracej se 55 %, Osm hrozných 65 %, Poslouchej 50 %, Spravedlnost 60 %, Hra s nevěrou 50 %, Kroky a skoky české animace 50 %
Klíčová slova: Marečku, podejte mi pero!, Na samotě u lesa, Survivor Česko & Slovensko, Utajený šéf
Seriály: Stíny v mlze, Vytoč mého agenta, Jedna rodina, Boží mlýny, Iveta
KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde
Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na...
Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková
Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
I did it my way. Troška, Nový i Vyskočil se rozloučili s Josefem Lauferem
Se zpěvákem a hercem Josefem Lauferem, který zemřel po dlouhé nemoci v sobotu večer ve věku 84 let,...
„Jsem z toho úplně hotová.“ Swift drží prvních 14 příček americké hitparády
Americká popová hvězda Taylor Swift po vydání nového alba The Tortured Poets Department ovládla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
RECENZE: Už jsme to viděli. Pocit, který vzbuzuje Vedlejší produkt
Premium Ukázkový příklad, proč divák při sledování premiérových českých krimiseriálů nabývá dojmu, že už to...
Plodková s Hádkem budou Náhradníci, miminko jim odnosí Gruzínka
Osmidílný seriál Náhradníci začala natáčet televize Prima. V hlavních rolích příběhu scenáristky...
RECENZE: Starej, na..anej dědek. Dokument o Petru Jandovi je polotovar
Premium K 80. narozeninám a zároveň 60 letům kariéry kapely Olympic se Petr Janda dočkal roztříštěného a...
Že my mladí stále něco řešíme? Ničíme generační traumata, říká Pam Rabbit
Premium Nerada škatulkuje lidi podle toho, jestli vyrůstali s internetem a mobilem, nebo bez nich. Je...
RECENZE: Dospívání lemují sex i alkohol, dosvědčují přisprostlé Sopranistky
To, že nejen pro děti a rodiny hraje Malá scéna Hudebního divadla Karlín, přesvědčují Sopranistky....
Ärztin/Arzt für Innere Medizin
Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
nabízený plat:
172 000 - 273 000 Kč