Ve sledovanosti velké finále X Factoru na Primě trumflo i publicistických 168 hodin na ČT 1. Že se na "hudební drama" dívalo jen 334 tisíc lidí, není žádný tuzemský unikát. I v zemích jejich vzniku se už dlouho mluví o tom, že formát pěveckých reality show je prostě přežitý.
Stačí se podívat na americkou SuperStar, tedy Pop Idol. V dobách její největší popularity vykazovala sledovanost třicet milionů, na poslední sérii se jich dívalo sedm. A následné turné mělo mizernou návštěvnost. X Factor už raději stanice Fox zrušila, aby "chránila značku", a co je hlavní: u reality show se změnila cílová divácká skupina. Na hledání mladých talentů nekoukají nejvíc teenageři, ale publikum v kategorii padesát plus.
Porážku už dokonce nerad, ale přiznal i tvůrce řady "talentových" formátů Simon Cowell. "Ošklivý statistický údaj jsou hvězdy, které tyhle show vytvořily," uvedl pro The Times. "Poslední, komu se opravdu podařilo prorazit, byla Carrie Underwoodová v Idolu. A to už je osm let," potvrdil slavný hledač hvězd, že zájem lidí už je jinde.
Když už taková slova pronáší i tvůrce celé show, zdá se, že ani Peter Bažík, ať už má talentu, kolik chce, se té slibované slávy příliš nenabaží.